Olympische juryleden pikken kritiek Sjef Janssen niet langer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Olympische juryleden pikken kritiek Sjef Janssen niet langer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:37

Oh, Horseyfries, als er één onderdeel is waarop mijn merrie en ik topscores zouden kunnen halen, dan is het op halthouden. Denk alleen dat dan weer wegvalt tegenover niet uitgevoerd pirouettes en dito eners! Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:38

Dat was een grapje Chevax (van die democratie); je moet wel een beetje de humor van Bokt in blijven zien hoor! Haha! Zou jammer zijn dat je stopte met posten. Je schetst een duidelijk beeld.

Haha, Horseyfries, kunnen we alle andere oefeningen niet laten vervallen dan en alleen maar halthouden? Haha! Kom on, jullie gaan serieus op een grapje in! Clown Dat meent toch niemand serieus mag ik hopen..? Blond

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:38

Pashon schreef:
Sieppus schreef:
Ik ben niet tegen Anky, noch tegen Sjef. Het moet alleen niet zo zijn dat Sjef denkt dat hij alles kan maken en breken. Er bestaat ook nog zoiets als ingetogen en introvert. Anky zal ook wel niet altijd even blij zijn met het geschreeuw van haar man.

tja misschien blaasd Sjef afentoe wel te hoog van de toren, mja is het aan ons om daar wat van te zeggen? het enige wat je tegenwoordig nog leesd is dat zowel Sjef als Anky compleet de grond in getrapt worden met hun hele hebben en houden terwijl als Anky met behulp van Sjef de OS wint dan is ze natuurlijk helemaal het einde.
wat mij opvalt is dat er in 90% van de gevallen negatief over Anky en Sjef gepraat word en dat zit mij wel dwars, ze bewijst keer op keer weer dat ze gewoon 1 van e beste is en ze kan der kont niet keren of er word een hoop hijsa over gemaakt want de manier waarop ze der kont keerde staat bokt niet aan. nou sorry maar waar zijn we dan in gods naam met z'n allen mee bezig.
Het is zeker aan ons om er wat van te zeggen, aangezien een ander het misschien niet doet eh hij zelf niet eens door heeft wat hij op deze manier kapot maakt bij de mensen.
Ik heb in mijn stukjes geen kwaad woord over Anky gezegd, ik vind haar een leuke vrouw, een toegewijde moeder en een goede amazone.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:42

chevax schreef:
Oh, Horseyfries, als er één onderdeel is waarop mijn merrie en ik topscores zouden kunnen halen, dan is het op halthouden. Denk alleen dat dan weer wegvalt tegenover niet uitgevoerd pirouettes en dito eners! Knipoog

Als die niet gevraagd worden is dat geen probleem hé... Haha!
Dus jij meldt je al aan als eerste GP bokker voor deze nieuwe proeven? Geweldig!
Lante, jouw voorstel was het mijne, wordt jij GP bokker nr. 2 die de volgende keer op de OS gaat laten zien hoe goed we kunnen halthouden? Clown

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:45

Charlottte schreef:
Wij kennen meneer Fourage persoonlijk, en hij heeft verteld dat het een zeer stressvolle olympische spelen was voor de juryleden, het was nu niet echt leuk om daar te jureren..
Meneer fourage zelf is ook door de stress enzo heel wat kilo's lichter thuisgekomen Tong uitsteken
Ik kan goed begrijpen dat het op zo'n manier ook niet leuk is, een jury blijft ook maar een jury en iedere jury heeft z'n eigen kijk erop, of de ruiter het er nu mee eens is of niet

Oja ; en ik vind al helemaal niet dat sjef dat mag gaan bepalen of het goed is of niet, anky heeft het nu toch ook nog eerlijk verdiend dus wat is het probleem toch altijd van die man

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:48

Lante schreef:
Dat was een grapje Chevax (van die democratie); je moet wel een beetje de humor van Bokt in blijven zien hoor! Haha! Zou jammer zijn dat je stopte met posten. Je schetst een duidelijk beeld.

Sorry, ik zat waarschijnlijk even wat hoog te paard, om maar in de juiste termen te blijven! Bloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:49

Wat een zure reacties hier bij sommige, maar goed achter de computer staan we allemaal zo sterk.
Verder is het volgens mij nodig dat jury en bondscoaches eens samen komen, beter idee dan media vetes

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:50

horseyfries schreef:
chevax schreef:

Als die niet gevraagd worden is dat geen probleem hé... Haha!
Dus jij meldt je al aan als eerste GP bokker voor deze nieuwe proeven? Geweldig!
Lante, jouw voorstel was het mijne, wordt jij GP bokker nr. 2 die de volgende keer op de OS gaat laten zien hoe goed we kunnen halthouden? Clown

Ja, hierbij roep ik mijzelf uit als eerste starter in de GP-klasse "Stilstand zonder achteruitgang". Chevax for Gold! Knipoog

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:52

siepus
hou toch op zeg! bokt heeft altijd overal zijn mening over!
eerst heeft bokt zijn mening over het jureren van de OS dat was niet eerlijk en omdat Sjef er wat van zegt moet Sjef erop afgerekend worden?
oke sorry jij hebt geen verkeerd woord over Anky gezegt.
maar er is altijd wel wat hier op bokt, is het sjef niet dan is het anky wel is het haar manier van rijden niet dan is het haar manier van lesgeven wel. laat een ander eens in zijn waarde!

hoe vaak hoor je op de basis wedstrijden wel niet dat ruiters het er niet mee eens zijn met hun beoordeling, dan word daar een hoop heibel om gemaakt omdat het naar hun idee veel beter ging en zeker wp waardig was daar word ook menig keer de jury op aangesproken maar natuurlijk daar horen we niks van!
vind het nogal lekker makkelijk oordelen terwijl we het hele verhaal niet kennen!
dan nog vind ik het lekker makkelijk oordelen vanachter onze pc en waar 2 vechten hebben 2 schuld!!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:53

Ik ben dan weer geneigd om die nieuw in het leven geroepen klasse "Zo komen we nergens" te noemen. Clown Tong uitsteken

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:55

Ik denk dat het grote probleem dat hierachter schuil gaat, is dat menig Bokker zijn eigen prestaties (al dan niet bewust) toch spiegelt aan die van Anky. En ja, haar prestaties lijken nu eenmaal makkelijker te relativeren als je als goedbedoelende amateur die ieder weekend zijn uiterste best doet kunt zeggen "ja maaaaar.... bij háár is de basis niet in orde hoor en bij míj wel, want mijn paard staat stil". (laat de storm maar weer losbarsten over mijn arme hoofdje)

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:56

chevax ik ben het helemaal met je eens..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:56

randalinpony schreef:
Ik ben dan weer geneigd om die nieuw in het leven geroepen klasse "Zo komen we nergens" te noemen. Clown Tong uitsteken

Is feitelijk ook een correcte naam, want als we geen stap voorwaarts doen, komen we letterlijk en figuurlijk nergens Haha!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:57

Ik wil ook graag, maar mijn merrie staat niet stil. Haha!

Dat wordt trainen tot het bloed er langs loopt. Vork

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:58

@ Pashon; ik laat iedereen in zijn waarde, jammer dat Sjef het niet doet. Wat voel jij je trouwens ontzettend aangevallen wat betreft deze situatie.... Ieder mag zijn mening geven. En als het dan tot discussies leidt, is het fijn als een ieder zijn of haar menig hier over kan geven.
Het is een forum, en het is inderdaad waar dat er veel mensen zijn met een uitgesproken mening, hier ben jij er ook een van en ik ook.....

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:59

chevax schreef:
Ik denk dat het grote probleem dat hierachter schuil gaat, is dat menig Bokker zijn eigen prestaties (al dan niet bewust) toch spiegelt aan die van Anky. En ja, haar prestaties lijken nu eenmaal makkelijker te relativeren als je als goedbedoelende amateur die ieder weekend zijn uiterste best doet kunt zeggen "ja maaaaar.... bij háár is de basis niet in orde hoor en bij míj wel, want mijn paard staat stil". (laat de storm maar weer losbarsten over mijn arme hoofdje)

dat bedoel ik! amen!
kort gezegt is het dus gewoon jaloesie en afgunst! tja ik wil wel eens zien wat het nederlandse team in london 2012 laat zien hoeveel bokkers hier voor in aanmerking komen? want tja ieder paard van elke bokker staat natuurlijk ALTIJD vlekkeloos stil!! tja en dat de piaffe en de passage dan wat minder zijn tot helemaal niet getoond worden maakt natuurlijk niet uit, want bij hun is de basis "het halthouden" op en toppie!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:01

@ Siepus, ik voel mij niet persoonlijk aangevallen. ik vind het alleen heel erg jammer dat men altijd zijn woordje klaar heeft als het anky of sjef betreft! Anky vertegenwoordigd nederland en ze doet het simpel weg helemaal geweldig!
en dat iedereen zijn eigen mening heeft oke, maar het is maar net hoe die gebracht word. als jij iets doet wat ik op mijn manier anders doe wil niet zeggen dat ik jou dan met de grond compleet moet maken en dat is wat er wel met anky en sjef gebeurd.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:01

horseyfries schreef:
Het is natuurlijk veel gemakkelijker om iemand af te schieten die commentaar levert dan om de hand in eigen boezem te steken en te bedenken dat er al jarenlang commentaar is en er nu jaren later nog altijd NIETS veranderd is.... Boos!

Juist, en je vraagt als FEI natuurlijk om moeilijkheden als je een Duitser (Riexinger) hoofd van de jury maakt (waardoor hij automatisch alle drie rubrieken mag jureren). We hebben toch ook (zeer) goede juryleden uit landen die niet om de medailles strijden (Stephan Clark, Markowski, etc....).

Daarnaast is Riexinger door zijn jurering meer de gebeten hond bij de Amerikanen, maar misschien heeft Sjef zich te veel voor het karretje laten spannen van de Amerikanen, en plukt hij nu daar de wrange vruchten van.

Belachelijk dat overal ter wereld de media, forums en BB's ellenlange artikelen schrijven over de ridicule jurering tijdens de Olympische spelen, en dat de FEI nu de beschuldigende vinger naar de boodschapper/klokkenluider richt. Laten ze eerst maar eens de hand in eigen boezem steken. Sjef is nu éénmaal niet het archetype van een diplomaat, maar het spreekwoord zegt altijd nog "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" .

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:02

Pashon schreef:
@ Siepus, ik voel mij niet persoonlijk aangevallen. ik vind het alleen heel erg jammer dat men altijd zijn woordje klaar heeft als het anky of sjef betreft! Anky vertegenwoordigd nederland en ze doet het simpel weg helemaal geweldig!
en dat iedereen zijn eigen mening heeft oke, maar het is maar net hoe die gebracht word. als jij iets doet wat ik op mijn manier anders doe wil niet zeggen dat ik jou dan met de grond compleet moet maken en dat is wat er wel met anky en sjef gebeurd.

Daar geef ik je gelijk in!!! Haha!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:06

Horsedances: Volgens mij is Sjef niet iemand die zich voor een karretje laat spannen hoor...

Ik vind dat Nederland weer uitstekend gepresteerd heeft, maar dat er wel altijd veel commotie achterweg komt.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:13

Ach waar rook is is ook vuur we horen het wel met weerwoorden van elke partij.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:15

Insider schreef:
EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK wordt er een keer wat van gezegd MAAR wel vele jaren VEELS te laat!!!!
Die grote waffel van Sjeft heeft er al vaak genoeg voor gezorgd dat ze punten kreeg die ze niet verdiende dat is al jaren geleden zo begonnen. En remember dat Jan Peeters haar face heeft moeten redden toen ze Eric Lette voor gek verklaarde omdat hij haar naar haar zin niet genoeg punten had gegeven. Maar meestal laat Anky het lekker aan Sjef over om te zorgen dat de juryleden zelfs als haar paarden onregelmatig lopen toch hoge punten scoren. Joker werd ooit Nederlands Kampioen met een van de meest slechte proeven die je je maar kunt indenken. Juryleden hadden achteraf een vreselijk bittere nasmaak. En zo gaat het al jaren.

Volgens mij zegt dat dan meer over de desbetreffende juryleden!!

lush

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:30

Verleden week werd ik flink aangevallen op het artikel van Anky van "HA HA ik ben de beste", schijnbaar zijn er dan toch meer mensen het met mij eens.

groetjes lush.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:31

lush schreef:
Verleden week werd ik flink aangevallen op het artikel van Anky van "HA HA ik ben de beste", schijnbaar zijn er dan toch meer mensen het met mij eens.

groetjes lush.

hoezo werd je aangevallen dan?

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:33

Slecht stukje hoor van de Hoefslag, ben benieuwd uit wiens pen het komt. De titel is al van het niveau-Story en om nou juist Fouarge te vragen om zijn mening alsof hij het Nederlandse jury-korps vertegenwoordigt... nee, doe mij dan een fatsoenlijk interview met een jury die wat meer van deze tijd (lees: minder Duits-gezind) is en open staat voor modernere tijden.
En wat de FEI betreft: Ja ach, dat ze daar bang zijn voor waarheid, wetenschap en ontwikkeling was al decennia geleden duidelijk. Vasthouden aan tradities, daar draait het allemaal om. Waar in andere sporten steeds maar getracht wordt grenzen te verleggen, nóg sneller, nóg hoger, nóg verder, houdt de FEI krampachtig vast aan tradities. Zodra die tradities tegen het licht worden gehouden en betrapt worden op onvolkomenheden (en erger, veel erger), vliegt ze gillend de boom in, uithalend met haar scherpe nagels naar een ieder die ze maar raken kan.
Laten we toch alsjeblieft met z'n allen streven naar vooruitgang in plaats van steeds maar terug te grijpen naar Middeleeuwse praktijken en gebruiken.

Euhm Lush: volgens mij zit je in het verkeerde topic te posten.