Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:De manier waarop vlas en cushing zijn geschreven komt wel over als een Duitser die het Nederlandsch een beetje verbasterd.
Ik kan me er ook heus wel iets bij voorstellen dat je als nieuwe adoptant gewoon fris wil beginnen en geen zin hebt in contact houden met iemand die het paard terug heeft gebracht. Zeker niet als er gedoe aan vast hangt met bekend zijn en camera's enzo.
Rizette schreef:JameyDL schreef:And that's why we shop and don't adopt. Wat een vreemde situatie van Mathilde, vroeger toen ik jonger was keek ik hun video's wel ooit en zag er nooit iets mis mee. Maar hoe ouder je word en hoe "wijzer" begon het wel wat vreemd te worden bepaalde situaties. (Toen haar eigenlijk beste vriendin opeens uit het niets verdween rond die tijd).
Dat klinkt als een slechte misdaadfilm. maar ik neem aan dat je bedoelt dat de beste vriendin ineens afgeschreven was omdat ze niet meer in het plaatje paste wat PZB voor ogen had?
Biebz schreef:Vind het idd heel lastig wat ik nu moet geloven. Niemand weet hoe of wat er precies is besproken.
De enige die echt goed duidelijkheid zou kunnen geven is de nieuwe adoptant. Maar als die anoniem wil blijven en niks wilt zeggen wordt dat lastig.
Wat ik mij ook bedacht.. de nieuwe adoptant krijgt dit ook allemaal mee lijkt mij? Zeker na het bericht op de pagina van pzb. Als het niet klopt zou ik als adoptant daar ook mijn vragen bij hebben en dingen gaan uitzoeken.
Rizette schreef:Biebz schreef:Vind het idd heel lastig wat ik nu moet geloven. Niemand weet hoe of wat er precies is besproken.
De enige die echt goed duidelijkheid zou kunnen geven is de nieuwe adoptant. Maar als die anoniem wil blijven en niks wilt zeggen wordt dat lastig.
Wat ik mij ook bedacht.. de nieuwe adoptant krijgt dit ook allemaal mee lijkt mij? Zeker na het bericht op de pagina van pzb. Als het niet klopt zou ik als adoptant daar ook mijn vragen bij hebben en dingen gaan uitzoeken.
Heeft Paard zoekt Baas aangegeven dat hij geadopteerd is of alleen dat hij een andere plek heeft? Tussen het één en het ander kan een wereld van verschil zitten.
AnnedB schreef:Asieldieren worden wel je eigendom.
Paardenfann4 schreef:Het is voor zo'n stichting wel erg onprofessioneel om de mensen die paarden in bruikleen bij hun afnemen, zo neer te halen op internet. Ik heb al eens eerder zo'n soort verhaal voorbij zien komen. Zij vergeten blijkbaar dat deze mensen voor hun inkomsten zorgen. Wat hier al eerder werd geschreven, is het ook zo dat hun ook zorgplicht hebben. Als iemand met een paard van hun in de problemen komt, dan zouden zij toch ook dierenarts- en voerkosten op zich kunnen nemen? Het blijft tenslotte hun paard en zij zijn net zo goed verantwoordelijk voor zijn toestand. Door te helpen kan het paard misschien bij diegene blijven wat beter is dan steeds weer verhuizen.
Percy schreef:Bij asieldieren heet het wel adoptie maar wordt het toch echt je eigendom. Dat is wettelijk zo geregeld.
Het is natuurlijk logisch dat ze niet willen dat de dieren doorverkocht worden maar theoretisch kan dat wel.
Je hoeft ze ook niet te verwittigen als je het dier laat inslapen.
DuoPenotti schreef:Dan word het eens tijd dat de dierenarts rekeningen bij de eigenaar verhaalt worden. Zeker bij verborgen gebreken.
Paardenfann4 schreef:Pzb geeft de paarden af met een bruikleen overeenkomst. Ze adopteren het paard niet en ze kopen hem ook niet, maar ze krijgen hem in bruikleen via hun BV, waar ze dus een fors bedrag verplicht moeten doneren voor de stichting. Het geld gaat dus niet naar de stichting, maar in hun BV, maar daar staat het hele topic al helemaal vol mee. Voor degene die het nog niet weten, dat is de constructie. Zij blijven dus altijd eigenaar op papier.