Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 00:48

Zelfs Shownieuws heeft er aandacht aan besteed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 01:10

Wat een onprofessionele berichten plaatst PZB toch weer := Je zou denken dat ze hebben geleerd van eerdere situaties.
En als Stichting dien je je paarden sowieso beter op te volgen. Heel makkelijk en ordinair om een adoptant zo in een kwaad daglicht te zetten..

De reacties op Instagram spreken boekdelen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 07:50

Ooh, ik snap nu wat ze ermee bedoelen!! :')
Ik zat al te denken dat het een merk van stalbedekking was.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 08:11

Meelezer hier (al heel lang), maar ik ben wel blij dat als er reacties komen deze vrijwel allemaal doorzien wat er gebeurt.
Dat betekent wel dat de bewustwording vanzelf steeds groter wordt.

Zouden ze met flash, vlas bedoelen dan? Ik dacht samen met een pony die flash heet ofzo.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 08:38

Is het een spelfout? In het Duits is het Flachs. We hebben te maken met een Duitser die ook met spelfouten kamt net als de berichtgeving van Paard Zoekt Baas vaak vertoont. Ze zitten op 1 lijn om het zo maar te zeggen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 08:42

Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 08:47

Ook binnen mijn vriendenkring op feestboek is het verhaal gedeeld en wordt er al maanden schande gesproken over deze stichting.

Zelfs niet paardenmensen vinden iets van de stichting.
Voor de duidelijkheid, dat is dus buiten bokt!!

Omdat er wordt meegelezen: bokt is niet de oorzaak van de negatieve reacties, dat doen ze zelf... Als zelfs niet paardenmensen het al weten!

LightningggJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 09:15

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht

Net verschenen op fb. Mooi geschoren handelspaard wat ook wedstrijden loopt is in mijn ogen gewoon ordinaire handel. Eerste reactie van iemand die de stichting geldklopperij noemde is natuurlijk direct verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:46, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: verwijderd

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 09:26

Zag ook het bericht op insta rondom Wizzard. Fijn dat steeds meer mensen de echte aard van de stichting gaan zien en echt geen nette woorden voor hoe ze de adoptant hier wegzetten…

In mijn ogen, als ze echt het beste voor hebben met die paarden, dan steunen ze een adoptant die (om wat voor reden dan ook) het financieel even zwaar heeft ipv het paard terug te halen en opnieuw laten te adopteren. Dan denk je aan het dier, ipv weer 2 (vaak stressvolle) verhuizingen. Als het paard bij hen staat doen ze toch ook donaties vragen. En het is nog steeds hun paard…
En als je iets meld bij ze rondom kosten/financien is de enige reactie dat het vervelend is maar je het paard maar moet terugbrengen…

Daarnaast inderdaad is er geen tot weinig opvolging vanuit hen hoe het gaat met de paarden die elders in bruikleen staan.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 09:29

Rizette schreef:
Is het een spelfout? In het Duits is het Flachs. We hebben te maken met een Duitser die ook met spelfouten kamt net als de berichtgeving van Paard Zoekt Baas vaak vertoont. Ze zitten op 1 lijn om het zo maar te zeggen.

Wie zegt dat het een Duitser is? Nederlanders die in Duitsland wonen krijgen ook een Duits telefoonnummer. Waarschijnlijk weet diegene gewoon niet hoe je vlas schrijft. Kan een Duitser gebeuren maar een Nederlander net zo goed. Je hoeft maar willekeurig topic op Bokt te openen om te lezen hoe slecht het gesteld is met de Nederlandse taal van sommige mensen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 09:37

Paard kan natuurlijk gewoon in nederland staan richting het grens gebied.

In 1 van de vlogs hebben ze het over wish die opgehaald word door adoptanten. Gewoon nederlands kenteken wel.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 09:40

Dreamboy schreef:
Rizette schreef:

Wie zegt dat het een Duitser is? Nederlanders die in Duitsland wonen krijgen ook een Duits telefoonnummer. Waarschijnlijk weet diegene gewoon niet hoe je vlas schrijft. Kan een Duitser gebeuren maar een Nederlander net zo goed. Je hoeft maar willekeurig topic op Bokt te openen om te lezen hoe slecht het gesteld is met de Nederlandse taal van sommige mensen.

Ik zeg niet dat het een Duitser is, heb zeker een kritische blik, maar dat wil men ons wel doen laten geloven,dat het een Duitser is, omdat dat gedeelte van het telefoonnummer niet weggehaald is. Kleine moeite om het helemaal weg te halen toch. Zal niet per ongeluk gebeurt zijn. Alles heeft zijn reden in de communicatie van PZB.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 09:51

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie de eigenaar is geweest die hem ooit afgestaan heeft aan PZB en hoe deze kijkt naar deze soap. Lijkt me vreselijk om te zien.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:08

Ik ben het met jullie eens dat ze opener zouden moeten zijn over paarden die niet helemaal gezond zijn. En altijd dat "geen goed huisje gehad" stoort me ook.

Maar, dat hele Mathilde verhaal... Ze zegt dat er dingen verzwegen zijn naar de adoptant. Hoe kun je dat weten als je niet weet wie de adoptant is? Zeggen dat het niet op FB of waar dan ook heeft gestaan gaat niet op, want niemand weet wat er face to face is besproken.

Hoewel ik blij ben dat bij steeds meer mensen de ogen open gaan, is het imo niet helemaal correct om los te gaan op deze situatie. Als ik een paard adopteer/koop, hoef ik ook echt geen contact met de oude eigenaar. Heb ik geprobeerd en dat is zeer slecht bevallen :Y)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:24

StalNollie schreef:
[ [url=m/xH7NdN.jpg]Afbeelding[/url] ]
AmyJamess schreef:
Matilda heeft ook een update geplaatst :+

Duidelijk. Mathilda was er niet van op de hoogte dat het paard Wizzard Cushing had toen ze hem adopteerde. Daar is ze door onderzoek bij de DA achter moeten komen. Paard is daar in de loop van de tijd verslechterd. Zou dus de moeite waard zijn de eerdere eigenaar van Wizzard te achterhalen om te zien of PZB weer Cushing heeft verzwegen bij een geplaatst paard net zoals met Valley het geval was (en is aangetoond).
Laatst bijgewerkt door Babootje op 29-02-24 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:26

Maar dat 'geen goed huisje heeft gehad' spreekt toch tegen hun relaas over 'niet negatief doen over degene die de paarden heeft afgestaan'? Of worden er bij hen ook in beslag genomen paarden ondergebracht?

Ik zou bij elk paard die ze aanbieden wel verwachten dat er wat mis is met het dier, want waarom zou een eigenaar anders zijn dier zo weggeven ipv zelf te verkopen?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:28

Bielsje schreef:
Ik ben het met jullie eens dat ze opener zouden moeten zijn over paarden die niet helemaal gezond zijn. En altijd dat "geen goed huisje gehad" stoort me ook.

Maar, dat hele Mathilde verhaal... Ze zegt dat er dingen verzwegen zijn naar de adoptant. Hoe kun je dat weten als je niet weet wie de adoptant is? Zeggen dat het niet op FB of waar dan ook heeft gestaan gaat niet op, want niemand weet wat er face to face is besproken.

Hoewel ik blij ben dat bij steeds meer mensen de ogen open gaan, is het imo niet helemaal correct om los te gaan op deze situatie. Als ik een paard adopteer/koop, hoef ik ook echt geen contact met de oude eigenaar. Heb ik geprobeerd en dat is zeer slecht bevallen :Y)

Ga er vanuit dat Paard Zoekt Baas heel goed uitkijkt met wat ze wel of niet delen Bijvoorbeeld aangeven dat het het paard was van Mathilde wilden ze niet doen omdat er teveel bagger over was geweest op tv naar hun idee. Als er bij de beschrijving van het paard niet alle mankementen staan dan zou het dus zo moeten zijn dat ze mondeling benoemd zijn bij interesse. Als je dat toch doet waarom zou je ze dan niet meteen op papier zetten? Dan krijg je alleen de mensen die daar bewust voor kiezen. Minder misverstanden enz........ En je hebt meteen bewijs dat alles doorgegeven is. Dat noem je toch transparant? Of is dat al geen doelstelling meer?
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 10-02-25 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:35

Dat hoef je natuurlijk niet allemaal openbaar te delen, als de "adoptant" het maar weet. En aangeven wie de vorige adoptant was is natuurlijk compleet irrelevant, waarom zou dat ineens moeten als degene op tv is geweest....

Ik wil PZB niet verdedigen hè, ik heb een betere dag als dat niet hoeft want ik sta absoluut niet achter ze, maar in dit geval heeft ze 0 rechten en speculeert ze imo ook nog. Laten wij dat dan niet klakkeloos voor waarheid aannemen.

Condor1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:36

Ik vind het al heel vreemd dat ze paarden een andere naam geven, dan word het al lastiger voor een nieuwe adoptant informatie te vinden. Enige tijd geleden was er ook een tinker (lieve) die een andere naam had waar de eigenaar in de reacties aangaf dat hij niet of gras kon, daar stond niks over in de advertentie. Volgens de oud eigenaar had die insuline resistentie.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:43

stuktrut schreef:
Ik vind het al heel vreemd dat ze paarden een andere naam geven, dan word het al lastiger voor een nieuwe adoptant informatie te vinden. Enige tijd geleden was er ook een tinker (lieve) die een andere naam had waar de eigenaar in de reacties aangaf dat hij niet of gras kon, daar stond niks over in de advertentie. Volgens de oud eigenaar had die insuline resistentie.

Mijn reactie op de pssm'er staat er wel nog steeds. Het verbaast me enorm dat alles nu ook nog online staat. Is de contentmarketeer op vakantie? :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:44

Is dat FB of Instagram?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:46

Babootje schreef:
Is dat FB of Instagram?

Op FB over de pssm'er (staat ook bovenaan ivm de likes) en op insta gaat het nog steeds los.

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:50

And that's why we shop and don't adopt. Wat een vreemde situatie van Mathilde, vroeger toen ik jonger was keek ik hun video's wel ooit en zag er nooit iets mis mee. Maar hoe ouder je word en hoe "wijzer" begon het wel wat vreemd te worden bepaalde situaties. (Toen haar eigenlijk beste vriendin opeens uit het niets verdween rond die tijd).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:55

De manier waarop vlas en cushing zijn geschreven komt wel over als een Duitser die het Nederlandsch een beetje verbasterd.

Ik kan me er ook heus wel iets bij voorstellen dat je als nieuwe adoptant gewoon fris wil beginnen en geen zin hebt in contact houden met iemand die het paard terug heeft gebracht. Zeker niet als er gedoe aan vast hangt met bekend zijn en camera's enzo.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:57

JameyDL schreef:
And that's why we shop and don't adopt. Wat een vreemde situatie van Mathilde, vroeger toen ik jonger was keek ik hun video's wel ooit en zag er nooit iets mis mee. Maar hoe ouder je word en hoe "wijzer" begon het wel wat vreemd te worden bepaalde situaties. (Toen haar eigenlijk beste vriendin opeens uit het niets verdween rond die tijd).

Dat klinkt als een slechte misdaadfilm. maar ik neem aan dat je bedoelt dat de beste vriendin ineens afgeschreven was omdat ze niet meer in het plaatje paste wat PZB voor ogen had?