Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:16

Geen idee of het paard als rijpaard of weidemaatje is herplaatst door pzb. Maar als ze hem als weidemaatje hebben herplaatst zie ik het probleem niet zo, mits ze eerlijk zijn geweest over de gebreken en achtergrond van het paard.

In matilda's bericht lees ik dat pzb niet aan de nieuwe adoptanten hebben gevraagd of ze contact wouden houden, pzb beweert anders. Benieuwd wat dan allemaal waar is en hoe matilda dat weet.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:22

Biebz schreef:
Ik heb Urk nooit gevolgd, dus allemaal niet zo meegekregen.
Maar idd, daar hebben ze een punt.
Maar waarom zo'n uitgebreid verhaal gelijk? Idd gewoon kort nieuwe adoptant wil geen contact. Klaar.

Niemand weet wat er precies is afgesproken en besproken.
Weet dus ook niet zo goed wat ik er nu van vind.

Ik volg het verder ook niet maar die uitzendingen waarin het paard voor kwam heb ik wel gezien. Was nieuwsgierig geworden door de voorstukjes. Wat ik verder van de serie of Mathilde en haar zus vind hou ik maar beter voor me.

AmyJamess

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:22

Matilda heeft ook een update geplaatst :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:41

AmyJamess schreef:
Geen idee of het paard als rijpaard of weidemaatje is herplaatst door pzb. Maar als ze hem als weidemaatje hebben herplaatst zie ik het probleem niet zo, mits ze eerlijk zijn geweest over de gebreken en achtergrond van het paard.

In matilda's bericht lees ik dat pzb niet aan de nieuwe adoptanten hebben gevraagd of ze contact wouden houden, pzb beweert anders. Benieuwd wat dan allemaal waar is en hoe matilda dat weet.

Het paard is al beginnerspaard online gezet. Dus dan mag je er vanuit gaan dat het paard als rijpaard is herplaatst.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:33

Afbeelding
AmyJamess schreef:
Matilda heeft ook een update geplaatst :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:34

Dreamboy schreef:
Ik wilde het net delen. Ik moet zeggen, over de toestand waarin hij terug kwam bij pzb hebben ze wel een punt. Hij zag er inderdaad niet al te best uit. Maar hij was ook ziek geweest dus dat zal ook niet geholpen hebben. Dat de nieuwe adoptant geen contact wil kan ik me goed voorstellen. In hoeverre deze op de hoogte is van zijn mankementen, dat weten alleen pzb en zij.

Ik dacht dat pzb aangaf hun "geadopteerde" paarden op te volgen. Hoe kan het dan dat ze niet gezien hebben dat een paard 200 kg (25-33% van het oorspronkelijk gewicht) te mager was geworden bij de "adoptant"?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:36

Rocamor schreef:
Dreamboy schreef:
Ik wilde het net delen. Ik moet zeggen, over de toestand waarin hij terug kwam bij pzb hebben ze wel een punt. Hij zag er inderdaad niet al te best uit. Maar hij was ook ziek geweest dus dat zal ook niet geholpen hebben. Dat de nieuwe adoptant geen contact wil kan ik me goed voorstellen. In hoeverre deze op de hoogte is van zijn mankementen, dat weten alleen pzb en zij.

Ik dacht dat pzb aangaf hun "geadopteerde" paarden op te volgen. Hoe kan het dan dat ze niet gezien hebben dat een paard 200 kg (25-33% van het oorspronkelijk gewicht) te mager was geworden bij de "adoptant"?

Het paard is behoorlijk ziek geweest en daardoor vermagert. Pzb was hiervan op de hoogte maar ze doen nu net alsof het paard slecht verzorgd is.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:56

Wat een verhaal weer, dat ze de foto's misbruiken weer voor zieltjes. Ik kots ervan :n :(

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:05

Op insta hebben ze hetzelfde bericht geplaatst maar niet de opmerkingen uitgeschakeld. En dat zullen ze weten ook! Zo goed als iedereen vind deze post niet netjes en natrappen op Mathilde. En daar reageren ze dan ook weer op, iedereen is uiteraard welkom om te komen kijken bij ze :+

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:11

Siers83 schreef:
Op insta hebben ze hetzelfde bericht geplaatst maar niet de opmerkingen uitgeschakeld. En dat zullen ze weten ook! Zo goed als iedereen vind deze post niet netjes en natrappen op Mathilde. En daar reageren ze dan ook weer op, iedereen is uiteraard welkom om te komen kijken bij ze :+

En vergeet niet, ze willen transparant zijn :+

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:22

En zoals inderdaad al gedacht wil ze contact met de nieuwe adoptant omdat het een en ander verzwegen is. Hopelijk is deze dapper genoeg om contact met haar te zoeken voor het eerlijke verhaal

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:27

Dreamboy schreef:
Het paard is behoorlijk ziek geweest en daardoor vermagert. Pzb was hiervan op de hoogte maar ze doen nu net alsof het paard slecht verzorgd is.

Dat bedoelde ik ook. Claimen dat ze vingers aan de pols houden. Doen ze dus niet. Maar wel eigen straatje schoonvegen want oh oh oh wat was die adoptant slecht voor dat paard.

Maar geen woord over de ziekte van het dier. En geen hand in eigen boezem dat ze het dier "behoedt" hebben voor die slechte adoptant. Zes jaar lang

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:28

+49 is Duits nummer? Een duitser die zo correct NL schrijft :evaw: niet geloofwaardig

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:29

Er zijn genoeg Nederlanders in Duitsland. Dat hoeft niks te zeggen

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:30

Snap die nieuwe adoptanten wel hoor. Zou er ook minder trek in hebben als het van een BN'er komt. Zeker nu met alle heisa er omheen.

Jammer dat het over de rug van Mathilde en Wizzard moet maar lees de reacties eens op Instagram. 99% is negatief en staat al 2 uur online.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:31

Ondertussen is het bericht ook alweer verwijderd zie ik. Er stonden best wat negatieve reacties onder, zal vast niet in het straatje van PZB hebben gepast.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:35

StalNollie schreef:
+49 is Duits nummer? Een duitser die zo correct NL schrijft :evaw: niet geloofwaardig

Er zijn ook Nederlanders die in Duitsland wonen, zoals ik. Als je emigreert laat je je moederstaal niet in je geboorteland achter of zo.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:35

StalNollie schreef:

Ik heb ook een Duits nr :Y)
Maar mijn Nederlands is soms echt zo bar slecht _O-

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:38

hagelslag schreef:
StalNollie schreef:

Ik heb ook een Duits nr :Y)
Maar mijn Nederlands is soms echt zo bar slecht _O-

Maar dat was het dan vast ook al voordat je een duits nummer kreeg. :)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:40

Hoe lang staat hij bij deze mensen? En dan al twee keer naar de weegbrug geweest met hem om er achter te komen dat hij 60 kilo gegroeid is sinds dat hij van Paard Zoekt Baas komt?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:40

Het is extreem slechter geworden _O-
Maar ja grammatica en co is helaas niet echt mijn ding.

Ik zou het wel willen kunnen maar ik zie het gewoon niet

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:43

Mayflower_ schreef:
En nu zou de “adoptant” van Whizzard/Whiz/het paard van zich hebben laten horen: (Stond op de FB van PZB)

[ [url=m/oAbTga.png]Afbeelding[/url] ]

Beetje gekkig bericht toch? Waarom zo expliciet antwoorden, alsof iedereen het gaat kunnen lezen en al van te voren is bedacht om een screenshot te gaan delen. Dit zou toch gewoon een onderling contact moeten zijn via whatsapp? Vreemd.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:48

Dreamboy schreef:
StalNollie schreef:

Er zijn ook Nederlanders die in Duitsland wonen, zoals ik. Als je emigreert laat je je moederstaal niet in je geboorteland achter of zo.

Ahja dat kan natuurlijk ook nog. Ik ben zo gewend dat +49 ook echte duitsers zijn :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:50

lies schreef:
Mayflower_ schreef:
En nu zou de “adoptant” van Whizzard/Whiz/het paard van zich hebben laten horen: (Stond op de FB van PZB)

[ [url=m/oAbTga.png]Afbeelding[/url] ]

Beetje gekkig bericht toch? Waarom zo expliciet antwoorden, alsof iedereen het gaat kunnen lezen en al van te voren is bedacht om een screenshot te gaan delen. Dit zou toch gewoon een onderling contact moeten zijn via whatsapp? Vreemd.

Ja idd, K.M eronder.. Als dit gewoon een reactie is naar pzb, dan zet je gewoon je naam er onder toch? Kan dat ze gevraagd hebben om een reactie die ze online kunnen zetten, maar welke stichting die een beetje proffesioneel is gaat een adoptant daar om vragen..

Apart..

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:58

Ik wil niet speculeren in dit topic maar ze zullen mijn inziens met iets meer bewijs moeten komen om te bewijzen dat dit bericht echt van de nieuwe adoptanten is. Want PZB zegt vertelde zelf vaak als leugen (Dit kan ik aantonen) dat de nieuwe adoptant in alle rust een band op wil bouwen. Ik snap dat als nieuwe adoptant niet, het zou toch juist leuk zijn om de vorige adoptant te spreken te horen over het paard?
Dus nee, ik ben niet overtuigd.