Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Condor1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:49

Is de Wizard die vandaag op de Facebook staat het oude paard van Mathilde (urk) dan was ie toch snel op te knappen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:25

In de nieuwe vlog van vandaag is hun oude dierenarts ook gewoon weer van de partij, dus ik neem aan dat de berichten die hier stonden over dat hij hun paarden niet meer zou willen doen, niet kloppen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:41

Cayenne schreef:
In de nieuwe vlog van vandaag is hun oude dierenarts ook gewoon weer van de partij, dus ik neem aan dat de berichten die hier stonden over dat hij hun paarden niet meer zou willen doen, niet kloppen.

Dat was mij ook al opgevallen.

Rizette

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:56

Het is hier rustig, gaat het netter met het aan de man brengen van de paarden bij PZB? Zou mooi zijn!

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:40

Staat er nu weer 1 met pssm 1 ter adoptie met tekst
met een simpel en goedkoop dieet is dit onder controle te houden...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:14

Maaike_Ma schreef:

Ja daar moest ik ook wel even om gniffelen.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:31

Maaike_Ma schreef:

Bij die had ik ook zoiets van >;) :? 8)7 :n

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:07

Grappig. Op de website staat een bonte shetlander ter adoptie. De beschrijving eronder gaat over een paard van 1.63m. Iemand was nog niet goed wakker tijdens het bijwerken van de website blijkbaar.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:09

Ik ben overigens erg benieuwd hoe het met al die lopende onderzoeken gaat.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:14

Maaike_Ma schreef:

Nou het is duidelijk het gaat niks beter dus. Maar goed we zijn een stap verder dan het verzwijgen. Nu nog eerlijke informatie.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 18:39

Er staan opeens ook geen prijzen meer bij de paarden op de website. Ze zouden veel meer doorstroom hebben als ze niet van die idioot hoge prijzen vragen voor hun bruikleen paarden. Normaal bij een particulier betaal je niet eens wat voor zo'n paard, ben je blij dat die een plek heeft. Cushing is volgens hun ook even een half pilletje per dag geven, waarom vertellen ze niet eerlijk wat het inhoudt? Ik vind dat echt een kwalijke zaak voor een stichting die zulke enorme bedragen voor paarden vraagt waar wat aan mankeert. Ook dat paard die flipt bij opstijgen, nergens is te vinden of dat paard medisch in orde is of dat hij geen KS in de rug heeft, geven ze ook geen antwoord op als iemand dat vraagt. Straks verongelukt er iemand mee.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:34

Paardenfann4 schreef:
Er staan opeens ook geen prijzen meer bij de paarden op de website. Ze zouden veel meer doorstroom hebben als ze niet van die idioot hoge prijzen vragen voor hun bruikleen paarden. Normaal bij een particulier betaal je niet eens wat voor zo'n paard, ben je blij dat die een plek heeft. Cushing is volgens hun ook even een half pilletje per dag geven, waarom vertellen ze niet eerlijk wat het inhoudt? Ik vind dat echt een kwalijke zaak voor een stichting die zulke enorme bedragen voor paarden vraagt waar wat aan mankeert. Ook dat paard die flipt bij opstijgen, nergens is te vinden of dat paard medisch in orde is of dat hij geen KS in de rug heeft, geven ze ook geen antwoord op als iemand dat vraagt. Straks verongelukt er iemand mee.

Nee die vind ik ook totaal onverantwoord om als potentieel rijpaard in bruikleen te geven. Maar inderdaad, dergelijke vragen wordt niet op gereageerd. Niks nieuws dus.
Daarnaast vind ik inderdaad nog steeds dat ze aandoeningen als PSSM en PPID erg makkelijk wegzetten. Het is meer dan alleen een beetje het juiste dieet en het kan ook nog eens verergeren.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:43

Paardenfann4 schreef:

Daar zijn ze dus zelf al twee jaar mee aan het klojooien geweest bij PZB om alsnog op te kunnen stappen. En nu willen ze nog niet hard zeggen dat je daar gewoon niet meer op moet willen gaan. Hoe is het mogelijk dat het kwartje qua opstijgen pas na twee jaar valt bij hen. En nu het echt niet lukt mag een ander hem hebben. Nou ja hebben, duur kopen zal het ws zijn.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 21:17

Nou ja ik vind het rondom aansprakelijkheid nogal wat. Contractueel prima, maar je wilt als stichting niet hebben dat er iemand zijn nek breekt door een paard van jouw stichting neem ik aan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 21:26

Blijft het paard op naam van de stichting als je er één daar haalt?
Zo ja dan zouden ze wellicht aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de ziektekosten, inkomstenderving etc.
Zeker als blijkt dat ze hebben verzwegen dat het dier dit gedrag vertoont.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 21:47

Ik heb nooit eerder gereageerd geloof ik maar het is zoals lor1 zegt. De eigenaar is ten alle tijden aansprakelijk.
Blijft PzB eigenaar en er vliegt iemand af dan gaat de verzekering de kosten op hen verhalen.

Lijkt mij een lastige en voor pzb best risicovolle constructie.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:10

Dat lijkt me sterk. Hoe zit het dan met al die asieldieren? Dat wordt ook nooit je eigendom en zij zijn ook niet verantwoordelijk voor letsel/schade?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:15

Asieldieren worden wel je eigendom. :)

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 00:01

De paarden van pzb worden niet ter adoptie aangeboden al zeggen ze dat wel in de advertenties. Ze geven ze in bruikleen via een andere BV. Zij blijven dus eigenaar van de paarden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:05

Ik heb gereageerd. Benieuwd hoelang het erop staat. De woorden spuwen mijn vingers uit over de pssm'er.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:39

Ze zullen vast in een contract zetten dat de 'adoptant'/'bruiklener' verantwoordelijk is voor alle kosten.

Anders blijven zij ook verantwoordelijk voor stallingskosten enzovoorts.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:43

Maar over de kosten wordt op zich niets in de wet genoemd toch? Maar wel dat een eigenaar aansprakelijk is voor zijn bezit.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:44

Elin_ schreef:
Ik heb gereageerd. Benieuwd hoelang het erop staat. De woorden spuwen mijn vingers uit over de pssm'er.

Al geblokkeerd? Of slapen ze uit?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:20

Rizette schreef:
Elin_ schreef:

Al geblokkeerd? Of slapen ze uit?

Nogsteeds zichtbaar!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:31

upendo schreef:
Ze zullen vast in een contract zetten dat de 'adoptant'/'bruiklener' verantwoordelijk is voor alle kosten.

Anders blijven zij ook verantwoordelijk voor stallingskosten enzovoorts.

Stallingskosten zijn wel wat anders. Je kan in een contract geen aansprakelijkheid naar de ander leggen als dit in strijd is met de wet. Zoals die bordjes die op veel stallen hingen vroeger dat ze niet aansprakelijk waren, die waren leuk maar zo werkt het niet.

Er zal alleen eerst iets moeten gebeuren en je zal er dan ook nog werk van moeten maken. Ik weet niet hoe en wat er in een contract van hen staat dus valt weinig over te zeggen.