Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:07

Annemiekev schreef:
Ik kan niet begrijpen dat bekende mensen en grote namen zich verbinden aan verkapte (eigenlijk echte) handel… en zich niet heel diep verdiepen voor ze hun naam eraan wagen.
Ik breng ze dan ook met liefde (achteraf) op de hoogte, omdat ze naar mijn mening zo'n samenwerking beter niet aan kunnen gaan.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:10

Nyaleti schreef:
Ik heb wat gemist. Welke nieuwe samenwerkingen zijn er?

Ben ook heel benieuwd.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:11

Ik ben benieuwd want ik zie op facebook niets terug daarvan? Wel blijf ik het raar vinden dat ze in deze dure tijden met volgens hun 68 paarden in de opvang van die enorme prijzen blijven hanteren. Als ze die beestjes voor een lager bedrag weg doen, dan krijgen ze veel sneller een goed tehuis. Nu eten al die paarden voor een vermogen op elke maand. Blijkbaar wordt dat weer door donateurs betaald, ik blijf het vreemd vinden. Als ze echt graag die paarden een goed tehuis gunnen dan zou een symbolisch bedrag meer op zijn plaats zijn. Zeker voor paarden met cushing en andere aandoeningen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:15

Ja het was inderdaad wel even stil. Voor iedereen is het goed om het topic af en toe wel levend te houden. Het bevat veel informatie en het is alleen maar in het belang van PzB dat dit topic wegzakt of zou stoppen.
Ik heb het nog even een poosje geprobeerd bij te houden, maar er gaan ontzettend veel paarden over de toonbank. En een deel staat nog niet eens op FB of op hun website. Ik begrijp de mensen die daar een paard kopen gewoon echt helemaal niet.

MarjanB

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:31

Toen ik een maatje zocht voor Hera kreeg ik serieus veel berichtjes van mensen dat ik bij pzb moest kijken. Kennelijk zijn veel mensen niet op de hoogte hoe de handel er werkt. Mij niet gezien in elk geval

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:36

Ook ik kreeg veel berichten toen kk op pony jacht was voor dochterlief, maar toen ik keek naar de prijzen en constructie haakte ik snel af, heb nu voor €3000 een echte eigen pony die niet terug gevorderd kan worden of nogmaals voor dat geld weg gaat.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:19

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd i.v.m. het delen van privé communicatie.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:43

Ze zouden er zelf iets van moeite in moeten steken, mijn hemel :roll:

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:44

Wat gebeurt er als je hem zelf weggeeft? Daar komen ze toch eigenlijk niet achter?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:23

Christiene schreef:
Ga jij nu opnieuw het wiel uitvinden? Dit is vele pagina's terug al meerdere keren ter sprake geweest. Babootje heeft hier uitgebreid onderzoek naar gedaan.

Ik ben na lange tijd weer terug op bokt precies voor dit soort antwoorden.
Ik doe al langere tijd onderzoek naar stichtingen (en andere misdragingen in de paardenwereld) en ik had geen tijd om 204 pagina's terug te lezen.

Maargoed. Fijn dat het hier ook bekend is. Ik stelde een vraag. Ik ga weer stilletjes zitten meelezen in een hoekje! Sorry dat ik adem!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:34

Je bent hier gewoon welkom hoor :) Ergens is het wel jammer dat het topic zo heel groot is, als je onderzoek aan het doen bent dan staat er denk ik wel een hoop bruikbare informatie in het topic maar dat is wel enooorm veel leesvoer.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:40

Telpeva schreef:
Je bent hier gewoon welkom hoor :) Ergens is het wel jammer dat het topic zo heel groot is, als je onderzoek aan het doen bent dan staat er denk ik wel een hoop bruikbare informatie in het topic maar dat is wel enooorm veel leesvoer.

Ik heb al een heeeeeel dossier en ik wilde dat graag gaan vergelijken met wat hier ligt. Ik heb volgens mij (correct me if Im wrong) babootje en anders iemand anders van dit topic hier ook wel eens over gesproken via facebook.

De laatste keer dat ik echt actief op bokt was was 2018 :+

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 07:18

Amber_anne schreef:
Wat gebeurt er als je hem zelf weggeeft? Daar komen ze toch eigenlijk niet achter?

Geen idee, in principe is dat contractbreuk. En sowieso wat mij betreft geen optie met een niet gezond paard.
Maar ik kan me wel voorstellen dat er idd toch mensen zijn die uiteindelijk dat als enige optie zien.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:00

Deel vooral wat jij al te weten bent gekomen Axel_Valerie, volgens mij heb jij ook veel waardevolle informatie.. Als ik zie hoe actief je ook bent met oplichting in paardenland. :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:05

Axel_Valerie schreef:
Telpeva schreef:

Ik heb al een heeeeeel dossier en ik wilde dat graag gaan vergelijken met wat hier ligt. Ik heb volgens mij (correct me if Im wrong) babootje en anders iemand anders van dit topic hier ook wel eens over gesproken via facebook.

De laatste keer dat ik echt actief op bokt was was 2018 :+

Hoi Valerie, goed je hier te zien!
Het is ook enorm veel werk om het allemaal te volgen. En om de caroussel van paarden te herkennen.
Paarden worden verhandeld, komen om wat voor reden weer terug en worden dan vaak onder een andere naam weer aangeboden. Het gaat om veel paarden; meer dan waar wij weet van hebben.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:24

Fijn jou hier te zien Valerie, ik lees je ook regelmatig op FB en bewonder je tomeloze inzet tegen allerlei vormen van oplichting/leed in de paardenwereld. Ik hoop dat je je niet uit het veld laat slaan door het zure 'welkom' hier.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:59

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:18

Die snap ik inderdaad ook niet?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:34

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 30-12-23 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:40

Mag het weer ontopic ipv persoonlijk te worden? Bel de daarvoor bestemde instanties als je dierenleed constateert ipv anoniem op een forum een verhaal uit de vijfde hand te verkondigen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:45

Geen enkel dier is ermee geholpen als dit topic op slot gaat omdat users zich niet aan de regels kunnen houden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 14:46

Ik denk dat iedereen nu wel worstelt met de nattigheid.. hier ook veel meer modder dan ik me fijn bij voel. Gelukkig kunnen ze op het verharde pad en op stal wel droog staan maar goed. Het is nu behelpen helaas

Zou dit ook verder even in pb doen en dit over pzb laten gaan :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:08

Het is hier gewoon offtopic. Terug naar pzb?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:53

Brainless schreef:
Cowgirl schreef:
Wat zou PZB dan kunnen doen als je het dier hebt laten inslapen en daarbij een verklaring van je DA hebt.
Je aanklagen?

Tja, wettelijk blijft het hun paard en mag jij hem niet laten inslapen.

Dat is niet helemaal waar. Je hebt zorgplicht over het paard. Daarom heb je deze geadopteerd. Dus als het paard ineens helemaal niet goed wordt moet je aan je zorgplicht voldoen en het paard uit zn lijden verlossen. Dat mag wettelijk gezien.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:58

Axel_Valerie schreef:
Dat is niet helemaal waar. Je hebt zorgplicht over het paard. Daarom heb je deze geadopteerd. Dus als het paard ineens helemaal niet goed wordt moet je aan je zorgplicht voldoen en het paard uit zn lijden verlossen. Dat mag wettelijk gezien.

Je adopteert het paard niet, je krijgt het in bruikleen.
Als jij mijn paard in bruikleen krijgt en hij ligt plat in de wei en moet direct worden ingeslapen is dat geen probleem natuurlijk, maar stel hij krijgt een ernstige blessure heb je hem gewoon terug te brengen.
En pensionstal mag ook niet jouw paard zomaar in laten slapen omdat zij zorgplicht hebben.