IHN schreef:maar vanaf scherm een diagnose geven zonder totaalplaatje gaat niet samen met ervaren dierenarts. Ik vind dit gejammer over Owen wel wat jammer eigenlijk. Zij zijn de eigenaren en bepalen dus. En om te zeggen:puur voor geld, vind ik persoonlijk vrij hard. Ze kunnen ook gewoon van het beessie houden, he. Met dieren inslapen kun je nooit de grens bepalen voor een ander. Daabij: ik had hier een paard met zeer ernstig naar binnen geslagen hoefzweer. Samen met andere klachten zei dierenarts:inslapen. Ik heb geweigerd. Ben zweedse kruiden gaan geven en na 2 dagen kwam alle rommel eruit. Heeft nog jaren pijnvrij gestaan. Dus inslapen of niet is puur personlijke keuze.
Ik vind er persoonlijk wel een verschil in zitten of het over eigenaren gaan, of over een stichting met opvangdieren. Bij de opvang waar ik heb gewerkt (geen paarden) werden dieren sowieso niet aangehouden als eigen huisdier, dat kon wel (als medewerker of vrijwilliger een dier toe-eigenen) maar dan kon diegene het dier adopteren en meenemen naar huis, en er vanaf dat moment dus zijn/haar eigen geld in gaan steken ipv dat er dan geld van de stichting naartoe zou blijven gaan.
Imo is het prima als ze zich aan dieren hechten en dieren om die reden dan willen aanhouden, maar imo moet dat dan uit wel eigen zak worden betaald. Voor mij is dat een belangrijke reden waarom ik daar geen geld aan doneer, ik zie dat niet als dieren opvangen of dieren redden, ik zie dat als anderen willen laten betalen voor de eigen hobby.
Volgens mij wil ik het trouwens ook niet zien als een melkkoe dat ze hier geld voor vroegen, ik durf er wel van uit te gaan dat ze oprecht zijn en het dier gewoon hebben willen helpen op alle mogelijke manieren.