Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 09:32

BigOne schreef:
Volgens mij hebben ze maar één vaste dierenarts, al jaren.

Klopt, en die doet geen ingewikkelde dingen zag ik op de factuur die ze laatst vrijgaven als onderbouwing dat ze zoveel DA kosten hebben.

Je hoeft geen dierenarts te zijn om te weten dat een weggevreten hoefbeen erg pijnlijk is. En dat dat niet meer goed gaat komen. Die info hebben ze overigens ook zelf verstrekt. En al die tijd fotootjes en filmpjes met donatieknop en een eigen insta pagina? Dan ligt het er toch dik bovenop waarom zo'n dier moet blijven leven?
Heel, heel erg verdrietig en ik ben blij dat het beestje nu uit zn lijden is verlost.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:32

Rizette schreef:
Afanaisa91 schreef:
Ik hoop vooral dat ze hier zelf van willen leren, dat hb wat meer kan omvatten dan ‘een beetje op de suikers letten’.

Dat hadden ze al lang kunnen doen ,daarvan leren , met al die paarden wat daar met pijn of zwaar onvermogen , door moet leven en waarvan ik niet weet of ze wel pijnstilling krijgen. In ieder geval niet genoeg want dan liepen ze niet zo beroerd.

Dit klopt, want ook al is een paard er echt slecht aan toe, hij blijft in leven (gehouden) tot het bittere eind! Echt ontzettend sneu. Want wat is er mis met een (ouder) paard die ingeslapen wordt omdat het niet meer kan?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:43

BigOne schreef:

En maakt dat iets uit? PZB beslist zelf of ze een paard laten inslapen of niet. Het steeds terughalen van hun dierenarts is echt totaal niet relevant.

Ik heb zelf ervaring met hoefbevangenheid en het is vanaf de zijlijn erg makkelijk om te roepen dat je moet laten inslapen. Bij onze pony is het wel helemaal goed gekomen, die is weer vrolijk en rent rond, maar dat is ook een lange weg geweest waarin hij meer lag dan stond.

Het is goed dat ze na een jaar toch de stap genomen hebben voor Owen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:13

Change3x schreef:
BigOne schreef:

En maakt dat iets uit? PZB beslist zelf of ze een paard laten inslapen of niet. Het steeds terughalen van hun dierenarts is echt totaal niet relevant.

Ik heb zelf ervaring met hoefbevangenheid en het is vanaf de zijlijn erg makkelijk om te roepen dat je moet laten inslapen. Bij onze pony is het wel helemaal goed gekomen, die is weer vrolijk en rent rond, maar dat is ook een lange weg geweest waarin hij meer lag dan stond.

Het is goed dat ze na een jaar toch de stap genomen hebben voor Owen.

Maar Owen was al zo ver heen toen ze hem kregen/ophaalden dat dat nooit meer goed was gekomen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:36

IHN schreef:
maar vanaf scherm een diagnose geven zonder totaalplaatje gaat niet samen met ervaren dierenarts. Ik vind dit gejammer over Owen wel wat jammer eigenlijk. Zij zijn de eigenaren en bepalen dus. En om te zeggen:puur voor geld, vind ik persoonlijk vrij hard. Ze kunnen ook gewoon van het beessie houden, he. Met dieren inslapen kun je nooit de grens bepalen voor een ander. Daabij: ik had hier een paard met zeer ernstig naar binnen geslagen hoefzweer. Samen met andere klachten zei dierenarts:inslapen. Ik heb geweigerd. Ben zweedse kruiden gaan geven en na 2 dagen kwam alle rommel eruit. Heeft nog jaren pijnvrij gestaan. Dus inslapen of niet is puur personlijke keuze.

Ik vind er persoonlijk wel een verschil in zitten of het over eigenaren gaan, of over een stichting met opvangdieren. Bij de opvang waar ik heb gewerkt (geen paarden) werden dieren sowieso niet aangehouden als eigen huisdier, dat kon wel (als medewerker of vrijwilliger een dier toe-eigenen) maar dan kon diegene het dier adopteren en meenemen naar huis, en er vanaf dat moment dus zijn/haar eigen geld in gaan steken ipv dat er dan geld van de stichting naartoe zou blijven gaan.

Imo is het prima als ze zich aan dieren hechten en dieren om die reden dan willen aanhouden, maar imo moet dat dan uit wel eigen zak worden betaald. Voor mij is dat een belangrijke reden waarom ik daar geen geld aan doneer, ik zie dat niet als dieren opvangen of dieren redden, ik zie dat als anderen willen laten betalen voor de eigen hobby.

Volgens mij wil ik het trouwens ook niet zien als een melkkoe dat ze hier geld voor vroegen, ik durf er wel van uit te gaan dat ze oprecht zijn en het dier gewoon hebben willen helpen op alle mogelijke manieren.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 13:21

Zag weer een doneer actie. Ze missen financiële middelen voor meer opvangpaarden. Er is toch ook veel vraag blijkbaar. Ik snap het deels ook wel als je paard weg wil of moet. Is dit ook een optie.

Heeft 2 kanten er word ook goed werk gedaan maar het blijft ook soort handel in mijn ogen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:45

Joh :wow:

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:46

Serieus? :oo Dat had ik nou niet gedacht
Spoiler:
na 204 pagina's met die info O:)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:54

Axel_Valerie schreef:
Christiene schreef:
Zag weer een doneer actie. Ze missen financiële middelen voor meer opvangpaarden. Er is toch ook veel vraag blijkbaar. Ik snap het deels ook wel als je paard weg wil of moet. Is dit ook een optie.

Heeft 2 kanten er word ook goed werk gedaan maar het blijft ook soort handel in mijn ogen.

Moderatoropmerking:
Oorspronkelijk bericht verwijderd

Gaat mooi toch, paardenhandel en het voer gedoneerd laten krijgen. Geen kosten hooguit huisvesting maar daar betalen de mensen die een paard afstaan ook nog voor toch?
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 21-05-25 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Monique1963

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:33

Sarcasme, heerlijk, y'all made my day!

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:01

Axel_Valerie schreef:
Christiene schreef:

Moderatoropmerking:
Oorspronkelijk bericht is verwijderd

Ga jij nu opnieuw het wiel uitvinden? Dit is vele pagina's terug al meerdere keren ter sprake geweest. Babootje heeft hier uitgebreid onderzoek naar gedaan.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 21-05-25 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:06

Moet het nou zo onaardig?
Je kan niet verwachten dat iemand even 204 bladzijdes doorleest voordat ze een bericht plaatsen. De laatste bladzijdes gaan over Owen en andere dingen.

Ben blij dat er nog meer mensen zijn die op de hoogte zijn van hun praktijken.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:14

Laat ik het dan anders zeggen. Degene die dit onderwerp op de voet volgen zijn zich hier van bewust aangezien het regelmatig besproken is. Zo beter?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:27

Relax. Vermoord niet jouw medestrijder. Of hij nou vroeg of laat aansluit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 16:27

Dreamboy schreef:
Laat ik het dan anders zeggen. Degene die dit onderwerp op de voet volgen zijn zich hier van bewust aangezien het regelmatig besproken is. Zo beter?

Raad eens, niet iedereen volgt dit onderwerp op de voet :)* ...

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 16:28

_San87_ schreef:
Dreamboy schreef:

Je meent het!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 16:29

Dreamboy schreef:
_San87_ schreef:

Je meent het!

Blijkbaar was het niet in je opgekomen :).

Nog een eye-opener, niet iedereen is actief op Bokt en leest eerst honderden pagina's aan info voor ze reageren :D.

En verder sluit ik me bij Rizette aan.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:07

_San87_ schreef:
Dreamboy schreef:

Je meent het!

Blijkbaar was het niet in je opgekomen :).

Nog een eye-opener, niet iedereen is actief op Bokt en leest eerst honderden pagina's aan info voor ze reageren :D.

En verder sluit ik me bij Rizette aan.[/quote]

Wat is jouw probleem? Er staat toch duidelijk: degene die dit topic op de voet volgen. Voor de overige zal het inderdaad nieuws zijn.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:13

Wat gezellig hier joh :')

Zullen we elkaar heel laten en weer over pzb gaan praten?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:17

Flubberboot schreef:
Wat gezellig hier joh :')

Zullen we elkaar heel laten en weer over pzb gaan praten?

Lijkt me een goed plan. Hoewel het de laatste tijd erg stil is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:38

Niet bij PzB hoor, die gaan vrolijk door met nieuwe 'samenwerkingen'.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:53

Ailill schreef:
Niet bij PzB hoor, die gaan vrolijk door met nieuwe 'samenwerkingen'.

Ja dat klopt helaas.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:57

En dan ook nog met een grote bekende partij, ik blijf het bijzonder (schadelijk) vinden.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:00

Ik kan niet begrijpen dat bekende mensen en grote namen zich verbinden aan verkapte (eigenlijk echte) handel… en zich niet heel diep verdiepen voor ze hun naam eraan wagen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:04

Ik heb wat gemist. Welke nieuwe samenwerkingen zijn er?