Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Re: Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 00:19

Mindfields schreef:
Imke traint bij Sjef omdat ze anders niet in het team mag en Sjef moet Imke wel in het team doen anders ligt Sjef er in de paardenmedia helemaal uit(Joep Bartels, DE paardenmediabaas in Nederland).

Kortom: Beide zijn stervensafhankelijk van elkaar wat brood verdienen aangaat.

Wat is dit kort door de bocht zeg.
Je gelooft dit toch zeker zelf niet.
Imke is gewoon de tweede ruiter na Anky.
En niet anders.

En volgens mij is Joep Bartels weg bij BCM.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 01:08

Reactie op: PvdD, Leken, paardenwelzijn in ogen van de politiek, maatregelijk vanuit de publieke opinie, onderzoekscommissies, etc.

Heb een hele tijd rondgelopen in de wereld van het "Freefight". Je weet wel, slaan, meppen, schoppen en trekken onder het mom van sportief bezig zijn. (dus eigenlijk gewoon paardenrijden-zonder-paard.. Haha! Maar dan in ieder geval een heel stuk eerlijker..)
De publieke opinie was ook -tegen-, was "zeilug" voor de sporters, babaars, maatschappelijk onverantwoord. Dus stelde de politiek onder leiding van Erika Terpsta een officieel onderzoek in: "Moest freefight verboden worden?"
Uit dat onderzoek kwam, dat wanneer Freefight verboden moest worden, eerst de andere ergere uitwassen verboden moesten worden. Zoals daar is boksen. Nou, dat gaat dus niet, als het in Nederland niet mag, dan doen ze het wel over de grens, en boksen is olympisch enzo, en dan heb ik het nog niet eens over G-E-L-D en controle. Dus werd het rapport snel verstopt en bleef alles gelukkig zoals het was.

Met deze hele paarden welzijnsdiscussie zal het niet anders zijn. Als je hyperflexie wilt verbieden, dan zul je eerst de ergere uitwassen moeten verbieden. Steeds een stapje verder tot je bij het toppunt van dat moment uitkomt, en misschien in de verre toekomst is hyperflexie aan de beurt, maar misschien ook niet, want de rij met ~ergere uitwassen~ is erg lang. Maar het feit dat het begint te leven, en er discussie over is, vind ik een fantastische vooruitgang. Het begint tenslotte bij de bewustwording. Daarna is het alleen nog de vraag wat je onderbuik ermee doet...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:07

Mindfields schreef:
Emilia schreef:

Zal Imke ook nu niet op die manier trainen aangezien ze ook bij Sjef traint?

Imke traint bij Sjef omdat ze anders niet in het team mag en Sjef moet Imke wel in het team doen anders ligt Sjef er in de paardenmedia helemaal uit(Joep Bartels, DE paardenmediabaas in Nederland).

Kortom: Beide zijn stervensafhankelijk van elkaar wat brood verdienen aangaat.

Lees de boeken van de familie bartels maar eens, daarin zijn hun ook zeer positief over de rolkur mits goed toegepast, ze trainen zelden heel diep (maar zelden is niet nooit).....

Verder rolkur is een aanvulling op klassiek rijden, daarbij verkeerd klassiek rijden is even schadelijk als verkeerd ldr rijden... dus wat is het probleem

nogmaals:
Citaat:
Het officiële standpunt van de FEI is sinds 2006 niet meer veranderd. Een FEI seminar over de trainingsmethode ‘hyperflexie’, waarbij het paard in een ronde houding wordt getraind, concludeerde ‘dat er geen wetenschappelijke aanwijzingen zijn dat hyperflexie negatief voor het paard is, mits toegepast door ervaren ruiters’. Enkele onderzoeken, die in de afgelopen jaren door gerenommeerde veterinaire universiteiten zijn uitgevoerd, wijzen zelfs op de positieve effecten van deze moderne trainingsmethode.

In het tijdschrift van Diergeneeskunde van maart 2006. concludeerden onderzoekers dat er geen signalen waren dat paarden, die getraind met de zogenaamde ‘rollkur’ trainingsmethode, zich ongemakkelijk voelden of gestresst waren. Wel viel op dat de paarden bij deze trainingsmethode betere bewegingen toonden en ook beter op hun ruiter geconcentreerd waren. Ook wordt in zowel de bladen “Het Sportpaard” van 1 juli 2008 als “De Hoefslag” van 3 juli 2008 door de Amerikaanse biomechanica dr. Hilary Clayton het gymnastiseren van het paard helder onderbouwd.

duidelijk toch..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:17

Huertecilla schreef:
Paardrijden is schadelijk. Punt.
Of dit een probleem is, is een andere zaak. Tenslotte kan ik veel van het werk wat ik hier op de boerderij doe ook beter laten wat mijn lijf betreft.
Wat je dient te doen is de schade te minimaliseren en het welzijn te garanderen. Dat botst met sport.

Dat is toch hartstikke onlogisch?!
Moet je eens stellen dat je je kindertjes in een fabriek laat werken tussen de gifgassen.
'maar er staat een filter op zodat ze het maar minimaal binnenkrijgen hoor' Ja

Clown

Ik ben een egoïstische sportruiter dus ik rij uiteraard ongegeneerd door Tong uitsteken maar de mensen die klassiek rijden 'omdat het minder schade toebrengt' moeten zich dan nog maar eens achter de oren krabben. Ik wacht het paardrijverbod wel af Nagelbijten / Gniffelen

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:02

Aldewereld schreef:
Vroeger vond ik het machtig, was ik fan van Anky en de manier hoe ze met haar paarden omging, maar nu is het me te extreem geworden. En zij is niet de enige, ik heb veel topruiters zien trainen op de manier waar de honden nog geen droog brood van lusten. Ik zie dat die paarden geen fun meer hebben in hun werk. Continue trainen in de bak met de kin op de borst. Van die filmpjes die ik hier zie draait mijn maag om.
En ik wil echt niet zeggen dat het er vroeger allemaal zo prima aan toe ging, maar mensen weten tegenwoordig veel te goed waar ze mee bezig zijn om hogerop te komen, ten nadele van de paarden.
En iedereen vindt het zo prachtig allemaal - tribunes blijven vol en deze mensen gaan zelf thuis die praktijken ook toepassen op hun paard.
Het interesseert me niet of Anky straks de Olympische Spelen wel of niet zal winnen. Ik ben mijn interesse in de dressuursport al lang geleden verloren...

Gelukkig, dat scheelt weer.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:08

Nimmy schreef:
HC, moeten we dan niet gewoon helemaal stoppen met paardrijden... want een paard vraagt er niet om, ook in de basissport gaan de belangen van ruiter voor die van t paard (om vervolgens als t niet goed ging buiten de ring nog even afgemat te worden)...

tja mijn paard gaat ook in de trailer omdat ik een les, wedstrijd, clinic, whatever wil rijden.... niet in zijn belang, maar in t mijne (al heb ik niet t idee dat mn paard er heel veel problemen mee heeft)...

Waarom wordt alleen anky steeds zo aangevallen, deze methode wordt door veel meer ruiters gebruikt (Imke, laurens, edward, vele springruiters)....

en zijn veel meer paardonvriendelijke dingen dan het LDR rijden, begin er maar eens mee om die aan te pakken (springtrainingen op sommige stallen, met een bijzet t paard ongeveer een koprol laten maken enzo....)

helaas, de dressuur heeft de naam, maar kijk in godsnaam eens kritiisch naar de andere disciplines, mennen 4 span, echt kicken voor die paardjes man, eventing, kun je dood neerknallen, springen, die hebben alles wat god verboden heeft al uitgeprobeerd, Voorn voorop

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:16

sammmie schreef:
Nog al dom vond ik vooral de opmerking over salinero dat hij het vast wel beter heeft dan gemmideld pension/manege paard. Man iets beter? Dat paard moet misschien wel hard werken maar die heeft een FANTASTISCH leven! Daar wordt zo ongelofelijk goed voor gezorgd daar kunnen jullie je helemaal niets bij voorstellen.En over dat fam bartels ook vaak met slof rijden. Vertel hoe weet je dat? Sta je er op stal.
Echt zo kanslood deze discussie maar goed.

Heb foto`s voor je Haha! PB me maar Bloos

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:23

Huertecilla schreef:
Roos_s schreef:
En daarbij men mag toch wel verwachten van ruiters en paarden op Grand Prix niveau hun paard in bedwang te kunnen houden... Nagelbijten / Gniffelen

De FEI ringdresuur heeft wortels in de post-Napoleonische cavallerie en staat rechtstreeks op de militaire rijproef. Deze was een beslismoment, een toets, of de combinatie klaar was voor het eggie.
Dat is door het olympisch commitee eerst vrij conform overgenomen doch door de toename van het belang van de burgerruiterij gesplitst in een aantal takken waarbij de ringdressuur een eigen onderdeel werd.
Érgens is in de ´ontwikkeling´ van de reglementen de koppeling met het kunnen rijden in de werkelijke wereld losgelaten.
Inmiddels is de boel een aantal fases verder en zijn de belangen bij deze tak van paardrijden op alle niveaus hoofdzakelijk commercieel.

FEI ringdressuur heeft niets van doen met goed paardrijden en de welzijnsbelangen van de paarden wegen minder zwaar dan de commerciële belangen. Dát is wat de VELE debacles van Mvr.v.Grunsven illustreren. Hoe kan zo´n discutabele plofruiter de meest bekroonde dressuurruiter ooit zijn?
Zoals ik al schreef moet de naam ´Anky´ daarbij vergeten worden en is de FEI daarvan de veroorzaker; je krijgt wat je beloont.
Dhr. Jansen levert perfect wat gevraagd wordt Afgod
Dat Dhr.Jansen ondanks de polemiek over zijn methode bondscoach is geeft aan dat de KNHS het allemaal salami zal zijn als die medailles maar binnen blijven komen.
De PvD heeft gewoon gelijk Huilen

hc

Zulke teksten geven je vast een heeeel fijn gevoel. Ga vooral zo door, maar gun het anderen om wat genuanceerder te zijn. Bij jou komt het drammerige van de gelovige om de hoek kijken, meer dan heilig overtuigd van eigen gelijk. Is je gegund. En wees Bokt.nl dankbaar dat je een platform hebt voor je verhalen. Op de kansel zou je het ook goed doen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:00

Rivano schreef:
Reactie op: PvdD, Leken, paardenwelzijn in ogen van de politiek, maatregelijk vanuit de publieke opinie, onderzoekscommissies, etc.....
Maar het feit dat het begint te leven, en er discussie over is, vind ik een fantastische vooruitgang. Het begint tenslotte bij de bewustwording.

Afgod

Doch intriest en bloedlink dat de discussie van buiten de ruiterij aangezwengeld moet worden en de angstagressie/struivogelpolitiek geeft niet veel hoop op daadwerkelijke vooruitgang van binnenuit.

hc

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:03

hc[/quote]
Zulke teksten geven je vast een heeeel fijn gevoel. Ga vooral zo door, maar gun het anderen om wat genuanceerder te zijn. Bij jou komt het drammerige van de gelovige om de hoek kijken, meer dan heilig overtuigd van eigen gelijk. Is je gegund. En wees Bokt.nl dankbaar dat je een platform hebt voor je verhalen. Op de kansel zou je het ook goed doen[/quote]

Om maar even bij die kansel te blijven: AMEN Lachen

sammmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:36

Heb foto`s voor je PB me maar

Duh indereen rijdt wel is met slof maar geloof mij maar vaak rijden ze er niet mee

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:18

Roos_s schreef:
Ten eerste rijd ik geen Grand Prix Nagelbijten / Gniffelen en ten tweede als jij je paard op kan leiden tot Grand Prix niveau mag je tenminste wel verwachten dat je je paard waarmee je in GP rijdt in bedwang kan houden (en dat hoeft dus niet ieder paard te zijn...) Maar goed daar gaat de discussie niet over...

En idd anky wordt hierop aangevallen, zij is namelijk degene die deze methode langere tijd (mis)bruikt en deze dus ook overbrengt op andere ruiters. Dus idd anky is degene die hier toch wel het meest op aan te spreken is.. Niet dat het de mensen vrijspreekt die ook met deze methode werkt.

Lieve schat als je niet eens Grand Prix rijd, niet op zulke paarden rijd, hoe kan je dan in godsnaam oordelen of zij ze onder controle moet kunnen houden? Ik heb een kleine merrie van 1.52 en ik durf er mijn kop op te zetten dat je haar niet onder controle kan houden als ze haar kuren krijgt. (ik ook niet trouwens.)

Wat een gezeik. Ik lees ook dat HC de val er weer bij haalt en nog leuker. Sali's sprintje in Aken. HC hoeveel ruiters van hier op bokt vallen er per dag denk je? Hoeveel paarden van bokt, trekken hier per dag een sprintje? Even gemiddeld genomen?

Die ruiters worden daar niet jaren/maanden door achtervolgd. Anky is ruiter/sporter die presteerd op top niveau maar bovenal een mens. Braken er afgelopen half jaar ook niet twee springruiters hun been? Waarom worden zij daar niet op afgeschreven? Omdat het springruiters zijn en Anky niet?

Krijg van dit topic een gevoel van "de lijn niet doortrekken". Wat dressuurruiters niet mogen, mogen springruiters wel. En de discussie gaat toch echt tussen een dressuur en een springruiter. Ik heb eergisteren GCT Estoril eens gevolgd. Dwz de tweede ronde en de barrage. Gut, als ik zie hoe sommige ruiters aan die paarden trekken en rukken en om nog maar te zwijgen hoe ze er op zitten Bloos! Denk dat Albert Voorn, als hij die roze wolkjes eens uit zijn ogen zou krijgen, eens bij zijn eigen tak van de paardensport zou moeten beginnen. De manier waarop er aan die paarden gerukt en geplukt word kan de "roll kur" niet tegen op hoor Scheve mond

Anky staat nu eenmaal helemaal aan de top. En daar is het eenzaam helaas, zeer eenzaam. Een hoop kleinzielige jaloerse wezentjes die daar graag in haar plek zouden staan proberen haar neer te halen Ach gut Van iemand neer te halen word jij niet groter hoor.

Oh en Urielle Bloos Had Edje een heel tijd terug geen gigantisch probleem met de piaffe ivm een stakende gribaldi? Knipoog
Die paarden zijn zodanig heet gefokt en waarschijnlijk ook gevoerd dat ze af en toe gewoon een keer exploderen. Ik doe het ze niet na

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:03

helemaal mee eens!!!!albert voorn is inderdaad geen heilige....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:16

Bovendien explodeerd die van mij geregeld zónder dat ze zo gevoerd word. En het basiswerk dat ik met haar doe kan je amper zwaar noemen Knipoog Dat ligt zo nu en dan gewoon in het karakter van het paard.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:09

CharleyT schreef:
Zulke teksten geven je vast een heeeel fijn gevoel. Ga vooral zo door, maar gun het anderen om wat genuanceerder te zijn. Bij jou komt het drammerige van de gelovige om de hoek kijken, meer dan heilig overtuigd van eigen gelijk. Is je gegund. En wees Bokt.nl dankbaar dat je een platform hebt voor je verhalen. Op de kansel zou je het ook goed doen

Misschien kun je dan zelf ook wat genuanceerder zijn??
Bij jou komt duidelijk de afkeer van gelovigen om de hoek kijken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:15

pharagirlke schreef:
Lieve schat als je niet eens Grand Prix rijd, niet op zulke paarden rijd, hoe kan je dan in godsnaam oordelen of zij ze onder controle moet kunnen houden? Ik heb een kleine merrie van 1.52 en ik durf er mijn kop op te zetten dat je haar niet onder controle kan houden als ze haar kuren krijgt. (ik ook niet trouwens.)

Wat een gezeik. Ik lees ook dat HC de val er weer bij haalt en nog leuker. Sali's sprintje in Aken. HC hoeveel ruiters van hier op bokt vallen er per dag denk je? Hoeveel paarden van bokt, trekken hier per dag een sprintje? Even gemiddeld genomen?

Die ruiters worden daar niet jaren/maanden door achtervolgd. Anky is ruiter/sporter die presteerd op top niveau maar bovenal een mens. Braken er afgelopen half jaar ook niet twee springruiters hun been? Waarom worden zij daar niet op afgeschreven? Omdat het springruiters zijn en Anky niet?

Krijg van dit topic een gevoel van "de lijn niet doortrekken". Wat dressuurruiters niet mogen, mogen springruiters wel. En de discussie gaat toch echt tussen een dressuur en een springruiter. Ik heb eergisteren GCT Estoril eens gevolgd. Dwz de tweede ronde en de barrage. Gut, als ik zie hoe sommige ruiters aan die paarden trekken en rukken en om nog maar te zwijgen hoe ze er op zitten Bloos! Denk dat Albert Voorn, als hij die roze wolkjes eens uit zijn ogen zou krijgen, eens bij zijn eigen tak van de paardensport zou moeten beginnen. De manier waarop er aan die paarden gerukt en geplukt word kan de "roll kur" niet tegen op hoor Scheve mond

Anky staat nu eenmaal helemaal aan de top. En daar is het eenzaam helaas, zeer eenzaam. Een hoop kleinzielige jaloerse wezentjes die daar graag in haar plek zouden staan proberen haar neer te halen Ach gut Van iemand neer te halen word jij niet groter hoor.

Oh en Urielle Bloos Had Edje een heel tijd terug geen gigantisch probleem met de piaffe ivm een stakende gribaldi? Knipoog
Die paarden zijn zodanig heet gefokt en waarschijnlijk ook gevoerd dat ze af en toe gewoon een keer exploderen.
Ik doe het ze niet na

Als je je paard kent en goed aanvoelt kun je zulke ontploffingen 9 van de 10 keer voorkomen.

Voor de rest ben ik het met je eens, de manier waarop springruiters erop zitten is soms ook om van te huilen. Om maar te zwijgen over de bitten die er te pas en te onpas in gehangen worden.
Om te gaan zeuren over het sprintje wat Salinero trok in Aken vind ik je reinste kul. Hij was toen nog vreselijk onervaren en het werd hem gewoon even te veel, welk paard zou niet overdonderd worden van zo'n groot terrein en zoveel publiek. Dit heeft helemaal niets te maken met de manier waarop ze traint.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:16

CharleyT schreef:
helaas, de dressuur heeft de naam, maar kijk in godsnaam eens kritiisch naar de andere disciplines, mennen 4 span, echt kicken voor die paardjes man, eventing, kun je dood neerknallen, springen, die hebben alles wat god verboden heeft al uitgeprobeerd, Voorn voorop

Precies, je kunt heel wat zeggen en schrijven over hyperflexie, (een methode waar ik ook niet echt hysterisch enthousiast van wordt), maar als -Salinero in de Rollkur - naar voren gebracht wordt als het toppunt van gruwelijke paardensport..., nou dan valt het dus eigenlijk best wel mee met het welzijn van de paarden... Een groot aandeel van de paarden zou in hun hoefjes klappen als ze met hem mochten ruilen. En dat is eigenlijk best triest.

Als de overheid zo graag iets wil doen aan ons dierenbeulen dan zouden ze kunnen beginnen op de maneges. En doen aan iets wat voorlichting heet. Maar zolang de FNRS nog 4 sterren uitdeelt aan maneges die hun hardwerkende paarden de rest van de dag in een smalle stand aan een blinde muur vastbind, dan vrees ik het ergste. ("Ja, zo fijn voor het overzicht hè...") Dit "dierwelzijn" geeft een goed voorbeeld aan kinderen die op een manege beginnen en later hun eigen paard kopen.
Dat doe je nog niet eens met een hond... Zelf de bekende en verafschuwde en inmiddels verboden "kettinghond" kan nog lopen en fatsoenlijk liggen. Maar de FNRS, nee, dit verdient een ster!

Rollkur aanpakken, prima, maar dan wel zo eerlijk om eerst even rond te kijken of er geen paarden zijn die in "algemeen geaccepteerde" omstandigheden misschien die hulp, passie voor discussie, inzet en overtuiging net even beter kunnen gebruiken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:48

anneliesdj jep. En god weet hoe vaak Anky het zodanig goed voorkomt dat we niet eens zien wat haar paarden van plan waren. Dus dat het haar dan twee a drie keer op een jaar niet lukt? Is dat zo'n schande... Gemiddelde ruiter lukt het niet eens om het bij een koudbloed 9/10 keer te voorkomen ook al kennen ze'm nog zo goed. Anky kan het godweet hoe vaak (want het gaat meer goed dan fout) voorkomen met die bloedkikkers van haar. Lachen

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:12

Rivano schreef:
CharleyT schreef:

Precies, je kunt heel wat zeggen en schrijven over hyperflexie, (een methode waar ik ook niet echt hysterisch enthousiast van wordt), maar als -Salinero in de Rollkur - naar voren gebracht wordt als het toppunt van gruwelijke paardensport..., nou dan valt het dus eigenlijk best wel mee met het welzijn van de paarden... Een groot aandeel van de paarden zou in hun hoefjes klappen als ze met hem mochten ruilen. En dat is eigenlijk best triest.

Als de overheid zo graag iets wil doen aan ons dierenbeulen dan zouden ze kunnen beginnen op de maneges. En doen aan iets wat voorlichting heet. Maar zolang de FNRS nog 4 sterren uitdeelt aan maneges die hun hardwerkende paarden de rest van de dag in een smalle stand aan een blinde muur vastbind, dan vrees ik het ergste. ("Ja, zo fijn voor het overzicht hè...") Dit "dierwelzijn" geeft een goed voorbeeld aan kinderen die op een manege beginnen en later hun eigen paard kopen.
Dat doe je nog niet eens met een hond... Zelf de bekende en verafschuwde en inmiddels verboden "kettinghond" kan nog lopen en fatsoenlijk liggen. Maar de FNRS, nee, dit verdient een ster!

Rollkur aanpakken, prima, maar dan wel zo eerlijk om eerst even rond te kijken of er geen paarden zijn die in "algemeen geaccepteerde" omstandigheden misschien die hulp, passie voor discussie, inzet en overtuiging net even beter kunnen gebruiken.

Hier ben ik het zo mee eens. Elke keer als ze weer ' beginnen te zeuren' over het welzijn van Salinero en het daarbij het feit dat ie niet in de wei mag, 'alleen maar' aan de hand mag grazen,erger ik me zo aan dat gezeur. Kijk eens naar de gemiddelde manege. Hoeveel paarden zijn er daar die dagelijks meerere keren uit hun stal gehaald worden? En dan bedoel ik niet die keren dat het paard met een niet zo goed rijdende ruiter in de stoffige bak mag rond hobbelen. In vergelijking met dat leeft Salinero en welk andere toppaard dan ook in een paradijs. Maargoed, de discussie ging hier niet over, maar over het wel of niet goed zijn van hyperflexie.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:14

anneliesdj schreef:
CharleyT schreef:

Misschien kun je dan zelf ook wat genuanceerder zijn??
Bij jou komt duidelijk de afkeer van gelovigen om de hoek kijken.

Om de hoek kijken????, absoluut tegenstander van gelovigen. Want kenmerk van gelovig is dat je iets achterna loopt, in op gaat, mee weg loopt. Zonder oog voor de omgeving en nuances, want............ alleen het geloof is waar.
En daar gaat het mis.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:21

Ik heb getemd, want deze laatste reactie vind ik niet kunnen en bovendien erg off-topic.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:28

pharagirlke schreef:
anneliesdj jep. En god weet hoe vaak Anky het zodanig goed voorkomt dat we niet eens zien wat haar paarden van plan waren. Dus dat het haar dan twee a drie keer op een jaar niet lukt? Is dat zo'n schande... Gemiddelde ruiter lukt het niet eens om het bij een koudbloed 9/10 keer te voorkomen ook al kennen ze'm nog zo goed. Anky kan het godweet hoe vaak (want het gaat meer goed dan fout) voorkomen met die bloedkikkers van haar. Lachen

ik durf te wedden dat er GEEN EEN Bokker het langer dan 2 rondjes op Salinero kan uithouden.......... dan ligt ie allang met de kop in het zand

Heck ik denk zelfs dat we het op ouwe Bonnie niet eens voor elkaar krijgen om er twee rondjes op te blijven zitten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:32

Ik waag me er iig niet aan KiWiKo. Ik houd het wel bij mijn wannabe-bloedkikker. Lachen Ze mag ze hebben van mij, die heethoofden. En ze kan er duidelijk goed mee overweg.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:35

dit zijn ook ver boven mijn pet paarden Haha! Haha! Haha!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:51

Moderatoropmerking:
Graag terug ontopic