Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

natascha78

Re: Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 10:21

ten eerste vindt ik het heel erg voor de ouders van het kind.. maar ook niet eerlijk tegenover het paard.de ouders hadden het kind in de gaten moeten houden, maar daar zullen zich zelf vast wel schuldig genoeg over voelen. Maar ik ben van mening wanneer er een kind in de paddock komt en misschien wel is gaan rennen het paard zich misschien bedrijgt of uitgedaagt tot spelen voelde..
ik kan me voorstellen dat je als ouders dan dat paard niet meer wilt hebben en dat niet aan kan , maar kan hij dan niet ergens anders heen in plaats van afgemaakt worden....als hij echt ineens vals is kan dit toch altijd als nog

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:21

Ik zal nogmaals mijn reactie toelichten. Ik denk namelijk niet dat dit een weloverwogen besluit is. Dit is een volkomen impulsief en uit verdriet, onmacht en woede geboren beslissing. Ander voorbeeld: Een dronken chaufeur rijdt een kind aan die daar door komt te overlijden. "Ik vermoord die kerel!!" is een reactie die iedereen begrijpt......dit is te vergelijken, alleen is het zinnetje "afmaken dat paard!!" makkelijker en sneller uitvoerbaar. Ik kan me er een voorstelling bij maken. Ik vraag me ook af hoeveel van de mensen die zo enorm een stelling "tegen" innemen ZELF kids hebben??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:24

Maar als jij uit die woede die man vermoord ga jij de bak in.
Vermoord je dat paard is alles oke. Mag gewoon, mensen praten het nog goed ook.
Is dat niet vreemd dan? Lachen

En je hoeft daar zelf geen kinderen voor te hebben, dat is zo'n dooddoender.
Denk bijv aan je moeder (ik heb daar iig een erg goede band mee) maar ook als ik een moordenaar van mijn moeder dood, die dat deed omdat ik niet oplette, draai ik gewoon de bak in hoor Lachen

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:26

Ik praat het niet goed, ik zeg niet dat het de juiste oplossing is, ik zeg niet dat het MAG!!! Ik zeg alleen dat ik het me heel erg goed kan voorstellen. En het is geen dooddoener, dat zijn MIJN woorden VOOR ik zelf een kind had;)

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:44

En zoals reeds eerder gezegd.. er worden voor minder paarden gedoodt..

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 09:35

Citaat:
er worden voor minder paarden gedoodt..

precies!! laten we ons daar maar eens druk over gaan maken ....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 09:43

Suzan1 schreef:
Citaat:
er worden voor minder paarden gedoodt..

precies!! laten we ons daar maar eens druk over gaan maken ....

Wat een dooddoener Rolleyes
Waarom alleen maar drukmaken over nóg ergere dingen Verward Er zijn altijd ergere dingen te verzinnen. Ik vind dit ook erg trouwens Nors opkijken

Ik heb bij dit geval het gevoel dat het paard de schuld krijgt, terwijl dat zo (zonder andere gegevens) gewoon niet terecht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:24

Er moet altijd met dooddoenders gegooid worden als er anders geen zinnige dingen aangedragen kunnen worden Lachen

De paarden in afganistan hebben het ook slechter...zullen we die van ons ook maar geen eten meer geven, worden ze lekker rustig van onder het zadel. En dat zadel hoeft ook niet te passen. Een wondje meer of minder maakt ook niet uit Lachen

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:56

Dat is idd onzin, dan hoef ik me ook niet meer druk maken over mn scheefgezakte kerstboom;). De discussie gaat hierover, en er hoeven geen "ergere" dingen bijgehaald worden. Het paard is niets te verwijten, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar om de ouders nou te verwijten dat het hun schuld is dat hun kind is gedood?? Mn paard geen eten meer geven?? Even rekenen.........jee.........dat bespaart een boel!!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:05

iepsel schreef:
Dat is idd onzin, dan hoef ik me ook niet meer druk maken over mn scheefgezakte kerstboom;). De discussie gaat hierover, en er hoeven geen "ergere" dingen bijgehaald worden. Het paard is niets te verwijten, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar om de ouders nou te verwijten dat het hun schuld is dat hun kind is gedood?? Mn paard geen eten meer geven?? Even rekenen.........jee.........dat bespaart een boel!!!

áls je een schuldvraag neer moet leggen met deze gegevens, is mijn mening idd dat de ouders verantwoordelijk zijn. Natuurlijk kan het een samenloop van omstandigheden zijn en daarom meer een ongeluk is, maar ook bijv in het verkeer gebeuren ongelukken waarbij iemand toch als (hoofd-)schuldige wordt aangewezen....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:19

Ik blijf erbij dat niemand zijn paard (zeker als je het al 18 jaar in bezit hebt) zomaar laat inslapen.
Daar is echt wel goed over nagedacht, daar ben ik van overtuigd.
Daarbij vind ik persoonlijk dat je hier geen beschuldigingen KUNT uiten naar het adres van zowel de ouders als het paard. Want daarvoor moet je alle feiten kennen, het hele verhaal. En dat hebben we niet, dus uiteindelijk kan niemand hier iets zinnigs over zeggen. Alles is speculatie dus voor mijn gevoel is het ook niet echt op z'n plaats om met het vingertje te wijzen naar wie dan ook als je niet het hele verhaal kent.
Enige wat je kunt doen is je afvragen wat jij zou doen ALS..... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:32

Citaat:
Ik blijf erbij dat niemand zijn paard (zeker als je het al 18 jaar in bezit hebt) zomaar laat inslapen

Dit zou ik zo snel niet durven zeggen...

Een collega van me had een hond, was haar alles. De hele dag kon ze het er over hebben.
Toen kwam er een kindje. Dat bleek allergisch te zijn voor de hond. Natuurlijk erg vervelend.
En wat denk je dat ze met de gezonde hond gedaan hebben?
Juist ja, in laten slapen...

Een ander adres was niet goed genoeg, een buitenkennel was zielig enz enz
er was maar 1 oplossing...dood.. voor een super liever golden retriever die nog nooit iets had gedaan...

Dus ik geloof niet meer in de wel over wogen keuzes van mensen als het om hun kinderen gaat... sorry

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:38

tja dit klinkt helemaal niet aardig,maar ik heb niets met kinderen,ik heb ze nooit gewild,en nu ben ik 43 en ik kan zeggen dat het de beste beslissing in mijn leven is geweest...ik kan wel blij zijn voor moeders die het wel leuk vinden, en ik haat ook niet kinderen,maar ik heb er gewoon niets mee ,nooit gehad ,raar he???

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:41

Ik zou hem ook afmaken.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:42

geerke schreef:
tja dit klinkt helemaal niet aardig,maar ik heb niets met kinderen,ik heb ze nooit gewild,en nu ben ik 43 en ik kan zeggen dat het de beste beslissing in mijn leven is geweest...ik kan wel blij zijn voor moeders die het wel leuk vinden, en ik haat ook niet kinderen,maar ik heb er gewoon niets mee ,nooit gehad ,raar he???

Nee hoor, dat vind ik helemaal niet raar.
Ik vind het juist pleiten voor je dat je die keuze weloverwogen gemaakt hebt.
Veel mensen denken daar nieteens over na, zetten een paar koters op de wereld en weten zich er geen raad mee. Dat vind ik pas raar Haha!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:48

runningkawa schreef:
Citaat:
Ik blijf erbij dat niemand zijn paard (zeker als je het al 18 jaar in bezit hebt) zomaar laat inslapen

Dit zou ik zo snel niet durven zeggen...

Een collega van me had een hond, was haar alles. De hele dag kon ze het er over hebben.
Toen kwam er een kindje. Dat bleek allergisch te zijn voor de hond. Natuurlijk erg vervelend.
En wat denk je dat ze met de gezonde hond gedaan hebben?
Juist ja, in laten slapen...

Een ander adres was niet goed genoeg, een buitenkennel was zielig enz enz
er was maar 1 oplossing...dood.. voor een super liever golden retriever die nog nooit iets had gedaan...

Dus ik geloof niet meer in de wel over wogen keuzes van mensen als het om hun kinderen gaat... sorry

Mijn kinderen en mijn dieren zijn mij even lief. Mijn grootste angst was dat ze allergisch zouden zijn toen ze geboren werden. Ik zou me geen raad weten als ik daarom mijn dieren weg had moeten doen, verschrikkelijk.
Die dieren zijn mijn hobby, daar wordt ik gelukkig van. Zou ik ze niet hebben, dan was ik als moeder minder leuk vrees ik Clown
En je hond om die reden in te laten slapen, triest hoor.......
Ik kan me daar gewoon geen voorstelling van maken, dat iemand dat kan zonder schuldgevoel.
Zoiets zou ik me m'n hele leven kwalijk blijven nemen als ik om die reden een leven laat beeindigen.
Dat een DA daaraan meewerkt vind ik ook niet kloppen.

weer twee posts onder elkaar, oei. Maar ik heb geen idee hoe ik die twee in één kan proppen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:55

Dat van die DA snap ik dus ook niet.
Later heb ik van een kennis zelfde soort verhaal gehoord, ook daar verleende de DA gewoon medewerking.

Dus ik geloof niet meer zo in de wel overwogen keuzes van mensen..sommige staan er wat te gemakkelijk tegenover.... Verdrietig

Foei, schaam je.
Pb gewoon de volgende keer of iemand er een berichtje tusen wil zetten Tong uitsteken

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:23

Daaaaaaar ga ik dan absoluut ook niet mee akkoord. Omdat je kind allergisch is, komaan zeg!!??

Had die hond het kind gebeten, dan was dat alweer iets anders geweest..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:52

er zijn pilletjes tegen allergie,claritine heel onschuldig,ik heb het ook geslikt tegen hooi allergie,je denkt toch niet dat ik mijn paarden daarom wegdoe?
Het hele asiel zit vol met honden en katten die weg moesten omdat er weer eens een kind allergisch is.Die mensen moeten gewoon geen dieren nemen maar 6 kinderen ofzo,dan kunnen ze hun lol op........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:06

Haha, daar was ik ook zo bang voor. Toen ik aan het bevallen was heb ik nog tegen me man gezegd dat als de baby allergisch zou zijn, ik flink zou balen, maar de hond ging niet weg, zou ik wel een oplossing voor vinden. Hij was gelukkig niet allergisch. Mensen moeten eens wat vaker nadenken voor ze uberhaupt dieren of kinderen nemen, scheelt een zooi ellende.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:42

Mindim schreef:
Mensen moeten eens wat vaker nadenken voor ze uberhaupt dieren of kinderen nemen, scheelt een zooi ellende.

Dus als je een hond koopt, moet je wachten met kinderen tot je hond sterft ofzo.. Clown
En als m'n kind een zware allergie zou hebben voor dieren, nou sorry, ik voel er niets voor om dat kind dagelijks pillen te moeten laten slikken voor een hond!! Zeker als baby lijkt me dat al een moeilijke opdracht. Vork
Optie 1 zou zijn dat de hond niet meer binnen komt, weliswaar onder goede omstandigheden (droge slaapplaatst enzo.
Als optie 1 niet genoeg is, zou ik een goede thuis voor hem zoeken, hoeveel pijn me dat ook zou doen.

Maar ik geloof trouwens dat veel kinderen die reeds van baby af dieren in de buurt hebben gehad, veel resistenter zijn voor allergiën, niet??

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:48

Lieke_M schreef:
Maar ik geloof trouwens dat veel kinderen die reeds van baby af dieren in de buurt hebben gehad, veel resistenter zijn voor allergiën, niet??

dat idee heb ik ook..
je zou kids niet overdreven moeten beschermen tegen bacteriën en dieren enzo, als je dat wel doet bouwen ze gewoon minder weerstand op..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:23

Lieke_M schreef:
Mindim schreef:
Mensen moeten eens wat vaker nadenken voor ze uberhaupt dieren of kinderen nemen, scheelt een zooi ellende.

Dus als je een hond koopt, moet je wachten met kinderen tot je hond sterft ofzo.. Clown
En als m'n kind een zware allergie zou hebben voor dieren, nou sorry, ik voel er niets voor om dat kind dagelijks pillen te moeten laten slikken voor een hond!! Zeker als baby lijkt me dat al een moeilijke opdracht. Vork
Optie 1 zou zijn dat de hond niet meer binnen komt, weliswaar onder goede omstandigheden (droge slaapplaatst enzo.
Als optie 1 niet genoeg is, zou ik een goede thuis voor hem zoeken, hoeveel pijn me dat ook zou doen.

Natuurlijk moet je niet met kinderen wachten omwille van de hond.
Er zijn, afhankelijk van in welke mate het kind allergisch is, wel oplossingen voor te vinden zonder je kind pillen te geven. Dat zou ik ook niet doen. Maar dan de hond in laten slapen terwijl het een gezond dier betreft dat gaat mij te ver.

Er zijn trouwens ook kinderen die nog op latere leeftijd een allergie ontwikkelen. De zoon van mijn broer bijvoorbeeld heeft pas op latere leeftijd een pollenallergie gekregen (gelukkig niet voor huisdieren).
Maar als ik zie hoe benauwd hij het heeft in bepaalde periodes van het jaar (dan loopt hij ook met een puffer rond) dan kan ik me wel voorstellen dat als je kind dat krijgt van de huisdieren, je dan geen keus hebt en een fijn nieuw thuis moet zoeken voor die dieren. Hoe erg dat ook is. Maar inslapen is geen optie, tenminste niet wat mij betreft. Het dier heeft daar geen schuld aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:36

Maar dat paard had ook geen schuld, volgende zijn natuur.
Ze had hem 18 jaar dus zo'n k..bok zal het niet geweest zijn, anders heb je hem niet zo lang, rij je er niet mee in de prijzen.

maar daar is een goed tehuis zoeken geen optie, maar bij die hond wel?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:43

Bij het paard hier uit het verhaal weten we dat niet zeker RK.
Daarvoor is het verhaal te beknopt. En ik ben het met je eens dat als dat met dat paard echt een ongeluk zou zijn geweest zoals ik eerder ook beschreef, een nieuw baasje zoeken een betere optie zou zijn geweest. Dat die mensen dat paard vanwege emotionele redenen niet zelf willen houden kan ik me voorstellen.