Nina_rex schreef:Ik denk dat er echt wel ruimte genoeg is hoor. Bijv. waar ruimte is voor een buitenbak, is ook ruimte voor een grote paddock. Weilanden zijn er ook genoeg, niet in de randstad nee... Maar op het platteland wel, zeker nu steeds meer boeren ermee stoppen en/of hun koeien binnen laten.
Om te beginnen zouden vergunningen voor de bouw van nieuwe stallen, of voor omschakeling boerenbedrijf naar pensionstal, getoetst kunnen worden aan de vraag of er voldoende grond bij het bedrijf is. Zo niet, dan geen vergunning.
Ook voor particulieren zou er best een vergunningensysteem ingevoerd mogen worden voor het houden van paarden. In sommige andere landen is dit al een feit, het verlenen van de vergunning hangt dan af van (wederom) de vraag of je wel genoeg land hebt voor paarden.
Waarschijnlijk zou het op den duur betekenen dat er gewoon minder paarden overblijven.En dat vind ik eigenlijk helemaal niet slecht...
Koeien hele jaar binnen vind ik ook niet kunnen. Randstad is een probleem, ik heb het geluk dat ik nu ergens sta waar ze wel naar buiten kunnen. 's Winters tussen de 8 en 12 uur (afhankelijk van het weer en het land) en 'szomers 24/7.
Ik heb een groot nadeel bij mij stalling en dat is de grote ven de boxen. Paard ligt wel languit en het is dat ze buiten staat, anders was het echt veel te klein geweest. Ik heb ook alleen de beschikking over een buitenbak, die met dit weer niet echt lekker te rijden is. Gelukkig is mijn paard vrij tot 1 januari

Soms moet je consessies doen, het is heel makkelijk (ver)oordelen als je zelf in een buitengebied woont en niet in de grote stad.