Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:59

Hyper! Hyper! Rolleyes ROFL Pling Afgod Ja

MIsschien viel Anky wel omdat ze schrok wat ze voor zich in het publiek zag.
Je weet het niet... Bloos

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:22

Dacht ze van ja Nelson drop me hier maar even!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:23

Idd! en dan was ie toch gehoorzaam en daar draait het tenslotte om bij dressuur! Knipoog

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:24

Waarom willen al die kleine meisjes een Anky paard? Laatst was ik bij de voerboer, daar was een meisje die een Anky paard wilde.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:25

@Detour: haha ja idd! Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:42

Lara_Silver schreef:
Nergens heen met dat hoofd! Drijven!
Zeg eens heel, heel eerlijk, heb jij ooit het hoofd van een bokkend paard ook echt omhoog gekregen? Denk het niet... En de foto's van Anky te zien, die ook aan het trekken is, dat hoofd is nog steeds omlaag. Je kunt trekken wat je wil, dat ding weegt hoor en onderschat die nekspieren die het omlaag houden niet.
Nee dat hoofd krijgen wij als mensen niet omhoog als het paard het beneden wil houden.

imo heb je het drijven allang gedaan Knipoog
Dat zou mijn eerste reactie zijn...

Maar goed, het gaat niet om de volgorde, als een paard zo uit z'n dak gaat moet je het toch op de automatische piloot doen, want het gaat zo snel Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:45

Door drijven.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:47

dus jij zou enkel drijven?
Sturen e.d. laat je varen als een bonk spier van 700 kilo door de bak heen denderd?

(B'tje off-topic, maar ben benieuwd naar je visie hierop Knipoog )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:56

Lara_Silver schreef:
Ik verwijt haar niks als je goed naar mijn zinsbouw kijkt. Knipoog Ik zeg alleen ALS en nee, als een paard bokt geeft dat geen recht te trekken in de mond en dat geld voor iedereen!

Ik trek zijn kiezen eruit als het moet, ik ga een beetje verongelukken omdat een peerd het op zijn heupen krijgt....... dacht het niet Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:58

Arabesk schreef:
XchantjuhX schreef:
Als je paard zo tekeer gaat denk ik ook enkel maar 'hoofd omhoog' als ik daarvoor even aan de teugels moet trekken... moet dat dan maar.

hoofd omhoog? Hoofd opzij!

Inderdaad, als ik het aan voel komen dan zit de neus al bij mijn teen voordat het paard het uitgedacht heeft bij wijze van....... maar als zoiet eenmaal gaat is het moeilijk om het hoofd om te krijgen, je bent namelijk veel te druk met blijven zitten Lachen Lachen

jufloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:00

Nou ik zal dan ook wel niet goede voorbeeld geven aan mijn ruitertjes in de les! Haha!

Wij hebben ook nog wel eens een pony die het af toe op haar heupen krijgt, dan is ook mijn eerste reactie van: "als ze begint, trek je het bit achter haar oren!! Hoe?!? Dat maakt me niet uit, als je het maar doet"!! Niet het beste voorbeeld dus... Nagelbijten / Gniffelen Naja boeiend, liever dat dan dat ze hun nek breken! Clown

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:02

KiWiKo schreef:
Lara_Silver schreef:
Ik verwijt haar niks als je goed naar mijn zinsbouw kijkt. Knipoog Ik zeg alleen ALS en nee, als een paard bokt geeft dat geen recht te trekken in de mond en dat geld voor iedereen!

Ik trek zijn kiezen eruit als het moet, ik ga een beetje verongelukken omdat een peerd het op zijn heupen krijgt....... dacht het niet Lachen

Wat heerlijk toch al die discussies!!
Totdat je er zelf opzit en het even mag doen!! Ja
Zijn we dan met zijn allen nog steeds zo lief voor ons paard, en gaan we vooral niet boos worden?
Gaan jullie echt op dat moment erover nadenken of je hem wel of niet in de mond moet gaan trekken, of gaan jullie je best doen om erop te blijven zitten?
Nog een optie......je kan ook kijken waar je je eraf laat vallen......
wat een stom gezwets allemaal zeg.

Ik quote dit bericht, maar is niet naar hun bedoeld!!! Geef Kiwiko wel gelijk.

Hoevaak zie ik wel niet dat als er niet de juiste stelling wordt gegeven er al even wordt gezaagd met de teugels, of als ie niet nageeflijk wil zijn trekken de meeste ruiters ze al naar beneden.

En dan nu zo'n discussie? Over iemand die zo lelijk ten val gaat ? Walgelijke mentaliteit!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:04

@ xchantjuhx: Ik heb waarschijnlijk een heel andere visie omdat ik ook een heel andere manier van rijden heb. Sturen laat ik niet varen maar ik ga niet als een gek aan de teugels trekken, dit heeft toch geen zin. Beter de kuiten omsluiten en even lekker door laten spartelen tot hij er uiteindelijk (vrij snel zelfs) mee op houdt.
Als ik hem iedere keer als hij even moeilijk doet hem zou gaan straffen als een gek zou zijn geest snel gebroken zijn en dit wil ik niet. Dus nee ik ga hem enkel sturen en laten rennen zodat hij zelf door krijgt dat dat blijven bokken/rennen wel vermoeiend is en hij er uit eigen initiatief mee stopt. En om mederuiters hoef ik me ook geen zorgen te maken omdat hij niet op een stal staat maar op prive terrein.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:04

Spartelen? Jij hebt zeker het filmpje niet gezien? Haha!
En een paard zijn geest breken gaat niet door te straffen wanneer hij je eraf wil mieteren...
Dan zullen er wel veel gebroken zieltjes in de kudde rondlopen, als je ziet hoe deze elkaar afstraffen Knipoog

Maarja mensen weten altijd heel goed wat de Anky's fout doen... maar zelfs dat zie ik ze niet na doen Haha!
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 16-10-07 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:06

je hebt niet alleen een hele andere visie, maar ook een hele andere belevingswereld Lachen Dit is iets meer dan een beetje moeilijk..... Dit is een elastiekje, met gruwelijk veel kracht dat als een bommetje afgaat........ en Anky is niet aan het straffen, die is daar aan het overleven....... en das heel, heel wat anders

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:08

Ja, maar weet je hoe dat nou komt, omdat de mensen hier op dit forum (sorry dat het er negatief uitkomt moddies en bart) die denken dat ze beter kunnen rijden als anky, en dat ze anky les moeten geven.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:11

KiWiKo schreef:
je hebt niet alleen een hele andere visie, maar ook een hele andere belevingswereld Lachen Dit is iets meer dan een beetje moeilijk..... Dit is een elastiekje, met gruwelijk veel kracht dat als een bommetje afgaat........ en Anky is niet aan het straffen, die is daar aan het overleven....... en das heel, heel wat anders

inderdaad!

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:13

Weten ze het zeker dat het geen springpaard is? Nagelbijten / Gniffelen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 22:17

Lara_Silver schreef:
Door drijven.

Op het moment dat een paard zo tekeer gaat als Nelson, en omhoog komt gelijk na iedere sprong, heb jij daar niet de tijd voor. Dan kun je uberhaupt al niet uitzitten. Dan denk je maar aan 1 ding: "Hoe kom ik hier zonder kleerscheuren doorheen".

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:18

precies Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:19

KiWiKo schreef:
Lara_Silver schreef:

Afgod

Kan ik het alleen maar mee eens zijn

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:21

potverdikkie schreef:
KiWiKo schreef:
je hebt niet alleen een hele andere visie, maar ook een hele andere belevingswereld :) Dit is iets meer dan een beetje moeilijk..... Dit is een elastiekje, met gruwelijk veel kracht dat als een bommetje afgaat........ en Anky is niet aan het straffen, die is daar aan het overleven....... en das heel, heel wat anders

inderdaad!

Ik snap dat deze opmerking goedbedoeld is maar ik voel me toch enigzinds beledigd hierdoor!
Natuurlijk straf ik mijn pony maar ik ben zo veel mogenlijk voor de rustige aanpak, dus als ik hem kan laten stoppen bokken door hem juist vooruit te drijven, liever! Als dit niet helpt ok dan zwaarder geschut. Met spartelen bedoel ik benen omsluiten met gevolg dat het paard door blijft bokken maar op een gegeven moment stopt. (die van mij anders wel, en die heeft nog wel wat gemenere bokken vertoond als op dat filmpje)
Dus voor nu de mensen die het nog willen gaan zeggen: ja, ik heb meer dan genoeg ervaring met een gemeen bokkend paard, ik weet waar ik over praat!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:23

Dit is niet om aan te vallen maar je kunt jou pony (en het merendeel van de paarden hier op bokt) niet vergelijken met de paarden die anky onder haar kont heeft Knipoog
Ik vind dit appels met peren vergelijken om eerlijk te zijn Bloos

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:24

Ilsje_ schreef:
Ja, maar weet je hoe dat nou komt, omdat de mensen hier op dit forum (sorry dat het er negatief uitkomt moddies en bart) die denken dat ze beter kunnen rijden als anky, en dat ze anky les moeten geven.

indd Ja

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:24

Het waren ook geen gewone bokken Knipoog
Het waren hele hoge konijnen-sprongen Clown