Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_angela_ schreef:IrisLove schreef:Het zou natuurlijk kunnen dat Coby of Angela hier misschien iets heeft geprobeerd en toch tot de conclusie is gekomen dat het niet bepaald werkt. Jammer dat dit inzicht blijkbaar wat lang op zich heeft laten wachten, maar oke...
Ik denk dus niet dat er even iets geprobeert is. Je gaat niet vlak voor zo'n belangrijke wedstrijd even iets "proberen", zeker niet iets in deze trant... als je op deze manier longeert vlak voor een belangrijke wedstrijd, dan doe je dat dus vaker.
Citaat:Ik lees nog altijd nergens het antwoord op mijn laatste vraag aan al die mensen die het zo roerend met elkaar eens zijn: "wat moet Coby nu doen om het goed te maken?"
Whoknows schreef:Citaat:Ik lees nog altijd nergens het antwoord op mijn laatste vraag aan al die mensen die het zo roerend met elkaar eens zijn: "wat moet Coby nu doen om het goed te maken?"
TJa dat is toch simpel. Die bijzet ver weg in de mesthoop duwen en de gaatjestang bij het oude ijzer.
En vervolgens heeeel hard poetsen om de smet weg te krijgen.
_angela_ schreef:Idd, dat er een discussie op gang komt, dat Coby niet om de zaken heen draait (zoals ze nu wel doet) en dat jury's misschien ooit gaan inzien hoe een paard nou eigenlijk goed gereden wordt, wat wel in een goede opleiding past, en wat niet (zoals in paarden met de kin op de borst in de B....)
Citaat:Ik lees nog altijd nergens het antwoord op mijn laatste vraag aan al die mensen die het zo roerend met elkaar eens zijn: "wat moet Coby nu doen om het goed te maken?"
Esperanza schreef:_angela_ schreef:Idd, dat er een discussie op gang komt, dat Coby niet om de zaken heen draait (zoals ze nu wel doet) en dat jury's misschien ooit gaan inzien hoe een paard nou eigenlijk goed gereden wordt, wat wel in een goede opleiding past, en wat niet (zoals in paarden met de kin op de borst in de B....)
Die discussie is wel goed, maar het belangrijkste is toch dat de jury´s hun ogen eens gaan openen! Het is in dit geval gewoon net als markt werking *helaas* waar vraag is komt aanbod. Dus wanneer jurys alleen maar goed gereden paarden gaan punten dan houdt dat stomme LDR vanzelf wel op!
_angela_ schreef:Maar goed, idd als de jury leert wat wel, en wat niet goed is, dan verandert de paardensport vanzelf...
IrisLove schreef:_angela_ schreef:Maar goed, idd als de jury leert wat wel, en wat niet goed is, dan verandert de paardensport vanzelf...
Suggereer je nu dat juryleden niet weten wat goed en fout is??
horseyfries schreef:Ik lees nog altijd nergens het antwoord op mijn laatste vraag aan al die mensen die het zo roerend met elkaar eens zijn: "wat moet Coby nu doen om het goed te maken?"
De tijd terug draaien kan ze jammer genoeg niet, dat had ze graag gewild denk ik. Dus nogmaals: "wat willen jullie hiermee bereiken?"
IrisLove schreef:Volgens mij zitten juryleden er nou juist om het PLAATJE te beoordelen. Als jij op DAT moment niet correct rijdt, zal in de meeste gevallen het plaatje ook niet kloppen.
De foto`s waar in dit topic over gesproken wordt en het LDR-rijden, zijn trainingsmethoden en daar oordeelt de jury uiteindelijk alleen indirect over. Als jij stelselmatig verkeerd of oneerlijk traint, zal zich dat vroeg of laat gaan uiten in je proef, toch? En DAAR word je door de jury beoordeeld.
Ik denk dus niet dat je de oorzaak van het gebruik van dergelijke trainingsmethoden bij de
"vermeende onkundigheid" van de juryleden neer moet leggen! Oke, juryleden zijn ook maar mensen en er zijn altijd weer uitzonderingen die de regel bevestigen...
JurybijZ schreef:Meer dan 25 jaar lift ik nu mee op de trein van de NHS, KNHS. Al die jaren heb ik als sponsor in de luxe wagons mogen zitten. In deze wagons werd er onder een hapje ganzenlever gesproken over de toekomst van de dressuur, en de vormgeving die er aan de “happy athletes” gegeven moest worden. Terwijl de levende kreeft in het kokende water werd gegooid werd er besloten om meer aandacht te gaan besteden aan het dierenwelzijn.
Bij het opdienen van het Texels babylammetje werden deze nieuwe fylosofie van diervriendelijkheid tot in den treure besproken en uitgediept.
De laatste jaren is het me duidelijk geworden dat het hele bestuur van de KNHS bestaat uit marionetten, houten poppetjes die dansen naar de pijpen van Anky & Sjef, die op hun beurt weer dansen naar de pijpen van de Bartels clan. Mensen die het maar al te prettig vinden dat de giftige pijlen, ergo de negatieve aandacht, nu eens niet op hen gericht is, maar op de mensen van dressuurstal van Baalen, Blue Horse Stables, en van Silfhout en één of andere Duitse dame, die haar paarden mishandeld omdat ze het verlies van haar man niet kan verwerken. Aangezien de KNHS nog niet eens de kleur van hun toiletpapier durft te kiezen zonder ruggespraak met Anky of Sjef, moet het toch duidelijk zijn dat voornoemde sekte de pauselijke zegen heeft gegeven om Coby en/of Angela in het beklaagdenbankje te zetten. Let wel ik praat geen van deze incidenten goed, maar het zou de KNHS sieren om de algehele tendens te bestrijden en niet de incidenten. Als de KNHS de tendens reeds in een vroeg stadium had bestreden hadden we in ieder geval veel langer kunnen genieten van paarden als Junior en Goliath etc.. Paarden die allemaal kapot gemaakt zijn om die laatste drie procent er uit te willen knijpen, paarden die allemaal gezegd hebben “tot hier en niet verder”. En we doen er schijnbaar allemaal aan mee.
Tijdens het laatste EK in Turijn hebben we allemaal onze F5-toets verwond om maar op de hoogte gehouden te worden van de resultaten van de “ONS TEAM”. Maar weinige hebben zich afgevraagd hoe dit soort resultaten tot stand zijn gekomen, en al helemaal niet de BoBo's van de KNHS.
Teigetje schreef:JurybijZ, amai, ferme statement, knap geschreven en ik geef je 1000% gelijk!
JurybijZ schreef:Elke keer als er ergens in de Cyberwereld zulke RK-gerelateerde foto's opduiken roep ik naar mijn vrouw “lieverd breng me een paar zaken chips, kaasblokjes en een goede fles wijn want het wordt weer een paar dagen genieten en lachen”.