Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Ik heb persoonlijk liever een bit in m'n mond als een touw.
Aafke_ schreef:Ik heb ook dat duitse forum gelezen, en daar staan een hele rij mensen, (één is zelfs van de pensionstal gestuurd na commentaar) die daar op stal werkten of reden, en deze actie schijnt de normale, dagelijkse ''training'' te zijn!
Overigens hebben een stel van de Duitse forumgangers geen hoge pet op van de Nederlanders, want zij vinden dat we hier allemaal veel te grof trainen. (voor zover ze in Nederland geweest zijn, zeggen ze erbij)
sifra01 schreef:Tja , Duitsland is ook iets groter. Beetje zinloze discussie denk ik
russel schreef:@Aafke, waarom wordt dat paard met een touwtje gereden? Dat is denk ik scherper dan een gemiddeld bitje. De oren staan ook niet echt vrolijk.
Needje schreef:Ulissa schreef:Gribaldi is ook in de staak, dus zover hoef je niet te zoeken!!!
Waarom gaat deze dan in de staak. Omdat ie zo prettig gereden wordt?? Want zo zie ik het wel.
Ik vind Edje z'n beenligging niet heel fijn, mar daar is imo ook alles mee gezegd.
Vind dit een hele grove beschuldiging, die je zonder bewijs niet kan maken!
Citaat:Dat vind ik ook inderdaad. Dat soort dingen kan je niet zonder bewijs zeggen.
runningkawa schreef:Ik heb een kennis en die heeft ook een paar van die dichtgeslagen paarden staan...
Paarden waar de bedoeling was dat ze op nivo mee moesten kunnen, maar de training niet aan konden.
In het begin helemaal over de rooie gaande bij het zien van een zadel...
Ik denk dat je dan ook niet wilt weten hoe men getracht heeft zo'n dier op nivo te krijgen...
Aafke_ schreef:Die foto van N Oliveira is van een demonstratie waar hij wilde laten zien dat je een paard met minimale hulpmiddenlen kan rijden. Dat paard kan toch als er druk uitgeoefend zou worden dat touwtje gewoon laten vallen? Zou mijn paard direkt doen! op andere foto's van Nuno, en andere goede ruiters zie je ook dat die paarden fantastisch lopen, met licht doorhangende teugels: dàt is nou ''op het gewicht van de teugels'' rijden.
Ik ben vorig jaar bij een nieuwe instructeur begonnen (klassieke dressuur) en ik ben ook helemaal over nieuw begonnen met zitlessen. Ik mag helemaal niet aan de teugels komen! Ik mag er alleen aan voelen wat mijn paard met z'n neus doet!
Ik zìt overigens nooit te trekken, en omdat hij mij goed vond rijden mag ik ook lessen bij hem.
Nog een leuke foto uit het grijze verleden, toen er minder getrokken werd;
http://www.aafkebrouwer.com/upload/323/ ... itloos.jpg
Citaat:Er is al meerdere keren gevraagd om ontopic te blijven Dit soort dingen kun je in een ander topic bespreken.
De foto's van N Oliveira en dergelijke voegen dus niets toe, graag ontopic!
arie53 schreef:Citaat:Er is al meerdere keren gevraagd om ontopic te blijven Dit soort dingen kun je in een ander topic bespreken.
De foto's van N Oliveira en dergelijke voegen dus niets toe, graag ontopic!
Doe niet zo panisch joh. Deze foto's voegen wel degelijk iets toe omdat ze kennisverbredend werken en laten zien dat paardrijden volgens de klassieke regels uitgevoerd dient te worden. Dan pas komt de schoonheid van het paard en die van de dressuur tot uitdrukking.
Om alleen pagina's lang op pennyniveau op Christine Wells af zitten te geven, voegt just weinig toe.