Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:23

@Aafke, waarom wordt dat paard met een touwtje gereden? Dat is denk ik scherper dan een gemiddeld bitje. De oren staan ook niet echt vrolijk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:24

Ik heb persoonlijk liever een bit in m'n mond als een touw. Nagelbijten / Gniffelen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:24

Needje schreef:
Ik heb persoonlijk liever een bit in m'n mond als een touw. Nagelbijten / Gniffelen

Nou wilde het net zeggen Bloos

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:47

Aafke_ schreef:
Ik heb ook dat duitse forum gelezen, en daar staan een hele rij mensen, (één is zelfs van de pensionstal gestuurd na commentaar) die daar op stal werkten of reden, en deze actie schijnt de normale, dagelijkse ''training'' te zijn!

Overigens hebben een stel van de Duitse forumgangers geen hoge pet op van de Nederlanders, want zij vinden dat we hier allemaal veel te grof trainen. (voor zover ze in Nederland geweest zijn, zeggen ze erbij)

vraag mij toch, als je een paard elke dag zo zou trainen. dan kan je er na een periode toch helemaal niks mee. zeker niet op dat nivo? lijkt mij dat een paard zooo gespannen is en helemaal "dicht slaat".
denk jullie niet?
al hoewel als ik aan een paard denk bij mij op stal die ook altijd met kracht/druk (slof of stang en trens) wordt gereden, doet het ook steeds maar weer. maar die wordt niet met een zweep voor zn hoofd geslagen... mmm misschien zit daar het verschil.

duitsers moeten echt hun mond houden... wij kunnen massaal naar duistland gaan en op hun commentaar gaan leveren.... zo zijn er volgens mij nog altijd meer duitse ruitsres in opspraak gekomen, dan nederlanders.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:49

Tja , Duitsland is ook iets groter. Beetje zinloze discussie denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:49

Ik heb een kennis en die heeft ook een paar van die dichtgeslagen paarden staan...
Paarden waar de bedoeling was dat ze op nivo mee moesten kunnen, maar de training niet aan konden.
In het begin helemaal over de rooie gaande bij het zien van een zadel...
Ik denk dat je dan ook niet wilt weten hoe men getracht heeft zo'n dier op nivo te krijgen...

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:55

sifra01 schreef:
Tja , Duitsland is ook iets groter. Beetje zinloze discussie denk ik

uhm nou nee, aangezien onze ooster buren ons met hen vergelijken. dus zij als groot duitsland vinden dat ze het beter doen als wij klein nederland.
(maar zal deze frustratie naast mij neerleggen in deze discussie Knipoog

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:57

Nederland-Duitsland heeft toch niks met deze discussie te maken? Wat is dat toch voor belachelijke haat-haat verhouding tussen enkele nederlanders en duitsers. Daar begrijp ik echt niks van.

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:03

volgens mij wordt nederland door de slijk gehaald op een duits forum en daar begrijp ik niks van. (zie heel wat eerdere pagina's van dit topic). Hier op bokt zie je niks negatiefs over het trainings systeem van duitsland, alleen over de afschuwlijke Cristine W.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:29

russel schreef:
@Aafke, waarom wordt dat paard met een touwtje gereden? Dat is denk ik scherper dan een gemiddeld bitje. De oren staan ook niet echt vrolijk.

Daar zat ik nou ook al naar te kijken Knipoog

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:08

Ik krijg hier moordneigingen van......Ik kan ineens begrijpen waarom je iemand wat aan zou willen doen. Echt waar, ik moet deze dame niet in handen krijgen.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:20

Needje schreef:
Ulissa schreef:
Gribaldi is ook in de staak, dus zover hoef je niet te zoeken!!!
Waarom gaat deze dan in de staak. Omdat ie zo prettig gereden wordt?? Want zo zie ik het wel.

Ik vind Edje z'n beenligging niet heel fijn, mar daar is imo ook alles mee gezegd.
Vind dit een hele grove beschuldiging, die je zonder bewijs niet kan maken!

Citaat:
Dat vind ik ook inderdaad. Dat soort dingen kan je niet zonder bewijs zeggen.

Maar wel als je een redelijk verstand van paarden en paardrijden hebt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:24

O, kijk, daheknie

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:28

runningkawa schreef:
Ik heb een kennis en die heeft ook een paar van die dichtgeslagen paarden staan...
Paarden waar de bedoeling was dat ze op nivo mee moesten kunnen, maar de training niet aan konden.
In het begin helemaal over de rooie gaande bij het zien van een zadel...
Ik denk dat je dan ook niet wilt weten hoe men getracht heeft zo'n dier op nivo te krijgen...

Dat is keerzijde van het probleem. Er worden veel en veel te paarden geproduceerd die het etiket dressuurpaard op krijgen maar niet meer kunnen dan een rondje voorbeenzwaaien. Hoogbenige gedrochten die aan de voorkant veel en veel te zwaar zijn en voor geen meter in balans kunnen lopen. En aangezien men torenhoge verwachtingen heeft van zulke paarden wordt de truukendoos op dit soort paarden losgelaten en ontstaan deze excessen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:31

Tsja, als een paard vet in de staak gaat heeft ie of pijn in zijn lijf of kan hij de manier van trainen niet aan of beiden, het een door het ander!! En Gribaldi zal ondertussen lichamelijk heus wel bekeken zijn dus dan is de andere conclusie makkelijk getrokken. En ik weet dat hij nog steeds in de staak is en dat er twijfels zijn of dit nog goedkomt. Erg jammer van zo'n paard....
Ik moet zeggen dat ik weleens heb staan walgen bij 1 van onze "afgoden" aan de bakrand. Het was neit zo erg als deze Duitse mevrouw maar ik vond het toch al wel behoorlijk op de grens en kijk nu toch met minder bewondering als ik op een groot concours ben...

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:35

Die foto van N Oliveira is van een demonstratie waar hij wilde laten zien dat je een paard met minimale hulpmiddenlen kan rijden. Dat paard kan toch als er druk uitgeoefend zou worden dat touwtje gewoon laten vallen? Zou mijn paard direkt doen! op andere foto's van Nuno, en andere goede ruiters zie je ook dat die paarden fantastisch lopen, met licht doorhangende teugels: dàt is nou ''op het gewicht van de teugels'' rijden.
Ik ben vorig jaar bij een nieuwe instructeur begonnen (klassieke dressuur) en ik ben ook helemaal over nieuw begonnen met zitlessen. Ik mag helemaal niet aan de teugels komen! Ik mag er alleen aan voelen wat mijn paard met z'n neus doet!

Ik zìt overigens nooit te trekken, en omdat hij mij goed vond rijden mag ik ook lessen bij hem.

Nog een leuke foto uit het grijze verleden, toen er minder getrokken werd;
Afbeelding

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:37

Er zouden idd veel mensen nog eens een voorbeeld mogen nemen aan wijlen Nuno Oliveira, dat is de echte ongedwongen klassieke rijkunst!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 11:40

Aafke_ schreef:
Die foto van N Oliveira is van een demonstratie waar hij wilde laten zien dat je een paard met minimale hulpmiddenlen kan rijden. Dat paard kan toch als er druk uitgeoefend zou worden dat touwtje gewoon laten vallen? Zou mijn paard direkt doen! op andere foto's van Nuno, en andere goede ruiters zie je ook dat die paarden fantastisch lopen, met licht doorhangende teugels: dàt is nou ''op het gewicht van de teugels'' rijden.
Ik ben vorig jaar bij een nieuwe instructeur begonnen (klassieke dressuur) en ik ben ook helemaal over nieuw begonnen met zitlessen. Ik mag helemaal niet aan de teugels komen! Ik mag er alleen aan voelen wat mijn paard met z'n neus doet!

Ik zìt overigens nooit te trekken, en omdat hij mij goed vond rijden mag ik ook lessen bij hem.

Nog een leuke foto uit het grijze verleden, toen er minder getrokken werd;
http://www.aafkebrouwer.com/upload/323/ ... itloos.jpg

Er is al meerdere keren gevraagd om ontopic te blijven Lachen Dit soort dingen kun je in een ander topic bespreken.
De foto's van N Oliveira en dergelijke voegen dus niets toe, graag ontopic!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-07-07 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:42

Die voegen wel degelijk wat toe want mensen willen hiermee laten zien dat het anders kan dan dat die paardenkwellende muts uit Duitsland uitspookt!!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:00

Citaat:
Er is al meerdere keren gevraagd om ontopic te blijven Dit soort dingen kun je in een ander topic bespreken.

Doe niet zo panisch joh. Deze foto's voegen wel degelijk iets toe omdat ze kennisverbredend werken en laten zien dat paardrijden volgens de klassieke regels uitgevoerd dient te worden. Dan pas komt de schoonheid van het paard en die van de dressuur tot uitdrukking.
Om alleen pagina's lang op pennyniveau op Christine Wells af zitten te geven, voegt just weinig toe.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:02

Niet zo panisch??
Mod Maya had laatst een opmerking geplaatst dat we het bij deze ruiter moeten houden, en neit over een andere.
Zij herhaalt die woorden gewoon om te voorkomen dat het op slot gaat!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 12:04

arie53 schreef:
Citaat:
Er is al meerdere keren gevraagd om ontopic te blijven Dit soort dingen kun je in een ander topic bespreken.

Doe niet zo panisch joh. Deze foto's voegen wel degelijk iets toe omdat ze kennisverbredend werken en laten zien dat paardrijden volgens de klassieke regels uitgevoerd dient te worden. Dan pas komt de schoonheid van het paard en die van de dressuur tot uitdrukking.
Om alleen pagina's lang op pennyniveau op Christine Wells af zitten te geven, voegt just weinig toe.

Er loopt een compleet topic hierover op RT discussies, en daar kan dit gewoon in.
Maya heeft al meerdere keren een opmerking geplaatst over offtopic gaan Lachen
Het zou zonde zijn wanneer dit topic op slot gaat omdat mensen dit besluiten te negeren.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:06

Het lijkt wel een kleuterschool.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 12:07

Nou, dan weet je waar je moet zijn Haha!

Ik zie absoluut niet in waarom Gal en consorten hier moeten worden belicht, daar lopen zat andere topics over.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:11

tja het is te erg voor woorden is gewoon zielig voor een paard.
maar ik vind onverstelbaar dat zo'n paard dan getemt kan zijn.

Overigens Nederlanders kunnen er ook wat van zo ken ik een bekende stal die rijden met ijzerdraadjes Bloos! dat is ook niet mis.
Tenminste vroeger deden ze dat