Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:De keuze om te blijven werken is er niet altijd eentje die vanuit het oogpunt van materialisme wordt gemaakt, maar ook eentje vanuit het oogpunt van zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Een relatie is (helaas) tegenwoordig niet meer voor altijd (al denk je nu nog misschien van wel) en als je dan met je kinderen alleen van de bijstand moet rondkomen is dat geen pretje. Gelukkig kan ik daar niet over meepraten, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je (ook als vrouw) voor de arbeidsmarkt interessant blijft. Als je er een aantal jaren tussenuit bent geweest, is het enorm moeilijk om weer in het arbeidsproces terug te komen. Zo werkt dat nu eenmaal. Oordeel dus niet al te snel over vrouwen met kinderen die blijven werken. Evenwichtigheid daarin is wel heel belangrijk, zodat jij wel de opvoeder bent en blijft en niet alleen de school of de chreche.
[/quote]Citaat:Maar goed, ik als huisvrouw ben voor sommigen ineens oninteressant voor de arbeidsmarkt en ik ben zeer afhankelijk en nog meer van die elllende. Goh, wat een zwaar leven heb ik eigenlijk. Moet er maar om lachen, want het ligt echt aan jezelf en aan hoe je in het leven staat, waar je je in verdiept en hoe je je leven indeelt. Ja, ik ken jonge huismoeders die amper een gewone baan hebben gehad en die leven een 'saai' leven als huisvrouw. Iets wat gelukkig niet elke huismoeder kan zeggen over haar leven. Ik niet in elk geval. En dan heb ik nog een ziekte ook, waarvoor ik gedeeltelijk afgekeurd ben. Maar heb altijd gewoon behoorlijk goede banen gevonden en gehad, hoor.
Citaat:lekker zo doorgaan ,meid
jij zult er later geen spijt van krijgen dat je deze keus gemaakt hebt OK dan!
Citaat:Dus die opmerkingCitaat:lekker zo doorgaan ,meid
jij zult er later geen spijt van krijgen dat je deze keus gemaakt hebt OK dan!
Nadya schreef:Babootje schreef:De keuze om te blijven werken is er niet altijd eentje die vanuit het oogpunt van materialisme wordt gemaakt, maar ook eentje vanuit het oogpunt van zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Een relatie is (helaas) tegenwoordig niet meer voor altijd (al denk je nu nog misschien van wel) en als je dan met je kinderen alleen van de bijstand moet rondkomen is dat geen pretje. Gelukkig kan ik daar niet over meepraten, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je (ook als vrouw) voor de arbeidsmarkt interessant blijft. Als je er een aantal jaren tussenuit bent geweest, is het enorm moeilijk om weer in het arbeidsproces terug te komen. Zo werkt dat nu eenmaal. Oordeel dus niet al te snel over vrouwen met kinderen die blijven werken. Evenwichtigheid daarin is wel heel belangrijk, zodat jij wel de opvoeder bent en blijft en niet alleen de school of de chreche.