Swieber komt toch naar huis, update pagina 41

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rukaro

Re: Swieber na bijna 2 jaar teruggevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:37

Ten eerste: heel erg fijn dat je hem gevonden hebt en dat ie in leven is!
Maar wat ik me afvraag is hoe het contact is met de huidige 'eigenaren'. Ik zou zo woest zijn dat ze niet geen water bij de wijn willen doen. Hoe kun je in vredesnaam je een paard toe-eigenen dat gestolen blijkt te zijn? Zodra je daar achter komt dan gaat je rechtvaardigheidsgevoel toch spreken?
Jammer dat het op een gerechtelijke procedure uitdraait. Dat heb je niet verdiend! Helaas is het niet anders en moet je je fatsoen houden maar het lijkt me echt killing. Heel veel sterkte de komende tijd, hopelijk trek je aan het langste eind.

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:48

Het contact met die mensen is echt niet onvriendelijk. Maar over Swieber afgeven op welke manier dan ook denken ze niet. Dus ik doe wat ik moet doen, en probeer ook netjes en beleefd te blijven

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:53

Goed van je! Daarmee bereik je het meeste. Ik duim nog steeds voor je!!

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:58

Even een abbootje, wil het thuis rustig doorlezen...

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:59

Ik hoop echt dat ie snel thuis komt. Echt stom van die mensen dat ze m niet terug willen verkopen! Ach gut

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:08

via allerlei info bronnen kan dat wel eens oplopen tot een jaar of meer Huilen
dus ik ga kijken welke kanalen ik nog meer kan gaan benutten

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:33

Het is natuurlijk fijn na zo'n lange periode van onzekerheid dat je hem terugvindt en weet dat er goed voor hem wordt gezorgd maar het lijkt me vreselijk frustrerend dat er dan zo'n getouwtrek achter weg komt om je eigen dier. Ik hoop voor je dat je hem terug krijgt en Tess ook! Ach gut

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:15

Alexx schreef:
heel erg gefeliciteerd! Lijkt me heeel sterk als je haar niet terug zou krijgen, jij hebt de papieren Knipoog

papieren of niet het paard is ten goeder trouw gekocht.
in duitsland is er al zo ergens een gelijke zaak geweest met een jong veulen wat ooit
is worden gestolen bij de moeder vandaan.
echter de eigenaarrese heeft dat veulen toen als volwassen paard terug gevonden.
geluk voor haar had dat dier een stamboom en dergelijke
dus na lang vechten heeft ze het paard uiteindelijk terug gekregen.

ik hoop ook voor jullie dat jullie zwieber terug krijgen, ook al zal dit lang gaan duren.
ik vind het wel achterbaks van die mensen dat ze hem niet zo terug willen geven, ik zou er niet mee kunnen leven als ik een gestolen paard op stal heb staan,
En zou hem dan ook nog terug geven (maja zo ben ik dan Bloos )

veel succes ermee,

heb je helemaal geen aaknopingspunt naar tess en het veulen ?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 10:56

Jeeeee hij is gevonden!! Eindelijk!!

Meid, ik ga onwijs hard voor je duimen dat hij weer terug naar z'n eigen stalletje komt, dat heb je wel verdient!

Je bent een topper met zo'n doorzettingsvermogen!! OK dan!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 10:59

Geweldig, eindelijk gevonden! Ik heb zo meegeleeft. Tijden terug, toen ik nog niet op bokt zat, keek ik vaak op marktplaats en zag vaak die advertentie van de gestolen Tinkers langskomen. Erg blij dat Swieber nu is terug gevonden, maar hoe zit het met Tess?

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:46

Zo geweldig zeg nu maar hopen dat je hem terug krijgt maar ja wat dat betreft is het raar gesteld met de regels!! Erg zuur...

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:00

op een of andere manier snap ik wél dat die mensen "hun" paardje niet willen afgeven . Zij hebben deze waarschijnlijk gekocht na een hele reeks andere paarden te bezchtigen , zij hebben de keuze genomen om hiervan te houden , geld te investeren . En dan plots word er van hen verwacht dat ze hun paarjde waar ze zo veel tijd, moeite in hebben gestoken om deze weer weer een prettig leven te geven , af te staan .
Natuurlijk ik het heel erg voor jij swieb maar persoonlijk zou ik er toch wel diep over nadenken . Als er nu iemand naar mij zou komen en zeggen dat de pony die ik heb 7 jaar geleden gestolen was en dat ze die dan terug willen (nadat ik hem al 6 jaar heb ) ja voor mij zou dit ook heel moeilijk izjn hoor .

Swieb natuurlijk hoop ik dat hij weer thuis komt het is niet afkrakend bedoeld maar denk eens aan die andere mensen zij hebben nu ook gevoelens voor hetzelfde viervoeter net als jij . Success .. ik hoop dat het voor bijde partijen goed komt en dat swieber er niet moet door lyden

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:07

@_Bonte_: geloof me, ik kan me best voorstellen hoe zij zich voelen, maar zij hebben hem nu vanaf december op stal. Ze zijn niet diverse paarden wezen bezichtigen, de staleigenaar heeft het paard voor hen gekocht en eerst een maand bij hem op de wei laten aansterken voor hij naar de " nieuwe eigenaren" ging.

Hij wordt momenteel verzorgd door een verzorgster en ook alleen door de verzorgster gereden. Dus wat dat betreft in tijdsbestek, zeg ik oke dat is niet lang.
Dat ze een scharminkel aan het opknappen zijn, is idd iets wat een sterker gevoel geeft. Maar als ik niets of weinig om mijn paardje gegeven had had ik echt niet al die tijd achter hen aangejaagd met alle middelen die ik had. Ik wil het niet hebben over wat het gekost heeft financieel en emotioneel.

Dat zij het er moeilijk mee hebben geloof ik, maar vond de reactie behoorlijk bot op die manier helaas, en hoe dan ook gaan we idd proberen hem thuis te krijgen, niet voor de heb, maar om mijn gezinslid weer binnen het gezin te krijgen.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:14

Hij moet terug naar Swieb. Hoe dan ook. Ik snap, het is moeilijk voor die andere mensen..maar, als mijn paardje weg zou zijn & ik vind hem terug...Kosten wat het kost...Hij komt terug !

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:16

sorry , ik héb het echt niet bot bedoeld maar ik probeerde me in te leven in hun schoenen , ik heb blijkbaar verkeerd gelezen en dacht dat zij deze al een jaar geleden december hadden gekocht ...
niet door hebbende dat hij ook alleen door de verzorgster word verzorgd en door de staleigenaar is gekocht .
Dit geeft een draai aan de zaak
ik heb het echt niet verkeerd bedoeld maar ik had een ander beeld van hoe het is gebeurd . Nu dat ik meer details weet is mijn gedacht toch een beetje veranderd ! ik heb het echt niet slecht bedoeld maar ik had een ander beeld sorry

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:16

als Swieber terug is houden we een feestje Knipoog

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:19

Farouche schreef:
als Swieber terug is houden we een feestje Knipoog

Nou en of..! Haha!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:26

Snap niet dat deze mensen, als ze de oude foto's zien van jou... het topic hier eens lezen, kijken op gestolenpaarden.nl en waar dan ook.... dan ze dan geen gerechtigheid voelen, dat ze een paard niet naar het baasje doen, een baasje dat al 2 jaar al keihard aan het zoeken is....

Waar is hun gevoel als ze dit allemaal zo lezen.......

Wat gaat er in vredesnaam in hun om, dat ze hem niet teruggeven/verkopen, dat jij de "verwaarlozer"bent van swieber ofzo??
Trouwens, dat kunnen ze eigenlijk niet denken als ze alle topics, feiten, zoekacties en etc lezen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:17

ik zou hart van nederland eens bellen, die zullen dit vast wel een interessant item vinden!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:23

das inderdaad een idee. Vaak met een camera onder hun neus durven mensen ineens niets meer.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:26

Hannanas schreef:
Snap niet dat deze mensen, als ze de oude foto's zien van jou... het topic hier eens lezen, kijken op gestolenpaarden.nl en waar dan ook.... dan ze dan geen gerechtigheid voelen, dat ze een paard niet naar het baasje doen, een baasje dat al 2 jaar al keihard aan het zoeken is....

Waar is hun gevoel als ze dit allemaal zo lezen.......

Wat gaat er in vredesnaam in hun om, dat ze hem niet teruggeven/verkopen, dat jij de "verwaarlozer"bent van swieber ofzo??
Trouwens, dat kunnen ze eigenlijk niet denken als ze alle topics, feiten, zoekacties en etc lezen.

Uiteindelijk hebben zij 'm ook gewoon gekocht van iemand, dus ergens snap ik wel dat ze zich simpelweg genaaid voelen... Ze zijn bezig met opknappen en een band opbouwen.. Stel dat iemand nu zegt dat mijn paard ooit van iemand is gestolen, die zou ik zelf eigenlijk ook niet zomaar teruggeven. Dit verhaal kan je van 2 kanten bekijken.

Laten we nou maar gewoon afwachten hoe het loopt, en hopen dat het dier niet onder het getouwtrek zal lijden. Lachen

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:35

En ik snap niet,hoe mensen het over hun hart kun krijgen om nee te zeggen tegen de vorige eigenaar,die hem zolang gehad en opgevoed heeft en waar hij echt een deel v/h gezin was en die zoveel moeite hebben gestoken in het vinden van hun gestolen huisdier!Terwijl ze hem zelf nog maar kort hebben..Hun gevoelens voor dit paard zijn niet te vergelijken met die van de vorige eigenaar,dus ik vind dit super hard van die mensen.Ik heb er geen andere woorden voor. Boos! Huilen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:39

katchina schreef:
En ik snap niet,hoe mensen het over hun hart kun krijgen om nee te zeggen tegen de vorige eigenaar,die hem zolang gehad en opgevoed heeft en waar hij echt een deel v/h gezin was en die zoveel moeite hebben gestoken in het vinden van hun gestolen huisdier!Terwijl ze hem zelf nog maar kort hebben..Hun gevoelens voor dit paard zijn niet te vergelijken met die van de vorige eigenaar,dus ik vind dit super hard van die mensen.Ik heb er geen andere woorden voor. Boos! Huilen

No offence maar wie bepaald er wie de meeste gevoelens heeft voor dit dier? Want zo wordt 't errug makkelijk om een gevalletje gestolen paard af te handelen *Test* "Die houdt er 't meest van alsjeblieft".

Die mensen hebben geld betaald voor het dier, zijn het dier aan het opknappen, wie zegt dat hij geen deel is van het gezin van de nieuwe eigenaren? Wie weet hoeveel moeite zij erin steken om dit dier op te knappen?

Dit is gewoon een moeilijk geval, imo kunnen anderen niet oordelen bij wie dit dier hoort, laat de rechter het desnoods maar bepalen. Maar zij hoeven niet te zeggen nou oke neem 'm maar mee.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:43

Op zich niet nee natuurlijk, maar deze mensen hebben Swieber vanaf november 2006 geloof ik. Persoonlijk zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen zo'n paard te houden, als ik erachter kwam dat er naar het paard dat ik net had gekocht al 2 jaar iemand op zoek was, het niet terug te laten kopen. Ik weet hoe het voelt om van zo'n dier te houden. En een paar maanden is te overzien, dan zit je nog in de bindingsfase met zo'n dier. Als ik had gehoord dat iemand zoveel moeite ervoor had gedaan om hem terug te krijgen en dat 2 jaar lang..nee ik zou hem echt niet kunnen houden.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:52

Jus_dOrange schreef:
No offence maar wie bepaald er wie de meeste gevoelens heeft voor dit dier? Want zo wordt 't errug makkelijk om een gevalletje gestolen paard af te handelen *Test* "Die houdt er 't meest van alsjeblieft".

Die mensen hebben geld betaald voor het dier, zijn het dier aan het opknappen, wie zegt dat hij geen deel is van het gezin van de nieuwe eigenaren? Wie weet hoeveel moeite zij erin steken om dit dier op te knappen?

Dit is gewoon een moeilijk geval, imo kunnen anderen niet oordelen bij wie dit dier hoort, laat de rechter het desnoods maar bepalen. Maar zij hoeven niet te zeggen nou oke neem 'm maar mee.

Ben benieuwd of je ook zo zou reageren als dit identiek jou was overkomen....met alle daarbij behorende zorgen/verdriet/enorme vasthoudendheid in het zoeken/verdriet van je kinderen...etc etc.