Pony’s mishandeld in [plaatsnaam]-Zuid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pony’s mishandeld in Zwolle-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:12

daarom heb ik erachter gezet awat die personen ermee te maken hebben Knipoog

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:03

al meer nieuws??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:47

nog niet, ben zelf ook wel heel benieuwd nu eigenlijk!!
alleen dat het meisje van het hoofdstel haar hoofdstel morgen terug wilt en het anders komt halen maar ze durft het niet bij de eigenaar van de pony's op te gaan halen Knipoog
ach, het komt vanzelf naar der toe en dan hoor ik het snel genoeg wel! als ik eind van de week nog niks gehoort heb bel ik er zelf achterna, maar die man wou er wel wat druk achter zetten Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:05

Volgens mij gaat de politie er nooit meer wat mee doen... Het is ondertussen echt al een eind geleden. Zijn er nog mensen rond of in de wei gesignaleerd de laatste tijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:09

ja, in de wei op de fjord en broerlief ziet het en zegt er niks van!! Boos!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:10

En na die keer? Ik zou ook niet meteen weten hoe je het oplost...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:19

na die keer heb ik er niks meer van gehoort, hooguit aan het gedrag van de pony's gemerkt dat er iets was gebeurt wat normaal niet gebeurt (merrie en veulen schichtiger, seddje agresiefer en fjordenmans vervelender en lijkt wel boos soms/ verontwaardigt )
dan weet ik wel weer dat er mensen in de wei zijn geweest die er niet horen en die dus dingen hebben gedaan die niet horen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:21

Kan je ze niet tijdelijk verhuizen?
Dat is natuurlijk naar, maar dit is nog vervelender.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:25

beter nog, ik ga zelf over 3 maand verhuisen dus dan komen ze aan huis!! maar ik kan ze natuurlijk niet allemaal aan huis neerzetten Scheve mond
want ik heb er ook nog 2 grotere ergens anders gestalt staan en die komen dan ook aan huis!

rinske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:30

tsss dat is echt dom wie doet nou zo iets Stoom uit je oren
ik hoop dat de daders snel worden gepakt!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:24

Dit topic is van november.. Is het misschien een idee om het te verplaatsen naar de HK?
(of is een slotje voldoende?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:29

verplaatsen is goed hoor, wanneer het gedoe achterwege is en de daders gestraft zijn dan mag er een slotje op, tot dan kan ik de nieuwschierigen hier nog op de hoogte houden en mischien tips krijgen! Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:00

Dat is mss een goed idee ja, er zijn niet zo heel veel dingen meer naar boven gekomen, politie gaat naar mijn idee toch niks meer doen

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:25

Nee ik denk eerlijk gezegt ook niet dat de politie er nog iets aan doet. Als het kan zou ik er wat mee druk achter zetten.
Wel fijn dat er even niets geks meer is gebeurt. En dat je zelf gaat verhuizen is natuurlijk helemaal geweldig (*is stiekem jaloers* wil ook dr paardje aan huis).. hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:48

wel, ik word woensdagmiddag gebeld door de politie en aangezien er zondag weer is geknipt ga ik nu toch echt heel wat druk op de politie zetten!!!

Kaat_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:47

Ik moet toegeven dat ik niet het complete topic heb gelezen, maar toch even een bedenking. Ik lees hier dat er blijkbaar kids zijn die Penny-verhalen voor waar aannemen, met mogelijk desastreuze gevolgen.
Nu moeten de daders in kwestie uiteraard gestraft worden enz, maar qua preventie in het algemeen dacht ik... Wat als Penny nu eens een strip zou publiceren met DIT als plot? Waar dus stiekeme verzorgers serieus op hun vingers getikt worden (voor mijn part nog met happy end, het blijkt penny)?
Penny een proces aandoen zou enkel in de VS werken, maar het moet toch niet veel gekker worden of ze moeten op elke Penny zetten: "dit is fictie" ... Als het een feit is dat kinderen nadoen wat ze in Penny lezen, heeft het misschien ook effect om via Penny wat gezond verstand uit te delen. Dus Penny misschien even op de hoogte brengen van het verband Penny-plaatje realiteit ivm dat veulen? Kwaad zal het in elk geval niet kunnen en als het maar één dwas penny-kind op betere gedachten brengt...

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:51

Ik heb weleens zulke strips gelezen in de Penny hoor. Een meisje die een 'zielige pony op een kaal landje' ging bijvoeren, terwijl die pony daar bleek te staan omdat hij hoefbevangen was geweest, geloof ik.

Wat dat betreft denk ik dus dat het meer aan de lezers ligt dan aan het blad - en dan vooral aan hun natuurlijke drang om alles dat 'leuk' en 'lief' en 'paard' is te gaan knuffelen, invlechten, trainen, aaien en inrijden. Dat lijkt me een probleem van die kinders, ik heb nog nooit in de Penny een strip gelezen over een grietje die op een veulen ging rijden en toen als beloning het veulen kreeg omdat de eigenaar er zo blij mee was dat ze dat dwarse dier had ingereden.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:12

het gaat niet persé om de penny, ik las die vroeger ook, maar ik ging toch ook niet de wei in om paarden te knippen?

Kinderen raken in het algemeen, het gevoel voor fictie en nonfictie kwijt. ze kunnen het niet meer onderschijden.
stond dat niet vandaag in de krant? koeien zijn paars en pizza's groeien aan bomen.
nog een voorbeeld, een 4jarig jochie schoot een leeftijdsgenootje neer, als spelletje, omdat hij dacht dat hij daarna toch wel weer zou opstaan. (kan ook wel ouder zijn geweest hoor, )
verval van de maatschappij,
ik zie het steeds meer gebeuren om mij heen, ik wordt echt oud. (19)
verder heeft mijn zusje nu ook een abbo op de penny, en natuurlijk lees ik m dan ook Haha! , maar als ik soms die verhalen lees, trek ik ook al m'n wenkbrouwen op, ook in de tekst zelf, tips, antwoorden op vragen,
veel klopt er niet eens.
hoe moeten die kinderen er dan uit wijs worden?

(en ja ze zijn natuurlijk zo brutaal als de pest, dus zo'n omheining ach waar heb je die voor nodig Clown )

het is mischien een beter idee, om de wereld kennis te laten maken met: HET LEED DAT PENNY'S HEET,
uitleg waarom mensen niet aan paarden moeten zitten,
dat de meeste paarden in NL. echt wel goed verzorgt worden, en de eigenaar dus liever niet heeft dat er onbekende verzorgsters zijn.
een paard een bezit van iemand is, en dat eraan komen, eigenlijk een beetje stelen is, of inbreken,
en natuurlijk, dat hoe lief een paard ook lijkt, ze best gevaarlijk kunnen zijn. enz..

maja hier zit natuulijk geen geld in voor de tvbazen.