Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Sigrid1182 je hebt in de laatste 5 jaar 20 keer de AID gebeld......zul je toch wel foto's als bewijs gemaakt hebben?? Laat maar zien. Ik vraag je gewoon 'n klein beetje bewijs: is dat teveel gevraagd?
Citaat:ik kan jullie garanderen dat er bij ons ieder in de buurt wel iemand zit die niet met respect om gaat met zn dier, springen jullie daar ook voor op de barikades.....
lijkt me niet....dus eerst maar eens in de balk uit jullie eigen ogen halen en dan maar mijn splinter....
Sterre schreef:
It Gea vindt dat zij te laat door de Stormwaarschuwingsdienst zijn ingelicht over de gevaren die nacht.
ardennen schreef:Citaat:ik kan jullie garanderen dat er bij ons ieder in de buurt wel iemand zit die niet met respect om gaat met zn dier, springen jullie daar ook voor op de barikades.....
lijkt me niet....dus eerst maar eens in de balk uit jullie eigen ogen halen en dan maar mijn splinter....
waarom denk je dat ik niet erg geliefd ben bij de niet zo nauw nemende paardenhouders?
heb al menig maal paarden in beslag laten nemen die zwaar verwaarloost waren.
geloof me de eigenaars lusten mij rouw.
enkel bellen naar aid, haalt weinig uit hoor.
maar als je er pers bijhaalt, politie (die moetten altijd ter plaatse komen als je hen beld) een dierenarts die verwaarlozing bevestigd, dierenbescherming en een hoop getuigenverklaringen van omwonenden en heel het zooitje gelijktijdig bij elkaar trommelt. geloof mij, dan worden de paarden de dag zelf nog opgeladen. tenminste, als je werkelijk kan hard maken wat je beweerd.
ik kan je dus verzekeren dat mijn ogen balk vrij zijn hoor![]()
in de winter word dierenbescherming altijd overrompelt, door meldingen, dat er een "arm" paardje buiten staat en geen eten krijgt. ieder jaar krijg ook ik onze vrienden van de dierenbescherming over de vloer. omdat een ongeruste burger gebeld heeft dat mijn arme paardjes nog steeds buiten staan. (dat de dieren zelfs in de winter vrij vlezig in hun vel zitten en er een open stal aanwezig is, hebben ze dan meestal niet eens opgemerkt, die "waakzame" burgers.)
IKbenEllen schreef:Sigrid ik vind Slimmerik niet ombeschoft hoor! Ze is gewoon kritisch, dat mag toch?
nickyu schreef:dit gedeelte blijf ik me keer op keer over verbazenSterre schreef:
It Gea vindt dat zij te laat door de Stormwaarschuwingsdienst zijn ingelicht over de gevaren die nacht.
ze zeggen dat ze die dinsdag pas zijn gewaarschuwd..
hebben ze daar dan geen nationale tv en radio ??
want wij hier in zeeland waren echt maandags al op de hoogte van een aankomende storm
met gerede kans op hoog water met name in de noordelijke kustgebieden ...
als je aan de kust woont en zeker als je dieren in het buiten gebied hebt let je extra
op weersberichten , en helemaal in de herfst/lente periode
maar in friesland zouden ze het pas loop vd dinsdag op het nieuws gemeld hebben ??
(volgens een eerder bericht..)
kom op zeg , beetje helder nadenken is ook een vak
ze konden op hun vingers natellen dat dit kon gebeuren
Mag ik je erop wijzen dat het water in 10 jaar niet zo hoog is geweest daar.
en als je je paarden dan naar hoger gebied brengt zorg dan dat ze daar willen blijven
denk dat andere eigenaen die hun vee kwamen halen er niks mee van doen heeft
Even verder op zijn ook een groot aantal schapen verdronken. Helaas is daar (bijna) geen aandacht aan besteed. Edit: geeft misschien wel aan dat er in dat gebied bij meerderen behoorlijk paniek is geweest en dat men wel degelijk door de omstandigheden overvallen is.
wat dacht je van de factor paniek?
er komt inene een heleboel water aan , terwijl het stormt
denk je niet dat er een paar paarden dachten HELUP WE MOETEN AAN LAND ZIEN TE KOMEN
(of iig zullen ze naar de tegenovergestelde richting dan die vd wind en water gaan wat dus toevallig ook land is .._)
Er wordt beweerd dat er mensen met schijnwerpers in dat gebied zijn geweest die de paarden (onbedoeld)in paniek hebben gebracht. Maar dit alles wordt nu door een strafrechtelijk onderzoek uitgezocht.
nee .. paarden hadden er gewoon weg moeten wezen , punt
Zeker weten maar de hamvraag is: wie is er schuldig. Mocht die boer dat zijn dan vind ik dat alle kosten op hem verhaald mogen/moeten worden.
liannes schreef:komt vanavond rond 11 uuur.....
enne....een klein beetje een verassing, ook nog voor ons zessen.