Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:42

Sigrid1182 je hebt in de laatste 5 jaar 20 keer de AID gebeld......zul je toch wel foto's als bewijs gemaakt hebben?? Laat maar zien. Ik vraag je gewoon 'n klein beetje bewijs: is dat teveel gevraagd?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 09:17

slimmerik schreef:
Sigrid1182 je hebt in de laatste 5 jaar 20 keer de AID gebeld......zul je toch wel foto's als bewijs gemaakt hebben?? Laat maar zien. Ik vraag je gewoon 'n klein beetje bewijs: is dat teveel gevraagd?

je vraagt niet...

je bent gewoon onbeschoft in je uitlatingen....en lezen is ook niet je sterkste kant.....

en met dat soort mensen ben ik op een forum snel uitgesproken.....

ik wil je wel persoonlijk te woord staan,.,...

dat kan een heel ander gesprek gaan worden denk ik....

Kom op mijn kosten maar naar friesland...

doen we een rondje lootsma paarden......en even bij zn 2 bedrijven langs.....

kijken hoe die paarden er bij staan..op stal en buiten..

jij hebt toch niets te verliezen.....??...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 09:56

staan die dieren eigenlijk nog steeds bij marrum in de buurt?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:01

sigrid, niet om het 1 of ander, maar hoe staan de paarden er momenteel bij eigenlijk, kan je dat omschrijven?
we hadden overlegd, dat als na verloop van tijd zou blijken dat het weer helemaal mis gaat, we de aid zouden inlichten.
toch medebokkers?
nickiej86 woont ook in de buurt, die zou het ook posten als het misging daar.

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:16

Citaat:
ik kan jullie garanderen dat er bij ons ieder in de buurt wel iemand zit die niet met respect om gaat met zn dier, springen jullie daar ook voor op de barikades.....

lijkt me niet....dus eerst maar eens in de balk uit jullie eigen ogen halen en dan maar mijn splinter....

waarom denk je dat ik niet erg geliefd ben bij de niet zo nauw nemende paardenhouders?
heb al menig maal paarden in beslag laten nemen die zwaar verwaarloost waren.
geloof me de eigenaars lusten mij rouw.
enkel bellen naar aid, haalt weinig uit hoor.
maar als je er pers bijhaalt, politie (die moetten altijd ter plaatse komen als je hen beld) een dierenarts die verwaarlozing bevestigd, dierenbescherming en een hoop getuigenverklaringen van omwonenden en heel het zooitje gelijktijdig bij elkaar trommelt. geloof mij, dan worden de paarden de dag zelf nog opgeladen. tenminste, als je werkelijk kan hard maken wat je beweerd.
ik kan je dus verzekeren dat mijn ogen balk vrij zijn hoor Haha!

in de winter word dierenbescherming altijd overrompelt, door meldingen, dat er een "arm" paardje buiten staat en geen eten krijgt. ieder jaar krijg ook ik onze vrienden van de dierenbescherming over de vloer. omdat een ongeruste burger gebeld heeft dat mijn arme paardjes nog steeds buiten staan. (dat de dieren zelfs in de winter vrij vlezig in hun vel zitten en er een open stal aanwezig is, hebben ze dan meestal niet eens opgemerkt, die "waakzame" burgers.)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:49

dit gedeelte blijf ik me keer op keer over verbazen

Sterre schreef:

It Gea vindt dat zij te laat door de Stormwaarschuwingsdienst zijn ingelicht over de gevaren die nacht.

ze zeggen dat ze die dinsdag pas zijn gewaarschuwd..

hebben ze daar dan geen nationale tv en radio ??
want wij hier in zeeland waren echt maandags al op de hoogte van een aankomende storm
met gerede kans op hoog water met name in de noordelijke kustgebieden ...

als je aan de kust woont en zeker als je dieren in het buiten gebied hebt let je extra
op weersberichten , en helemaal in de herfst/lente periode

maar in friesland zouden ze het pas loop vd dinsdag op het nieuws gemeld hebben ??
(volgens een eerder bericht..)

kom op zeg , beetje helder nadenken is ook een vak
ze konden op hun vingers natellen dat dit kon gebeuren
en als je je paarden dan naar hoger gebied brengt zorg dan dat ze daar willen blijven
denk dat andere eigenaen die hun vee kwamen halen er niks mee van doen heeft

wat dacht je van de factor paniek?
er komt inene een heleboel water aan , terwijl het stormt
denk je niet dat er een paar paarden dachten HELUP WE MOETEN AAN LAND ZIEN TE KOMEN
(of iig zullen ze naar de tegenovergestelde richting dan die vd wind en water gaan wat dus toevallig ook land is .._)

nee .. paarden hadden er gewoon weg moeten wezen , punt

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:35

ardennen schreef:
Citaat:
ik kan jullie garanderen dat er bij ons ieder in de buurt wel iemand zit die niet met respect om gaat met zn dier, springen jullie daar ook voor op de barikades.....

lijkt me niet....dus eerst maar eens in de balk uit jullie eigen ogen halen en dan maar mijn splinter....

waarom denk je dat ik niet erg geliefd ben bij de niet zo nauw nemende paardenhouders?
heb al menig maal paarden in beslag laten nemen die zwaar verwaarloost waren.
geloof me de eigenaars lusten mij rouw.
enkel bellen naar aid, haalt weinig uit hoor.
maar als je er pers bijhaalt, politie (die moetten altijd ter plaatse komen als je hen beld) een dierenarts die verwaarlozing bevestigd, dierenbescherming en een hoop getuigenverklaringen van omwonenden en heel het zooitje gelijktijdig bij elkaar trommelt. geloof mij, dan worden de paarden de dag zelf nog opgeladen. tenminste, als je werkelijk kan hard maken wat je beweerd.
ik kan je dus verzekeren dat mijn ogen balk vrij zijn hoor Haha!

in de winter word dierenbescherming altijd overrompelt, door meldingen, dat er een "arm" paardje buiten staat en geen eten krijgt. ieder jaar krijg ook ik onze vrienden van de dierenbescherming over de vloer. omdat een ongeruste burger gebeld heeft dat mijn arme paardjes nog steeds buiten staan. (dat de dieren zelfs in de winter vrij vlezig in hun vel zitten en er een open stal aanwezig is, hebben ze dan meestal niet eens opgemerkt, die "waakzame" burgers.)

ben blij dat jij balkvrij bent....

en respect voor de actie jij onderneemt......

OK dan!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:01

Sigrid waarom zou ik (in mijn ogen nodeloos) 500 kilometer rijden terwijl jij jouw beweringen niet eens met foto's kunt staven?

Jij beweert dat je ook de politie gebeld hebt. Het is zoals Ardennen zegt: als je dat doet dan is de politie verplicht ter plaatse te gaan kijken...... Hoe is het dan te verklaren dat die n.a.v. jouw telefoontjes niets doen??

Edit: Het is niet dat ik je op voorhand niet geloof, maar er zijn verschillende mensen (waaronder de redsters) die zeggen dat de paarden het niet luxe hebben maar goed voorzien worden in de eerste levensbehoeften.....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:39

Sigrid ik vind Slimmerik niet ombeschoft hoor! Ze is gewoon kritisch, dat mag toch?

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:01

IKbenEllen schreef:
Sigrid ik vind Slimmerik niet ombeschoft hoor! Ze is gewoon kritisch, dat mag toch?

hier sluit ik mij volledig bij aan. het is overigens niet slimmerik die beweerd dat de paarden verwaarloost zijn. slimmerik hoeft dan ook niets te bewijzen.
maar als je beweerd dat paarden verwaarloost worden, zonder dat je dit wil/kan hardmaken. dan vind ik slimmerik haar opmerkingen zeer terecht.
overigens beweerd slimmerik niet dat je niets doet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:07

nickyu schreef:
dit gedeelte blijf ik me keer op keer over verbazen

Sterre schreef:

It Gea vindt dat zij te laat door de Stormwaarschuwingsdienst zijn ingelicht over de gevaren die nacht.

ze zeggen dat ze die dinsdag pas zijn gewaarschuwd..

hebben ze daar dan geen nationale tv en radio ??
want wij hier in zeeland waren echt maandags al op de hoogte van een aankomende storm
met gerede kans op hoog water met name in de noordelijke kustgebieden ...

als je aan de kust woont en zeker als je dieren in het buiten gebied hebt let je extra
op weersberichten , en helemaal in de herfst/lente periode

maar in friesland zouden ze het pas loop vd dinsdag op het nieuws gemeld hebben ??
(volgens een eerder bericht..)

kom op zeg , beetje helder nadenken is ook een vak
ze konden op hun vingers natellen dat dit kon gebeuren

Mag ik je erop wijzen dat het water in 10 jaar niet zo hoog is geweest daar.
en als je je paarden dan naar hoger gebied brengt zorg dan dat ze daar willen blijven
denk dat andere eigenaen die hun vee kwamen halen er niks mee van doen heeft
Even verder op zijn ook een groot aantal schapen verdronken. Helaas is daar (bijna) geen aandacht aan besteed. Edit: geeft misschien wel aan dat er in dat gebied bij meerderen behoorlijk paniek is geweest en dat men wel degelijk door de omstandigheden overvallen is.

wat dacht je van de factor paniek?
er komt inene een heleboel water aan , terwijl het stormt
denk je niet dat er een paar paarden dachten HELUP WE MOETEN AAN LAND ZIEN TE KOMEN
(of iig zullen ze naar de tegenovergestelde richting dan die vd wind en water gaan wat dus toevallig ook land is .._)
Er wordt beweerd dat er mensen met schijnwerpers in dat gebied zijn geweest die de paarden (onbedoeld)in paniek hebben gebracht. Maar dit alles wordt nu door een strafrechtelijk onderzoek uitgezocht.

nee .. paarden hadden er gewoon weg moeten wezen , punt
Zeker weten maar de hamvraag is: wie is er schuldig. Mocht die boer dat zijn dan vind ik dat alle kosten op hem verhaald mogen/moeten worden.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 24-11-06 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:11

En wederom ben ik het met Slimmerik eens. Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:35

de dijken zijn ook al 62 jaar niet meer doorgebroken geweest aan de kust
en toch word er bij iedere mogelijke storm en mogelijk hoogwater alarm geslagen .... en maatregelen genomen ...

er werd expleciet voor gewaarschuwd
als mijn geheugen goed genoeg werkt werd er maandag al op de nationale tv en radio
iets in de trant omgeroepen van

STORM WAARSCHUWING , MET NAME IN DE NOORDELIJKE PROVINCIES , ER WORD HOOG WATER VERWACHT

hum staat toch weinig spaans bij ..of spreekt deze boer geen nederlands

idem teld voor de eigenaar van de schapen ...jammer dat daar idd ook niet meer aandacht aanbesteed is

schijnwerpers in het gebied of er naast hun schapen of ander vee al ware het laat
op het droge halend ..nee die mensen hadden hun vee ook moeten laten staan !??

de boer staat er om bekend wat laks met zijn vee om te gaan
om het maar vriendelijk uit te drukken
waarschijnlijk door de eerdere aanvaringen met de DB en de AID in combinatie van het hoge aaibaarheidsfactor van merries met veulentjes zal de media wel gedacht hebben KIJK cijfers !
tuurlijk ..helemaal eens ..daar hij nog vee heeft zal die echt wel verbeteringen in zijn verzorgings methode angebracht hebben ..naar aanleiding van de verhalen van VOLWASSENEN dus niet pennies
die de situatie op zijn erven met eigen ogen hebben gezien begrijp ik dat die ook niet meer dan het
noodzakelijke aan verbetringen heeft doorgevoerd
daar hij broodfokker/handelaar is van huis uit met de paplepel ingegoten , denk ik ook niet dat men veel meer zou mogen verwachten maar voldoende voer en water is het belangrijkste

als nog ben ik van mening dat je niet mag verwachten dat als je paardjes op een heuveltje zet
ze daar ook blijven staan
zonder degelijke omheining oid

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:41

Nickyu ik veroordeel iemand pas als ze een eerlijk proces gehad hebben. Ga niet uit van hoe iemand bekend staat. Dat heb ik in mijn jaartje bokken wel geleerd......

Iemand veroordelen op horen zeggen? Met zulke mensen heb ik grote moeite.

Jij weet niet wat voor een omheining die boer erbij had. Maar als 200 paarden in paniek raken helpt denk ik alleen nog maar een betonnen muur.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:49

ja, en pennys weghouden...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:55

ik veroordeel ook niemand ,

maar ben wel van mening , leven lang aan het strand gewoont hebbende , dat het geen slimme actie was en dat men kon verwachten dat daar in de buiten gebieden water zou komen te staan ....

we wachten verdere onderzoeken rustig af

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:54

Hoe is het volgens de omwonenden nu met de paarden? Zijn er foto's van hoe het nu met ze gaat?

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:46

voor iedereen die belangstelling heeft er wordt vanavond iets uitgezonden op sbs 6 bij shownieuws.....

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:52

Helaas gemist, wat lieten ze zien dan?

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:55

komt vanavond rond 11 uuur.....
enne....een klein beetje een verassing, ook nog voor ons zessen.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:51

liannes schreef:
komt vanavond rond 11 uuur.....
enne....een klein beetje een verassing, ook nog voor ons zessen.

De belgische bokkers houden ook van verrast te worden, kan misschien iemand het opnemen en hier plaatsen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:02

Ik heb het niet gezien, wat was er? Zijn jullie in het zonnetje gezet?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:03

shit, gemist Boos!
wat was er op dan??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:07

Vader Abraham heeft samen met Piet Paulusma (jawel de weerman Haha! )een kerst CD opgenomen over de redding in Marrum. Piet Paulusma verklaarde dat de opbrengst voor de DB is om die paarden een goede oude dag te geven.

Ik vind het heel verdiend dat de redsters zo geëerd worden maar heb mijn bedenkingen over de bestemming van de opbrengst. Liannes heeft in een ander topic al aangegeven dat het geld wel bestemd is voor de DB maar dat die de uiteindelijke bestemming zelf bepalen.

Waarschijnlijk hebben ze PP zo kunnen paaien om zijn medewerking te verlenen Haha! Haha! Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:14

huh dat is vaag, hoezo een goede oude dag voor die paarden, die paarden zijn gewoon van die boer, dus dat slaat toch nergens op dan??
ik bedoel stel je bent die boer, je paarden komen vast te zitten, hoop spectakel, er verdrinken paarden en de rest wordt gered, paarden staan weer op stal, je gaat verder met je bedrijf en je leven, en ondertussen heeft de media het over een goede oude dag voor jou paarden?

naja misschien ook wel handig voor lootsma, dan kan hij dus de komende 10, 20 jaar steeds de paarden die weg kunnen (gust ofzo) inleveren (tegen betaling neem ik aan) bij de dierenbescherming??
vaag verhaal hoor!