netam12 schreef:Wil iemand mij dan DAT TOPIC VIA Pb sturen zodat ik het niet kwijtraak wil het zeker blijven volgen
mij ook..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
netam12 schreef:Wil iemand mij dan DAT TOPIC VIA Pb sturen zodat ik het niet kwijtraak wil het zeker blijven volgen
Bella schreef:Echt top dat het overgrote deel het toch gered heeft en super van de vrijwilligers!!
Wat ik wel even kwijt is dat ik me mateloos stoor aan alle dramatiek die boven gehaald wordt. Er wordt gesproken alsof het een wereldramp is...goed, het is zeker een ramp, maar ik kan nog tig meer dingen bedenken waar het echt niet goed af gaat. Hoeveel paarden overlijden er niet op bijvoorbeeld slachttransport?? (ik noem maar wat)
En in hoeverre is de eigenaar werkelijk in overtreding?? Hier staan vele paarden ook nog langer op natuurgebied omdat het gras nog groeiende was en die storm is pas sinds een week kenbaar gemaakt, dat die er aan kwam. Dat is best kort dag om een kudde van ruim 100 paarden binnen te halen!!!
En dan zie ik hier ook nog voorbij komen: Verwaarloosde wilde paarden???? Waar wordt dat op gebaseerd? Omdat ze in een natuurgebied lopen en weinig met mensen in aanraking zijn?
Kortom; er wordt reuze snel negatief gesproken, maar stel je voor dat JOU dit zou overkomen!!
Gemma schreef:HorseGurl13 schreef:Ik denk trouwens dat veel paarden wel een goed plekken je krijgen aangezien dit alles de media behoorlijk heeft gehaaldIk wist trouwens niet eens dat ze bedoelt waren voor de slacht
Verder hoorde ik dat 3 veulens het niet hebben overleefd die bij de Seedykster toer onder de "verwarming" lagen.....
Dat kan ik morgen voor je gaan vragen, over die veulens, ik doe zijn paarden, dus ben er morgen weer...
HorseGurl13 schreef:
wow, doe je alle 100
unamie schreef:geweldig dit![]()
en gelukkig voor die arme dieren dat ze daar weg zijn
petje af voor de 4 stoere ruiters die het klusje toch maar mooi hebben geklaard
djuno schreef:mega-kippevel en tranen!!!
Weet iemand of het ook bokkers zijn die zo vreselijk dapper waren??
djuno schreef:mega-kippevel en tranen!!!
Weet iemand of het ook bokkers zijn die zo vreselijk dapper waren??
Joscaa schreef:Gemma; waarom waren ze dan niet binnengehaald? 15 Okt wat het al gemeld, dat ze naar binnen moesten!!!
(ik wil het niet op jouw richte hoor, niet op jouw bedoelt, maar dacht dat jij het misschienw el wist, omdat jij ze verzorgd)
hildede schreef:let er wel op dat er een hoop van deze paarden nog nooit een dierenarts heeft gezien dus( enten nee)
LuvdaTossa schreef:hildede schreef:let er wel op dat er een hoop van deze paarden nog nooit een dierenarts heeft gezien dus( enten nee)
Ok en dit is helemaal op de waarheid gebaseerd?
Iedereen begint maar wat te verzinnen en verhalen aan te dikken.
@Joscaa elk jaar blijven de paarden daar langer lopen, vooral als het mooier weer is en dat was het vorige week. Groot gelijk dus dat de paarden daar nog stonden. En dit gaat elk jaar zo daar! Elk jaar blijven ze langer staan. Dit is dus puur een ongeluk.
Yvette26 schreef:Gemma verzorgt niet de paarden van die Lootsma maar van de man waar de paarden nu in de wei staan! Zoals ik het begrijp iig