Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
linky schreef:Chrystal-gek,
het noorden van friesland met zijn kale weiden zonder bomen en/of andere bescherming, op vette, natte klei is niet echt geschikt om drachtige merries (of welk ander paard) 24 uur per dag in te laten staan.
linky schreef:Daar een veulen kopen is hetzelfde als een pup halen bij een broodfokker...................ONVERGEEFLIJK!!!
slimmerik schreef:linky schreef:Daar een veulen kopen is hetzelfde als een pup halen bij een broodfokker...................ONVERGEEFLIJK!!!
Ik stel als voorwaarde dat de eigenaar verplicht is aan de dieren om ze goed te verzorgen. En waar lees je dat het een broodfokker is?? IEDERE paardenfokker laat een merrie 10 dagen nadat ze een veulen heeft gekregen weer opnieuw dekken hoor. Niks mis mee is me verteld door "kenners".
Ook in de vrije natuur gebeurt dit........
slimmerik schreef:linky schreef:Daar een veulen kopen is hetzelfde als een pup halen bij een broodfokker...................ONVERGEEFLIJK!!!
Ik stel als voorwaarde dat de eigenaar verplicht is aan de dieren om ze goed te verzorgen. En waar lees je dat het een broodfokker is?? IEDERE paardenfokker laat een merrie 10 dagen nadat ze een veulen heeft gekregen weer opnieuw dekken hoor. Niks mis mee is me verteld door "kenners".
Ook in de vrije natuur gebeurt dit........
linky schreef:Chrystal-gek,
het noorden van friesland met zijn kale weiden zonder bomen en/of andere bescherming, op vette, natte klei is niet echt geschikt om drachtige merries (of welk ander paard) 24 uur per dag in te laten staan.
Hoffieeeh schreef:
WesseLady schreef:Voer en water... ziet er al een beetje beter uit! Ze staan iig niet meer tot hun buik in het water!
Hoffieeeh schreef:WesseLady schreef:Voer en water... ziet er al een beetje beter uit! Ze staan iig niet meer tot hun buik in het water!
Idd!
Op de site van Omrop Fryslân hebben ze nu op de beginpagina een foto's van de dode beesten. Echt heel lekker.
sneppie schreef:
Helemaal gelijk !! Dit gebeurt regelmatig bij ons in de uiterwaarden, schapen komen geisoleerd staan en eigenaar wacht rustig af. Gelukkig voor de schapen is het bij ons tot nu toe niet op een drama uitgelopen zoals als nu met deze paarden.
Als je paarden / dieren hebt, 1 of 250, maakt niet uit, je moet er je verantwoordelijkheid voor nemen. Iedereen weet dat vee voor 15 oktober daar weg moet, storm of geen storm. Dit is een regel !
Straks lopen ze allemaal (minus de 18 overleden paarden) weer veilig op het droge, media aandacht neemt af en het gaat op de grote hoop. Hier hoor je straks niks meer van. Er is in Nederland nu eenmaal geen goede regel/wet geving voor dieren.
roebietinker schreef:Ik zag op het nieuws dat die eigenaar de paarden 2weken geleden allang uit het weiland had moeten halen!!
Ik vind dit echt gewoon NIET kunnen,,,
WesseLady schreef:Op onze krant stond ook zo'n soort foto... Vond de journaalbeelden echter schokkender! Dat zo'n paard tegen een hek aangedreven was! Zou gek worden als ik mijn paard zo zou aantreffen!
Widner schreef:Volgens mij hebben die paarden nu wel mok of rotstraal?