Stormschade: 100 paarden vast in kwelder bij dijk (Friesland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: Stormschade: 100 paarden vast in kwelder bij dijk (Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:49

dees_daan schreef:
hoe weet je dat zo zeker??
jezus. allemaal weten jullie het zo zeker, heeft hij dit gezegd? nee

Deze man is al heel-erg-lang bekend bij de DB en niet omdat hij zo goed voor zijn dieren zorgt.

Natuurlijk maakt hij zich zorgen, op Omrop Fryslan was net te horen dat de gemeente eerst alle kosten op zich neemt, maar dat die wel worden verhaald op de eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:50

russel schreef:

Wat heeft hij dan gezegd? Heb je hem al huilend voor de camera gezien, er wordt toch strafrechtelijk tegen hem opgetreden, dacht niet voor niets.

mischien wil hij niet voor de camera? maar om nou te zeggen och het gaat hem alleen om zn geld niet om de dieren dat weet ik zeker hoor Ja

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:50

Chrystal-gek schreef:
dees_daan schreef:
hier weer de voorbarige conclusies, hij is er wel, wat zien jullie het slechte meestal in iemand tjonge jonge..

Lijkt mij niet vreemd na al die berichtgevingen over hem...
Ook lijkt mij trouwens heel heel logisch dat hij op dit moment helpt de paarden van de dood te redden, en verdient dit volgens mij geen schouderklopje...
Het komt ook door zijn toedoen...

ga ik in mee
zag net wat op tv zo'n zwart veulentje werd gered zo zielig het zou dr maar een trauma aan over houden.. bang voor water worden ofzo.. te ziek toch,.,. en hulverleners kunnen dr ook niet lekker bij komen ofzo ze zitten er midden in Verdrietig

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:51

Ook al zou de Fryske Gea hem gezegd hebben dat ze nog konden blijven staan, dan heeft ie toch ook altijd zelf nog ogen, en verantwoordelijkheid ten opzichte van deze dieren. Ik vind het gewoon een enorme fout, of het nu wel of niet met opzet is gebeurd, daar red je die dieren niet meer mee...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:51

dees_daan schreef:
[mischien wil hij niet voor de camera? maar om nou te zeggen och het gaat hem alleen om zn geld niet om de dieren dat weet ik zeker hoor Ja

Je bedoelingen zullen ongetwijfeld goed zijn, maar ik kan me niet vinden in jouw mening na het zien van die
-onnodig- verdronken paarden...

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:52

dees_daan schreef:
russel schreef:

Wat heeft hij dan gezegd? Heb je hem al huilend voor de camera gezien, er wordt toch strafrechtelijk tegen hem opgetreden, dacht niet voor niets.

mischien wil hij niet voor de camera? maar om nou te zeggen och het gaat hem alleen om zn geld niet om de dieren dat weet ik zeker hoor Ja

Als het hem om de paarden zou gaan, dan waren ze daar al lang weg geweest...
Lijkt je dat ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:52

Ann schreef:
dees_daan schreef:
hoe weet je dat zo zeker??
jezus. allemaal weten jullie het zo zeker, heeft hij dit gezegd? nee

Deze man is al heel-erg-lang bekend bij de DB en niet omdat hij zo goed voor zijn dieren zorgt.

Natuurlijk maakt hij zich zorgen, op Omrop Fryslan was net te horen dat de gemeente eerst alle kosten op zich neemt, maar dat die wel worden verhaald op de eigenaar.

ja, en dat vind ik ook logisch het zijn zijn paarden, hier kan verder niemand iets aan doen, maar je weet het niet 100 % zeker dat het em allemaal om het geld gaat.. mischien denkt hij wel dat hij wel goed voor zn paarden zorgt, dat weet je niet, en roddels zijn er allemaal, moet je kijken naar mijn topic over mn hond, wat voor reacties er allemaal komen, er word meteen vanuit gegaan dat het allemaal even slecht is, en daar kan ik niet tegen..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:53

k weet niet of die vraag al beantwoord was
maar was hij een opfok bedrijf?
omdat ik ook aardig wat veulentjes zag
en daarbij zou ik het wel raar vinden
want zoals ik hier al lees
heeft die man al een paar keer dingen met de DB gehad
dan mag ie toch geen opfok beginnen? word ie toch in de gaten gehouden ?
Laatst bijgewerkt door S_uus op 01-11-06 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:53

Heb het op tv gezien en vind het verschrikkelijk dat je je dieren zo laten zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:54

Chrystal-gek schreef:
dees_daan schreef:

Als het hem om de paarden zou gaan, dan waren ze daar al lang weg geweest...
Lijkt je dat ook niet?

hij heeft de helfd er weggehaald, het is niet goed te praten dat ben ik met jullie eens, en vind het verschrikkelijk ech waar, maar om nou met modder naar de eigenaar te gooien lijkt me niet gepast..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:54

Het is een handelaar die dieren opkoopt voor de verkoop of slacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:55

dees_daan schreef:
russel schreef:

Als het om je dieren gaat, haal je ze op tijd weg. En dat is niet gisteren. Daar is eigenlijk geen ander antwoord op mogelijk, want waarom laten staan? Willens en wetens? Toch duidelijk dat dan het fout gaat. Ken je de bewuste man dat je het zo voor hem opneemt? Ik niet hoor, maar ik hoor niet veel fraais over hem.

Hier in de buurt zit ook zo een figuur, gaat hem ook alleen maar om de centen, die paarden betekenen helemaal niets voor hem. Ze staan in de modder en krijgen bermkuil. Vol rotzooi en vaak rottend, logisch ook, het moet ook naar de verbanding, maar hij koopt het weg voor een paar euro bij de vervoerder die het moet wegbrengen. Voor zo iemand neem ik het niet op.

In dit geval is de DB al vaak op de stoep geweest, dan toch niet de moeite waard om het voor zo iemand op te nemen?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:56

dees_daan schreef:

hij heeft de helfd er weggehaald, het is niet goed te praten dat ben ik met jullie eens, en vind het verschrikkelijk ech waar, maar om nou met modder naar de eigenaar te gooien lijkt me niet gepast..

de onnodige dood van die paarden is niet goed te praten zeker als je weet dat ie een maand had om ze binnen te halen , dit commentaar lijkt me dus wel zeer gepast, er zouden juist meer mensen moeten zijn die zich hier druk om maken

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:56

Dees_daan...
Je hebt een onvermoeibaar groot vertrouwen dat in ieder mens een goed hart schuilt.Respect daarvoor, echt waar. Het is een underdog positie die je nu innneemt door de man te verdedigen.

Deze man zal ongetwijfeld zijn goede kant hebben, maar heeft dit niet laten zien op het gebied van welzijn wat betreft zijn dieren, en dan heb ik het over stelsmatige jarenlange verwaarlozing dat dus uiteindelijk is ge-escaleerd in dit drama.
Ik spreek niet over van horen zeggen, maar uit eigen ervaring, en die is gewoon erg slecht met deze meneer.
Dus tja....mijn mening is gevormd over deze man, al heel lang geleden, en wordt door dit drama nog eens extra bevestigd.
Sommige mensen hebben niets te zoeken met levende have.

Maar goed , dat is mijn mening.....

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:57

suusiejj schreef:

nee deze boer is handelaar
geen opfok.
Zijn paardenleven als het waren zoals in het wild.
er wordt dus wel volop op los gefokt.
en alles door elkaar.

Anoniem

Ann schreef:

ik had al zo'n idee dat het een handelaar was..
maar goed, ik wil niet goedpraten ofzo, ik wil alleen maar zeggen, dat het fryske gea er geen problemen mee had dat ze er langer stonden, en dat hij in die 4 uurtjes tijd toch nog 100 dieren heeft weggehaald, en we weten niet hoe hij erover denkt, mischien vind hij het ook wel heel erg, lijkt me ook geen pretje om je beestjes daar zo te zien..
[naam] en de rest stonden ook buiten vanacht, als er wat met hem was gebeurd, en ik had zulke reacties gekregen zou ik me wel flink k*t voelen..

Anoniem

suusiejj schreef:

Wel hoor, hier zit ook zo een piegum, net op het randje. Als het te gortig wordt gooit hij weer wat gras wat ergens net gemaaid is in de wei. Dan hebben ze toch eten? Bergen oud brood op een modder stukje. Dan hebben ze toch eten??

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:58

erg Huilen en dan horen dat er al vijftien paardjes verdronken zijn

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:59

dees:

heb jij nau echt zijn dikke boomstam voor je hoofd??
of ben je gewoon vriendjes van hem.
hier is geen goed woord voor over!
welk excuse die man ook heeft. Boos!
Laatst bijgewerkt door abcde op 01-11-06 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

knolle_krack

IK VIND HET GEWOON NIET NORMAAL Huilen HET IS TENSLOTTE NOG GEMELD HAAL JE PAARDEN WEG WANT ER KOMT WAARSCHIJNLIJK OVERSTROMING WAT EEN EIKOLLLLL!!!!!!!!!!! Boos! Boos! Boos! Boos!

Anoniem

jacimatho schreef:
Dees_daan...
Je hebt een onvermoeibaar groot vertrouwen dat in ieder mens een goed hart schuilt.Respect daarvoor, echt waar. Het is een underdog positie die je nu innneemt door de man te verdedigen.

Deze man zal ongetwijfeld zijn goede kant hebben, maar heeft dit niet laten zien op het gebied van welzijn wat betreft zijn dieren, en dan heb ik het over stelsmatige jarenlange verwaarlozing dat dus uiteindelijk is ge-escaleerd in dit drama.
Ik spreek niet over van horen zeggen, maar uit eigen ervaring, en die is gewoon erg slecht met deze meneer.
Dus tja....mijn mening is gevormd over deze man, al heel lang geleden, en wordt door dit drama nog eens extra bevestigd.

jij kent hem persoonlijk? als het zo is snap ik dat, en dat het alleen erger is geworden ook, maar degene die via via alles weten, tja sorry, maar het was met onze hond precies zo, er werd hier gezegd dat hij mishandeld werd, en dat wij geen dieren verdienen, dus ik heb nu zoiets, je weet het niet, je weet het niet zeker, als je hem goed kent wel, maar anders mag je er niet over oordelen vind ik

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:00

russel schreef:
suusiejj schreef:

Wel hoor, hier zit ook zo een piegum, net op het randje. Als het te gortig wordt gooit hij weer wat gras wat ergens net gemaaid is in de wei. Dan hebben ze toch eten? Bergen oud brood op een modder stukje. Dan hebben ze toch eten??

jah joh ?
ik dacht dat dat soort lui JUIST in de gaetn gehouden werden?
stom ik vind het zo belachelijk kreeg dik kippevel toen ik het zag
vind het ook niet meer dan normaal dat de gemeente nu betaald maar die man
het zeker achter zich aan krijgt..
hij zou een enorme boete moeten krijgen en weet ik veel wat
verschrikkelijk!! Boos!

Ann

jacimatho heeft netjes onder woorden gebracht waarom ik geen excuses kan vinden voor het gedrag van deze man, dees_daan.

Ik wil jou niet persoonlijk aanvallen, maar deze man zorgt echt niet goed voor zijn dieren en het zal hem aan zijn achterwerk oxideren dat er zulke reacties op internet staan over hem.

Verder staat het verhaal van jouw hond helemaal buiten dit alles.

Jacimatho

dees_daan schreef:
Ann schreef:

ik had al zo'n idee dat het een handelaar was..
maar goed, ik wil niet goedpraten ofzo, ik wil alleen maar zeggen, dat het fryske gea er geen problemen mee had dat ze er langer stonden, en dat hij in die 4 uurtjes tijd toch nog 100 dieren heeft weggehaald, en we weten niet hoe hij erover denkt, mischien vind hij het ook wel heel erg, lijkt me ook geen pretje om je beestjes daar zo te zien..
daan en de rest stonden ook buiten vanacht, als er wat met hem was gebeurd, en ik had zulke reacties gekregen zou ik me wel flink k*t voelen..

Jij ligt wakker van hoe het met je beestje is als het slecht weer is, en of het hem wel goed vergaat.
Jij hebt alles over voor je dier.....
Dat is een heel andere instelling dat wat deze meneer heeft, als hij iets meer was zoals jij....dan hadden deze dieren elders gestaan op droog land.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:01

jacimatho schreef:
Dees_daan...

VIND IK NIET JE HOU TOCH VAN JE BEESTE