Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:55

timokyana schreef:
Arabesk schreef:
welke er staat daar wel tien merries met veulens

vreemd dat je me vraagt welke trouwens, als ze e volgens jou allemaal goed uitzien.

ik vind het allemaal erg vreemd. En soms echt verhalen niet kloppen.
ook vind ik het vreemd dat iemand die twee maanden er niemeer is geweest er zich over gaat uitspreken.
achja rechter zal beslissen i geuss

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:56

brechje en nog een paar anderen zijn er recenter geweest

die hebben hun mening allang gegeven

Ga zelf eens kijken zou ik zeggen. Tot op heden heb ik nog geen verzoekjes in mijn pb-box ontvangen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:57

arabesk, is het zo moeilijk om antwoord te geven op die vraag als jij zo goed weet dat alles er prima uitziet wat er staat.
Het feit dat deze merrie ontkend word en/of verzwegen zegt voor mij genoeg, ik hoef geen foto's te maken arabesk ik weet wat ik RECENT gezien heb.
Dat waren magere paarden en die merrie zit op mijn netvlies en die gaat er zo maar niet meer uit.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:57

russel schreef:

Arno, niet voor mij praten of voor andere praten. Iedereen?? Wie is iedereen? Nou dus niet, kijk maar eens goed om je heen.

Hoe kunnen die paarden zo mager zijn dan? Lag er een berg hooi op de wei toen de DB kwam en was het oog al verzorgd?

Op een van de foto's zie je zo'n berg hooi in een paddock liggen, dat zegt natuurlijk niet alles, maar het zegt ook niet niks.
En een paard kan heel makkelijk mager blijven met onbeperkt hooi, daar heb ik in dit topic ook al meer over gelezen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:58

mischien een mailtje sturen naar de db en vragen of er eerdere controles zijn geweest?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:59

timokyana schreef:
arabesk, is het zo moeilijk om antwoord te geven op die vraag als jij zo goed weet dat alles er prima uitziet wat er staat.
Het feit dat deze merrie ontkend word en/of verzwegen zegt voor mij genoeg, ik hoef geen foto's te maken arabesk ik weet wat ik RECENT gezien heb.
Dat waren magere paarden en die merrie zit op mijn netvlies en die gaat er zo maar niet meer uit.

Vraag filou die was er gister nog en ook op de dag van inval.

Hoe kan ik antwoord geven op je vraag als ik 120 km verderop zit. Ga zelf kijken en maak foto's en zet ze op bokt.

Ik heb de DB al gemaild, maar geen antwoord van ze gehad.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:59

timokyana schreef:

Sorry, maar ik denk niet dat Arabesk sneller kan typen dan het licht. Er worden zoveel vragen gesteld en er wordt soms zoveel onzin geroepen dat er heus wel eens iets tussendoor kan schieten.

Maar om aan te nemen dat je gelijk hebt als een vraag niet beantwoord is....
Dan ken ik er ook een: jullie geloven dus allemaal dat de DB niet gewaarschuwd heeft... Haha!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:00

katiavl schreef:
mischien een mailtje sturen naar de db en vragen of er eerdere controles zijn geweest?

Wat een toeval, hier een mailtje dat ik gisteren gestuurd heb:

Citaat:
Hallo,

Over het onderstaande nieuwsbericht van uw site heb ik een vraag. Er woedt namelijk een hevige discussie op het paardenforum www.bokt.nl over de al dan niet terecht in beslag name van de paarden en de wijze waarop dit in zijn werk is gegaan. Ik zal eerlijk zeggen dat ik geen hoge pet op heb van de dierenbescherming en dat ik in die discussie aldaar dus min of meer in het kamp van de 'verdedigers' van Wanda terecht ben gekomen. Eigenlijk probeerde ik alleen maar te roepen dat iedereen niet zomaar iets moet gaan roepen aan de hand van een handjevol foto's, maar zo is het dus gekomen.

Waar het mij eigenlijk om gaat is dit: is de stalhoudster van te voren gewaarschuwd dat ze de situatie van de paarden moest aanpassen? Of is er een link naar een uitleg van hoe een inbeslagname in zijn werk gaat? Welke procedures daar voor gevolgd moeten worden etc.?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Arno Hendriks

Inspectiedienst treft tientallen verwaarloosde paarden aan
24-08-2006
De Landelijke Inspectie Dierenbescherming (LID) heeft woensdag in de gemeente Baarle-Nassau vijftig verwaarloosde paarden aangetroffen. De dieren waren sterk vermagerd. De LID heeft tegen de eigenaresse proces-verbaal opgemaakt. De LID heeft vijftien paarden bij de vrouw weggehaald en elders ondergebracht.

Een van de dieren heeft een ernstige oogontsteking, die wellicht euthanasie moet betekenen. De paarden hebben de laatste tijd geen of veel te weinig voedsel gekregen. De eigenaresse mag de 35 andere paarden nog behouden om te laten zien dat zij ze wel goed kan verzorgen. De LID voert binnenkort opnieuw een inspectie uit. Daarvan zal afhangen of deze paarden alsnog elders worden ondergebracht. Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda moet bepalen hoe de zaak juridisch wordt afgehandeld.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:01

ik krijg van geen van allen antwoord op de vraag over die merrie, als ze zo graag het tegendeel willen bewijzen laat ze dan een foto plaatsen die recent is van een goed welgevoed gezond paard.
Al zou ik foto's gaan maken arabesk, ik heb een vaag vermoeden dat de magere paarden niet meer in dat weiland staan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:01

arno8 schreef:
timokyana schreef:

Sorry, maar ik denk niet dat Arabesk sneller kan typen dan het licht. Er worden zoveel vragen gesteld en er wordt soms zoveel onzin geroepen dat er heus wel eens iets tussendoor kan schieten.

Dan ken ik er ook een: jullie geloven dus allemaal dat de DB niet gewaarschuwd heeft... Haha!

ik geloof dat de db gewaarschuwd heeft ze werken gewoon zo.

achja zal wel mee int complot van evil personen zitten db, dierenarts (in één verhaal ontslaan ander omdat ze het niet kon betalen) en de ex werknemer

ik zeg het blij dat ik niet in nederland zit zo veel slechte mensen dat daar rondlopen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:03

arno8 schreef:
timokyana schreef:

Ik neem niet aan dat ik gelijk heb, ik vind dat ik gelijk heb Haha!
arabesk hoeft niet snel te typen, maar aangezien op andere discussie punten wel een foto of reactie geplaatst kan worden, zou ik graag willen weten wat het excuus is van die merrie?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:06

moet ik nog 10x herhalen wat ik net heb gezegd?

Je leest maar terug. Of je gaat er zelf heen en vraagt aan Wanda wat het excuus is van die merrie.

per pb kan je haar tel. nr. krijgen. Dan hoor je het meteen uit eerste hand!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:09

misschien kan ik haar telefoonnummer ook wel in de gouden gids vinden of iets genaamd het telefoonboek,aangezien het om een welbekend bedrijf gaat.
Je hoeft het niet 10 x te herhalen, jij beweert dat alle paarden die er nu staan in goede gezondheid zijn en niet te mager, ik zeg van niet zoiets heet discussie.met argumenten.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:13

Arabesk schreef:
Ga zelf eens kijken zou ik zeggen. Tot op heden heb ik nog geen verzoekjes in mijn pb-box ontvangen.

De meeste mensen hier hebben paarden. Denk je niet dat die liever hun eigen paard gaan verzorgen dan naar de ellende die een ander aangericht heeft te kijken? Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:14

timokyana schreef:
misschien kan ik haar telefoonnummer ook wel in de gouden gids vinden of iets genaamd het telefoonboek,aangezien het om een welbekend bedrijf gaat.
Je hoeft het niet 10 x te herhalen, jij beweert dat alle paarden die er nu staan in goede gezondheid zijn en niet te mager, ik zeg van niet zoiets heet discussie.met argumenten.

inderdaad, je weet dus zelf niet af van haar conditie noch van de zogezegde reden. als die bestaat goh weet je eerst gaf ik je het voordeel van de twijfel. Maar na verschillende verhalen gehoord te hebben van mensen die in de db werken en dierenartsen moet ik toch zegge zucht snap niet dat je het niet wilt beseffen.
dat er iets fout aan de gang is

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:15

Billy schreef:
De meeste mensen hier hebben paarden. Denk je niet dat die liever hun eigen paard gaan verzorgen dan naar de ellende die een ander aangericht heeft te kijken? Knipoog

Het zou ze wel sieren, als ze dat doen voordat ze hun oordeel al klaar hebben liggen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:18

Billy schreef:
Arabesk schreef:

Bellen kan ook, kan je zelf het verhaal horen.

Beetje laf he hier de boel afzeiken en dan vervolgens zeggen dat gaan kijken teveel werk is.

Vooral de mensen die uit de buurt van Baarle komen.

Wie echt een eerlijk objectief oordeel wil vellen moet maar gaan kijken. Vanachter je pc'tje allerlei dingen beoordelen van mensen met SA's lijkt me niet echt objectief he.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:19

Ik heb alleen gekeken naar de foto's, van mensen met SA's weet ik niks. Als je dat kunt bewijzen, moet je het modteam inlichten Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:20

russel schreef:
roossie22 schreef:
russel, ik vind dat jij nu wel heel erg over 1 kam scheert! de naturals en de 'normals'(?) kom op zeg!
ik ben ook absoluut van mening dat een natuurlijke maner van paarden houden de beste is. mijn paarden lopen ook 24-7 zonder deken buiten en hebben alleen schuildak, maar dat neemt nog niet weg dat ik niets bij voer als de wei schraal is, jouw berichtje komt behoorlijk zo over

Jij voelt je aangesproken, jij voert bij, maar voert iedereen bij? Maar het zijn altijd de verkeerden die zich aangesproken voelen en dan natuurijk deze reaktie.

dit gaat op een heel andere discussie uitlopen nu, maar wanneer je het hebt over de naturals, dan voel ik me idd redelijk aangesproken, aangezien ik liever naar die kant neig dan naar de andere, imo is dat niet verder kijken dan je neus lang is die opmerking en niets ten voordele van deze vrouw, ik ken haar niet en ik heb ook mijn vraagtekens bij deze situatie, maar wanneer je je niet normaal kunt uitdrukken en alle 'naturals' over 1 kam scheert vind ik dat dus niet getuigen dan verder kijken dan je neus lang is en tsja... daar reageer ik dan op ja

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:21

Sommige mensen willen dingen niet zien. Allemaal schone schijn dus. Maar goed dat er nu actie ondernomen wordt, want dit soort mensen horen niet de vrije hand te hebben. Sterker nog, horen achter slot en grendel te zitten.
Lang leve de dierenbescherming! Al hadden ze wel wat eerder in actie mogen komen. Paarden hebben veel te lang geleden. Maar beter laat dan nooit.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:22

jouw verhaal hapert ook op verschillende aspecten hoor arabesk.
ik loop elke dag over de franse baan met mijn hond en weet dus wel degelijk hoe de paarden eruit zien.nou niet al te fraai voor t oog van een dierenliefhebber.
als jij beweert dat je recente foto s hebt hoe kan t dan zo zijn dat ik robinson in een box zie staan samen met tarqua waarop toch duidelijk te zien is dat hij daar nog jong is???? en nog geen 2?????????? beetje vreemd niet??? en waarom bind jij dan een atactisch veulen vast?? want zo aan je foto s te zien vind tarqua het niet echt leuk dat ze zo strak vast gezet is. en ook op deze foto is toch duidelijk te zien dat we het hier over een veulen hebben en niet over een jaarling wat ze dus nu blijkt te zijn. beetje tegenstrijdig hoor.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:25

dat zijn mijn meest recente foto's
brechje heeft foto's van twee weken terug, die staan hier ook op bokt

Ubimone is trouwens de exwerkneemster die WAnda heeft aangegeven bij de DB. Cool Even voor de kijkers thuis.

JIJ hebt Arnor helemaal in elkaar geslagen omdat hij niet wilde lopen. Je stond daar met de zweep hem inelkaar te rammen, want daar zou hij wel van leren.

op de foto was ik bezig met Tarka ik heb haar niet vastgebonden maar heb haar vast in mijn handen buiten de foto,

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:27

Ik ga, geheel tegen mijn principes in, even TEmmen
Dit wordt nu een staaltje vuilspuiterij van allerlei kanten, daar wordt bokt niet beter van Rolleyes

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:29

vind toch wel knap dat jij aan de hand van een naam kunt zien wie ik ben. muts!!! je snapt er geen reet van. heb nog nooit bij wanda gewerkt. heb echt geen idee waar jij het over hebt.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:31

Och kijk nou, weer iemand die zich net heeft aangemeld...