Hallo,
Over het onderstaande nieuwsbericht van uw site heb ik een vraag. Er woedt namelijk een hevige discussie op het paardenforum
www.bokt.nl over de al dan niet terecht in beslag name van de paarden en de wijze waarop dit in zijn werk is gegaan. Ik zal eerlijk zeggen dat ik geen hoge pet op heb van de dierenbescherming en dat ik in die discussie aldaar dus min of meer in het kamp van de 'verdedigers' van Wanda terecht ben gekomen. Eigenlijk probeerde ik alleen maar te roepen dat iedereen niet zomaar iets moet gaan roepen aan de hand van een handjevol foto's, maar zo is het dus gekomen.
Waar het mij eigenlijk om gaat is dit: is de stalhoudster van te voren gewaarschuwd dat ze de situatie van de paarden moest aanpassen? Of is er een link naar een uitleg van hoe een inbeslagname in zijn werk gaat? Welke procedures daar voor gevolgd moeten worden etc.?
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Met vriendelijke groet,
Arno Hendriks
Inspectiedienst treft tientallen verwaarloosde paarden aan
24-08-2006
De Landelijke Inspectie Dierenbescherming (LID) heeft woensdag in de gemeente Baarle-Nassau vijftig verwaarloosde paarden aangetroffen. De dieren waren sterk vermagerd. De LID heeft tegen de eigenaresse proces-verbaal opgemaakt. De LID heeft vijftien paarden bij de vrouw weggehaald en elders ondergebracht.
Een van de dieren heeft een ernstige oogontsteking, die wellicht euthanasie moet betekenen. De paarden hebben de laatste tijd geen of veel te weinig voedsel gekregen. De eigenaresse mag de 35 andere paarden nog behouden om te laten zien dat zij ze wel goed kan verzorgen. De LID voert binnenkort opnieuw een inspectie uit. Daarvan zal afhangen of deze paarden alsnog elders worden ondergebracht. Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda moet bepalen hoe de zaak juridisch wordt afgehandeld.