Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jirina schreef:>Hyperflexie is overrekken van. LDR heeft niets met de hyperflexie te maken.
Rollkuur is geen LDR en LDR is geen rollkuur.
Kunnen paarden die veelvuldig LDR getraind worden of rollkuur nog voor de loodlijn voorsteld worden. Mischien wel.
Zie je de dressuurpaarden die zo getraind worden dan in de proef voor de loodlijn, nee jongens meestal niet. <
Hoi Kafue, even een vraag - het paard op je kleine foto loopt achter de loodlijn. Als het je eigen paard is , hoe trein je hem?
Groetjes.
Kafue schreef:Waarom wijzen we niet naar de springsport, mmm ik denk omdat de meesten die hier posten toch de dressuurprikker zijn en niet de springers.
Hyperflexie is overrekken van. LDR heeft niets met de hyperflexie te maken.
Rollkuur is geen LDR en LDR is geen rollkuur.
Kunnen paarden die veelvuldig LDR getraind worden of rollkuur nog voor de loodlijn voorsteld worden. Mischien wel.
Zie je de dressuurpaarden die zo getraind worden dan in de proef voor de loodlijn, nee jongens meestal niet. Waarom nou ik zou zeggen vraag het die ruiters.
Kunnen springpaarden die zo getraind worden nog voor de loodlijn lopen ja kijk maar als ze de sprong over gaan.
Moet je springpaarden met dressuurpaarden vergelijken. Nee dus want het gaat hier om twee verschillende diciplines waarin ik het huidige internationale springpaard geen dressuurproef op een van de hoogste niveaus meer zie lopen en omgekeerd ook niet.
Al met al is de training en dat wat van het springpaard gevraagd wordt anders dan de training van het dressuurpaard en dat wat er van verlangd word.