Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:40

@Ardennen: Heb jij enig idee hoe die fokkers van Queen zich voelen na hetgeen hier allemaal door jullie neer geschreven is over hen???
Dat die zich niet gekwetst kunnen voelen?

En nu wordt ik afgerekend omdat ik het wat milder wil zien naar die mensen toe... en dat noemen zich mensen met begrip voor de fokkers van dat paard....
Jullie hebben helemaal geen begrip voor die mensen anders zouden jullie hun handelswijze niet bespreken en veroordelen...
In elke zin waar in jullie het hebben over begrip... staat er ook gelijk een grote MAAR....

Daarnaast veroordelen jullie verkopers, fokkers en handelaren als zijnde harteloze mensen die mischien gevoel KUNNEN hebben... nee daar wordt je vrolijk van.

@Jokari: Je hebt volkomen gelijk... en het spijt me soms dat ik lid ben van bokt... af en toe schaam ik me dood als ik zie wat sommige mensen schrijven over mensen wiens kant van het verhaal ze helemaal niet kennen....

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:47

*zucht*

edit: laat maar

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:15

@Yfande: Zal ik hier wat quotes neerzetten waaruit ik opmaak dat ze wel begrip toont, maar tevens die mensen boemensen maakt? En ook quotes van anderen? En nogmaals ik veroordeel Kelly niet, maar ook de fokkers niet.... Ik vind het alleen niet correct dat die mensen een stempel krijgen en uitgemaakt worden voor geldwolven en min of meer egoistische dierenbeulen......
Kelly wil at die mensen reageren en handelen zoals Kelly dat wil, en die mensen doen het op hun manier (en ik heb al vaker geschreven dat dat niet echt een schoonheidsprijs verdient maar dat het wel begrijpelijk is)[/quote]

Alane, wat zou jij doen, als het jou was overkomen ipv Kelly en naar 9
jaar liefde, verbondenheid en succes met je paard kwam de wettelijke
eigenaren om het paard op te eisen, maar weigerde om met jou te gaan praten om misschien een voor beide partijen goede oplossing
te vinden.
9 jaar op een paardenleven is (als je heel veel geluk hebt) 1/3 van zijn hele leven, en in Kelly's geval heeft dit derde deel ook in een
belangrijke fase van Queen's leven plaatsgevonden.
Dit hele verhaal is emotioneel en wordt door 2 partijen uiteraard
subjectief beleefd, maar dan nog vind ik de reactie van Kelly netjes.
Als ik jouw reactie lees zou ik haast zeggen dat jij die mensen kent,
of dat jou misschien ook zoiets is overkomen.

Ik heb echt niet de indruk dat de Duitse mensen als geldwolven of
broodfokkers (dierenbeulen) uitgemaakt worden.

Nogmaals hier is alleen 1 iemand de verliezer en dat is Queenie.......

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:37

Waarom is Queenie de verliezer?? Zowel de fokkers als Kelly geven om haar dus waar ze ook terecht mag komen Queenie zal het prima krijgen hoor. Ik denk dat de verliezer meer aan de menselijke kant zit want of kelly of de fokkers zullen hun paard kwijtraken. En ik snap niet waarom jullie allemaal zo heftig reageren op Alane , ze herinnert jullie alleen aan het feit dat een verhaal twee kanten heeft waar je er nu maar een van hoort maar ik vind dat ze heel erg netjes blijft. Niemand weet waarom de fokkers van het paard de dingen doen zoals ze ze nu doen maar dat wil zeker niet zeggen dat ze niet om het paard geven. Als ze een paard van je stelen kan dat erg veel emoties losmaken en dus reageer je niet altijd even rationeel en dat lijkt me ook vrij logisch.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 23:32

yfande schreef:
Alane, wat zou jij doen, als het jou was overkomen ipv Kelly en naar 9
jaar liefde, verbondenheid en succes met je paard kwam de wettelijke
eigenaren om het paard op te eisen, maar weigerde om met jou te gaan praten om misschien een voor beide partijen goede oplossing
te vinden.

dat is koffiedik kijken.. voor een ieder die niet op dit moment in die situatie zit.... achteraf is makkelijk praten..

Waaruit maak je op dat de fokkers niet begaan zijn met het lot en wel en wee van het paard?
Waarom is succes een sleutel?
en je zegt zelf al wettelijke eigenaar....
Al die uitspraken maakt een fokker/handelaar/verkoper een boeman...
maar ook een verzorger en bijrijder is dan een boeman.... want wat doen hun met hun vingers aan het paar dwat zich zo gehecht heeft aan zijn/haar eigenaar?
En de topruiters die de paarden rijden van anderen????????????

yfande schreef:
9 jaar op een paardenleven is (als je heel veel geluk hebt) 1/3 van zijn hele leven, en in Kelly's geval heeft dit derde deel ook in een
belangrijke fase van Queen's leven plaatsgevonden.

Dussss????? niemand mag een 9 jarige kopen of verkopen?

yfande schreef:
Dit hele verhaal is emotioneel en wordt door 2 partijen uiteraard
subjectief beleefd, maar dan nog vind ik de reactie van Kelly netjes.
Als ik jouw reactie lees zou ik haast zeggen dat jij die mensen kent,
of dat jou misschien ook zoiets is overkomen.

Kelly hier en Kelly daar en de oorspronkelijke eigenaar???? die telt niet?

yfande schreef:
Ik heb echt niet de indruk dat de Duitse mensen als geldwolven of
broodfokkers (dierenbeulen) uitgemaakt worden.

Lees je eigen reactie eens.... waar heb jij sympathie voor die eigenaren?
en lees de voorgaande reacties eens waar ik afgebrand wordt.... waar is er begrip voor die eigenaren?
Als ze uitgemaakt worden voor mensen die Kelly alleen maar willen schaden of letterlijk : pijn willen doen?
zal ik quotes erbij zetten? (herrhaling van mij Haha! )

yfande schreef:
Nogmaals hier is alleen 1 iemand de verliezer en dat is Queenie.......

Queenie verliest helemaal niets... weet jij hoe ze was voor ze gestolen werd? Weet jij hoe die mensen met dieren omgaan? Ken jij die mensen?

en Oxer geeft een zeer goede samnevating van hetgeen ik bedoel en hier neer schrijf...

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 23:53

Alane, één heel eerlijk antwoord, kent U de eigenaars van Queen, Heeft u de foto gezien die ik over 9 jaar ontvangen heb, bij de diefstal van Queen en de ruin. AUB laat het ophouden, iedereen wordt zo chagrijnig, Is het dit wat je wil ????? Ik heb het je reeds gezegd, de rechter zal op 13.1O de uitspraak doen. Fokkers en handelaars en eigenaars zijn alleen boemannen of boevrouwen als ze paarden mishandelen, en dieven die paarden stelen, hun handen zouden stijf moeten blijven staan, want zij zijn uiteindelijk de oorzaak van veel nodeloos verdriet en kommer.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 00:35

Adri schreef:

Alane, één heel eerlijk antwoord, kent U de eigenaars van Queen, Heeft u de foto gezien die ik over 9 jaar ontvangen heb, bij de diefstal van Queen en de ruin. AUB laat het ophouden, iedereen wordt zo chagrijnig, Is het dit wat je wil ????? Ik heb het je reeds gezegd, de rechter zal op 13.1O de uitspraak doen. Fokkers en handelaars en eigenaars zijn alleen boemannen of boevrouwen als ze paarden mishandelen, en dieven die paarden stelen, hun handen zouden stijf moeten blijven staan, want zij zijn uiteindelijk de oorzaak van veel nodeloos verdriet en kommer.

Wat heeft die foto er mee te maken over wat die mensen voelen voor dat paard?
waarom wordt je chagrijnig? ik geef er gen aanleiding voor.. ben tot aan nu even aardig geweest en gebleven zie je het anders dan kun je klikken op het rode uitroepteken rechts onder . [img]
http://static.bokt.nl/i/nl/btn_report.gif[/img]

ove die boemannen betiteling maak jij je vingers en woorden anders ook niet geheel vuil....
Adri schreef:
Ik kan jullie vertellen, indien Queen terug moet naar Duitsland, wij een amazone minder zullen hebben in Belgie,

adri schreef:
Als die Duitse eigenaars nu ook eens het inzicht hadden...

Adri schreef:
ik blijf vechten omdat Queen een toekomst zal krijgen die zij verdient, zonder wrok of haat naar de mensen, die jouw pijn doen.

moet ik nog verder gaan???

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 11:03

Alane ik begrijp jou standpunt ook maar dat van de andere mensen ook. En het is misschien beter om deze discussie niet verder te voeren het is bij verschillende mensen een heel gevoelig onderwerp en dat zal je zoals iedereen ook wel begrijpen. We zullen moeten wachten tot de rechter oorspraak gedaan heeft en dan komt hopelijk een einde aan dit verhaal waar niemand om gevraagd heeft.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 11:05

Alane en alle anderen, het is misschien beter om hiermee op te houden (niet alleen jij, ik bedoel beide partijen). Want ik heb het idee dat we er hier niet verder uitkomen. Dingen die gezegd zijn zijn nou eenmaal gezegd, daar kun je toch niets meer aan veranderen, en ik zie ook niet echt wat het eind van deze discussie zou moeten zijn (Moeten wij onze excuses aan de fokker aanbieden? moeten we sympathie gaan voelen voor de fokker of hoeven we het alleen maar te begrijpen? want dat begrijpen doen we wél! )
Mocht je je écht heel erg aangevoelen voelen, kun je iemand een PB sturen en via PB verder discussieren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:20

Het pobleem hier op bokt is dat wanneer je niet in de rij meeloopt je van alles en nog wat beschuldigd word...

en je zin:"Dingen die gezegd zijn ..." slaat natuurlijk als een tang op een varken... kunnen we gelijk alle forumregels opdoeken....
En excuses aanbieden aan die fokkers zou niet eens zo verkeerd zijn mits ze oprecht zijn.

Rhiannon ik kan jou vraag ook andersom stellen: Waarom mag ik geen sympatie hebben voor de fokkers? Waarom en vooral waarvoor zou ik mijn excuses aan moeten bieden naar Kelly?

En van dat begrip zie ik nergens iets waaruit ik dat kan opmaken... elke regel waar het woord begrip in staat eindigd met verwijten...

En volgens mij ben jij niet diegene die uitmaakt wie wanneer en waarover wat schrijft in dit openbare forum?

En ja iedereen heeft zijn eigen mening en mag die ook ventileren en dat mag ik net zo goed.
En als je het niet met me eens bent.. prima maar ik hoef het net zo goed niet met jou eens te zijn.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:52

Aan iedereen, maak je niet meer dik, dun is de mode
Amen en uit.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:41

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

horsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 16:58

Tja dat is het risico van iets op een openbare plaats bespreken. Indien je deze zaken op internet met mensen wil bespreken moet je ook accepteren dat niet ieders mening in jouw straatje past.
Ik vind ook dat alane heel netjes blijft, haar mening goed en duidelijk verwoordt en niemand beledigd dus ik zie geen enkele reden om de discussie te moeten stoppen. Ook ik heb eigen paarden en ik zou het vreselijk vinden als er straks iemand komt die de paarden opeist maar als je paarden met papieren koopt is die kans veel kleiner en op dat vlak heeft Kelly natuurlijk een risico genomen door een paard te kopen zonder papieren. De fokkers zijn dus de m.i. op dit moment de rechtmatige eigenaren van het paard. Er is in dit verhaal maar een boosdoener en dat is degene die het paard gestolen heeft. Verder zijn er alleen maar verliezers en ook ik hoop dat beide partijen er samen uit gaan komen.

Veel succes

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:50

Alane: ik beschuldig jou nergens van, ik zeg ook niet dat jij geen sympatie mag voelen voor de fokkers, ik zeg ook niet dat jij je excuses aan Kelly moet gaan aanbieden. Ik kan nog wel meer dingen gaan analyseren maar daar heb ik geen zin in

Het enige wat ik wilde zeggen is dat deze discussie nergens toe leidt en dat ik er nu ook mee ophoud....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:59

Rhiannon schreef:
Alane: ik beschuldig jou nergens van, ik zeg ook niet dat jij geen sympatie mag voelen voor de fokkers, ik zeg ook niet dat jij je excuses aan Kelly moet gaan aanbieden. Ik kan nog wel meer dingen gaan analyseren maar daar heb ik geen zin in

Het enige wat ik wilde zeggen is dat deze discussie nergens toe leidt en dat ik er nu ook mee ophoud....

Waarom reageer je dan op mijn berichten????? Verward

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 10:53

Hé Kelly en Queen, jullie zijn al zolang maatjes dat ik hoop dat jullie nog héél lang bij elkaar mogen blijven.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:36

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:46

Alane, ik geef het op, het lijkt wel alsof je je persoonlijk
aangevallen voelt.
Bij deze nogmaals, ik hoop dat de fokker en Kelly een oplossing
vinden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:26

yfande schreef:
Alane, ik geef het op, het lijkt wel alsof je je persoonlijk
aangevallen voelt.
Bij deze nogmaals, ik hoop dat de fokker en Kelly een oplossing
vinden.

Net andersom... het lijkt of jij en anderen zich persoonlijk aangevallen voelen omdat ik jullie mening niet deel en vraag om eens te denken aan de fokkers... dat die hun eigen redenen hebben om te reageren zoals ze reageren, en dat ze die redenen niet openbaar hoeven te verdedigen of bespreken met niemand niet, niet met Kelly en al helemaal niet met een kudde bokkers op een openbaar forum..... Waarbij de meerderheid dan ook nog eens klakkeloos aannemen wat anderen schrijven over die fokkers... terecht of onterecht, waarheid of leugen... en dat er zo partij wordt gekozen, zonder overwegingen of verder kijken...
Zoals hier het een en ander gesteld wordt, wat dan goede redenen moeten zijn om Queen bij Kelly te laten.... is een ieder die een paard verkoopt, koopt of verhandeld een grote dieren beul die niet aan het wel en wee van het paard denkt... immers is Queen al 9 jaar bij Kelly, dussss...

Daarnaast hoef je niet te reageren op reacties van mij... doe je helemaal zelf.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 00:10

Kelly, ik hoop dat je samen me de fokker tot een goede oplossing
komt, heel veel succes in deze.

Groet,

Yfande

tessjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 07:26

Dit is dus blijkbaar wat de de duitse familie schreef volgens alane:
Op de stal war ons paard stond konden
we niet bij haar kijken, uit angst die winstruiter tegen het lijf te
lopen, en moet je je voorstellen zelfs in een rolstoel ging ze naar ons
paard, puur om ons te pesten..

Sorry ik vind dit wel een beetje grof, als dit niey speculeren is. Zij veroordelen Kelly ook maar zonder dat ze haar (willen ) leren kennen, vind ik.

Graag zou ik weten op welk forum dat dit staat zodat ik hun kant eens kan bekijken, maar uit wat ik hier opmaak is dit niet veel fraais sorry dat ik het moet zeggen.

groetjes tessjes

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 07:37

tessjes schreef:
Dit is dus blijkbaar wat de de duitse familie schreef volgens alane:
Op de stal war ons paard stond konden
we niet bij haar kijken, uit angst die winstruiter tegen het lijf te
lopen, en moet je je voorstellen zelfs in een rolstoel ging ze naar ons
paard, puur om ons te pesten..

Sorry ik vind dit wel een beetje grof, als dit niey speculeren is. Zij veroordelen Kelly ook maar zonder dat ze haar (willen ) leren kennen, vind ik.

Graag zou ik weten op welk forum dat dit staat zodat ik hun kant eens kan bekijken, maar uit wat ik hier opmaak is dit niet veel fraais sorry dat ik het moet zeggen.

groetjes tessjes

Dan moet je mijn bericht(en) eens goed lezen!!!!

Ik schreef nl dat dit op een ander zou kunnen staan
gezien vanuit de beleving van de fokkers....
en ik schreef niet dat die fokkers dat hebben geschreven of zeggen of anderszins....
Niemand weet waarom die fokkers niet naar hun paard zijn gaan kijken... en toch worden ze erop afgerekend en bestempeld als mensen die geen intresse hebben in het paard.
Snappie?

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:24

Kelly, Tess, Oona, Ardennen en paardenvrienden, maak je niet meer druk, het is te gek om los te lopen om blijven te antwoorden en te reageren, heb van verschillende mensen de raad gekregen om een bepaalde reden niet meer in te gaan op bepaalde berichten. Wij blijven vrienden en weten wat wij aan elkaar hebben, wij moeten ons niet verdedigen, wij hebben niets verkeerd gedaan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:04

Adri schreef:
Kelly, Tess, Oona, Ardennen en paardenvrienden, maak je niet meer druk, het is te gek om los te lopen om blijven te antwoorden en te reageren, heb van verschillende mensen de raad gekregen om een bepaalde reden niet meer in te gaan op bepaalde berichten. Wij blijven vrienden en weten wat wij aan elkaar hebben, wij moeten ons niet verdedigen, wij hebben niets verkeerd gedaan.

Wie maakt zich druk dan?
Je laat je wel erg kennen met dit soort uitspraken, en dat voor iemand die eigenlijk onpartijdig zou moeten zijn in de zoektocht naar gestolen paarden...

Je onderschrift en je berichten in dit topis staan lijnrecht tegenover elkaar...
De uitspraken die jij gedaan hebt richting de fokkers van dat paard in dit topic zijn kwetsender dan hetgeen ik hier schrijf in dit topic... want die van mij zijn veronderstellingen, die van jou glasharde beschuldigingen naar mensen toe die zich niet kunnen of willen verdedigen....

Daarnaast is dit een openbaar forum... heeft een ieder evenveel recht om zijn/haar mening te verkondigen of standpunt duidelijk te maken... En als jij, Adri, het daar niet mee eens bent.. prima.
Maar uit de opmerking van Tessjes maak ik al op dat zij mijn berichten niet begrepen heeft en/of niet goed gelezen heeft wat ik heb geschreven...

Nogmaals: ik ben niet anti-Kelly... of pro-fokkers van Queen... ik heb al meerdere keren gezegd dat ik geen standpunt inneem in deze kwestie en ga roepen/schrijven dat het paard bij Kelly moet blijven of terug moet naar de fokkers... ik schrijf enkel dat men zich ervan bewust moet zijn dat de fokkers zich niet hoeven te verdedigen voor hetgeen zij doen of laten... en dat men respect moet tonen voor hun beslissingen en handelswijze, ipv te lopen ALS-en en MAAR-en.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:07

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt