Glock stopt met Nederlandse vestiging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Glock stopt met Nederlandse vestiging

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:26

Hij heeft met My Toto de Prix st. Georges gewonnen in Rotterdam en die is van hun zelf dus dat komt vast wel goed. Alleen zo'n paard is Taminiau..die heeft het in zich om een hele grote te worden..misschien wel het beste paard wat hij tot nog toe op dit niveau heeft gehad. Dat maakt het zuur, want zo een krijgt hij er natuurlijk niet snel weer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:40

Ja dat snap ik. Eigenlijk gebeurd er nu bij hem hetzelfde als bij Gal en Totilas. Dat gun je niemand. Wat dat betreft zou het fijn zijn als dat wat anders gaat werken in de toekomst voor ruiters wereldwijd, een soort “huurders-bescherming”. Zowel paard als ruiter horen beter beschermd te worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:44

Hannanas schreef:
Ja dat snap ik. Eigenlijk gebeurd er nu bij hem hetzelfde als bij Gal en Totilas. Dat gun je niemand. Wat dat betreft zou het fijn zijn als dat wat anders gaat werken in de toekomst voor ruiters wereldwijd, een soort “huurders-bescherming”. Zowel paard als ruiter horen beter beschermd te worden.

In dit geval is er geen sprake van huren, maar sponsoring onder contract.

Wie betaalt, bepaalt, dus paard gaat terug naar de eigenaar. En terecht. Zou wat zijn wanneer een ruiter na afloop van het contract (!!) en lekker cashen, nog kan gaan bepalen wat een eigenaar met zijn paard doet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:46

Ik zeg alleen dat die constructie niet altijd het fijnste is voor paard en ruiter. Als eigenaar sta je natuurlijk in je recht, zeker in het huidige contract-systeem. Misschien is dat wel eens tijd om te veranderen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:55

Cashen? in de dressuur?

Gaat lastig worden vrees ik Hannanas, dit is de keerzijde van het trainen van paarden voor anderen. Alleen het NOP is hier voor in het leven geroepen..om bepaalde paarden/combinaties te kunnen behouden voor de Olympische Spelen. Maar dan moet de eigenaar ook wel mee willen werken..volgens mij is er hier al wel van alles geprobeerd.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:58

Dat blijft het risico van het rijden van paarden van derden. Je hebt dan wel de kwaliteit paarden die je zelf waarschijnlijk niet zou kunnen kopen, maar de eigenaar bepaald uiteindelijk. (E.e.a. afhankelijk van wat je samen in de overeenkomst afspreekt).
Andere kant is ook, krijgt het paard een blessure of maakt hij de verwachtingen niet waar, dan is het risico ook voor de eigenaren.

Ze hebben bij Glock denk ik zo'n 15 jaar goede paarden en weinig zorgen gehad en denk ik ook weinig bemoeienis vanuit Glock. Daar kun je dan misschien in verloop van tijd ook dankbaar op terugkijken.

Lijkt me voor de grooms ook niet makkelijk. Die zijn zo mogelijk nog meer met de paarden bezig.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:13

Elisa2 schreef:
Volgens mij is het verhaal dat ze met pensioen op de wei komen San.

Heb net Taminiau gezien, die deed het super! HP had het er moeilijk mee na de rit toen er omgeroepen werd dat het hun laatste rit was.

Klopt, afbouwen en de wei op.

Ja vond het wel een emotioneel moment gister. Taminiau ligt hem goed en je ziet dat hij hem ook veel meer ruimte geeft wat imo een fijner beeld laat zien in de ring.
Had ze graag nog bij elkaar gezien, maar helaas heb je daar geen keuzes in.

Voor het paard zelf prima, die gaat lekker rentenieren.
Maar zonde voor de sport en stamboeken.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:25

Aan die grooms zat ik laatst ook te denken. De groom die al jaren met HP werkt. Neem aan dat zij meegaat in zijn volgende avonturen. Nou zal zij met haar ervaring wel overal aan de bak kunnen, maar het lijkt me toch raar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:03

Hannanas schreef:

Het was gewoon een hele, hele dikke sponsoring met alle luxe en pracht en praal die je maar kunt hebben. En wees eerlijk, met uitzondering van de laatste paar maanden is het heel erg stil geweest op wedstrijdgebied. Ik snap dat je als sponsor dan ook niet happy wordt en het was Kathrin Glock haar ding al niet.