Te paard van het Belgische Ieper naar Alkmaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: Te paard van het Belgische Ieper naar Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 20:40

Hele topic gelezen en afbeeldingen bekeken. Arm beest heeft mijn inziens ook te weinig bespiering en reserves voor zo'n afstand.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 20:45

marleen_88 schreef:
Hele topic gelezen en afbeeldingen bekeken. Arm beest heeft mijn inziens ook te weinig bespiering en reserves voor zo'n afstand.

Nee dat mag je niet zeggen Marleen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 20:48

Suzanne F. schreef:
marleen_88 schreef:

Nee dat mag je niet zeggen Marleen

Dat wordt een civiele zaak!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 20:49

Moderatoropmerking:
Ik zou jullie willen vragen om on-topic te blijven en je niet te laten verleiden om flauwe reacties te plaatsen ;) Dat scheelt ons namelijk heel veel tijd en aandacht, die we in dit geval beter in andere zaken kunnen steken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 20:51

Zoals ik lees gaan ze bokt neerhalen...

Maar in het topic over de rechtzaak van val over het veulen had een mod daar al een duidelijk antwoord.

Edit:toegevoegd over het veulen
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 10-09-24 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 20:55

Jullie maken me nieuwsgierig. Ik was de hond aan het trimmen en heb het gemist. Zit de hele dag aan Bokt geplakt en nu net niet natuurlijk. :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 22:35

Mijn handen jeuken voor een flauwe reactie..

Ik heb ook wat reuring gemist maar ben inmiddels weer bij gelezen!

Bokt neer halen lijkt mij wat rigoreus. Lijkt mij niet dat een rechter daartoe besluit.
:)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 22:42

Weet niet of dit flauw is maar social media accounts van de amazone uit dit topic zitten vol met zulke beelden (paard wordt gepoetst en vervolgens opgezadeld, account is van de stoeterij en dus openbaar)

Afbeelding

-O-

Dan ben je duidelijk geen dierenliefhebber en als paardenbedrijf niet goed bezig. Het is officieel een trainingsstal, men zou toch net wat meer verstand van zaken mogen verwachten :\

Lijkt me eigenlijk ook best vreemd dat Belgische dierenpolitie het maar goed vond?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 22:47

Er bestaat geen Belgische dierenpolitie dus dat is al één bewezen leugen...

Die foto van dat paard is schandalig gewoon!

Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 22:50

Dat stond op haar Facebook, mijn verstand van België gaat niet veel verder dan dat ze daar patat liever friet noemen :=

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 22:52

Fly_high schreef:
Weet niet of dit flauw is maar social media accounts van de amazone uit dit topic zitten vol met zulke beelden (paard wordt gepoetst en vervolgens opgezadeld, account is van de stoeterij en dus openbaar)

[ Afbeelding ]

-O-

Dan ben je duidelijk geen dierenliefhebber en als paardenbedrijf niet goed bezig. Het is officieel een trainingsstal, men zou toch net wat meer verstand van zaken mogen verwachten :

Lijkt me eigenlijk ook best vreemd dat Belgische dierenpolitie het maar goed vond?

Is dit serieus een paard waar je op wilt gaan zitten ? Enne worden wij nu van laster beticht?.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 22:57

boedjang schreef:
Enne worden wij nu van laster beticht?.

Of smaad, dat kan ook.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 22:59

En smaad!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 00:09

Algemeen: je kan in België gewoon de politie contacteren als het over dieren gaat. Ze nemen dat zeker op. Dierenpolitie begint er te komen maar is nog niet overal uitgerold. In mijn woonplaats is dat er bijvoorbeeld wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 06:18

Achjee.... die laatste foto is ook het type paard waar je toch eerst een basislaagje spek en spieren op wilt krijgen voordat je er op gaat zitten..... het is ook weer geen Brooks skeletje ofzo, maar zo'n dier laat je wel eerst even zijn energie steken in een beetje bijtrekken voordat je het aan het werk zet. Vind ik :(:)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 07:28

Jee...
Maar in Nederland ook niet anders. Als ze elke dag eten en drinken krijgen word er niets gedaan.
Dat het te weinig is telt niet. Dat je er dan op gaat zitten ook niet.

Een dier is wat dat betreft voor de wet niet veel meer dan een fiets.

Je zou alleen verwachten dat bepaalde mensen er meer verstand van hebben dat niet te doen of tegen te zijn.
Zoals bijvoorbeeld ouders die hun kinderen op zulke les paarden laten rijden oid

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:11

Suzanne F. schreef:
Precies, het idee en de intentie waren supergoed. Alleen gewoon niet goed doordacht en voorbereid. Dit kan je heel anders doen op een diervriendelijkere manier met betere voorbereide paarden.

Ze had beter met de fiets kunnen gaan. Bepaalde foto's (die bij de Mac) deden me denken aan een voorval tijdens een wedstrijd in de goede oude tijd, waarbij tussen de wedstrijden door een meisje net zo relaxt op haar paard zat. Ze werd er door een ringmeester afgestuurd met de woorden:
"Een paard is geen gemaksstoel!"

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:34

Fly_high schreef:

[ Afbeelding ]

-O-

Dan ben je duidelijk geen dierenliefhebber en als paardenbedrijf niet goed bezig. Het is officieel een trainingsstal, men zou toch net wat meer verstand van zaken mogen verwachten :

Het ergste is dat een zogenaamd groots dieren liefhebber dit verdedigd!
Waar zit die mensen hun verstand???

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:34

Het feit dat er meteen zo vol in de aanval wordt gegaan met een zogenaamde aangifte ed ipv hier gewoon hun verhaal te doen en duidelijkheid te geven zegt imo al genoeg met waar je prioriteiten liggen mbt welzijn.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:53

Het feit dat Valerie, zoals elke keer als ze tegen de lamp loopt, even snel en geniepig weer verdwijnt en niks meer van zich laat horen, zegt ook meer dan genoeg

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:54

Fly_high schreef:

[ Afbeelding ]

-O-

Wow, ik zie nu pas een foto zonder zadel, die is echt wel heel erg mager! Ik heb hier al heel wat 21jarigen op stal gehad, maar nog nooit zo mager (nu ja, ik heb hier eigenlijk nog maar zelden of nooit magere paarden gehad, of ze waren er nog maar pas. Eén uitzondering: merrie van 29 indertijd).

Ik vroeg me weer af waarom de dierenartsen dit paard goedgekeurd hadden voor de rit, maar als ik het goed begrijp, is dit paard als reservepaard ingeschakeld na de val van het eerste? Best mogelijk dat dit paard helemaal niet gekeurd is door een dierenarts. Maar ik kan me helaas wel voorstellen dat hier in West-Vlaanderen sommige dierenartsen dit ok vinden, maar zou me verwonderen van de sponsorende dierenartsen.

En 4 jaar is de leeftijd om een paard zadelmak te maken, niet om als volwassen vrouw op een pony van 4 jaar kilometers af te leggen.

Eigenlijk hoop ik dat er mensen zijn die de goedheid van die paarden inzien, en hen daar wegkopen, dat hebben die brave dieren wel verdiend.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:19

Ik lees net op haar FB "Op naar onze eerste endurance wedstrijd". Gelukkig zijn daar behoorlijk strenge keuringen, ik kan niet geloven dat Whisper door de keuring heen komt. En endurance is dacht ik maar vanaf 5 jaar? Daar mag de pony ook nog niet starten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:20

Als ze dat morgen doet gaat het niet lukken.
Maar over een poosje kan natuurlijk wel.
Als ze goed voert

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:13

Toen de dierenarts er was waren ze paarden niet zo mager.
Dat is gekomen tijdens de rit.
Het is echt een kunst om te voorkomen dat paarden veel afvallen tijdens dat soort activiteiten.
Het paard was gewond geraakt is, is vier. Het andere paard is 21.

De pony is later ingezet, geen idee of die gecheckt is en hoe oud

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 23:01

fransje23 schreef:
Toen de dierenarts er was waren ze paarden niet zo mager.
Dat is gekomen tijdens de rit.
Het is echt een kunst om te voorkomen dat paarden veel afvallen tijdens dat soort activiteiten.
Het paard was gewond geraakt is, is vier. Het andere paard is 21.

De pony is later ingezet, geen idee of die gecheckt is en hoe oud

Afbeelding

1 juli...
Ruim voor de tocht en ook deze is gewoon totaal onbespierd en op het randje te mager