Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
josien_m_ schreef:Kuggur maakt niks belachelijk: het klopt, schapen zijn van oorsprong bergdieren, handige klimmers dus en alleen een heuveltje helpt niet tegen een wolf. De kennis die er is moeten we wel benutten voor oplossingen.
Nikass schreef:Jullie moeten het lekker opgeven. Niets helpt tenslotte.
Kuggur weet alles en levert ook serieuze bronnen aan.
Dus veel plezier ermee.
(Niet raar staan te kijken als de halve bevolking je niet meer serieus neemt)
Citaat:De groeiende beweging naar minder vlees is een veel grotere bedreiging voor de veehouders dan wolven
Nikass schreef:Jullie moeten het lekker opgeven. Niets helpt tenslotte.
Kuggur weet alles en levert ook serieuze bronnen aan.
Dus veel plezier ermee.
(Niet raar staan te kijken als de halve bevolking je niet meer serieus neemt)
Cer schreef:Citaat:Huerticilla
De groeiende beweging naar minder vlees is een veel grotere bedreiging voor de veehouders dan wolven
Dit snap ik niet helemaal?
Het gaat vnl toch meestal over eigenaren van hobby dieren die zich zorgen maken?
wat heeft dat met de groeiende beweging naar minder vlees te maken? Die hobby dieren zijn er toch wel, of mensen nu wel of geen vlees eten...
Cer schreef:sterregoud schreef:Maar het gaat niet toch helemaal niet om veehouders ?
Ik eet vandaag ook een vegetarisch bonengerecht.. Het heeft alleen weinig te maken met de dreiging van wolven .
Precies het gaat toch niet alleen om veehouders?
Huertecilla schreef:Ik heb voor vandaag eco vriendelijk een vergetarische groente/bonen-schotel gemaakt en bespaar daarmee ook een bio-industrie dier
De groeiende beweging naar minder vlees is een veel grotere bedreiging voor de veehouders dan wolven
Happinez schreef:Huertecilla schreef:Ik heb voor vandaag eco vriendelijk een vergetarische groente/bonen-schotel gemaakt en bespaar daarmee ook een bio-industrie dier
Eet smakelijk , maar zullen we terug naar het onderwerp ?
Een vermoedelijk door de wolf doodgebeten pony
Door wolven doodgebeten pony's en een door een hond doodgebeten pony.
lies schreef:Happinez schreef:
Kwam door je onderschrift op jouw verbouwings topic uit, helemaal doorgelezen (althans jouw posts).
Prachtige plek! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden, dus ik ga het volgen![]()
Maar ben ook onder de indruk van je omheining. Ik zag een stuk of 5/6 draden, waarvan zo te lezen de hoogste rond de 1.40 is, toch? Ik zou denken dat zoiets wel voldoende is. Of denk je dat ze daar ook overheen zullen springen? Een wolf zal toch niet de neiging hebben te springen als ie er ook onderdoor kan. Zodra hij dat probeert, krijgt ie een flinke oplawaaier, waardoor ie de volgende keer met een boog om je perceel loopt, lijkt mij.
Happinez schreef:Dank ! ik mag wel weer eens updaten daar![]()
Klopt , we zijn er nog mee bezig en het eerste deel met 5 draden staat nu.
Op het moment nog 1.20 maar zal denk ik straks naar 1.40 ongeveer gaan.
Ik ben het nog een beetje aan het uitdenken omdat ik ook met houtwallen ( dus verhogingen ) te maken heb en het ongeveer 2,5 hectare is wat ik moet omheinen.
Het is allemaal permantenkabel, sterk spul wat super geleid en niet makkelijk omhoog te drukken om bijv. even onderdoor te schieten omdat het strak gespannen is.
Of het gaat helpen ? ik weet het niet, ik heb mijn twijfels daarom blijven mijn dieren snacht altijd op stal. Helaas nu ook de zomerdag waar ze normaal altijd 24/7 buiten stonden.
De extra omheining zal wellicht enkel een drempel voor de wolf zijn om mijn wei eerder links te laten liggen en voor mijn buren te kiezen zonder extra omheining. ( klinkt en voelt cru om dat te zeggen)
Happinez schreef:Huertecilla schreef:Ik heb voor vandaag eco vriendelijk een vergetarische groente/bonen-schotel gemaakt en bespaar daarmee ook een bio-industrie dier