Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GabberGill schreef:Ik begin me af te vragen of hun wel mee wilde werken aan dit transport. Hem willen opereren oke maar zo ver vervoeren is een ding
DuoPenotti schreef:GabberGill schreef:Ik begin me af te vragen of hun wel mee wilde werken aan dit transport. Hem willen opereren oke maar zo ver vervoeren is een ding
dat schoot mij ook te binnen.
Misschien hebben ze wel gezegd dat kunnen wij en dan ze dachten dat hij in de buurt stond.
Toen transport geregeld werd en het land ter sprake kwam dat ze zich terug getrokken hebben. Althans vervoer...misschien wel helemaal.
Marigold schreef:Melden bij grenswacht (of hoe dat ook maar werkt, ik heb geen reis ervaring) kan geen kwaad misschien?
Als iemand weet hoe dat werkt, waarom niet. Aangezien het eerder ook al een accident waiting to happen was, hoe zal dit dan aflopen zonder bemoeienis van buitenaf.
Hoewel er nu wel mensen van een Bulgaarse kliniek bij betrokken zijn.
En zou er geen onderzoeksjournalist op de situatie en de Franse kliniek af kunnen worden gestuurd oid?
Ik denk als 1 van ons zomaar zo’n kliniek opbelt ze dan ivm privacy niks inhoudelijks gaan melden. Dat mailen klinkt wel slim, als bijlage fotos van de transport situatie erbij.
Zodat men aware is van wat hun belofte (breng maar komt goed) nu aanricht..
Arme beest moet op drie benen evenwicht bewaren, op straffe van pijn bij het per ongeluk even corrigeren met het vierde been.
Als hij valt, pff.. niet aan denken.
Dit is een heel egocentrische actie . Wiens verantwoordelijkheid is het? Kliniek die zei ‘breng maar’, heeft die nu een zorgplicht om bij de grens ofzo, een brancard te hebben staan om m over te zetten?
Of kan het paard in beslag worden genomen door instanties? Dierenbescherming aldaar?
Popstra schreef:Grens wacht? Welke grens? EU heeft geen grenzen...je rijd overal dwars doorheen.
Denken jullie nu echt dat men zich druk gaat maken om een random paard achterin een trailer??
journee schreef:Omdat ik hier zelf ook niet zo in thuis ben heb ik internet even rond gespeurd over het vervoer van paarden met een gebroken been. Dan wordt er eigenlijk het volgende vermeld:
-zorgen dat de breuk goed gestabiliseerd is met zwachtels/gipsverband of spalk.
-zorg voor pijn bestrijding.
-zet een paard met een gebroken voorbeen achterstevoren in de trailer voor meer stabiliteit bij het remmen.
Ook een 'paarden ambulance' is vaak niet meer dan een trailer met mooie bestickering en als je geluk hebt met een loopplank aan de voor en achterzijde. Ik had het niet direct verwacht, maar dit is dus blijkbaar de 'normale' manier om een gewond paard, ook met gebroken been, te vervoeren.
GabberGill schreef:journee schreef:Omdat ik hier zelf ook niet zo in thuis ben heb ik internet even rond gespeurd over het vervoer van paarden met een gebroken been. Dan wordt er eigenlijk het volgende vermeld:
-zorgen dat de breuk goed gestabiliseerd is met zwachtels/gipsverband of spalk.
-zorg voor pijn bestrijding.
-zet een paard met een gebroken voorbeen achterstevoren in de trailer voor meer stabiliteit bij het remmen.
Ook een 'paarden ambulance' is vaak niet meer dan een trailer met mooie bestickering en als je geluk hebt met een loopplank aan de voor en achterzijde. Ik had het niet direct verwacht, maar dit is dus blijkbaar de 'normale' manier om een gewond paard, ook met gebroken been, te vervoeren.
Die hebben toch nog een harnas om het dier omhoog te houden
Popstra schreef:Een paard kan geeneens in harnas vervoerd worden want dat gaat schommelen