Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:43

Ik begin me af te vragen of hun wel mee wilde werken aan dit transport. Hem willen opereren oke maar zo ver vervoeren is een ding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:45

GabberGill schreef:
Ik begin me af te vragen of hun wel mee wilde werken aan dit transport. Hem willen opereren oke maar zo ver vervoeren is een ding

dat schoot mij ook te binnen.
Misschien hebben ze wel gezegd dat kunnen wij en dan ze dachten dat hij in de buurt stond.
Toen transport geregeld werd en het land ter sprake kwam dat ze zich terug getrokken hebben. Althans vervoer...misschien wel helemaal.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:53

DuoPenotti schreef:
GabberGill schreef:

dat schoot mij ook te binnen.
Misschien hebben ze wel gezegd dat kunnen wij en dan ze dachten dat hij in de buurt stond.
Toen transport geregeld werd en het land ter sprake kwam dat ze zich terug getrokken hebben. Althans vervoer...misschien wel helemaal.

Dat is ook mijn gedachte, ik kan mij slecht tot helemaal niet voorstellen dat een dierenarts dit ok zou vinden.

GabberGill

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:55

Deze veearts is wel verplicht om een melding te maken over dit vervoer omdat het dierenwelzijn voorop staat. Als hij dit constateert moet hij dit melden. Ik neem aan dat hij weet dat dit paard onderweg is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:58

Denk je dat nou echt dat artsen dat doen?? Dat iedereen netjes veterinaire keuringen en traces regelt?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:58

Popstra schreef:
Denk je dat nou echt dat artsen dat doen?? Dat iedereen netjes veterinaire keuringen en traces regelt?

Nee tuurlijk niet

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:59

Het is ook verbazingwekkend dat de kliniek in Bulgarije dat dier zo heeft laten vertrekken.

GabberGill

Popstra schreef:

Ik zeg hij zou dit moeten doen. Ik zeg niet hij gaat dit doen toch?

Anders waren ze nu niet onderweg ;)
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 24-04-24 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Ibbel schreef:
Het is ook verbazingwekkend dat de kliniek in Bulgarije dat dier zo heeft laten vertrekken.

Zeker weten en helemaal op die manier

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:01

Melden bij grenswacht (of hoe dat ook maar werkt, ik heb geen reis ervaring) kan geen kwaad misschien?
Als iemand weet hoe dat werkt, waarom niet. Aangezien het eerder ook al een accident waiting to happen was, hoe zal dit dan aflopen zonder bemoeienis van buitenaf.
Hoewel er nu wel mensen van een Bulgaarse kliniek bij betrokken zijn.
En zou er geen onderzoeksjournalist op de situatie en de Franse kliniek af kunnen worden gestuurd oid?

Ik denk als 1 van ons zomaar zo’n kliniek opbelt ze dan ivm privacy niks inhoudelijks gaan melden. Dat mailen klinkt wel slim, als bijlage fotos van de transport situatie erbij.
Zodat men aware is van wat hun belofte (breng maar komt goed) nu aanricht..

Arme beest moet op drie benen evenwicht bewaren, op straffe van pijn bij het per ongeluk even corrigeren met het vierde been.
Als hij valt, pff.. niet aan denken.
Dit is een heel egocentrische actie . Wiens verantwoordelijkheid is het? Kliniek die zei ‘breng maar’, heeft die nu een zorgplicht om bij de grens ofzo, een brancard te hebben staan om m over te zetten?
Of kan het paard in beslag worden genomen door instanties? Dierenbescherming aldaar?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:02

Ik begin me ook af te vragen of die kliniek in Bulgarije inmiddels ook van hem af wilde ivm mogelijke eindresultaat hiervan en geweldsrisico? Want DA voor traces, tja vervoer van kliniek naar kliniek kan in principe en met "eigen" vervoer is ook een stuk gebruikelijker dan ambulance voor groot vee (zijn er ook nauwelijks en wil je die wel zo lang bezig hebben met 1 patient vervoeren?).

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:05

Marigold schreef:
Melden bij grenswacht (of hoe dat ook maar werkt, ik heb geen reis ervaring) kan geen kwaad misschien?
Als iemand weet hoe dat werkt, waarom niet. Aangezien het eerder ook al een accident waiting to happen was, hoe zal dit dan aflopen zonder bemoeienis van buitenaf.
Hoewel er nu wel mensen van een Bulgaarse kliniek bij betrokken zijn.
En zou er geen onderzoeksjournalist op de situatie en de Franse kliniek af kunnen worden gestuurd oid?

Ik denk als 1 van ons zomaar zo’n kliniek opbelt ze dan ivm privacy niks inhoudelijks gaan melden. Dat mailen klinkt wel slim, als bijlage fotos van de transport situatie erbij.
Zodat men aware is van wat hun belofte (breng maar komt goed) nu aanricht..

Arme beest moet op drie benen evenwicht bewaren, op straffe van pijn bij het per ongeluk even corrigeren met het vierde been.
Als hij valt, pff.. niet aan denken.
Dit is een heel egocentrische actie . Wiens verantwoordelijkheid is het? Kliniek die zei ‘breng maar’, heeft die nu een zorgplicht om bij de grens ofzo, een brancard te hebben staan om m over te zetten?
Of kan het paard in beslag worden genomen door instanties? Dierenbescherming aldaar?

Ik zou sowieso niet bellen.

Ik zou een mail met al het beeld opsturen en de wetgeving omtrent het paard vervoeren in deze toestand en of hun hier als kliniek nog een melding van gaan maken. Je hoeft geen helder licht in de paarden te zijn om te zien dat dit gewoon echt niet kan en Anders werken ze namelijk gewoon mee aan dierenleed
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 24-04-24 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:08

Hij deelt wel de kosten van het vervoer maar niks over de kosten van de kliniek in Bulgarije. Die zal hij toch eerst betaald moeten hebben (of hij werd agressief, kan ook := )

Weet iemand waar in Bulgarije hij was? Wellicht makkelijker met route bepalen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:11

Grens wacht? Welke grens? EU heeft geen grenzen...je rijd overal dwars doorheen.
Denken jullie nu echt dat men zich druk gaat maken om een random paard achterin een trailer??

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:22

Popstra schreef:
Grens wacht? Welke grens? EU heeft geen grenzen...je rijd overal dwars doorheen.
Denken jullie nu echt dat men zich druk gaat maken om een random paard achterin een trailer??

Zeker niet maar weet je wat het is. Ik heb het liever iets hopeloos geprobeerd dan dat ik heb zitten toekijken en hier wel verkondigd heb hoe heftig het is.

En dit paard heeft wat publiciteit dus je hebt het niet over truus der paard wat in een weilandje om de hoek haar been brak.

De kans dat iemand wel bang is voor zijn naam is hier groter.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:40

Nou, 5000 volgers en reels worden gemiddeld 6000 keer bekeken. Dat stelt niks meer voor in social media land.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:43

Omdat ik hier zelf ook niet zo in thuis ben heb ik internet even rond gespeurd over het vervoer van paarden met een gebroken been. Dan wordt er eigenlijk het volgende vermeld:
-zorgen dat de breuk goed gestabiliseerd is met zwachtels/gipsverband of spalk.
-zorg voor pijn bestrijding.
-zet een paard met een gebroken voorbeen achterstevoren in de trailer voor meer stabiliteit bij het remmen.

Ook een 'paarden ambulance' is vaak niet meer dan een trailer met mooie bestickering en als je geluk hebt met een loopplank aan de voor en achterzijde. Ik had het niet direct verwacht, maar dit is dus blijkbaar de 'normale' manier om een gewond paard, ook met gebroken been, te vervoeren.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:45

Nyaleti schreef:
Nou, 5000 volgers en reels worden gemiddeld 6000 keer bekeken. Dat stelt niks meer voor in social media land.

Voor mij als leek wel :')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:46

journee schreef:
Omdat ik hier zelf ook niet zo in thuis ben heb ik internet even rond gespeurd over het vervoer van paarden met een gebroken been. Dan wordt er eigenlijk het volgende vermeld:
-zet een paard met een gebroken voorbeen achterstevoren in de trailer voor meer stabiliteit bij het remmen.

Ook een 'paarden ambulance' is vaak niet meer dan een trailer met mooie bestickering en als je geluk hebt met een loopplank aan de voor en achterzijde. Ik had het niet direct verwacht, maar dit is dus blijkbaar de 'normale' manier om een gewond paard, ook met gebroken been, te vervoeren.

Die hebben toch nog een harnas om het dier omhoog te houden

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:47

Staat foto van paard op de wagen. Niks geen harnas ofzo.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:51

Vreselijk, vanaf dag 1 was ik al sceptisch over dit verhaal. Ik vind het zo ongelooflijk k*t dat ik gelijk heb gekregen.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:52

De reactie op de vraag waarom hij furion zo ver liet reizen in een slechte conditie. Vraag me af of er echt artsen geweest zijn die de reis goedkeurde

Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:54

Een paard kan geeneens in harnas vervoerd worden want dat gaat schommelen :)*

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:56

GabberGill schreef:
journee schreef:

Die hebben toch nog een harnas om het dier omhoog te houden

Kan er nergens iets over vinden.. Misschien ook lastig, het dak van de trailer moet dan wel honderden kilo’s kunnen dragen als een paard gaat hangen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:06

Popstra schreef:
Een paard kan geeneens in harnas vervoerd worden want dat gaat schommelen :)*

Paard kan wel degelijk ondersteund worden in een extreem goed uitgeruste ambulance, niet zwevend maar staand met een opvang systeem onder de buik door waardoor het niet kan vallen.
http://www.dickenherr.de/1/horse-trucks ... nce-truck/