Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:50

Hmm ik sta daar denk ik heel anders in. Ik heb ook een meedenkend paard maar juist daarom is het goed om te oefenen met wachten tot ik laat weten wat er gedaan mag worden.
Ik zou proberen om je mindset ook op oefenen te zetten ipv 'wedstrijd' misschien haalt dat de druk een beetje eraf :).
Op echte wedstrijd is er ook een kans dat er een kat in de baan ligt (ik heb zelfs eens een kip in de baan gehad) en dan moet je er ook mee dealen als de omstandigheden niet 100% naar de standaard zijn..

@yvank, voor mij was mijn berichtje voor b tm m :) Ik weet niet hoe jouw land is maar anders kun je ook daar je bak uitzetten. :)

Anoniem

Re: Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:53

Nee dat zou hier niet gaan nee. En dat zal voor veel mensen wel gelden. Maar je kunt prima een proef rijden zonder het van te voren meermaals volledig te oefenen is mijn ervaring.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:03

_Lorette_ schreef:
...
Voor mij blijkt het helemaal niks te zijn. Eerst liep de hond steeds op de hoefslag, vervolgens was de batterij leeg en daarna werden de paarden op stal onrustig en gingen ze naar die van mij blèren, waardoor ik thuis met meer spanning rondreed dan op vreemd terrein. :+ Eén keer vergat de filmer mijn paspoort te filmen en daarna vergat ik spontaan de proef na het binnenkomen. Paard was het helemaal zat en ik had zelf ook weinig zin meer... Ik heb een gelukt videobestand (alle onderdelen aanwezig, geen onderbrekingen), maar van een proef met veel onnodige fouten en slordigheden. Ik vind het helemaal niet leuk om dit filmpje in te sturen. :7 Normaal gesproken kan ik op concours goed improviseren, redden wat er te redden valt, etc. Op een of andere manier voelde dit anders en ik vind het heel confronterend dat ik nu precies zie wat ik de jury ook ziet...

Laat mij straks maar weer gewoon op concours gaan. :))

Voor mijn atactische paard was dit initiatief een fantastische uitkomst geweest, omdat ik hem niet kan vervoeren, maar die heb ik al Z geklasseerd door met hem aan de hand naar concours te lopen met gevaar voor eigen leven.

Ik kreeg een melding dat het insturen van mijn video was gelukt, maar kan ik dat ook ergens controleren/het filmpje bekijken? :o?

Dat is echt een kwestie van wennen/oefenen!
Wat hier allemaal wel niet mis gegaan is:
- proefje vergeten halverwegen
- telefoongeheugen vol
- filmer vergeet mij voor te stellen
- tig 'grote' fouten in de proef
- irritant kettingzaaggeluid op achtergrond (toch opgestuurd, proef was goed)
- verkeerde datum genoemd

En vast nog veel meer :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:16

_O- Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben. Er leek een vloek op te rusten. Helaas heb ik nu wel de mislukte proef in moeten sturen. Niet dat het een wereldramp is, gelukkig niet, maar ik ben dus weer de uitzondering die thuis niet een betere proef kan rijden dan op concours. Helaas. :7

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:21

Ik rij thuis ook geen betere proef hoor. Rij nooit in deze bak want hij is kijkerig als wat, met aan de kant van E een slootje met eenden in de waterkant en aan de overkant van het meterbreedde slootje een stuk of wat pinken. Zolang pinken en eenden braaf blijven staan en zitten is er niets aan de hand. Paard in stap kun je gewoon met je oog volgen, als je gaat draven, dan moet er mee worden gerend. Paard in galop is bokken en springen. Pinken hebben tig hectare tot hun beschikking maar moeten thv die 40 meter blijven hangen.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:29

Mijn proeven zijn thuis ook zeker niet beter dan op concours. Ik heb ook een mega mislukte proef ingestuurd, schaamde me er gewoon voor.
Maar ik kon niet anders

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:37

Ik had verwacht dat het thuis makkelijker zou zijn. Maar het blijkt dat bij mij het mentale deel thuis net zo veel meespeelt als op wedstrijd, we oefenen dus vrolijk door.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:39

Dispar_Vulgo schreef:
_Lorette_ schreef:
...
Voor mij blijkt het helemaal niks te zijn. Eerst liep de hond steeds op de hoefslag, vervolgens was de batterij leeg en daarna werden de paarden op stal onrustig en gingen ze naar die van mij blèren, waardoor ik thuis met meer spanning rondreed dan op vreemd terrein. :+ Eén keer vergat de filmer mijn paspoort te filmen en daarna vergat ik spontaan de proef na het binnenkomen. Paard was het helemaal zat en ik had zelf ook weinig zin meer... Ik heb een gelukt videobestand (alle onderdelen aanwezig, geen onderbrekingen), maar van een proef met veel onnodige fouten en slordigheden. Ik vind het helemaal niet leuk om dit filmpje in te sturen. :7 Normaal gesproken kan ik op concours goed improviseren, redden wat er te redden valt, etc. Op een of andere manier voelde dit anders en ik vind het heel confronterend dat ik nu precies zie wat ik de jury ook ziet...

Laat mij straks maar weer gewoon op concours gaan. :))

Voor mijn atactische paard was dit initiatief een fantastische uitkomst geweest, omdat ik hem niet kan vervoeren, maar die heb ik al Z geklasseerd door met hem aan de hand naar concours te lopen met gevaar voor eigen leven.

Ik kreeg een melding dat het insturen van mijn video was gelukt, maar kan ik dat ook ergens controleren/het filmpje bekijken? :o?

Dat is echt een kwestie van wennen/oefenen!
Wat hier allemaal wel niet mis gegaan is:
- proefje vergeten halverwegen
- telefoongeheugen vol
- filmer vergeet mij voor te stellen
- tig 'grote' fouten in de proef
- irritant kettingzaaggeluid op achtergrond (toch opgestuurd, proef was goed)
- verkeerde datum genoemd

En vast nog veel meer :+

Je moet toch jezelf voorstellen?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:44

Bowo schreef:

Sinds kort is dat gewijzigd en is het beter als de filmer je voorstelt, omdat dat beter te verstaan is.

Ik stel mezelf ook nog voor hoor (luid en duidelijk :D ), maar de filmer liep al weg zonder de camera op mij te richten... Konden we weer opnieuw beginnen :+

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:54

Dispar_Vulgo schreef:
Bowo schreef:

Sinds kort is dat gewijzigd en is het beter als de filmer je voorstelt, omdat dat beter te verstaan is.

Ik stel mezelf ook nog voor hoor (luid en duidelijk :D ), maar de filmer liep al weg zonder de camera op mij te richten... Konden we weer opnieuw beginnen :+

Oh dit wist ik niet. Waar kan ik dit terug lezen?

Heeft er al iemand punten terug van 5 mei?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:00

Liefsyv schreef:

Ja, ik had m'n punten gisteren al. Super blij mee, pr want 205.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:02

_Lorette_ schreef:
_O- Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben. Er leek een vloek op te rusten. Helaas heb ik nu wel de mislukte proef in moeten sturen. Niet dat het een wereldramp is, gelukkig niet, maar ik ben dus weer de uitzondering die thuis niet een betere proef kan rijden dan op concours. Helaas. :7

Nou, bij was het zo: klaar voor de start.....trekker met maaibalk rijdt het terrein op en begint de 2ha gras op het clubterrein te maaien :+
Laatste dag om in te sturen en al voorbij half 8 dus kunnen ook niet lang meer wachten ivm daglicht.

Dus gewoon roeien met de riemen die je hebt en je proef starten. Net een echte wedstrijd.

Het is wel super interessant om te merken hoe ik en mijn paard hier op reageren. Hoeveel komt uit onszelf en hoeveel komt uit de (wedstrijd)omgeving. Het is heel leerzaam om te doen op deze manier. Hier ga ik zeker iets aan hebben als we weer wel op wedstrijd mogen.

Heb ook een proef ingestuurd met 1 duidelijke fout (aangalopperen bij aandraven) maar dat is voor mij dan maar gewoon zoals het is. Ik ben er niet het type naar om die proef dan 5 keer achter elkaar te gaan rijden. Ben er ook wel gewoon klaar mee dan. Dat is nu eenmaal representatief voor hoe het gaat thuis.

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:06

Caritas schreef:
Liefsyv schreef:

Ja, ik had m'n punten gisteren al. Super blij mee, pr want 205.

Kijk je dan bij MijnKNHS: mijn wedstrijdhistorie? Of moet ik ergens checken?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:12

Liefsyv schreef:
Oh dit wist ik niet. Waar kan ik dit terug lezen?

https://paardrijden.nl/uitleg
Stap 2, punt 6

Ik wacht ook nog op 5 mei. Vandaag 3e werkdag, maar dat is ook geen garantie!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:14

Liefsyv schreef:
Kijk je dan bij MijnKNHS: mijn wedstrijdhistorie? Of moet ik ergens checken?

Ja, correct

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:23

Wordt er ook ergens een samenvatting gegeven van de wijzigingen de bepalingen etc.?
Ik heb namelijk een tijdje geleden alles doorgelezen en ik denk niet dat je kan verwachten dat iedereen voor elk event nogmaals alles door gaat lezen, dus ik was keihard de fout ingegaan op dat punt als ik aan een event had mee gedaan.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:28

Bowo schreef:
Wordt er ook ergens een samenvatting gegeven van de wijzigingen de bepalingen etc.?
Ik heb namelijk een tijdje geleden alles doorgelezen en ik denk niet dat je kan verwachten dat iedereen voor elk event nogmaals alles door gaat lezen, dus ik was keihard de fout ingegaan op dat punt als ik aan een event had mee gedaan.

Zover ik weet wordt dat niet bijgehouden en is dit ook de enige wijziging.
Ik heb de laatste filmpjes wel gewoon mezelf voorgesteld (luid en duidelijk) en daar is nog geen opmerking over geweest. Zo streng zijn ze nou ook weer niet, als je maar goed verstaanbaar bent.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:30

@Bowo Ze hebben later een uitlegpagina toegevoegd op de site. En daar hebben ze het voorstellen er zo in gezet. Maar als jij een luide stem hebt. En het gewoon goed te horen is wat je zegt. Plus er geen commentaar op hebt gekregen, zou ik het gewoon zo blijven doen

https://paardrijden.nl/uitleg

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:07

Nou ja, ik heb zelf dus nog niets ingestuurd, heb pas recent een plekje kunnen veroveren, maar het zou goed kunnen dat ik zo'n slecht verstaanbare persoon zou zijn.
Laten we zeggen dat ik vanuit veel organisaties nog wel eens moeite heb met het gebrek aan transparantie en dat je daar dan zelf de dupe van wordt. Maar fijn om te horen dat ze er niet zo streng in zijn! Al zou een opmerking in mijn ogen juist wel handig zijn, in de trant van "let op, het is aangepast, ik vind het niet erg, maar het hoort niet".

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:24

Dat is toch geen gebrek aan transparantie? Er staat een wijziging, die iedereen kan bekijken. Met een datum er bij wanneer het aangepast is. Hoe transparant wil je het hebben?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:09

Nou zoals ik zei, een samenvatting van aanpassingen, of in het geval van 1 wijziging, een melding of iets dat het is aangepast, omdat ik niet elke keer alles door ga lezen.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 00:45

Nou bij mij ging ook alles mis wat mis kon gaan. Laat mij maar weer op wedstrijd gaan. Moet behoorlijk wennen aan dit online gedoe. :+ Heb de proef wel 4 keer opnieuw moeten filmen omdat we iedere keer iets vergaten te filmen aan het begin. Resulteerde uiteindelijk in een proef op film waar ik absouut niet tevreden over ben. Twijfel om hem in te sturen en gewoon de punten terug te zien of deze week opnieuw op te nemen, in m’n gewone trainingskloffie. Mag nog tot 15 mei insturen. Had hem vandaag wel helemaal geknot om vervolgens een waardeloze proef op film te hebben |o
Hebben al meer mensen punten terug? Ben benieuwd wat de punten waren van de anderen die liepen te stuntelen met het filmen?
Wordt je daarnaast lager gepunt wanneer je niet helemaal in je wedstrijdkloffie rijdt? Zo nee, doe ik dit de volgende keer niet meer.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:41

Nee hoor geen lagere punten zonder wedstrijd outfit! Vlechten zou ik zeker al niet doen. Ik let wel op dat met donkerder weer ik wel goed zichtbaar ben achterin. Dus vorige keer wel witte broek en wit dekje aan gedaan. De eerste keer met felle zon gewoon nette trainingsoutfit.

elin2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:18

Ik ben erg benieuwd. Ik ga vandaag voor het eerst een digitale proef rijden. Ik heb maar een lijstje gemaakt waar we kunnen afvinken wat we moeten doen. En verder nog een papier met alle info! Ik hoop dat het weer een beetje mee zit en mijn paard zijn beste beentje voor zet.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:17

Ik kwam gisteren tot de ontdekking dat de filmer wel mijn combinatienummer noemt, maar alleen de cijfers, niet de letters. Het filmpje is al ingestuurd... De letters zijn wel af te leiden natuurlijk (voorletter paard en voorletter achternaam), maar dan nog. Dachten we een hele proef zonder onderbrekingen en met alle randvoorwaarden in orde te hebben, is het nog niet het geval. :') Ik hoop echt dat het alsnog wordt goedgekeurd.