[BLOG] Mongol Derby 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:16

Hinke gaat goed zeg!

Weer een mooi verslag Novalues :)
Elke avond wacht ik tot het verslag online komt :D
Prachtervaring van jezelf ook!

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:36

*\o/* *\o/* Dank je wel weer Chris. Thuiskomen, ff snelle hap yoghurt met muesli en bijlezen (na paardendagje :j :D ). Morgen weer werken, dus dan lezen we de hele dag weer mee.

Suikerspinda

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:23

Super verslag weer, Chris. Maar een dingetje.. Je hebt het steeds over de Afghaan Saif, maar hij is toch Pakistani?

Overigens meld ik me ook graag aan voor de luxueuze boktmeet-variant van de Mongol Derby :))

Lize_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:43

Hi hier een stille meelezer.
Dit is de eerste keer dat de mongol Derby volg, maar wat super gaaf.
De updates zijn echt fijn. Dank hier voor!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 21:44

Nissima schreef:
Super verslag weer, Chris. Maar een dingetje.. Je hebt het steeds over de Afghaan Saif, maar hij is toch Pakistani?

Overigens meld ik me ook graag aan voor de luxueuze boktmeet-variant van de Mongol Derby :))

Oeps! Ja dat klopt. Dankjewel voor de verbetering! Misschien moet of kan dat nog even aangepast worden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:10

Mooi verslag weer Chris, ik kijk er dagelijks naar uit! Jeetje die Hinke, wat gaat ze goed!
Rouke achteraan … ik hoop dat ze het vol gaat houden. Lijkt me mentaal zwaar om echt achteraan te rijden.

Wat ik me afvraag … Saif is uitgestapt vanwege oververmoeidheid. Was het in zo'n geval een optie geweest om een bijv. een 6 uur penalty te accepteren en je 2 HS vooruit te laten zetten en zo bij te kunnen tanken en misschien daardoor de derby voort kunnen zetten?

En wat een spannende dag morgen voor Devan.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:17

Bedankt weer voor het verslag Chris.
Mocht iemand het boek van Frederiek uit hebben, ik zou het ook graag lezen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:20

Duidelijk verslag weer!
En wat mooi om zo'n nacht bij een hartelijk mongools gezin te mogen ervaren.

Hinke doet het top. Ik hoop wat meer te horen over Rouke en dat het haar lukt de derby verder uit te rijden.

Wat jammer dat Saif heeft moeten stoppen en wat balen voor FA om zo verkeerd te vallen.

En Devan, dubbel gevoel, aan de ene kant respect dat je zo'n die hard doorzettingsvermogen hebt, want ook zij heeft net zo goed te maken met tegenslagen en minder fijne paarden. Aan de andere kant voor mij teveel tunnelvisie, er is meer moois aan de derby dan het winnen.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 22:21

Delphi schreef:
Mooi verslag weer Chris, ik kijk er dagelijks naar uit! Jeetje die Hinke, wat gaat ze goed!
Rouke achteraan … ik hoop dat ze het vol gaat houden. Lijkt me mentaal zwaar om echt achteraan te rijden.

Wat ik me afvraag … Saif is uitgestapt vanwege oververmoeidheid. Was het in zo'n geval een optie geweest om een bijv. een 6 uur penalty te accepteren en je 2 HS vooruit te laten zetten en zo bij te kunnen tanken en misschien daardoor de derby voort kunnen zetten?

En wat een spannende dag morgen voor Devan.

Hm.. Weet ik niet. Ik geloof niet dat ze dat doen. Bij ongelukken kun je soms wel inderdaad verder rijden maar bij semivrijwillig stoppen heb ik het nog nooit gezien.

En @Grit: ik ben het wel met je eens. Ergens vind ik het ook een beetje sneu dat ze zo graag wil winnen.. Wat je zegt: er is meer dan alleen het winnen van de derby. Ik geloof oprecht dat de mooiste avonturen achterin het veld plaatsvinden. Dat daar ook de hechtste vriendschappen ontstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:27

Amerikaan.. niet lullig ofzo maar die zijn vaak wat uh hoe zeg ik correct -denkt na-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:33

Mooi verslag Chris, ook namens mij bedankt.

En was dit nou jouw eerste serie foto's zonder bokkende paarden of vliegende ruiters?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:37

Ik hoop voor haar dat dit overcompensatie is en ze zo niet bij alles in het leven staat *twijfel*.
Hoe ze de eerste keer toch niet won is natuurlijk best frustrerend, al was het terecht.

Ik zie het rijden van de derby op zich als prestatie. Ik zou het gewoon niet kunnen en aandurven.
Geweldig om te zien hoe Hinke gaat, maar net zoveel respect voor Rouke die om een of andere reden minder lekker gaat, maar wel nog steeds aan het rijden is.
En lukt het dan alsnog niet, nog steeds respect, er zit al zoveel investering vooraf aan dit hele gebeuren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:39

Bedankt voor de mooie verslagen! :j

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:50

Hinke moet echt een andere kleur .... heeft ze verdiend (en mijn ogen ook ).
Maar top zoals het gaat, echt leuk! Vergeleken met de afgelopen jaren werkt het weer trouwens aardig mee, of vergis ik mij?

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:04

Chris en of Frederique, ik weet niet of jullie dit al geschreven hebben, maar waar keken jullie naar bij het uitzoeken van een paard?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:26

Ik kwam dit stukje nog tegen over Rouke;
RB & MB both took carry forwards and the concurrent three hour time penalties to catch up with the back of the field – MB unable to encourage his tired horse to go forwards, RB suffering from general wear and tear. All of these competitors are serious riders – this race is no joke.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 00:05

@Grit, dank! Maar klinkt niet zo goed, hoop dat ze t redt!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 01:31

Ahhh ik hoop echt dat Rouke het gaat redden om lekker verder te rijden. Hinke weer vertrokken zie ik net. Devan bijna bij HS18 lijkt het waar ze dan haar tijd penalty uit moet zitten.
De twee die haar in de nek zitten hebben er vaart in zo te zien.

Dat gevoel bedoelde ik eerder wat ik had bij Devan die gaat voor de winst. De hele Derby is zo'n avontuur. En dan vraag ik me niet af of Devan zo gefocussed is op de winst dat het genieten en verwonderen er voor een groot deel af gaat. En stel dat ze nu niet wint en bijv. 3e of 4e wordt. Dan vraag ik me af of de teleurstelling dan niet de overhand heeft.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 02:01

Goedenacht.
Net klaar met werk en weer thuis.
Kan niet slapen voor ik de update gelezen heb haha.
Bedankt weer :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 02:22

Ohn AC en AN gaan hard op weg naar HS 18. Nog een half uur voor Devan weg mag. Ben benieuwd of ze ingehaald wordt vandaag.
Ik heb alleen het idee dat Hinke niet vlot gaat nu.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 02:42

Ik zag op Twitter dit: "0700 DING DING! Round 5, or 6, is it? Who knows. We're all still dotwatching anyway. Welcome back. Riders away HS12, HS13, HS14. Horses still being chased down HS15 - sure the lads there will sort it out soon - and HW still sitting her time pen for riding in last at 16, away 0706"

Nu snap ik weinig van Twitter, op het profiel van de derby staan ook berichten die helemaal niet van de organisatie lijken te zijn, maar is HW Hinke en had ze een tijdstraf? Dat had ik helemaal niet meegekregen, ik dacht dat ze buiten sliep in plaats van in 16.

Ik zag ook dit: "There's one message that got missed in the furry of activity late last nihgt and pre-race this morning: SN has un-retired! Maybe Louise needs to get a new air freshener in the Blood Wagon or maybe he's JUST A TOTAL LEGEND. Ridden out of HS12 7am"

Dat is die jongen van 18 jaar, toch? Wat een doorzetter!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 02:51

corine1981 schreef:
Jammer voor devan maar het maakt het weer even spannend.

Ik las bij de Twitter berichten over Hinke ook iets van 36 minuten uitzitten oid?? Of heb ik dat niet goed begrepen?

Anyway, spannend zat en echt knap van Hinke ook zo alleen.

Jammer vóór de afvallers dat zo'n prachtig avontuur vroegtijdig ten einde komt.

Ja dat vroeg ik gister ook al. Volgens mij had ze een penalty van 36 minuten.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 07:18

Grit schreef:
Ik hoop voor haar dat dit overcompensatie is en ze zo niet bij alles in het leven staat *twijfel*.
Hoe ze de eerste keer toch niet won is natuurlijk best frustrerend, al was het terecht.

Ik zie het rijden van de derby op zich als prestatie. Ik zou het gewoon niet kunnen en aandurven.
Geweldig om te zien hoe Hinke gaat, maar net zoveel respect voor Rouke die om een of andere reden minder lekker gaat, maar wel nog steeds aan het rijden is.
En lukt het dan alsnog niet, nog steeds respect, er zit al zoveel investering vooraf aan dit hele gebeuren.

Ergens snap ik het wel, ze heeft natuurlijk al een paar keer mee gedaan dus dat je dan ook een keer voor de winst wil gaan kan ik wel een beetje begrijpen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 07:23

Devan is alweer druk bezig ruimte re creëren , word vast weer een mooie dag

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 07:36

Ik vind het leuk om op de hoogte te blijven van de race, maar het is een gemiste kans dat het zo'n overwegend blank westers sfeertje heeft en dat er nog geen enkel Mongoolse familie heeft voorgesteld om zelf ook iemand mee te laten rijden. Zouden ze dat niet mogen of willen ze gewoon niet? Ik kan me voorstellen dat de prestige enorm is om zo'n internationaal bekende wedstrijd te winnen.