Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JoukjeV schreef:Britt Dekker
Geverifieerd account @Brittjje
13 uur13 uur geleden
Britt Dekker heeft geretweet Dagblad Metro
Ik heb net 3000 mega grote hooi balen geregeld. Zodat ze ALLEMAAL kunnen eten en er tijd en ruimte is om te zoeken naar een goede oplossing, maar die mogen we nu niet bezorgen. Mensen handen hebben de Oostvaardersplassen gecreëerd, dan moet je er ook voor zorgen. Ik vind dit erg.
damian23 schreef:zoutenootjes schreef:Dit onderwerp is nu net op radio 1. Marianne Thieme en Sven Kockelman. Marianne houdt niet van jagers, dat is duidelijk. Tjonge, wat een eenzijdige kijk op de stand van zaken.
Ik hou ook niet van de hobbyjacht, maar afschieten vind ik beter dan verhongeren.
bruintje123 schreef:zoutenootjes schreef:Dit onderwerp is nu net op radio 1. Marianne Thieme en Sven Kockelman. Marianne houdt niet van jagers, dat is duidelijk. Tjonge, wat een eenzijdige kijk op de stand van zaken.
Thieme en verstand heeft nooit samen gegaan.
In geen enkel standpunt van haar.
Dus verbaasd me hier dan ook niet dat ze dat wel heeft.
En dierenliefde is ook alleen schijn.
Rellen dat is waar het om gaat.
Niet om oplossingen gericht te handelen.
Want waar is de partij voor de dieren nu? Waar waren ze al die jaren? Al due groeperingen waar zijn ze? Schoppen tegen een plofkip die eten en zorg krijgt kunnen ze wel. Maar waar echt groot leed is zijn ze stil en laten ze het begaan.
safina schreef:JewEmm schreef:En er mag niets voor vlees weg. Daarvoor moet er vanaf de geboorte het dier geregistreerd zijn. En dat is in de OVP niet te doen.
Aan dierentuinen zullen ze het ook wel niet kwijt kunnen allemaal....Mogen ze wel voor groene stroom weg? Das ook een mooi doel. Maarja, daar denkt het gros van Nederland waarschijnlijk heel anders over dan ik. Komt natuurlijk ook weer allemaal heisa van.Citaat:En hoe bepaal je dan welke aantallen er wél moeten zijn?
Ik denk dat men momentele meer heeft aan een formule die berekent waar nog maatschappelijk draagvlak voor is, dan aan een ecologische formule.
damian23 schreef:Mensen moeten zich niet mengen in de natuur. Kijk eens wat er gebeurd is in het PWN gebied met die herten. Die moeten nu ook massaal afgeschoten worden omdat het er te veel worden. Maar die hebben tenminste nog te eten.
Kinke schreef:Ninx schreef:Confronterend.... maar wel zeer terecht
totaal niet. Jij kunt jouw opvattingen wel als de enige juiste zien, maar zo werkt het niet in de wereld.
Wijslander schreef:Eindelijk een realistisch artikel met recente foto (in de afgelopen dagen gemaakt):
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... ersplassen