Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FCSA

Re: Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:53

De derby veterans krijgen de kans om de paarden voorafgaand aan de race naar de meer afgelegen urtuu's te brengen. Ik hoorde bv. net dat Regina (uit mijn jaar) daar nu is, zij heeft een paard naar HS17 gereden.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:04

FCSA schreef:
De derby veterans krijgen de kans om de paarden voorafgaand aan de race naar de meer afgelegen urtuu's te brengen. Ik hoorde bv. net dat Regina (uit mijn jaar) daar nu is, zij heeft een paard naar HS17 gereden.

+:)+ 8-)

:o ik vraag het aan chris, maar geldt natuurlijk ook voor jou :)F
Zou jij dat ook nog eens willen doen?! Of bang dat de heimwee dan weer groter wordt?!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:07

Ik zit wat dat betreft helemaal met Chris op één lijn: als ik nog eens zoveel geld uitgeef aan een avontuur, dan liefst iets nieuws en onbekends, in een ander land en landschap. Maar als het grotendeels gesponsord wordt: absolutely!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:19

Toffe tweets komen weer voorbij
'SN: riding by himself on one of his worst days, when out of nowhere one of the locals appeared on horseback, kept him company for 15k...
...there was no speaking - no need to speak really; smiles exchanged, a connection made, and now a memory to treasure when he leaves...'

Josefine still going strong! Op naar U24

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:19

Gaaf!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:20

Unseen schreef:
... Mijn vader maakt zich meer zorgen om zijn financiën mocht ik dit plan doorzetten :')

:o Zijn :?

Lijkt me toch dat áls jij zoiets zou willen doen dat je zelf verantwoordelijk bent voor de financiën...
als hij bij zou willen springen natuurlijk heel fijn/ gaaf 8-) maar dat kan/ mag toch niet het uitgangspunt zijn lijkt mij?! :o zeker niet in zó'n Mate dat hij zich zorgen zou moeten maken om Zijn financiën :n :o

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:23

Ja Josefine nog lekker op weg :):)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:36

grid schreef:
Unseen schreef:
... Mijn vader maakt zich meer zorgen om zijn financiën mocht ik dit plan doorzetten :')

:o Zijn :?

Lijkt me toch dat áls jij zoiets zou willen doen dat je zelf verantwoordelijk bent voor de financiën...
als hij bij zou willen springen natuurlijk heel fijn/ gaaf 8-) maar dat kan/ mag toch niet het uitgangspunt zijn lijkt mij?! :o zeker niet in zó'n Mate dat hij zich zorgen zou moeten maken om Zijn financiën :n :o

Mss bedoeld ze zijn financiën als ik dat hij haar bij de finish zou willen opzoeken of in t ziekenhuis mocht er iets mis gaan Etc..

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 11:51

classic_life schreef:
Als je denkt dat je het kan SANSO zeker doen! En dat geldt voor iedereen :D
Wees voorbereid op een jaar stressen, 2 weken super intensief in het hele avontuur leven en zodra je thuis komt.... niet meer weten wat je nu gaat doen ;)

Precies dat inderdaad. ;)

Inschrijvingen voor 2017 zijn inderdaad nu open. :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:53

Wat leuk om af en toe ook van de andere MD-deelnemers een antwoord op de vragen te krijgen. Zo gaat het toch echt wel een beetje leven als volger :j

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:57

Ik volg de MD als sinds Chris zich erop voorbereidde (heb ook haar presentatie in Nijkerk bezocht) en heb het boek van Frederique gelezen. Het lijkt me geweldig om te ervaren en heb vorig jaar het aanmeldingsformulier ingevuld, maar nooit verstuurd. De risico's zijn mij te groot als moeder van vier kinderen en daarnaast krijg ik de financiën nooit rond, ook niet met sponsoren.

Jammer dat Babs voortijdig moest opgeven, dat gun je geen enkele ruiter. Gelukkig dat Josephine de race wel uit kan rijden, zoals het er nu naar uitziet.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:04

kim345 schreef:
Toffe tweets komen weer voorbij
'SN: riding by himself on one of his worst days, when out of nowhere one of the locals appeared on horseback, kept him company for 15k...
...there was no speaking - no need to speak really; smiles exchanged, a connection made, and now a memory to treasure when he leaves...'

Kippenvel <3

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:08

Onwijs gaaf die tweets :j

Ik vind de MongolDerby echt leuk om te volgen en om de verslagen te lezen, maar zelf meedoen, daar ben ik niet dapper genoeg voor :\

Een goede 25 verschillende paarden en de kans is 100% dat je er op gegeven moment naast ligt. Mij niet gezien :n

Vond een buitenritje van 2 uur in Mongolië al avontuur genoeg :))

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:11

Nog wel grappig, de afwijzing van BIT in 2011 op een artikel/column-verzoek over de race:

"Hartelijk dank voor je mail aan de redactie van Bit. Wij hebben inderdaad een tijdje geleden een artikel over de Mongoolse Derby gedaan en gaan hier geen columns of verslagen over schrijven.
Zoals ook in het artikel staat, is de Derby omstreden. Het is een avontuur, maar hou rekening met een heel ander welzijnsniveau van de paarden dan je hier in Nederland gewend bent."

Gelukkig is er inmiddels meer bekend over de zorg voor de pony's tijdens de race!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:22

@horsies5 zou ook kunnen :) zo had ik het nog niet bekeken... maar da's misschien omdat dat niet mijn manier van denken is :o bij ongelukken denk ik niet als 1ste aan financiën en verder denk ik wat niet kan dat kan niet...
Want aan finishlijn staan is natuurlijk ontzettend mooi/ gaaf, maar als dat niet kan dan kan het niet... er zijn er veel meer die dat niet kunnen betalen dan wel :o
Verder ben je als het goed is goed verzekerd als daar in ziekenhuis komt en wordt je als het fysiek ff kan zsm naar huis gevlogen :o maar dat is ook niet anders dan een auto-ongeluk op vakantie of zo... en dat kan iedereen overkomen :o

FCSA
Wat kortzichtig is dat eigenlijk hè :\

:o ik heb meer vraagtekens bij het welzijn op (grote) stallen hier (ivm met de "ophokplicht") ... dan het vrije leven/ kuddes daar :z

en verder zijn de afstanden voor het paard toch niet meer als een klasse 1/2? endurance?! incl vetchecks e.d. ... mij klinkt het juist allemaal zeer goed geregeld :o
evenals dat als een paard er geen zin in heeft het gewoon niet doet of je eraf gooit :o :') zouden de paarden hier ook nog wat van kunnen leren :P al zou dat waarschijnlijk helaas niet werken, want dan kom je als "onhandelbaar" in de handel...
Laatst bijgewerkt door grid op 11-08-16 12:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 12:27

FCSA schreef:
Nog wel grappig, de afwijzing van BIT in 2011 op een artikel/column-verzoek over de race:

"Hartelijk dank voor je mail aan de redactie van Bit. Wij hebben inderdaad een tijdje geleden een artikel over de Mongoolse Derby gedaan en gaan hier geen columns of verslagen over schrijven.
Zoals ook in het artikel staat, is de Derby omstreden. Het is een avontuur, maar hou rekening met een heel ander welzijnsniveau van de paarden dan je hier in Nederland gewend bent."

Gelukkig is er inmiddels meer bekend over de zorg voor de pony's tijdens de race!

Zeg dat wel. Ik heb zelf de indruk dat mijn openheid in 2014 de discussie heeft gesust. Jouw boek in datzelfde jaar zal daar ook absoluut aan bij gedragen hebben. Ik was zelf bang voor een discussie/rel naar aanleiding van dat dode paard gister maar gelukkig is dat vooralsnog uit gebleven, ook op andere sociale media.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:29

Hoe heet het boek van frederique?

Nog een halfuurtje rijtijd... Denk dat josefine h24 net niet haalt...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:32

Novalues schreef:
Ik was zelf bang voor een discussie/rel naar aanleiding van dat dode paard gister maar gelukkig is dat vooralsnog uit gebleven, ook op andere sociale media.

Ik denk dat het ook scheelt dat er een DA sectie verricht heeft.

Ik vind trouwens wel de paarden dit jaar wat magerder ogen dan eerdere jaren.
Maar als het echt zo'n bagger winter en voorjaar is geweest, dan is dat ook wel logisch.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:33

Kim, zoals ik het zie was 5 min geleden u24 nog 6a7 km. Met een vaart van 10 km/h kan dat niet uit nee. Maar als ik josefien was, zou ik die laatste 10-15 min straftijd voor lief nemen en doorrijden.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:34

Novalues schreef:
Zeg dat wel. Ik heb zelf de indruk dat mijn openheid in 2014 de discussie heeft gesust. Jouw boek in datzelfde jaar zal daar ook absoluut aan bij gedragen hebben. Ik was zelf bang voor een discussie/rel naar aanleiding van dat dode paard gister maar gelukkig is dat vooralsnog uit gebleven, ook op andere sociale media.

Ik heb idd ook geprobeerd om in alle interviews op radio & tv het onderwerp aan te halen. Destijds ook naar Bit geantwoord: liever een Mongools Derbypaard dan een Nederlands manegepaard..

@kim: dit is het boek https://www.bol.com/nl/p/missie-mongoli ... tenservice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:35

Denk zonder sectie ze het nieuws ook niet naar buiten lieten gaan

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:37

FCSA schreef:
Ik heb idd ook geprobeerd om in alle interviews op radio & tv het onderwerp aan te halen. Destijds ook naar Bit geantwoord: liever een Mongools Derbypaard dan een Nederlands manegepaard..

Ah nu ik de voorkant zie herken ik hem weer!
Mocht hem van een vriendin lenen, had hem diezelfde dag nog uit :')

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:45

Heb wel het idee dat er ieder jaar meer ruiters starten. Lijkt me logistiek gezien een uitdaging....

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:48

kim345 schreef:
FCSA schreef:

Ah nu ik de voorkant zie herken ik hem weer!
Mocht hem van een vriendin lenen, had hem diezelfde dag nog uit :')

Haha leuk om te horen!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:59

Ik heb het boek in 2014 onverwacht gewonnen.. was er toen super blij mee en idd in 1 ruk uitgelezen!
Volgens mij heb ik jou toen nog een pb gestuurd omdat ik nog vragen had waar ik nieuwsgierig naar was..