Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FCSA schreef:De derby veterans krijgen de kans om de paarden voorafgaand aan de race naar de meer afgelegen urtuu's te brengen. Ik hoorde bv. net dat Regina (uit mijn jaar) daar nu is, zij heeft een paard naar HS17 gereden.
Unseen schreef:... Mijn vader maakt zich meer zorgen om zijn financiën mocht ik dit plan doorzetten
grid schreef:Unseen schreef:... Mijn vader maakt zich meer zorgen om zijn financiën mocht ik dit plan doorzetten
Zijn
![]()
Lijkt me toch dat áls jij zoiets zou willen doen dat je zelf verantwoordelijk bent voor de financiën...
als hij bij zou willen springen natuurlijk heel fijn/ gaafmaar dat kan/ mag toch niet het uitgangspunt zijn lijkt mij?!
zeker niet in zó'n Mate dat hij zich zorgen zou moeten maken om Zijn financiën
![]()
classic_life schreef:Als je denkt dat je het kan SANSO zeker doen! En dat geldt voor iedereen
Wees voorbereid op een jaar stressen, 2 weken super intensief in het hele avontuur leven en zodra je thuis komt.... niet meer weten wat je nu gaat doen
kim345 schreef:Toffe tweets komen weer voorbij
'SN: riding by himself on one of his worst days, when out of nowhere one of the locals appeared on horseback, kept him company for 15k...
...there was no speaking - no need to speak really; smiles exchanged, a connection made, and now a memory to treasure when he leaves...'
FCSA schreef:Nog wel grappig, de afwijzing van BIT in 2011 op een artikel/column-verzoek over de race:
"Hartelijk dank voor je mail aan de redactie van Bit. Wij hebben inderdaad een tijdje geleden een artikel over de Mongoolse Derby gedaan en gaan hier geen columns of verslagen over schrijven.
Zoals ook in het artikel staat, is de Derby omstreden. Het is een avontuur, maar hou rekening met een heel ander welzijnsniveau van de paarden dan je hier in Nederland gewend bent."
Gelukkig is er inmiddels meer bekend over de zorg voor de pony's tijdens de race!
Novalues schreef:Ik was zelf bang voor een discussie/rel naar aanleiding van dat dode paard gister maar gelukkig is dat vooralsnog uit gebleven, ook op andere sociale media.
Novalues schreef:Zeg dat wel. Ik heb zelf de indruk dat mijn openheid in 2014 de discussie heeft gesust. Jouw boek in datzelfde jaar zal daar ook absoluut aan bij gedragen hebben. Ik was zelf bang voor een discussie/rel naar aanleiding van dat dode paard gister maar gelukkig is dat vooralsnog uit gebleven, ook op andere sociale media.
FCSA schreef:Ik heb idd ook geprobeerd om in alle interviews op radio & tv het onderwerp aan te halen. Destijds ook naar Bit geantwoord: liever een Mongools Derbypaard dan een Nederlands manegepaard..
@kim: dit is het boek https://www.bol.com/nl/p/missie-mongoli ... tenservice
kim345 schreef:FCSA schreef:Ik heb idd ook geprobeerd om in alle interviews op radio & tv het onderwerp aan te halen. Destijds ook naar Bit geantwoord: liever een Mongools Derbypaard dan een Nederlands manegepaard..
@kim: dit is het boek https://www.bol.com/nl/p/missie-mongoli ... tenservice
Ah nu ik de voorkant zie herken ik hem weer!
Mocht hem van een vriendin lenen, had hem diezelfde dag nog uit