Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mousmous schreef:Vergelijk dat met Edward, die moest met druk op de ketel die drukke kruising over (in dit geval de GPS)
met een los teugeltje waren er ongelukken gebeurt. Alternatief is niet starten en opgeven, of in het geval van de recreatieruiter bij die kruising afstappen om de boel te redden.

Lante schreef:Mousmous schreef:Vergelijk dat met Edward, die moest met druk op de ketel die drukke kruising over (in dit geval de GPS)
met een los teugeltje waren er ongelukken gebeurt. Alternatief is niet starten en opgeven, of in het geval van de recreatieruiter bij die kruising afstappen om de boel te redden.
De oplossing is dat je de vertrouwensband met je paard gaat versterken en respecteert dat het een vluchdier is dat alleen kan ontspannen en vertrouwen in een angstaanjagende omgeving als het voelt dat het eventueel kan vluchten mocht dat nodig zijn.
Olympia96 schreef:Ik snap er helemaal niks van. Gal is ons grooooote voorbeeld. Waarom praat iedereen nou zo negatief? Als ik onderstaande foto's zie (3/40) dan snap ik niks van spanning bij het paard.![]()
[ [url=m/osM2DT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QLvLhU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CCBvHO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto's komen uit openbare groep classical horsemanship op Facebook. Als het niet mag, dan verwijderen maar
trysteffy schreef:Ik zag de foto's ook. Snapte het ook even niet dacht dat ie wel vriendelijk was tegen zijn paarden met omgang met het rijden en dan nog in de rolkur.
Doet Charlotte dit ook? Of traint zei alleen echt met trens op een vriendelijke manier?
Tendance schreef:Als het alleen aan trainingsmethoden zou kunnen liggen, waarom bijt ik mezelf dan zo vaak op de tong. Zooooo vervelend.
Sunrise_ schreef:Als je een topic wil openen over Gal's rijstijl en trainingsmethodes: helemaal prima maar maak daar dan even een apart topic voor aan. Nu wordt er een verband gelegd tussen het bijten op de tong van het paard en zijn trainingsmethodes. Oftewel: zijn trainingsmethodes zouden de oorzaak zijn van de bloedende tong, en dat is imo helemaal niet aan te tonen. Het kan namelijk net zo goed pech zijn. En daarom vind ik dit allemaal speculatie en niet hier op zijn plek.
* Mousmous schreef:Vergelijk dat met Edward, die moest met druk op de ketel die drukke kruising over (in dit geval de GPS)
Olympia96 schreef:Sunrise_ schreef:Als je een topic wil openen over Gal's rijstijl en trainingsmethodes: helemaal prima maar maak daar dan even een apart topic voor aan. Nu wordt er een verband gelegd tussen het bijten op de tong van het paard en zijn trainingsmethodes. Oftewel: zijn trainingsmethodes zouden de oorzaak zijn van de bloedende tong, en dat is imo helemaal niet aan te tonen. Het kan namelijk net zo goed pech zijn. En daarom vind ik dit allemaal speculatie en niet hier op zijn plek.
Dat wil ik niet. Ik leg geen link tussen bloed en rollkür. Ik ben het alleen niet eens met alle lofzang.
*voor het eerst alternatief in m'n leven*
Tendance schreef:Als het alleen aan trainingsmethoden zou kunnen liggen, waarom bijt ik mezelf dan zo vaak op de tong. Zooooo vervelend.

wat een gaaf paard is dat! Super dat HP op het podium is beland.purkie schreef:topsport gaat nou eenmaal gepaard met grenzen verleggen
bij de ruiter en bij het paard, soms gaat het dan net te ver(blessures, stress)
hoop dat Undercover en Edward wat bekomen zijn van de schrik.
Jolien87 schreef:Tendance schreef:Als het alleen aan trainingsmethoden zou kunnen liggen, waarom bijt ik mezelf dan zo vaak op de tong. Zooooo vervelend.
Loop jij niet regelmatig met je kin op de borst?
Ik vind het prachtig om te zien hoe de "alternatieven" deze kans met beide klauwen aangrijpen om af te geven op de rijstijl van Edward. Het feit dat de prijsuitreiking van de GP hier wat mee te maken heeft gehad wordt voor het gemak even vergeten. Want hebbes, ze hebben weer een ingang gevonden om lekker te kunnen kankeren.
Lante schreef:@purky: Leiderschap en vertrouwen moet je verdienen. Niet afdwingen.