Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:22

Hij is in ieder geval wel de teamveterinair, voor zover ik weet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:23

R12312 schreef:
Nikka schreef:
Marc Koene is hoofd van de kliniek aldaar. Er wordt daar altijd met meerdere mensen naar foto's gekeken, waaronder minimaal een zeer ervaren arts. Als het echt zo duidelijk was geweest dat het herstel een bepaalde tijd nodig had, was dat heus wel gemeld. Maar hij is er blijkbaar heel voorzichtig mee.

Hij is hoofd de kliniek van de kliniek Lusche. Volgens mij zijn ze met Totilas naar de universiteitsklinik in Munchen gegaan, zoals ik begreep uit de nieuwsberichten.

Volgens mij ook hoor. Want volgens mij zegt hij in dit stukje, dat hij wel uitvoerig is bijgepraat, maar nog niet de tijd heeft gehad om zich er zelf een beeld van te vormen.
Logisch eigenlijk ook, want er zijn natuurlijk momenteel meer paarden die zijn aandacht binnen het team verdienen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:28

Overigens heeft de familie Rath niet eens gereageerd op alles. De enige die wat hebben gezegd zijn Monica Theodorescu, Sjef Janssen, teamchef en de teamveterinair. Onderzoek is in Belgie gedaan verder.
En globaal gezien zijn die allemaal niet erg hoopvol zo tussen de regels door.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:37

Citaat:
Citaat:
Dus met rust, therapie en goede verzorging kan hij heus dekken, hoor. (Zou het gigantisch verslechten, wordt het een ander verhaal.)

ligt er helemaal aan of de ontsteking septisch of a-septisch is....en hoe de bacterie op AB reageerd.

Dat is een prognose.
Ik ben het verder roerend met je eens, maar ik reageerde op iemand die uit het feit, dat hij enkel en alleen niet rad was concludeerde dat dekken niet meer kon.
(De deksprong uitvoeren met gekmakende pijn in het achterbeen, dat is idd "niets gedaan".)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:56

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:18

Oedeem in kroonbeen.
Zwelling/ oedeem is een aspect van ontsteking, maar naar de letter van de wet moet je 4 of 5 kenmerken hebben.
Behalve zwelling ook roodheid (meer doorbloeding) wamte, pijn en functie stoornis (bijvoorbeeld kreupelheid).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:33

Ik vind het echt heel bizar dat je meteen bij de eerste uitgestrekte draf ziet dat hij niet rad is en dat zowel Matthias als de jury niets doen. De jury had hem moeten uitbellen en Matthias had moeten stoppen als hij voelt dat zijn paard niet goed loopt.

Het commentaar van Sjef vind ik echt triest, je hebt ook geen kans op een mediale met een paard wat niet rad is. Daarbij heb je nooit meer kans als je je paard naar de KL*ten rijd. Het is bijna alsof ze gedacht hebben, nou Toot alweer? Bijt je er maar doorheen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:41

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:32

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:28

geerke schreef:
Nikka schreef:

help...ik kan echt voor geen meter duits lezen :7 Iets in zijn kroonbeen?

Idd oedeem in het kroonbeen, vocht dat zich in het gewricht opstapelt...komt door stress en oververmoeidheid. Als het onbehandeld blijft, riskeer je een kroonbeenbreuk. Niet te zeggen hoe lang het duurt eer het geneest, maar ze zijn er blijkbaar heel voorzichtig over. Rath en co was zondag niet voor commentaar vatbaar, hij was al in voorbereiding van zijn vakantie... :? Schiet mij maar lek :x

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:47

.....Simon Vestdijk, die behalve schrijver ook arts was, schreef in een roman over 'een dirigentenbeen'.

Als musicus studeert zo iemand dan eerst op de muziek (=weinig sport) en dan opeens hele dagen dirigeren - en op een slechte dag na 1 verkeerde beweging opeens een beenbreuk.

Lijkt mij herzelfde als oedeem in het bot na overbelasting.

Uiteraard kan Totilas zich ook op stal hebben aangetikt, dan is het geen dirigenten been, maar een klein trauma.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:57

Boras schreef:
http://www.nu.nl/sport-overig/4107692/e ... -gaat.html

Eigenaar wil dat Totilas met pensioen gaat

Lijkt me een goed idee.

http://nos.nl/artikel/2052406-eigenaar- ... keert.html

Bij studiosport is eraan toegevoegd dat Rath en denk ook z'n moeder moeten beslissen over zijn sportcarrière. En ik weet niet ergens zegt me gevoel dat zij gewoon nog door willen gaan.. Want anders hebben ze niets voor niets die rechten gekocht. Ik hoop natuurlijk het tegenover gestelde en dat ze het belang van Totilas voorop zetten. Maar 6 maand eruit.. Dat zou precies kunnen voor de olympische spelen.. Ben benieuwd wat ze gaan beslissen..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:07

HorseTimeXL schreef:
Boras schreef:

Lijkt me een goed idee.

Bij studiosport is eraan toegevoegd dat Rath en denk ook z'n moeder moeten beslissen over zijn sportcarrière. En ik weet niet ergens zegt me gevoel dat zij gewoon nog door willen gaan.. Want anders hebben ze niets voor niets die rechten gekocht. Ik hoop natuurlijk het tegenover gestelde en dat ze het belang van Totilas voorop zetten. Maar 6 maand eruit.. Dat zou precies kunnen voor de olympische spelen.. Ben benieuwd wat ze gaan beslissen..

Oehhh...laat ons hopen dat die familie hun gezonde verstand gebruikt en hem met rust laat. Denk ook niet dat eender welke bondscoach dit dier nog opneemt in een team voor os...maar never say never uiteraard :+

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:11

Haha ja precies. Ik hoop het ook enorm. Alleen al voor het dier. Maar Rath had toch ook nog een aantal andere talentvolle dieren op stal staat zoals Bretton Woods en nog 1 waar die het ook zeer goed mee deed. Laat hem daar maar lekker op gaan focussen :D

Ik zie het ook al zo gebeuren dat ze zeggen dat ze nog een gok gooien op de olympische spelen en hem dan met pensioen laten. Maar goed idd maar hopen dat de familie hun verstand gebruikt :D

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:44

Ik denk dat ze die sportrechten niet voor 1000,00 euro gekocht hebben.
Ik verwacht dat ze ver gaan om een gedeelte van het geld terug te krijgen.
Daarom het moraal van het verhaal: koop nooit een duur paard.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:27

Nee, de moraal van het verhaal is wat anders. Je kunt gerust een duur paard kopen. Maar het aanschaffen van een Ferrari maakt je nog geen top-coureur. Linsenhoff dacht ooit met het kopen van de sportrechten, de weg te openen voor haar stiefzoon naar goud, goud en nog eens goud. Zo werkt het niet. Helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:50

Er is intussen een hele heisa aan de gang over het EK, met onder andere het geval Total-los (sorry, kon het niet laten) en Undercover ivm dierenwelzijn. Ik ga er zo maar even van uit, gezien de emoties die het allemaal losmaakt, dat Linsenhoff wel eens aan een fikse schandpaal genageld kan worden als ze op termijn doorduwt om het paard alsnog te laten meedingen naar de selectie van de OS 2016. Heel Europa, en ook Duitsland, heeft nu met eigen ogen kunnen zien dat het paard op is, dat het genoeg is geweest. Denk niet dat het gros van de paardenliefhebbers dat nog zullen accepteren, om een mogelijkse herhaling van dit EK mee te maken. Niet omtrent de slechte scores en verlies van goud, maar omdat ze een paard heeft ingezet tegen alles in omdat prestatie het enige is wat telt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:16

HorseTimeXL schreef:
Boras schreef:

Lijkt me een goed idee.

We zullen dus gaan zien of de liefde voor Toot groter is dan de verlangens naar roem en aanzien.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:53

Schockemohle heeft natuurlijk op zich makkelijk praten. Hij is degene met de dekrechten en heeft geen belang bij steeds weer nieuwe blessures, die mensen aan het twijfelen kunnen brengen voor de fokkerij.
De sportrechten liggen bij stiefmoeders en die zal nu wel eerst alles uit de kast willen trekken om hem toch goed te krijgen voor de sport.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:41

Ik hoop oprecht dat ze er een punt achter zetten. Deze hele soap beschadigd, ten onrechte vind ik, deze mensen alleen maar, ze zullen altijd gezien worden als de mensen rondom de mislukking Totilas. En dat verdienen Matthias en AnnKathrin toch echt niet vind ik.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:43

[quote="Varekaj] Niet omtrent de slechte scores en verlies van goud, maar omdat ze een paard heeft ingezet tegen alles in omdat prestatie het enige is wat telt.[/quote]

Ja, maar zo werkt het toch in de (top)sport? Zelfs in de amateursport. Als je kind netjes op een paard zit vinden de ouders dat er een Anky in de maak is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:45

yarrah schreef:
[

:') ik struikel dagelijks over dat soort moeders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:50

Vala schreef:
Ik hoop oprecht dat ze er een punt achter zetten. Deze hele soap beschadigd, ten onrechte vind ik, deze mensen alleen maar, ze zullen altijd gezien worden als de mensen rondom de mislukking Totilas. En dat verdienen Matthias en AnnKathrin toch echt niet vind ik.

Schöckemole was niet aanwezig op het EK, die heeft het vanuit zijn luie zetel gevolgd om te zien dat Toot niet goed liep. Sjef gaf aan "we hadden geen keuze". Deze mensen hebben er echt geen belang bij dat Toot nog loopt of niet. Linsenhoff en Rath des te meer, want zij beheren de sportrechten.
Voor Schöckemole is het ook genoeg geweest blijkt intussen, maar het is Linsenhoff die beslist. Zij is diegene die er het meeste op verliest als hij op pensioen gaat. Niet alleen geld, maar ook haar gezicht. Want zij is diegene die zo nodig dat paard, na al dat blessureleed, toch nog wou inzetten.

IEDEREEN zag dat Toot onregelmatig liep: de DA die hem on hold wou zetten, de jury's die lage punten gaven, het publiek, wij als toeschouwer, Schöckemole van thuis uit, Sjef aan de zijlijn. Dan ga je me niet wijsmaken dat Linsenhoff het ook niet zag. En dat Rath het niet gevoeld heeft dat zijn paard op 3 benen stond bij het afgroeten.
Je kan gerust zeggen dat ze een fikse afgang hebben gemaakt.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:15