Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
frutsels schreef:Helaas ben ik niet zo'n fan van Gert van den Hof. Ik ken helaas een aantal voorbeelden van mensen die daar een paard hadden gebracht om zadelmak te maken en die kwamen er allemaal getraumatiseerd vandaan. En dan bleek het een rotbok te zijn. Grappige is wel dat nu het vertrouwen weer gewonnen is door zijn baasjes het helemaal geen vervelend paard blijkt te zijn maar dat daar dus echt iets gebeurd is wat de trauma's veroorzaakt heeft.
Sorry maar ik zou mijn paard nooit maar dan ook nooit brengen bij iemand als Gert van den Hof. Achter de schermen gebeuren er hele rare dingen met de paarden volgens mij.
frutsels schreef:Helaas ben ik niet zo'n fan van Gert van den Hof. Ik ken helaas een aantal voorbeelden van mensen die daar een paard hadden gebracht om zadelmak te maken en die kwamen er allemaal getraumatiseerd vandaan. En dan bleek het een rotbok te zijn. Grappige is wel dat nu het vertrouwen weer gewonnen is door zijn baasjes het helemaal geen vervelend paard blijkt te zijn maar dat daar dus echt iets gebeurd is wat de trauma's veroorzaakt heeft.
Sorry maar ik zou mijn paard nooit maar dan ook nooit brengen bij iemand als Gert van den Hof. Achter de schermen gebeuren er hele rare dingen met de paarden volgens mij.
geerke schreef:Hij doet een Alfa leider na...ik heb nog nooit in een kudde een paard op een ander paard zien rijden.Ja,eventjes tijdens de hengstigheid.
Een mens is geen paard,dus hij hoeft ook niet te doen alsof.
sanne83 schreef:geerke schreef:Hij doet een Alfa leider na...ik heb nog nooit in een kudde een paard op een ander paard zien rijden.Ja,eventjes tijdens de hengstigheid.
Een mens is geen paard,dus hij hoeft ook niet te doen alsof.
![]()
![]()
Wat een geklets toch weer, het is bijna lachwekkend![]()
Dus omdat Gert een alfaleider is, probeert het paard hem er op allerlei manieren af te bokken?
sanne83 schreef:Dat is natuurlijk een veel logischere verklaring dan dat het paard geleerd heeft dat opgeven de enige optie is
jasmijn78 schreef:sanne83 schreef:Dat is natuurlijk een veel logischere verklaring dan dat het paard geleerd heeft dat opgeven de enige optie is
Lijkt mij niets mis mee dat een bokkend paard leert dat opgeven de enige optie is. Ik heb er een staan die ooit heeft geleerd dat er ook nog een andere optie is. Ik kan je vertellen dat dat knap lastig is.
sanne83 schreef:Nee, dat is natuurlijk inderdaad de betere optie van de twee . Maar noem het beestje wel gewoon bij de naam: het paard geeft op. Hij heeft niet z'n alfa-leider geaccepteerd Ik ga liever voor optie 3:: het paard bokt niet omdat hij gewoon geen enkele reden heeft om te gaan bokken...
sanne83 schreef:Ik ga liever voor optie 3:: het paard bokt niet omdat hij gewoon geen enkele reden heeft om te gaan bokken...
sanne83 schreef:Hermelientje schreef:Wat Gert doet is geen flooding maar exposure. Sorry geen tijd maar google zal verschil het ook wel kunnen uitleggen.
Exposure is gewoon blootstellen. Dat kan dmv flooding of dmv systematische desensitisatie. Als dit geen flooding is... Systematische desensitisatie is het in ieder geval niet
Hermelientje schreef:Wat ik eigenlijk had moeten zeggen is dat dit wel "exposure" is maar geen "flooding". Flooding betekent dat je mens/dier meteen in één keer blootstelt aan alle prikkels/zijn ergste angst. Dus als je weet dan een hond of paard bang is voor geluiden en je begint dan meteen met het vuurwerk op volle oorlogssterkte dan is het flooding. Ik zie in de filmpjes die hier geplaatst zijn dat daar duidelijk geen sprake van is. Er zit wel degelijk een opbouw in ook al gaat het dan wel in een snel tempo, dus wel blootstelling in een rap tempo maar geen flooding.
Citaat:En dan nog iets, waarom wordt er altijd maar gesproken over "het gaat alleen maar om geld" als het om mensen zoals Gert of professionele ruiters gaat. Ik heb jouw website bekeken en jij vraagt ook geld voor jouw diensten. Daarbij worden sommige diensten die jij aanbiedt door jouw eigen alma mater (UU) omschreven als kwakzalverij en onprofessioneel gedrag voor een dierenarts, dus hoe ethisch is dat dan?
sanne83 schreef:Nee, dat is natuurlijk inderdaad de betere optie van de twee. Maar noem het beestje wel gewoon bij de naam: het paard geeft op. Hij heeft niet z'n alfa-leider geaccepteerd
![]()
Ik ga liever voor optie 3:: het paard bokt niet omdat hij gewoon geen enkele reden heeft om te gaan bokken...
sanne83 schreef:Ik ga liever voor optie 3:: het paard bokt niet omdat hij gewoon geen enkele reden heeft om te gaan bokken...