Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:20

Maaike_Melis schreef:
Waar gaat het hele gedoe met Matthias Rath dan wel over? Hoe noem je dat gezamenlijke, stelselmatige inhakken op één persoon? Dat is een vorm van pesten! Als je dan toch een actie wil opzetten, doe het dan daarvoor: Red ruiters van pesten.

Een blog van de hoofdredacteur van BIT.

Dit is geen vorm van pesten..maar reacties van een grote groep gefrusteerde "nederlanders".
Die Gal als ideaal beeld van een "mannelijke" partner zien, zonder zich als "vrouw"/"man" bedreigd te voelen.

Ayasha
Blogger

Re: Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:20

:D := Foei Ceasario! _O-

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:24

bliver schreef:
Als er een aantal goede nakomelingen van Totilas komen dan brengt ie zijn geld nog wel een keer op als dekhengst, maar die moeten er dan wel zijn. Sandro hit heeft zoveel gedekt omdat zijn nakomelingen ook fantastisch waren, die had niet eens de tijd om te sporten

Haha Sandro Hit liep niet in de sport omdat ie geen tijd had hoor :D

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:31

R12312 schreef:
bliver schreef:
Als er een aantal goede nakomelingen van Totilas komen dan brengt ie zijn geld nog wel een keer op als dekhengst, maar die moeten er dan wel zijn. Sandro hit heeft zoveel gedekt omdat zijn nakomelingen ook fantastisch waren, die had niet eens de tijd om te sporten

Haha Sandro Hit liep niet in de sport omdat ie geen tijd had hoor :D

Lees mijn bericht nog eens

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:55

bliver schreef:
wat is dit nou weer voor onzin!

Dat ook, maar als het om het geld en roem ging dan had Totilas daar gewoon gelopen. Ze geven zelf aan dat als hij opgewarmt is je niks ziet

Ga je mij nou proberen wijs te maken dat hij geen status symbool is?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:56

DDDara schreef:
Ik vind niet dat de ruiter hier "gepest" wordt.........

Deze ruiter heeft gewoon een hele gewaagde keus gemaakt door het paard (dat onder Gal gewoon extreem, bijna ongelooflijk/onbeschrijfelijk goed liep) te gaan rijden.
Dat spreekt voor hem dat hij dat durft en probeert. Maar bij het uitblijven van de echte successen waren deze reacties natuurlijk te verwachten zeker gezien het feit dat ze het tot nu toe bij bijna alle grote wedstrijden laten afweten (met of zonder eerlijke/gegronde reden)

Je kan het de mensen niet kwalijk nemen dat ze DE Totilas die we onder Edward Gal kende missen.
En het spreekt dan ook voor zich dat we Gal (bijna) allemaal graag terug zouden zien op Totilas om gewoon eindelijk weer eens van dat paard (die combinatie) te kunnen genieten!

Absoluut mee eens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:58

Dankjewel EG. :D
Ik hoop oprecht dat je begrijpt dat mijn reacties niet zo gemeen/hard bedoelt zijn als ze wellicht overkomen. :)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:12

Ook zijn er topvoetballers die voor vermogens naar andere clubs zijn gegaan en niet meer zo presteerde als voorheen en ook heel veel kritiek krijgen en moeten hier ook mee leven , vind wel knap van Rath dat die ondanks alle kritiek door is gegaan , begin had ik ook van shit k.. duitsers maar sinds die een paar maanden terug weer zijn comeback maakte toch ook wel respect voor Rath zijn doorzettingsvermogen met zelfs nog kritiek uit eigen land , gewoon jammer dat die er niet bij is en ook van Undercover natuurlijk maar gelukkig heeft Gal nog reservepaard waar we van kunnen genieten :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:31

Ik heb niets tegen Rath, daar gaat het voor mij niet om. Het gaat er mij om dat het welzijn van het paard geen prioriteit heeft. Maar dat is topsport, ik weet het. Vindt het geen vergelijk met voetbal oid. Een paard heeft geen keuze bij wie hij terecht komt.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:35

damian23 schreef:
In de documentaire insinueerde er een man dat hij een peesblessure zou hebben (ipv een hoefzweer, van de bok gevallen of naast de laadklep gestapt.

Zoals ik het hoorde werd er gesuggereerd in de documentaire dat ALLE gevallen van van de laadklep vallen, hoefzweer, geblesseerd bij het springen etc in werkelijkheid een peesblessure (overbelasting) betreffen.

Zoals het wordt opgevat door sommige Bokkers en gezien door de gebruikelijke oranje bril die veel mensen op hebben als het om Totilas gaat krijg je dan deze versie: Totilas is kapot en alles wat over hem gezegd wordt door zijn ruiter en entourage is gelogen. Alles wat toevallig wel goed gaat hebben ze sowieso te danken aan onze superieure Nederlandse fokkerij, hoefsmeden, trainers en unieke kennis van paardenhuisvesting, want daar in Duitsland snappen ze er echt niks van. Nederlandse paarden daarentegen, en in het bijzonder die van de heilige Edward vallen wel van de klep, tikken zich wel aan, hebben wel een hoefzweer of zijn naast de bok gesprongen en wat de Nederlandse ruiter/bondscoach/trainer/dierenarts zegt is altijd 100% waar.

Af en toe valt het mij als Nederlander al zwaar met de chauvinistische onzin die hier uitgekraamd wordt, geen wonder dat Belgische Bokkers er een beetje misselijk van worden. ;)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:36

Hermelientje schreef:
Zoals ik het hoorde werd er gesuggereerd in de documentaire dat ALLE gevallen van van de laadklep vallen, hoefzweer, geblesseerd bij het springen etc in werkelijkheid een peesblessure (overbelasting) betreffen.

Zoals het wordt opgevat door sommige Bokkers en gezien door de gebruikelijke oranje bril die veel mensen op hebben als het om Totilas gaat krijg je dan deze versie: Totilas is kapot en alles wat over hem gezegd wordt door zijn ruiter en entourage is gelogen. Alles wat toevallig wel goed gaat hebben ze sowieso te danken aan onze superieure Nederlandse fokkerij, hoefsmeden, trainers en unieke kennis van paardenhuisvesting, want daar in Duitsland snappen ze er echt niks van. Nederlandse paarden daarentegen, en in het bijzonder die van de heilige Edward vallen wel van de klep, tikken zich wel aan, hebben wel een hoefzweer of zijn naast de bok gesprongen en wat de Nederlandse ruiter/bondscoach/trainer/dierenarts zegt is altijd 100% waar.

Af en toe valt het mij als Nederlander al zwaar met de chauvinistische onzin die hier uitgekraamd wordt, geen wonder dat Belgische Bokkers er een beetje misselijk van worden. ;)
:D :D :D :D

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:39

Nikass schreef:
Ik heb niets tegen Rath, daar gaat het voor mij niet om. Het gaat er mij om dat het welzijn van het paard geen prioriteit heeft. Maar dat is topsport, ik weet het. Vindt het geen vergelijk met voetbal oid. Een paard heeft geen keuze bij wie hij terecht komt.

Welzijn van het paard geen prioriteit?
Ik denk dat je je kapot schrikt wat er aan het welzijn van dat dier is gespendeerd de afgelopen jaren.

Hij wordt niet mishandeld, glimt en ziet er goed uit.
Ik heb niet de indruk dat het dier huilend in slaap valt met een foto van Edward onder zijn kussen.

Over de reden van afzeggen voor de WEG:

Met welke verklaring moeten ze naar buiten komen voordat iedereen tevreden is?

Zelfs als ze zouden roepen dat ze het helemaal fout hebben gedaan en hem per direct aan Gal schenken, zou er nog commentaar zijn.

Voor een ander kun je het nooit goed doen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:46

Misschien 1 verklaring ipv meerdere???
Denk dat dat al enorm zal schelen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:52

bliver schreef:
klopt maar in die beginperiode waren de nakomelingen nog niet zo oud dus worden beoordeeld als jong paard en toen leken ze heel goed.

Als er over een paar jaar een aantal grand prix paarden van totilas komen, moet je opletten hoeveel hij gaat dekken. Al mag de prijs wel wat naar beneden dat is voor veel mensen een struikelblok

Ironisch eigenlijk als je bedenkt dat Gal & co. eigenlijk een flinke portie marketing bij Schockemoehle uit handen neemt door Toto Jr te gaan trainen. Wie weet klopt het wel dat hij vanaf het begin er vanaf wist en krijgt hij een paar cent per dekking van Toto Sr }> ...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:58

easygoing schreef:

Rath heeft op zijn website een verklaring gegeven, waarbij hij alleen spreekt over een blessure. En Sjef Jansen heeft een verklaring gegeven.

De rest is overgenomen door de media die hun eigen draai eraan geven.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:02

Dus dat laad verhaal is door de media verzonnen?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:02

easygoing schreef:

Wel eens gehoord van "Lost in translation". Aangezien het Duitse woord voor schieffel behalve af en toe goed ook vaak fout werd vertaald in de Nederlandse berichtgeving namelijk als bovenbeen of dijbeen heb je zo al drie versies.

Maar natuurlijk is het veel handiger om te zeggen zoals de Nederlandse bondscoach dat je niet precies weet wat er gebeurd is en of het tijdens de training, in de paddock of in de stal is gebeurd. Want dan ben je wel heel geloofwaardig. Weer een puntje waar de Duitsers veel van de Nederlanders kunnen leren. Ik wordt steeds blijer Nederlands te zijn. Wat zijn wij toch geweldig }>

Alleen wel raar dat de Duitsers toch altijd alles winnen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:08

Denk je nou echt dat ik zo kinderachtig ben om te zeiken over een bovenbeen of een dijbeen?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:21

Fernandez het vroegere paard van Charlotte Dujardin is ook teruggetrokken voor de WEG. Er is alleen maar bekend gemaakt door de Noren dat hij geblesseerd is, verder helemaal niks. Nou met zo'n bericht kun je echt geen discussie van 20 pagina's op een paardenforum op gang brengen. Dan snappen Rath/Janssen toch veel beter hoe publiciteit werkt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:46

Ik denk dat het idd helemaal niet meer uitmaakt wat er rondom Totilas en Rath verteld wordt, er zal altijd een hele groep blijven die het in twijfel zal trekken.

Het paard zelf wordt super goed verzorgt door mensen die er vaak meer verstand van hebben dan de gemiddelde bokker.
De mensen rondom Totilas zijn gek met hem en hebben er heel veel aan gedaan om hem weer op niveau te krijgen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:55

SAKKIA schreef:
Het paard zelf wordt super goed verzorgt door mensen die er vaak meer verstand van hebben dan de gemiddelde bokker.
.

Je doet de verzorgers van het paard zeer te kort t.o.v. de gemiddelde bokker. :(:)

Citaat:
A lot of people don’t even know how to approach a horse, how he thinks and how he feels, how he should be handled, how to get a language together – they cannot even treat their dog well, how can they treat a horse well!!!

http://www.horsemagazine.com/thm/2010/0 ... f-janssen/

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:02

LBLGypsyCobs schreef:
Nikass schreef:

Welzijn van het paard geen prioriteit?
Ik denk dat je je kapot schrikt wat er aan het welzijn van dat dier is gespendeerd de afgelopen jaren.

Hij wordt niet mishandeld, glimt en ziet er goed uit.
Ik heb niet de indruk dat het dier huilend in slaap valt met een foto van Edward onder zijn kussen.

Over de reden van afzeggen voor de WEG:

Met welke verklaring moeten ze naar buiten komen voordat iedereen tevreden is?

Zelfs als ze zouden roepen dat ze het helemaal fout hebben gedaan en hem per direct aan Gal schenken, zou er nog commentaar zijn.

Voor een ander kun je het nooit goed doen.

Welzijn voor de eigenaren is dat >> zolang het wat oplevert.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:05

Nikass schreef:
Welzijn voor de eigenaren is dat >> zolang het wat oplevert.

Echt niet in alle gevallen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:21

Jammer...maar helaas :( In Aken de kür niet meer gestart na 2 hele goede proeven, en nu dit.... :?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:33

Zoals altijd is deze discussie een gebed zonder einde. Leven en laten leven. Ik ben er zwaar van overtuigd dat Totilas de beste verzorging krijgt die een paard zich maar kan wensen in de topsport. Hij is er niet bij, ontzettend jammer, laten we hopen dat hij snel weer fit is en dat hij nog eens mag sprankelen in de baan met Rath. PUNT.