Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:07

Ja dat is ook normaal zeg ook niet dat dat niet zo is maar dat maakt hem wel wat minder mooi

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:08

s0173957 schreef:
easygoing schreef:
Als ik in mn blote kont over straat ga rennen vraag ik er ook niet om dat ik opgepakt zou gaan worden maar had dat wel van te voren kunnen weten.
Dat zijn nou eenmaal de consequenties van je daden.

Opgepakt, ja, maar publiekelijk aan de schandpaal genageld tot zelfs doodsbedreigingen aan toen... denk ook niet dat jij daar mee zou kunnen lachen!

Denk als ik dat zou doen ook ik publiekelijk voor l*l zal staan hoor echter de doodsbedreigingen vind ik van een heel andere orde en keur dat absoluut af.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:09

N0a schreef:
De ongelijkheid in het voorbeen viel mij vooral meer op. Linksvoor slaat die zijn been er echt uit, maar rechts komt die bij lange na zo ruim niet. Jammer.

Ja dat viel mij ook erg op!

Vind dat Rath het verder knap heeft gedaan. Wel wat oepsjes en wat minder kracht.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:11

Espoir_ schreef:
Dat Totilas minder is in zijn bespiering is niet raar toch Moija? Blessures kunnen er flink inhakken bij paarden. Om een paard weer helemaal in shape te krijgen zoals hij was toen hij volop in training stond, is lastig. Al helpen potten equitop myoplast daar wel goed voor. Het zal wel een tijd duren eer hij weer die flinke bespiering terug heeft, als hij dat al krijgt.

Inderdaad, ik ben nu bezig een paard op te pakken die al met al dik een jaar heeft stil gestaan. Was voor die tijd echt een blikvanger met hengsten bespiering. Maar nu een zielig puppy-achtig paard. Ben nu 3 maanden bezig en eindelijk komt er weer een beetje spier op te zitten al is het natuurlijk niks met hoe het was.

Ontopic: Ik vind het een nette proef, paard is duidelijk ontspannender dan het laatste filmpje wat ik heb gezien (bavel, als ik het goed schrijf) Natuurlijk mis ik ook dat kippenvel moment die ik bij Edward altijd zag. Maar ik denk dat Rath en Toto zo op de goede weg zijn en ik wens ze voor in de toekomst veel succes.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:12

Net de proef gezien en het zag er zeker niet verkeerd maar toch mis ik de magie tussen ruiter en paard. Maar desondanks dat netjes gereden. Wel viel mij op dat Toti af en toe zijn staart scheef draagt naar rechts...dat was me nooit eerder opgevallen.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:13

Heb het filmpje ook net even gekeken en vond het een fijn beeld! Het is wat minder spectaculair dan onder Edward, maar ik moet zeggen dat ik dit beeld erg prettig vind! Lekker ontspannen en vooral dat koppie van Toot nadat hij klaar was inderdaad, zo geconcentreerd voor die tijd en dan ineens zo'n happy blik met oortjes naar voren, heerlijk!
En die schoonheidsfoutjes werken ze er ook wel uit!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:14

Ik vind het een zeer knappe rentree, had eigenlijk verwacht dat het wéer niet ging gebeuren, maar, hij zet gelijk een niveau neer wat heel veel GP rijders nooit zullen bereiken.
Alleen het verschil tussen linker en rechter voorbeen zie je door heel de proef terug, dat is jammer.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:15

N0a schreef:
History_ schreef:
Hier een gsm filmpje van een stukje van het losrijden:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... ZEv6zsWJDQ

Ligt het nou aan mij, of loopt die licht onregelmatig? Kan filmpje niet goed zien op mn mobiel.

Dacht ik ook te zien. Maar sommige stukken ook weer niet.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:16

Ik ben steeds bescheiden geweest in mijn mening. Maar heb het filmpje gezien en nee, ik vind het echt niet goed meer. Ik weet dat het heel moeilijk is om een opgeleid paard weer op te pakken, dat valt in praktijk veelal tegen terwijl mensen denken dat het heel makkelijk is. Meestal zit je alsnog 1 jaar sowieso te klunzen, tenzij de combinatie gewoon heel erg goed is gelijk.

Maar dat het er na 4 jaar nog zo uit ziet vind ik zonde. Ik vind Totilas heel erg achteruit zijn gegaan in zijn aanleuning, hij loopt er vaak achter en soms ook weer met de neus er teveel uit (en dan ook er tegenin). Natuurlijk is het alsnog heel goed, en dat percentage is ook zeker verdiend. Maar toch. Zijn staart draagt hij ook onwijs scheef, een teken van asymmetrie. De fout in de wissels.. tja dat kan gewoon gebeuren! Pakte Rath heel netjes op. Vind Toot zijn achterhand ook minder geworden, vind het nu soms al helemaal gezwabber zonder ruggebruik. Ook al lijkt het extreme nu minder te zijn geworden, ik vind de verhoudingen echt zoek. Voorderest is het wel te zien dat Rath zich rustig houdt en dat hij bij foutjes heel rustig verder gaat, vind ik erg knap. Maar nee, ergens in de basis is iets behoorlijk veranderd. Dat is logisch bij een ruiterwissel, maar het lijkt me dat na zo'n lange tijd dit niet zo zichtbaar moet zijn. Noem me een mierenneuker, maar we hebben het wel over een paard van 15 miljoen waar in het begin een enorme 'poeha' omheen zat. ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:17

Het valt me eigenlijk nogal tegen. De foutjes, daar kijk ik dan nog wel door heen. Dat kan wedstrijdstress zijn ofzo. Maar ik vind Mar z'n hulpen grof en toot minder spectaculair. Toot was altijd een paard dat er altijd uitzag alsof ie thuis hoorde in de ring. Dat blije gevoel is er nu wel af. De combinatie klikt ergens gewoon niet.

Daarnaast vind ik hem zo laag ingesteld gewoon niet mooi en valt het veel meer op dat z'n achterbeen niet zo sterk zijn.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:19

Dat met je blote reet rondrennen is echt een hele vreemde vegelijking. Als ik london koop vraag ik ook niet om commentaar, al weet ik wel dat ik die dan zou krijgen. Er om vragen is in de krant zetten "zeik me maar lekker helemaal af". Zijn twee hele verschillende dingen. Dat hij wél het lef heeft om totilas te durven rijden is al hartstikke knap.

Friesfanaat

Re: Totilas maakt rentree in Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:23

Blij ze eindelijk weer in de ring te zien! Heb Toot wel gemist!

De foutjes kijk ik doorheen, ze moeten onder veel druk presteren, iedereen verwacht wat van ze en die eisen zijn niet bepaald laag te noemen. Totilas is weer in de ring en samen zullen ze nog concourservaring op moeten doen voordat de vonken er weer vanaf zullen gaan springen, ik geloof er wel in dat dat nog komt!

Hoe jammer het ook is dat Edward en Totilas geen combinatie meer zijn, ik wacht af op wat er nog komen gaat! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:24

Dus "Mar" heeft een heel duur "leerpaard" , zou ik ook wel willen, man o man, wat kan hij daar veel van leren! Cool hoor...Toot doet vast lekker veel dekkingen.

Maar ik persoonlijk vind het leventje van toot betreurenswaardig.......

Kijk ik even naar mijn volwassen hengst die lekker met maatje gras staat te dineren........ :(:)

Rijden ging vandaag niet zo super, ach morgen weer een dag....shit happens....hij moet niks.....

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:27

Als jij London koopt en gaat rijden kan je verwachten dat je door een vergrootglas bekeken zal worden en dat er altijd kritiek en commentaar zal zijn en nee daar vraag je niet om maar dat je dat gaat krijgen heb je zelf voor gekozen en daarmee leg ik gelijk mijn vergelijking uit. Als je een publiek persoon bent word er over je geschreven soms positief maar ook negatief.

Tja of het hartstikke knap is weet ik niet.
Je kan het ook als een niet zo'n slimme zet zien, het is maar net hoe je het bekijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:28

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:29

Mensen vinden het heerlijk om af te kraken, kijk maar naar bokt....is een afspiegeling van de paardenwereld, nee is DE paardenwereld!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:30

Bij Edward kwam Totilas ook niet los buiten omdat hij dan dwars door alles heen denderde en zich bezeerde.
Het was een gevaar voor zichzelf.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:32

Tja toen ik mijn paard kocht die toen Z2 had gelopen riep ik ook niet dat ik daarmee wel ff naar de Z zou knarren. Altijd kans dat dat helemaal niet lukt. Sterker nog, je ziet veelal dat dat niet lukt.

Als zij Toot met een andere insteek hadden gekocht, en niet op de manier van: hiermee gaan wij verder waar Edward gestopt is. Tja, dan vind ik het niet gek dat mensen op de achterste benen gaan staan om maar zo te zeggen. Ze zijn nu erg bescheiden, hadden ze toen ook wat meer mogen zijn. En nu kunnen jullie mij ontkennen, maar ik kan me nov wel die 100 pagina's anti-Schockemohle/Rath herinneren. :) ik heb niks tegen Rath hoor, vind het heel knap dat hij het zo doet. Heb wel respect voor zijn doorzettingsvermogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:33

Vreemd....paard wist niet meer wat paard zijn was, sneu...mijn hengst loopt naast mij zonder halster naar de wei, zijn maat rent voor hem uit, kwestie van normaal stalmangement, elke dag vrije beweging...of ze nu hengst zijn of niet....maakt geen moer uit...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:34

russel schreef:
Vreemd....paard wist niet meer wat paard zijn was, sneu...mijn hengst loopt naast mij zonder halster naar de wei, zijn maat rent voor hem uit, kwestie van normaal stalmangement, elke dag vrije beweging...of ze nu hengst zijn of niet....maakt geen moer uit...

Het ene paard is het ander niet. Totilas had dit als jong paard al :)
Heeft niets met zijn hengst zijn te maken. Paard ziet er verder top uit :) Ben benieuwd naar Aken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:35

Elk paard kan naar buiten, kom zeg....ze worden buiten geboren!

Maak mij wijs dar hij nooit met mams buiten heeft gelopen, geen opfok heeft gehad??
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-14 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:35

Ik moet zeggen dat ik er wel degelijk vooruitgang in zie als combinatie zijnde. Alleen neem als voorbeeld het stukje rijden voor het binnenkomen, vind ik persoonlijk alleen al de houding van MAR en Edward een wereld van verschil. Kijk naar de handen, vrij breed en laag bij MAR, gewicht achter in het zadel. Geeft al meteen een wat onrustiger beeld, werd in de proef gelukkig niet erger. Het zijn die kleine verschilletjes die opvallen, omdat je weet hoe het kan zijn. Maar die kleine verschillen zullen er naar mijn mening altijd blijven bij deze combinatie.. Daarin tegen respect dat MAR zo doorzet.
Laatst bijgewerkt door Nsvc op 22-05-14 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:36

russel schreef:

Echt? Kijk je weleens rond op Bokt? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:36

Cayenne schreef:
russel schreef:

Echt? Kijk je weleens rond op Bokt? :')

Als je dat zo bedoelt, snap ik je. Hahaha :D stumpert...

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:38

Super leuk dat Totilas weer in de ring is! Ik heb de proef ook gezien en vind het er veel fijner uit zien.
Is misschien niet het beste wat Totilas ooit heeft laten zien, maar ik vind dat het er wel ontspannen uitziet,
wat vaak niet het geval is bij Totilas. De lessen bij Sjef hebben denk ik wel geholpen. :)