Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:20

Gini schreef:
Dat vind ik wel een krasse uitspraak in een discussie waar 95% van de deelnemers waarschijnlijk zelfs nog nooit in Spanje zijn geweest. :=

Edit: bericht waar ik op doelde is verwijderd sneller dan Lucky Luke's schaduw. :+

Ik ben er wel geweest. Maar ik blijf er weg.

De paarden staan mij zéér aan. Maar de manier waarop men met honden omgaat.....

Nee, daar ga ik niet meer heen. Die lui kunnen nu met geen cent meer aan mij verdienen.
Armoede en schaarste, oke. Maar wreedheid is nooit goed te praten!

Ik snap wat je zegt Gini.
Maar het zou wel goed zijn als er iemand hen wijst op de keuzes die er zijn, en wat de gevolgen daarvan zijn. Ik weet niet of ze zich dat wel bewust zijn. Ze denken misschien te veel op korte termijn en niet op lange termijn.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:22

Ik voel me niet aangesproken, maar invhet algemeen wil ik wel zeggen dat ik iedereen zijn mening respecteer ook al is die anders dan dievan mij.

Dus ook jou mening wordt gerespecteerd :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:48

calippe schreef:
Ik snap wat je zegt Gini.
Maar het zou wel goed zijn als er iemand hen wijst op de keuzes die er zijn, en wat de gevolgen daarvan zijn. Ik weet niet of ze zich dat wel bewust zijn. Ze denken misschien te veel op korte termijn en niet op lange termijn.

Inderdaad, ik heb nergens gezegd dat heel de organisatie maar opgedoekt moet worden omdat er een paar dingen mislopen. Maar het zijn net die dingen die essentieel zijn voor een goede werking. Dat werkt ook en vooral in hun voordeel. Want alles redden, hoe graag ik, jij en zij het zouden willen, dat lukt niet, dat lukt gewoon niet. Jammer genoeg. En eenzaam en alleen lukt het zeker niet, je moet samenwerkingen durven aan gaan. Met de bevolking, met lokale dierenorganisaties, met asielen.

Denk je dat een goedbedoelde mail richting hen zou helpen of zouden ze daar eerder weigerachtig tegenover staan onder het mom 'die daar in het verre België heeft gemakkelijk praten'? Anders wil ik dat best wel proberen.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:53

Gini schreef:
Inderdaad, ik heb nergens gezegd dat heel de organisatie maar opgedoekt moet worden omdat er een paar dingen mislopen. Maar het zijn net die dingen die essentieel zijn voor een goede werking. Dat werkt ook en vooral in hun voordeel. Want alles redden, hoe graag ik, jij en zij het zouden willen, dat lukt niet, dat lukt gewoon niet. Jammer genoeg. En eenzaam en alleen lukt het zeker niet, je moet samenwerkingen durven aan gaan. Met de bevolking, met lokale dierenorganisaties, met asielen.

Denk je dat een goedbedoelde mail richting hen zou helpen of zouden ze daar eerder weigerachtig tegenover staan onder het mom 'die daar in het verre België heeft gemakkelijk praten'? Anders wil ik dat best wel proberen.

Ik zou het eigenlijk niet weten want ik ken heel die mensen niet. Er was hier al een vrijwilligster in dit topic. Je zou het haar eens moeten vragen en nog beter moeten vragen naar de ins en outs. dan heb je al een beetje een ingang. En dan zou je eens kunnen vragen of ze eventueel geinteresseerd zijn in iets wat richting de richting gaat van een bedrijfsplan.

Een schema van keuzes met de gevolgen, lange termijn, korte termijn.... Je zult dan heel expliciet moeten zijn willen ze tot jouw inzicht komen.

Heb jij al suggesties, ken je de mogelijkheden al een beetje? De overheid hoef je denk ik totaal niet op te rekenen. En je kent ook niet de plaatselijke bevolking, hoe die daar in staat. Stel dat er een rijke paardenliefhebber in de buurt woont die mee wil denken of mogelijkheden kent....

Ik vind het al heel mooi dat het idee bij jou speelt om advies te willen geven. Maar ik snap dat je bang bent om over te komen als "betweter", ook al bedoel je het helemaal niet zo.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:20

Als het idd een stichting is zonder verdiensten, sorry als ik het een beetje krom neerzet, weet niet precies meer hoe dit in het nederlands heet, zouden ze aanspraak kunnen hebben van subsidie van de regering.
Maar, daar komt wel weer heel wat bij kijken, bedrijfsplan, jaarbalansen etc

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:50

felineepino schreef:
cavaletti schreef:
Ja je hebt gelijk als je op zo´n moment logisch kunt denken. Maar op het moment dat je voor een geval van echte verwaarlozing staat dan overheerst je emotie en gevoel en niet je logica. Ik denk dat als wij in een weide een echt treurig geval zien staan dat geen van ons beide deze laat staan. Je gaat voor een oplossing en of dat dan inslapen is of een tehuis dat maakt niet uit maar ik kan me niet voorstellen dat je er zo bij weg kunt lopen.

Mee eens, als ik de filmpjes zie wil ik ze allemaal meenemen.. Vind het heel knap hoe ze toch nog de knoop kunnen doorhakken er een paar te laten staan omdat daar gewoonweg nog geen geld voor is.

Op welk filmpje doel je nu? Die van de horrorboerderij? Volgens mij wordt er gezegd dat alle paarden zijn meegenomen. En als je wat meer filmpjes bekijkt zie je ook de graatmagere schimmelmerrie langskomen, met dat gebroken been. Die ingeslapen moest worden omdat het been verkeerd aan elkaar was gegroeid en ze er alleen meer last van zou krijgen als ze zwaarder zou worden.

Er werd eerder aangegeven dat je de eigenaar dient aan te spreken bij een serieus mager paard. Omdat die verantwoordelijk blijft. Maar als de eigenaar een handelaar is die zich echt niet bekommerd om het welzijn van zijn dieren, dan zou ik ook moeite hebben om het dier te laten staan. Maar dat wil niet zeggen dat ik hem dan ook mee zou nemen.

En dat de handelaar van de horrorboerderij nog steeds zijn gang mag gaan vind ik schandalig. Daar moesten ze eens wat aan gaan doen!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:51

upendo schreef:
Als je merkt dat je te weinig geld binnen blijft krijgen..
Kijk dan naar andere oplossingen. In plaats van aandacht te vragen om meer geld te verdienen kun je ook kijken naar manieren om geld te creëren.

Ach, je leert het gewoon niet, 5 keer of 6 keer ben de tel kwijt: ze krijgen niét te weinig geld binnen, maar ze willen er graag meer kunnen opvangen.

Daar kun jij het niet mee eens zijn, maar je kunt mensen niet verbieden idealen te hebben en daarvoor aandacht te vragen. Maar goed: van jou mag dat niet, dat is inmiddels wel duidelijk....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:00

Netje schreef:
upendo schreef:
Kijk dan naar andere oplossingen. In plaats van aandacht te vragen om meer geld te verdienen kun je ook kijken naar manieren om geld te creëren.

Ach, je leert het gewoon niet, 5 keer of 6 keer ben de tel kwijt: ze krijgen niét te weinig geld binnen, maar ze willen er graag meer kunnen opvangen.

Ze krijgen wel degelijk te weinig geld binnen. Hoe vaak ik voor onze website al niet het verzoek heb gekregen een oproep te plaatsen..

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:02

upendo schreef:
Dan spreek je me daarop aan via PB. Ik ben niet de crazy snowman, als je dat vindt mag je dat best melden via PB, maar om me op deze manier zo te benaderen is niet de oplossing.

Ik hou van feedback, maar wel op een gefundeerde en opbouwende manier. :)

Zo jammer allen dat jij niet verder komt dan een negatieve manier en dan laat ik het gefundeerde of ongefundeerde maar in het midden. En ik weet het: dit is een schot voor open doel, maar echt probeer je jeugdige naïviteit is om te zetten in iets wat een klein beetje positiever is dan het systematisch neersabelen van de goede bedoelingen van deze stichting. Want je verwijt mij een aantal posts terug dat ik niks weet en dus niet mag opkomen voor deze stichting, maar daar weet je niks van en ik heb je nog niet kunnen betrappen op échte kennis over de stichting. Ken toevallig wel mensen die er geweest zijn en heb dus in elk geval meer inside verhalen gehoord dan jij.

Maar dan nog: heb al een aantal keer eerder gezegd: laat mensen in hun waarde net als hun idealen. Het is prima om kritiek te hebben en dat is er al 19 pagina's lang. Maar we zijn begonnen bij hoarders en daarna nog weet ik veel hoeveel termen, waarmee ik niet zeg dat jij degene bent die ze zo noemt. Dit even voor de duidelijkheid. Als mij iets te verwijten valt in dit topic (en dat zou ik in ieder topic doen) is dat ik probeer op al die - imo ongefundeerde - negativiteit in ieder geval met een andere bril te belichten. Want ik heb nog altijd het simpele idee dat we met z'n allen in staat zijn er een mooiere wereld van te maken.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:04

Cayenne schreef:
Ze krijgen wel degelijk te weinig geld binnen. Hoe vaak ik voor onze website al niet het verzoek heb gekregen een oproep te plaatsen..

Ik krijg ieder jaar tig brieven van Amnesty International, WNF, Kankerfonds, Artsen zonder grenzen etc. Dat is toch niet verboden, dat doen alle liefdadige instellingen. Fondswerving heet dat volgens mij :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:05

Netje schreef:
upendo schreef:

Daar kun jij het niet mee eens zijn, maar je kunt mensen niet verbieden idealen te hebben en daarvoor aandacht te vragen. Maar goed: van jou mag dat niet, dat is inmiddels wel duidelijk....

Nu ben ik er klaar mee Netje, kap met die persoonlijke aanval, anders tem ik op je. Mij voor dom uitmaken is wel heel laag bij de grond. Houd je goed fatsoen. Kom zeg.

Als jij zat geld hebt voor die paarden had je geen geld hoeven vragen en waren al die adoptieconstructies helemaal niet nodig geweest.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:05

Netje schreef:
Cayenne schreef:

Ik krijg ieder jaar tig brieven van Amnesty International, WNF, Kankerfonds, Artsen zonder grenzen etc. Dat is toch niet verboden, dat doen alle liefdadige instellingen. Fondswerving heet dat volgens mij :D

Zoals al meerdere keren is aangegeven, waar staat de topictitel dan voor????

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:06

Netje schreef:
laat mensen in hun waarde net als hun idealen.

Mooie uitspraak. Vooral laat mensen met idealen in hun waarde. Het is goed dat ze er zijn. Ook al hebben ze wat sturing nodig hier en daar. Negatieve kritiek levert niemand iets.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:07

Netje schreef:
Cayenne schreef:

Van mij mogen ze, maar je bewering dat ze (volgens hen) te weinig geld binnen krijgen klopt dus niet :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:09

Ka mooi om nu te zeggen, maar als ik je reacties terug lees... :n :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:09

upendo schreef:

De topictitel is waarschijnlijk verzonnen door een sensatiezoekende journalist die een pakkende titel voor zijn artikel moest hebben om zo meer lezers te trekken, en heeft hoe dan ook niets met de werkelijkheid te maken...:+

Jadeleigh263

Re: Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:11

Owja, dus het hele bericht, waarmee de topic begon is dus ook allemaal niet waar?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:12

'We zouden ze dolgraag helpen maar hebben eenvoudigweg geen geld,' verzucht de Nederlandse paardenredster.

Dit is wel gezegd. :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:14

Mensen gaan nu zeggen dat dingen zoals te weinog geld noet waar zijn terwijl het uit de ad komt.

Ja een krant ja!

Het bericht word wel mooier gemaakt, maar als het verhaal niet zou kloppen zou kloppen zou de stichting dwnk ik allang hebben geklaagd, want het is een erg negatief bericht ;)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:34

Gaat mij totaal niet welke stichting het is Nederlands , Engels , Spaans of van marsmannetjes , mij gaat het erom dat er handel gedaan word in dit soort paarden en dat er aangifte gedaan moet worden aan de dierenbescherming , heb toen keer aangeboden om aan te geven ook al woon ik niet in die omgeving maar willen ze niet , ik weet ook dat dit soort tuig wraakzuchtig is dus durfen ze niet , kan me voorstellen maar koop dan geen paarden van deze criminelen , zitten waarschijnlijk ook wel dieren tussen die wel opgevangen zijn maar dat weten we niet.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 08:22

Hypothetisch

Hoe gaat de stichting voor al die opgevangen paarden zorgen als er weinig geld is. Laura een been breekt en de vrijwilligerspot een beetje op is?

Met andere woorden hoe is de continuïteit gewaarborgd?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 09:48

Ceriadwen schreef:
Hypothetisch

Hoe gaat de stichting voor al die opgevangen paarden zorgen als er weinig geld is. Laura een been breekt en de vrijwilligerspot een beetje op is?

Met andere woorden hoe is de continuïteit gewaarborgd?

Dat is nu al het geval. Althans,.... Er is iets voorgevallen en daarbij heeft Laura verteld dat ze een tekort aan vrijwilligers hebben. Dat er geen geld is, is duidelijk. Anders hoeven ze niet, bij elk paard wat ze op willen gaan halen, om geld te vragen.
Of ze moeten een vette pot hebben voor zichzelf....

Kasper92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:12

Netje schreef:
Cayenne schreef:

Helemaal waar!!!!! _/-\o_

Kasper92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:14

Cassidy schreef:
upendo schreef:

De topictitel is waarschijnlijk verzonnen door een sensatiezoekende journalist die een pakkende titel voor zijn artikel moest hebben om zo meer lezers te trekken, en heeft hoe dan ook niets met de werkelijkheid te maken...:+

De titel van het artikel is ook niet juist!!

Niet de 'paardenredders' zelf zijn in nood maar de paarden die bij ons op de wachtlijst staan en die (nog) niet opgevangen worden door een financieel te kort.

Kasper92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:15

Vanmorgen vroeg zijn er 3 paarden opgehaald die naar hun nieuwe baasjes gaan. Maya, Gizmo en Armani.
Deze paarden zijn opgeknapt, gezond en wel en worden dus herplaatst!! :j