Gini schreef:Inderdaad, ik heb nergens gezegd dat heel de organisatie maar opgedoekt moet worden omdat er een paar dingen mislopen. Maar het zijn net die dingen die essentieel zijn voor een goede werking. Dat werkt ook en vooral in hun voordeel. Want alles redden, hoe graag ik, jij en zij het zouden willen, dat lukt niet, dat lukt gewoon niet. Jammer genoeg. En eenzaam en alleen lukt het zeker niet, je moet samenwerkingen durven aan gaan. Met de bevolking, met lokale dierenorganisaties, met asielen.
Denk je dat een goedbedoelde mail richting hen zou helpen of zouden ze daar eerder weigerachtig tegenover staan onder het mom 'die daar in het verre België heeft gemakkelijk praten'? Anders wil ik dat best wel proberen.
Ik zou het eigenlijk niet weten want ik ken heel die mensen niet. Er was hier al een vrijwilligster in dit topic. Je zou het haar eens moeten vragen en nog beter moeten vragen naar de ins en outs. dan heb je al een beetje een ingang. En dan zou je eens kunnen vragen of ze eventueel geinteresseerd zijn in iets wat richting de richting gaat van een bedrijfsplan.
Een schema van keuzes met de gevolgen, lange termijn, korte termijn.... Je zult dan heel expliciet moeten zijn willen ze tot jouw inzicht komen.
Heb jij al suggesties, ken je de mogelijkheden al een beetje? De overheid hoef je denk ik totaal niet op te rekenen. En je kent ook niet de plaatselijke bevolking, hoe die daar in staat. Stel dat er een rijke paardenliefhebber in de buurt woont die mee wil denken of mogelijkheden kent....
Ik vind het al heel mooi dat het idee bij jou speelt om advies te willen geven. Maar ik snap dat je bang bent om over te komen als "betweter", ook al bedoel je het helemaal niet zo.