Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:42

ShamalArabs schreef:
anneliesdj schreef:
Ik probeer mensen voor een miskoop te behoeden...?

De meest potentiele die er tussen staat is ichy bitchy :) mooi kort lijf, chic, goed beenwerk, goede toplijn. Wordt een heel luxe dametje later :j Daar zou ik op durven gokken tot 2500 - 3000 als ik het zou hebben :+

Zo'n bedrag voor een jaarling die je niet eens kunt zien lopen is ook niet erg realistisch.
De enige die ik een klein gokje waard zou vinden is de Hannoveraanse fokmerrie, maar daar heb ik hier nog niemand over gehoord.

Anoniem

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:53

Anneliesdj een van de weinige realisten....niet voor niets zijn deze paarden naar de zorgboerderij gegaan..

De veulens zijn niet anders dan het overschot aan veulens in de handel, ook die ga je goed bekijken...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:53

KimD schreef:
Mijn hoop is vergaan, en twijfel of ik uberhaupt nog moet bieden nu ik hoor wat de PVDD van plan is. :n Schandalig, hoe gaat dat gezegde? Met de ziel onder de arm?

Stuur een mailtje naar de PvdD met je verhaal! Misschien willen ze jou wel sponsoren!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:55

russel schreef:
Anneliesdj een van de weinige realisten....niet voor niets zijn deze paarden naar de zorgboerderij gegaan..

De veulens zijn niet anders dan het overschot aan veulens in de handel, ook die ga je goed bekijken...

Dat denk ik eigenlijk ook. Paardenhandel is verdienen verdienen verdienen.

Dus als dat ene paard écht dezelfde is als die van € 45.000 dan moet er wel HEEL wat mee aan de hand zijn dat ie op een zorgboerderij terecht is gekomen. Dan heeft echt niémand er nog brood in gezien...

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:57

Shadow0 schreef:
Stuur een mailtje naar de PvdD met je verhaal! Misschien willen ze jou wel sponsoren!

Sterk! Nee heb je, ja kun je krijgen. En anders gewoon terug naar plan A: als ie aan het eind van de veiling nog niet over jouw prijs heen is bieden en afwachten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:58

Maar de hele issue was toch dat de beste man onder andere sportpaarden kocht in plaats van zorgboerderijgdieren? Het was toch ook deels een commercieel bedrijf zoals een van de oud-werknemers zei? Dan hoef je toch niet te stellen dat er echt alleen maar wrakken staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:00

De besten zullen wel al weg zijn....de veiling is de restanten, zie een hoop rommel...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:05

Iris82 schreef:
Maar de hele issue was toch dat de beste man onder andere sportpaarden kocht in plaats van zorgboerderijgdieren? Het was toch ook deels een commercieel bedrijf zoals een van de oud-werknemers zei? Dan hoef je toch niet te stellen dat er echt alleen maar wrakken staan?

Maar de besten zijn al wegverkocht.

Je ziet toch op de bva site dat het alleen maar wrakken zijn?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:05

Heel internet staat er vol mee, Facebook, hier op bokt, ineens staat dit bericht in de belangstelling.
Vind het jammer voor de mensen die de dieren kennen en gaag een goed tehuis hadden willen bieden uit liefde en kennis van de dieren. Deze mensen krijgen op deze manier bijna geen kans.
Laat al die “redders” een oplossing zoeken voor al die andere oude of dieren die iets mankeren die bijv. op marktplaats staan en waar geen mens interesse in heeft. Als die zo in het nieuws komen is er dan ineens ook zoveel interesse voor ze ?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:08

russel schreef:
De besten zullen wel al weg zijn....de veiling is de restanten, zie een hoop rommel...

De besten zijn al verkocht lang voor de veiling, ws ook al wel voor het faillisement rond was.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:09

Amaris schreef:
Maar de besten zijn al wegverkocht.

Je ziet toch op de bva site dat het alleen maar wrakken zijn?

Dat zie ik. :)

Enkel ik bedoelde dat wat er staat / stond niet direct enkel zorgboerderij-materiaal was omdat de eigenaar ook een commercieel bedrijf had.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:33

Ik vind het nogal onverantwoordelijk van de PvdD om te adviseren zonder keuring of uitproberen een paard te kopen, zeker aan beginners... :n

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:34

Je hebt fokmerries, paarden die op wedstrijden werden uitgebracht, nakomelingen van de fokmerries. Vanity was een goede fokmerrie. Je hebt paardjes die voor de kar liepen jonge paarden die zadelmak gemaakt werden. Paarden speciaal aangeschaft voor de zorgboerderij voor de gehandicapten. Niet al deze dieren werden ingezet voor de zorgboerderij, maar ook voor prive gebruik. Fokken, keuringen, wedstrijden. Daar gaat heel het euvel toch ook om. En hoe zijn de kansen van een oudere fokmerrie die niet zadelmak is?.......moet ook maar een liefhebber voor zijn

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:04

Shadow0 schreef:
Ik vind het nogal onverantwoordelijk van de PvdD om te adviseren zonder keuring of uitproberen een paard te kopen, zeker aan beginners... :n

Misschien dat ik te cynisch ben, maar ik vraag me dan altijd af of zo'n partij/bedrijf/groepering niet een dubbele agenda heeft. Dat de PvdD er niet (alleen) op inspringt om de dieren een betere toekomst te geven, maar vooral om zichzelf flink te profileren.

Wat was de volgorde? Deze veiling kwam onder de aandacht van de PvdD en kreeg toen veel publiciteit, of was de veiling al flink in de publiciteit toen de PvdD erin sprong?

Hoe dan ook, de schuldeisers (met name belastingdienst) zullen wel de lachende derde zijn. Oh ja, wie is ook al weer een grote financier van politieke partijen?

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:31

Wico heeft in 2008 de halve finale gelopen van de Pavo cup in Ermelo met Roger Schulkens bij de 5jarigen volgens mij. Tara en Vanita hebben eveneens aan Pavocups meegedaan. Ik geloof echt wel dat ze daar serieus bezig waren met goede paarden. Te fokken en te kopen en te verkopen. Destijds dan toch. . Wico en Wedford staan ook nog op hun site vermeld. Hoeve Nijthuizen. Ziet er toch netjes uit verder.
Het is wel jammer dat deze paarden niet voorgesteld worden zoals het op de meeste veilingen gebeurt. Zodat men ze iig kan zien bewegen. Maar dat zal wel niet de procedure zijn bij een faillissements veiling

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:33

anneliesdj schreef:
Zo'n bedrag voor een jaarling die je niet eens kunt zien lopen is ook niet erg realistisch.
De enige die ik een klein gokje waard zou vinden is de Hannoveraanse fokmerrie, maar daar heb ik hier nog niemand over gehoord.

Op de kijkdag kan je ze zien lopen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:35

russel schreef:

Het was geen echte zorgboerderij, ze hebben het geld gebruikt voor de aankoop en het fokken van Dure dressuur/springpaarden, ze hebben daar dus enorm mee gefraudeerd, daarom zijn ze nu failliet omdat ze dat geld terug moeten betalen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:35

Iris82 schreef:

Precies!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:38

Ik vind er best leuke paarden tussen zitten zeker onder de 1-4 jarige, ja ze zitten in een wintervacht en hebben geen bespiering, maar verwaarloosd en slecht zijn ze zeker niet.
Het is dat ik gewoon het onderhoudsgeld en de tijd niet heb, anders had ik absoluut op een daarvan geboden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:40

Ik heb de hele avond contact gehad met de PvvD, of in ieder geval diegene wat de FB beheert. Het interesseert ze niks dat ik op Doortje willen bieden, want dan moet ik zeggen "Ik bied meteen 600,- kaal." Dit is natuurlijk onzin want als ik haar voor €300,- kan winnen dan heb ik €300,- gespaard die ik aan haar welzijn kan besteden, maar dit willen ze niet horen. Zij willen 28 mensen hebben die zoveel % boven de vraagprijs bieden op ieder paard, als de paarden daarna maar bij SPIN terecht komen zodat die daar bemiddeld kunnen worden en dan zou ik haar via daar bemiddeld kunnen krijgen, maar dan staat ze onder contract en is ze niet mijn eigendom. Ik kon maar beter het geld doneren aan SPIN als ik iets wilde doen.

Heb het chatbericht bewaard, als die actie van hun ook compleet mis gaat, gaat de chat openbaar.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:42

Wat zuur Kim!
Ik snap echt niet wat ze proberen te doen?
Deze paarden aanraden aan beginners??

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:44

Sneue bedoeling....

MarjanB

Oh het gaat ze puur om de publiciteit! mediageil die lui bah! {:)-:(

Amaris

welke facebook van PvdD is dit? Ik kijk op de 'hoofd'pagina maar ik zie niets van oproep tot bieden?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:46

Dat vind het echt heel erg raar Kim!!1 wat een onzin!!