murphy102 schreef:2 dingen:
Allereerst begin jíj over "mijn stokpaardje" waarmee je de discussie af wilt leiden van de Rollkur, hetgeen ík bestrijd.
Die gouden plak heeft Adelinde terecht niet gekregen omdat er geen losgelatenheid aanwezig is, geen gedragenheid (getuige de hoge croup en een achterbeen áchter de massa), takt viel weg in de Piaffe-pirouettes, een absolute oprichting ipv een relatieve, geen aanleuning zoals aanleuning bedoeld is, maar een harde strakke stangteugel, open mond, knarsentanden en ga zo maar door.
Dit alles is het gevolg van hun trainingsmethode!
Dus hoe kun je dan zeggen "dat daar al zoveel discussies over zijn".
Dit gaat over nú, over de O.S., heeft niets met andere discussies te maken, maar alles met het wel of niet terecht krijgen van een gouden plak.
"Arme Adelinde die te kort gedaan wordt" slaat op de Adelinde-aanhangers hier die niet wíllen zien hoe dat paard als mechanische, willoze krachtpatser door de baan gaat.
Dus is een algemene opmerking en slaat niet specifiek op jou.
Voor wat betreft de punten van Wim Ernes voor de Portugees:
Hier moet ik je gelijk in geven.
Ik kreeg deze info van een bekende in Engeland (een insider) en heb nagelaten dit na te trekken en dat doe ik normaal wel, indien mogelijk.
Ik heb verder niet gekeken of het dan misschien het puntental van de GP of GP-Special betreft.
En dat was dom, daar heb je gelijk in.
Is verder wel een futiliteit vergeleken bij alle bagger die mensen als Wim Ernes, Jan Peeters en natuurlijk Sjef Janssen ten onrechte uitkramen richting Londen en de 6 van de 7 juryleden:
geheel níet professioneel ...!
Wat mij stoort aan deze discussie, is dat alles in het groteske wordt getrokken.
Parzival staat nu juist niet bekend om het willoos en mechanisch door de baan gaan. Net als eerder al werd gesuggereerd over Salinero. Het zijn juist IMO karakterpaarden die helemaal niet willoos door de baan gaan.
Verder vind ik het super leuk voor Charlotte (toch een jonge onervaren meid) (en Hester) dat zij goud heeft gewonnen en het is goed voor de breedte van de sport. Voordeel voor de fokkers van KWPN is dat de exportmogelijkheden en vraag nog steeds zullen groeien naar (de nieuwe) afzetgebieden. Tijd terug een artikel gelezen over de export van paarden en mogelijkheden in Azie en in de komende jaren naar Brazilië. Brazilie is booming
Persoonlijk kreeg ik toch weer het meeste kippenvel van de kur van Anky met Salinero.
En misschien vergeet men het hier: maar het is de taak van een bondscoach om de belangen van Nederland te verdedigen en te vergroten, indien mogelijk. Dat Sjef dat misschien niet altijd even taktisch doet en dat dit misschien niet de juiste manier is, is een andere discussie.