Toch lichte kritiek over uitslag Olympische Kur op Muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:07

Gini schreef:
Sarabande, dan zou ik je posts nog meer eens lezen, want je komt over het gehele topic heel kwetsend over. Kijk maar naar de verontwaardigde Tinkerliefhebber.
En nu ook weer, waarom hebben wij niks om blij over te zijn? We hebben drie medailles, dat is zowat het gemiddelde voor België op de OS. Wij zijn geen sportland, daar heeft België zich al lang bij neergelegd hoor.

Je blijft alles omdraaien naar je eigen perceptie
Dat een Tinkerliefhebber beledigd is omdat ik aangeef dat een Tinker op de OS niet voor de hand ligt zegt meer over de Tinker liefhebber dan over mij. Ik kreeg zelfs een foto toegestuurd waarop een lachende Adelinde voor een schuurtje niet in wedstrijdtenue op een Tinker zit duidelijk voor de fun, dat zou moeten aantonen dat Adelinde op de OS Tinkers zou moeten rijden
Je pakt een tekst van iemand anders, zegt dat ik die geschreven heb en daarmee mensen kwets, terwijl die tekst al 2 dagen daarvoor hier stond en daar niemand op reageerde.
Wat zegt dat over de manier waarop jij mijn berichten leest........

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:11

sarabande schreef:
Dat een Tinkerliefhebber beledigd is omdat ik aangeef dat een Tinker op de OS niet voor de hand ligt zegt meer over de Tinker liefhebber dan over mij.

Of course, vingerwijzen, het moet wel aan die Tinkerliefhebber liggen en niet aan hoe jouw berichten overkomen. Goedendag nog sarabande! :wave:

LHS_80

Re: Toch lichte kritiek over uitslag Olympische Kur op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:12

Sarabande, ik heb niks tegen jou persoonlijk hoor (ik ken je immers niet), maar ik kreeg door jouw posts ook het idee dat je Tinkers lompe bokken vindt. Nou mag je dat best vinden natuurlijk, maar hoef je het nog niet te uiten. :Y) Nu lijkt het net alsof je je discussiegenoot wilt kleineren. Net als je bericht dat bokkers en andere amateurs hier maar wat roepen, dat komt ook over alsof je de meeste mensen hier maar domme sukkels vindt die je niet serieus hoeft te nemen. Ik kan daar wel om lachen maar dit komt absoluut wel bot en neerbuigend over hoor, dat snap je zelf toch ook wel? Ik kan me best voorstellen dat mensen zich daardoor gekleineerd voelen in de discussie. :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:17

Gini schreef:
Sarabande, dan zou ik je posts nog meer eens lezen, want je komt over het gehele topic heel kwetsend over. Kijk maar naar de verontwaardigde Tinkerliefhebber.
En nu ook weer, waarom hebben wij niks om blij over te zijn? We hebben drie medailles, dat is zowat het gemiddelde voor België op de OS. Wij zijn geen sportland, daar heeft België zich al lang bij neergelegd hoor.

Moest België net zo investeren in de sport als de Nederlanders zou het medaillegehalte misschien wat hoger liggen. :) Daarbij hebben de Belgische journalisten veel te hoog van de toren geblazen. Globaal gezien hebben we het er nog niet zo slecht vanaf gebracht. Veel Belgen zijn uitgeschakeld geweest door pech. Kijk maar naar de Franse supermoutainbiker Absalon die al het hele seizoen alles wint maar dan op de spelen door pech compleet in de achterste hoede verdwijnt en uiteindelijk er de brui aan geeft.

Wedstrijden moeten nog altijd gelopen, gespeeld, gereden etc worden voordat je ook maar iets zinnigs kan zeggen over medaillekansen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:22

IK heb diep respect voor Tia Hellebaut en heb met veel spanning zitten kijken hoe een gouden medaille winnaresse 4 jaar en 2 kinderen laten tot zover in de finale kwam. Maar die mentaliteit is wellicht te weinig aanwezig

Het grote verschil met Nederland wordt hier weergegeven door een Belg, wij hebben ons neergelegd bij zo weinig prestaties. Dan is het begrijpelijk dat de mentaliteit waar het voor Nederland nooit genoeg is, een kloof opwerpt en het wordt verward met ondankbaarheid

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:24

petraaken schreef:
Moest België net zo investeren in de sport als de Nederlanders zou het medaillegehalte misschien wat hoger liggen. :) Daarbij hebben de Belgische journalisten veel te hoog van de toren geblazen.

Daar ben ik het mee eens. Nederland heeft ook een grotere sportcultuur dan wij. Journalisten denken altijd dat wij met twintig gouden medailles naar huis komen. :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:34

In tegenstelling tot sommigen hier, begrijp ik wel hoe Sarabande het bedoelt. Een tinker, fjord, haflinger etc zie je niet in de absolute wedstrijdsport op het allerhoogste niveau. Dat is niet kwetsend, maar een feit.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:47

Wat een discussie..

Ieder z'n eigen smaak blijkt hieruit. Ik zal echter nooit begrijpen hoe sommige mensen het beeld van Adelinde en met mond opengaande en tandenknarsende Parzival mooier kunnen vinden dan het bijzonder harmonieuze en ongedwongen beeld van Charlotte met Valegro die de oefeningen met twee hoeven in de neus doet. Ik ben het eens dat het beeld van Parzival expressiever was, maar in de dressuur gaat het eenmaal niet om expressie, maar om dressuur, samenwerking tussen ruiter en paard. Parzival piaffeerde met kruis hoog en achterhand die niet onder de massa kwam. De piaffe van Valegro zag er misschien simpeler uit, maar hij ging wél zitten in de piaffe, om maar een voorbeeld te noemen.

Ik zag in dit topic voorbij komen dat Nederlanders ondankbaar zijn. Niet iedereen uiteraard, maar veel wel. Ik ben van mening dat Nederland blij moet zijn met de individuele zilveren medaille. Ik lees hier en daar ook opmerkingen dat de medaille van Charlotte eigenlijk toebehoort aan Nederland, daar Valegro Nederlands gefokt is en dat de voor België goed rijdende Claudia ook Nederlands is. Ik vind dat van die onzinnige opmerkingen. Valegro heeft goud gewonnen omdat zijn Britse amazone hem zo fijn rijdt en Claudia komt uit voor België. Deal with it. In Duitsland zijn ze ook niet van mening dat de drie gouden medailles van Anky tot Duitsland behoren omdat ze Duits gefokte paarden reed.

En per slot van rekening: Charlotte heeft nou eenmaal goud gewonnen. Ze had zowel de beste technische score als de beste artistieke score. Leer het accepteren.. Misschien zijn in 2016 de rollen wel weer omgedraaid :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:00

Bomba schreef:
Ik lees hier en daar ook opmerkingen dat de medaille van Charlotte eigenlijk toebehoort aan Nederland, daar Valegro Nederlands gefokt is en dat de voor België goed rijdende Claudia ook Nederlands is.

Dat laatste zei in eerste instantie iemand uit België ik zag de relevantie er niet van in, maar herhaalde het later om een commentaar uit te lokken

Kan je die eerste opmerking over Valegro met de post en naam erbij even quoten. Want ik herinner mij dat jij altijd vond dat Totilas een product van het Trakehner Verband was en dat het KWPN onterecht reclame daar mee maakte en dat is net zo onzinnig als hetgeen je nu aanhaalt.
Dus vandaar de bron graag.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:05

sarabande schreef:
Bomba schreef:
Ik lees hier en daar ook opmerkingen dat de medaille van Charlotte eigenlijk toebehoort aan Nederland, daar Valegro Nederlands gefokt is en dat de voor België goed rijdende Claudia ook Nederlands is.

Dat laatste zei in eerste instantie iemand uit België ik zag de relevantie er niet van in, maar herhaalde het later om een commentaar uit te lokken

Kan je die eerste opmerking over Valegro met de post en naam erbij even quoten. Want ik herinner mij dat jij altijd vond dat Totilas een product van het Trakehner Verband was en dat het KWPN onterecht reclame daar mee maakte en dat is net zo onzinnig als hetgeen je nu aanhaalt.
Dus vandaar de bron graag.

Vind je het heel erg als ik geen zin heb om dat weer op te zoeken?
Wat betreft Totilas zit je ernaast, maar wel een eind in de goede richting. Ik vond dat Gribaldi onterecht tot KWPN hengst werd bestempeld en dat zijn punten naar het KWPN gingen. Ben nog altijd van mening dat het KWPN op al het goede wat ze tegenkomen een KWPN stempel drukken, maar dat is iets met oude koeien en een sloot, en dat draagt niks bij aan dit topic.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:07

Bomba schreef:
Vind je het heel erg als ik geen zin heb om dat weer op te zoeken?

Dat vermoedde ik al

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:13

Edit: Laat ook maar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:19

Ik zie niemand zeggen dat de medaille Nederland toebehoort, alleen maar trots op het Nederlandse fokproduct, dat lijkt me toch geen laakbare houding en is totaal iets anders dan jij zei.

Edit je hebt het weggehaald en terecht.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 14-08-12 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:21

sarabande schreef:
Ik zie niemand zeggen dat de medaille Nederland toebehoort, alleen maar trots op het Nederlandse fokproduct, dat lijkt me toch geen laakbare houding en is totaal iets anders dan jij zei.

Ja.. Laat ook maar. Je hebt gelijk, zoals gewoonlijks.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:15

sarabande schreef:
Het grote verschil met Nederland wordt hier weergegeven door een Belg, wij hebben ons neergelegd bij zo weinig prestaties. Dan is het begrijpelijk dat de mentaliteit waar het voor Nederland nooit genoeg is, een kloof opwerpt en het wordt verward met ondankbaarheid

Nou, vier zilveren medailles halen in de paardensport alleen al, noem ik geen mindere prestatie.

Maar je hebt gelijk, een atleet wil altijd beter. Een loper wil altijd sneller, een hoospringer wil altijd hoger,... Iedereen streeft naar die gouden medaille en dat is mooi. Zilver? Mooi, volgende keer goud. Dat is een fantastische mentaliteit. Het is die mentaliteit die echte sporters van de rest onderscheidt. Zij die ervoor willen gaan, die het beste uit zichzelf willen persen.
Maaaaaaar, wanneer het mislukt, wanneer een sporter faalt, kijk en luister dan naar de interviews. Wat zegt zo een sporter dan? Ik heb gefaald, ik was niet de beste, ik moet beter trainen, ik moet nog aan deze fouten werken, ik ga nu in overleg met de coach, ik sta er weer over vier jaar en dan ga ik absoluut voor goud.
Allemaal zinnen die beginnen met "ik".
Wat gebeurt er hier in dit geval: "Charlotte was echt niet beter dan Adelinde. Die zilveren medaille is een zoveelste tik. Ze gunnen het ons niet. Stomme jury, doodschieten *haha* Gewoon voortrekkerij. Er moet echt een nieuw dressuurhandboek komen want de jury weet van toeten noch blazen precies."

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:18

Feit is dat veel succesvolld paarden KWPN-ers zijn. 1 op de 3 bij de laatste OS. Daar las ik ook laatst allerlei opmerkingen/berichten over. Verder is het natuurlijk een combinatie: genen, opfok, opleiding, ruiter en moment van de dag. En dat gekat over en weer is kinderachtig en kortzichtig.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:03

Na het zien van de filmpjes kan ik niet anders dan het met de jury eens zijn.
Parzival loopt de halve proef met zijn mond open, als ze daarmee goud had gehad stop ik onmiddelijk met elke vorm van paardensport dan ook. (en dan heb ik het nog niet over haar straffe teugelvoering en het feit dat hij nooit echt goed draagt, verbaasd het nog dat ze zilver hebben gekregen)

Valegro loopt veel ontspannener, natuurlijker en het plezier straalt er bij beide vanaf, dan mag zo'n foutje in een overgang wel vergeven worden.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:04

Murphy schreef:
Hermelientje schreef:
Ik vind het vreselijk irritant Murphy dat jij de discussie wilt kapen voor jouw stokpaardje. Daar zijn al zoveel discussies over. Ik weet niet of ik de enige ben die dit zo ervaart?

Mijn stokpaardje??
Zou niet voor iedereen het welzijn van zijn of haar paard het stokpaardje moeten zijn???
Ipv "Arme Adelinde die te kort wordt gedaan"

Bij mij is het welzijn van mijn paard het stokpaardje en ik heb helemaal nergens gezegd dat Adelinde tekort wordt gedaan, beetje flauw om dat nu te gaan zeggen met een quote van mij erbij. Op mijn andere bericht over de beoordeling van Ernes van die Portugees met Rubi ga je maar helemaal niet in. Ik vond hem ook mooi rijden (al heeft zijn paard natuurlijk niet in huis wat een aantal anderen wel hadden), hij was wat mij betreft een hoogtepunt in lichtheid en harmonie, dus dat ben ik zeker met je eens. En kennelijk zag Ernes dat ook en in ieder geval nog ietsje meer dan de anderen. Ipv hem helemaal onderaan te zetten zoals jij beweert waardeerde hij hem zelfs beter dan de anderen. Is aantoonbare onwaarheden vertellen en dingen verdraaien ook geoorloofd volgens jou als het welzijn van paarden je stokpaardje is? Het zou je echt sieren als je nu even "o dat had ik dan mis" zou zeggen.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:04

2 dingen:

Allereerst begin jíj over "mijn stokpaardje" waarmee je de discussie af wilt leiden van de Rollkur, hetgeen ík bestrijd.
Die gouden plak heeft Adelinde terecht niet gekregen omdat er geen losgelatenheid aanwezig is, geen gedragenheid (getuige de hoge croup en een achterbeen áchter de massa), takt viel weg in de Piaffe-pirouettes, een absolute oprichting ipv een relatieve, geen aanleuning zoals aanleuning bedoeld is, maar een harde strakke stangteugel, open mond, knarsentanden en ga zo maar door.
Dit alles is het gevolg van hun trainingsmethode!
Dus hoe kun je dan zeggen "dat daar al zoveel discussies over zijn".
Dit gaat over nú, over de O.S., heeft niets met andere discussies te maken, maar alles met het wel of niet terecht krijgen van een gouden plak.

"Arme Adelinde die te kort gedaan wordt" slaat op de Adelinde-aanhangers hier die niet wíllen zien hoe dat paard als een mechanische, willoze krachtpatser door de baan gaat.
Dus is een algemene opmerking en slaat niet specifiek op jou.

Voor wat betreft de punten van Wim Ernes voor de Portugees:
Hier moet ik je gelijk in geven.
Ik kreeg deze info van een bekende in Engeland (een insider) en heb nagelaten dit na te trekken en dat doe ik normaal wel, indien mogelijk.
Ik heb verder niet gekeken of het dan misschien het puntental van de GP of GP-Special betreft.
En dat was dom, daar heb je gelijk in.
Is verder wel een futiliteit vergeleken bij alle bagger die mensen als Wim Ernes, Jan Peeters en natuurlijk Sjef Janssen ten onrechte uitkramen richting Londen en de 6 van de 7 juryleden:
geheel níet professioneel ...!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:15

Het hele jurykorps moet aangifte doen, dát zal hem leren.
Ik schaam me er gewoon voor dat hij zijn zegje mag doen 'namens' Nederland.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:20

murphy102 schreef:
2 dingen:

Allereerst begin jíj over "mijn stokpaardje" waarmee je de discussie af wilt leiden van de Rollkur, hetgeen ík bestrijd.
Die gouden plak heeft Adelinde terecht niet gekregen omdat er geen losgelatenheid aanwezig is, geen gedragenheid (getuige de hoge croup en een achterbeen áchter de massa), takt viel weg in de Piaffe-pirouettes, een absolute oprichting ipv een relatieve, geen aanleuning zoals aanleuning bedoeld is, maar een harde strakke stangteugel, open mond, knarsentanden en ga zo maar door.
Dit alles is het gevolg van hun trainingsmethode!
Dus hoe kun je dan zeggen "dat daar al zoveel discussies over zijn".
Dit gaat over nú, over de O.S., heeft niets met andere discussies te maken, maar alles met het wel of niet terecht krijgen van een gouden plak.

"Arme Adelinde die te kort gedaan wordt" slaat op de Adelinde-aanhangers hier die niet wíllen zien hoe dat paard als mechanische, willoze krachtpatser door de baan gaat.
Dus is een algemene opmerking en slaat niet specifiek op jou.

Voor wat betreft de punten van Wim Ernes voor de Portugees:
Hier moet ik je gelijk in geven.
Ik kreeg deze info van een bekende in Engeland (een insider) en heb nagelaten dit na te trekken en dat doe ik normaal wel, indien mogelijk.
Ik heb verder niet gekeken of het dan misschien het puntental van de GP of GP-Special betreft.
En dat was dom, daar heb je gelijk in.
Is verder wel een futiliteit vergeleken bij alle bagger die mensen als Wim Ernes, Jan Peeters en natuurlijk Sjef Janssen ten onrechte uitkramen richting Londen en de 6 van de 7 juryleden:
geheel níet professioneel ...!

Wat mij stoort aan deze discussie, is dat alles in het groteske wordt getrokken.
Parzival staat nu juist niet bekend om het willoos en mechanisch door de baan gaan. Net als eerder al werd gesuggereerd over Salinero. Het zijn juist IMO karakterpaarden die helemaal niet willoos door de baan gaan.
Verder vind ik het super leuk voor Charlotte (toch een jonge onervaren meid) (en Hester) dat zij goud heeft gewonnen en het is goed voor de breedte van de sport. Voordeel voor de fokkers van KWPN is dat de exportmogelijkheden en vraag nog steeds zullen groeien naar (de nieuwe) afzetgebieden. Tijd terug een artikel gelezen over de export van paarden en mogelijkheden in Azie en in de komende jaren naar Brazilië. Brazilie is booming :D
Persoonlijk kreeg ik toch weer het meeste kippenvel van de kur van Anky met Salinero.
En misschien vergeet men het hier: maar het is de taak van een bondscoach om de belangen van Nederland te verdedigen en te vergroten, indien mogelijk. Dat Sjef dat misschien niet altijd even taktisch doet en dat dit misschien niet de juiste manier is, is een andere discussie.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:29

Met zo'n strakgetrokken stang, open mond, knarsende tanden en opgetrokken hals is 'gewillig opvolgen wat de ruiter vraagt' nou niet het eerste wat in mij opkomt.

En omdat sjef de belangen van nederland behartigd mag hij er maar alles uitflappen waar hij zin in heeft?
Ik ben echt van mening dat ze aangifte moeten doen, de jury hoort onschendbaar te zijn.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:34

sarabande schreef:
Dat een Tinkerliefhebber beledigd is omdat ik aangeef dat een Tinker op de OS niet voor de hand ligt zegt meer over de Tinker liefhebber dan over mij. Ik kreeg zelfs een foto toegestuurd waarop een lachende Adelinde voor een schuurtje niet in wedstrijdtenue op een Tinker zit duidelijk voor de fun, dat zou moeten aantonen dat Adelinde op de OS Tinkers zou moeten rijden

Nee hoor, zo ging het:
Sarabande schreef:
Wha ha ha Adelinde rijden op een Tinker, raap me even op :') :') _O- _O- _O-

Waarop ik jou pb'de
Citaat:
Wie zit er hier op Tinkerhengst Bing dan?? Juist ja... Adelinde.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AUFVDWEV.jpg :D

Ik heb met geen woord geschreven dat Adelinde een tinker zou moeten rijden op de OS. Jij ook niet, jij hebt geschreven "rijden op een Tinker".
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 14-08-12 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:34

Electra, de definitie van een Happy Athleet vinden we terug in het Scala. Heel simpel.
Maar daarover ga ik niet discussiëren. Als jij dat fijne combinaties vindt, dan is dat jouw mening en dat is prima.
Daar gaat het niet over.
Sjef, Wim Ernes en Jan Peeters zijn onsportief én achterbaks door het goud van Charlotte "Dubieus" te noemen. Dit is de gehele wereld over gegaan.
Dat heeft niets te maken met het ontbreken van tact, maar alles met het niet tegen je verlies kunnen.
En dát is een hele slechte eigenschap van een coach en maakt iemand zelfs totaal ongeschikt om coach te zijn, los van medailles binnenhalen. Een coach zou een voorbeeld moeten zijn.
We hebben dit natuurlijk al veel vaker meegemaakt met Sjef.
Toen Marianne Vos Sportvrouw van het Jaar werd ipv Anky, heeft Sjef zo'n stennis gemaakt dat het zelfs de andere dag op de Radiozender 538 werd besproken. En zo zijn er nog vele situaties geweest waarin je je als Nederlander schaamt voor deze Nederlandse coach.
Hoogste tijd voor verandering.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:37

KootMiraDrum schreef:
sarabande schreef:

Nee hoor, zo ging het:
Sarabande schreef:
Wha ha ha als Adelinde rijden op een Tinker, raap me even op :') :') _O- _O- _O-

Waarop ik jou pb'de
Citaat:
Wie zit er hier op Tinkerhengst Bing dan?? Juist ja... Adelinde.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AUFVDWEV.jpg :D

Ik heb met geen woord geschreven dat Adelinde een tinker zou moeten rijden op de OS. Jij ook niet, jij hebt geschreven "rijden op een Tinker".

Zoals ik al zei dit topic gaat over het rijden op de OS geen kiekjes voor de fun ergens bij een schuurtje op een stilstaand paard. En als je me quote doe dan de hele context