Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saar88 schreef:Geryon schreef:Ik zou juist denken dat als je in de landing zo naar beneden buigt, dat je juist je paard eerder laat landen, door je gewicht. Kan wel veel schelen, net als dat een paard minder goed kan basculeren als je erg op de hals leunt (dan kan de schoft niet omhoog)
Daar heb je gelijk in idd! Iets anders kan ik niet bedenken. Heb zelf ook nooit een sloot gesprongen, maar die zou toch eigenlijk makkelijker te springen moeten zijn dan een hoogtesprong? Of zeg ik nu iets doms?
Saar88 schreef:Geryon schreef:Ik zou juist denken dat als je in de landing zo naar beneden buigt, dat je juist je paard eerder laat landen, door je gewicht. Kan wel veel schelen, net als dat een paard minder goed kan basculeren als je erg op de hals leunt (dan kan de schoft niet omhoog)
Daar heb je gelijk in idd! Iets anders kan ik niet bedenken. Heb zelf ook nooit een sloot gesprongen, maar die zou toch eigenlijk makkelijker te springen moeten zijn dan een hoogtesprong? Of zeg ik nu iets doms?
amykimmie schreef:Met een sloot moet je meer snelheid maken zodat het paard vlakker en verder springt.
Zelf vindt ik hoogtesprongen makkelijker, maar misschien is dat bij anderen anders?
MarliesV schreef:miccamaaike schreef:Ik ga nu vast een blonde vraag stellen... maar die beste 20 die door mogen naar de laatste rond, gaan alle tellers dan weer op 0?? en tellen nu de afgelopen 3 parcoursen ook mee??
Ik als blondje zal ff antwoorden dan, haha.
De wedstrijd van vandaag telt ook mee qua punten voor morgen. De individuele strijd gaat dus over 2 rondes waarbij beide rondes tellen.
Evt. beide 0 voor meerdere combi's betekend een barrage morgen na de 2e ronde.
MarliesV schreef:Ik als blondje zal ff antwoorden dan, haha.
De wedstrijd van vandaag telt ook mee qua punten voor morgen. De individuele strijd gaat dus over 2 rondes waarbij beide rondes tellen.
Evt. beide 0 voor meerdere combi's betekend een barrage morgen na de 2e ronde.
Saar88 schreef:amykimmie schreef:Met een sloot moet je meer snelheid maken zodat het paard vlakker en verder springt.
Zelf vindt ik hoogtesprongen makkelijker, maar misschien is dat bij anderen anders?
Ik bedoelde eigenlijk ook meer qua houding en mee komen boven de sprong. Je hebt bij een sloot veel minder te maken met de zwaartekracht? Dus makkelijker te blijven zitten? Zo'n idee! Omdat Geryon en ik ons afvroegen waarom veel ruiters zo ontzettend ver naar voren komen op de sloot?