Nieuw design voor Bokt.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Re: Nieuw design voor Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:52

Ik ben nu al helemaal gewend. Heb bart al gepb't omdat mijn postcode het niet doet bij de markt. Vind alleen de balk helemaal onderaan de pagina wat breed. :j

Op mijn mobiel is hij heel duidelijk bij mij, zal zo kijken of ik een foto kan maken.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:54

ik kon niks posten

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 19:11

@_coquette_: Dank voor de screenshots! Dat is idd niet de bedoeling, is het nu beter?
@NiKip: Als je wel meteen ingelogd bent dan heb ik wel een idee waar het mis gaat. Is wat lastig aanpassen, kan even duren dus maar gaat op de lijst :j
@Judith_: Ik ben er naar aan het kijken maar erg lastig om dit probleem op te lossen omdat browser niet moeten kunnen crashen op websites :\ Ander probleem is dat de site hier niet crashed, daardoor is het heel erg moeilijk om de oorzaak te vinden.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:26

BartVB schreef:
De mensen die uitgelogd zijn; zijn jullie wel ingelogd als je op 'Forums' klikt en dan teruggaan naar de voorpagina?

@Bettina; De 'eigen berichten' en 'actieve onderwerpen' iets verder uit elkaar zetten in de header is krap, maar zal kijken wat ik kan doen.
@Blijheid; foto's aan de bovenkant van de hoofdpagina worden nu als het goed is niet meer uitgerekt.
@Dorien66; zie PBs :)

De mensen die Bokt bekijken op de telefoon; kunnen jullie een screenshotje maken? Mag hier geplaatst worden of, als mailen makkelijker is, naar mijn gebruikersnaam @bokt.nl Dank!

Hoe ziet jullie ideale Bokt.nl hoofdpagina er uit op de mobiele telefoon? Of heb je een voorbeeld van een site die je mobiel erg prettig vindt werken? Wat is de informatie die je meteen binnen handbereik wil hebben als je via je telefoon naar de hoofdpagina gaat?

bij deze:
*edit: foto verwijderd want hij is veeeeel te groot!!
http://img407.imageshack.us/img407/5166/fotoaw.png

hoe mijn ideale bokt eruit ziet?? zoals hij was!! werkte perfect maar dat zal m niet worden meer... wat ik voor de mobiele versie graag zou zien is dat het weer naast elkaar zou passen... het loopt nu zoals je ziet over elkaar heen... in de oude breedtes was alles prima, nu momenteel ook geen problemen met de rest van de site alleen de nieuwe layout van home zorgt voor problemen, vermoedelijk omdat mijn iphone de boel niet naast elkaar kwijt kan... ??? iniedergeval erg lastig aangezien de knopjes in mijn eigen scherm niet goed te gebruiken zijn doordat je snel iets anders klikt....

dus ik zou zeggen hou het in de mobiele versie (mocht die er komen) gewoon simpel... nieuws op de homepage en voor de rest voor de eigen berichten en de actieve berichten gewoon de knopjes gebruiken... verder hoop ik dat de rest van het forum zo blijft qua opmaak aangezien ik vrees dat dit op mobiel nog wel voor meer probleempjes zou kunnen zorgen... hoop dat er wat aan verbeterd kan worden zodat mijn boktplezier blijft!!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 21:58

Alleen kon je op de oude pagina helemaal niets zonder in te zoomen. De nieuwsberichten zijn vrijwel niet te lezen en de balk met wikiwijzigingen/nieuwe berichten is alleen te lezen als je heeeeel erg goede ogen hebt. Het moet toch echt beter kunnen dan dat :D

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:39

Ik vond dat juist helemaal niet erg dat je moest inzoomen! (Op m'n iPhone). Gebruikte ook nooit m.bokt.nl
Zoals het nu is op m'n telefoon word ik ook niet bij van *scroll* *scroll* *scroll* *scroll* *scroll* *scroll*
Nu is er (nog?) geen verschil tussen m.bokt.nl en gewoon bokt.nl op m'n telefoon.
Ik zou persoonlijk gewoon het bokt willen zien op m'n telefoon, zoals ik dat ook op m'n computer zie. Of dus in elk geval de keuze hebben tussen de mobiele versie en normaal.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:23

Hoe zoek je nu naar leden?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:26

Rechts onderin staat de ledenlijst.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:29

Moest er vijf minuten aan wennen (al dat oranje :)) ), maar vind het zeker een vooruitgang.
Zeker dat 'kadertje' met eigen berichten op de homepage vind ik erg fijn. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:40

Ik heb niet het hele topic doorgelezen :o
Maar is er al gemeld dat de knop "uitgebreid zoeken" niet te zien is, behalve als je er "per ongeluk" overheen gaat onder het gewone zoekveld.

Het is dus zeg maar een roll-over, maar in beginsel is de letterkleur hetzelfde als de achtergrond en daardoor niet te zien.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:42

Lees op de vorige pagina problemen met de mobiele site......

Maar ik heb een iphone en bok vrolijk verder, maar zie totaal geen verschil met hoe het eerder was...... :? :?
Of gaat dat enkel om de homepage/nieuwspagina? Die gebruik ik nooit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:42

manzano schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen :o
Maar is er al gemeld dat de knop "uitgebreid zoeken" niet te zien is, behalve als je er "per ongeluk" overheen gaat onder het gewone zoekveld.

Het is dus zeg maar een roll-over, maar in beginsel is de letterkleur hetzelfde als de achtergrond en daardoor niet te zien.

Dat klopt en is de bedoeling ook geloof ik...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:45

Oh en wat is het nut ervan?? Heb me rot gezocht...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:46

Het nut...geen idee. :')

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:50

Ik begin er aan te wennen...

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:56

Nog even een vraagje. Op de i pad is de link uitgebreid zoeken pas te zien als je op zoeken klikt. Is het ook mogelijk deze altijd zichtbaar te hebben?

Er zijn wat onduidelijkheden over en bovendien scheelt het een handeling. Verder wordt ik op mijn mobiel. Samsung galaxy gio iedere keer automatisch uigelogd ondanks dat ik altijd ingelogd blijven aangevinkt heb. Op mijn mobiel gebruik ik dolphin brouwser

Ook nog een ander vraagje. Waar kan je nu terug vinden op welke server je zit?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:23

De server staat onderin in het midden je moet er alleen wel even met je muis overheen net als bij het uitgebreid zoeken.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 23:46

Zoeken is aangepast omdat 95% van de tijd een zoekopdracht alleen bestaat uit het invullen van een paar zoekwoorden. Wat dat betreft is het aantal handelingen nu voor de meeste gevallen teruggebracht. Ander voordeel is dat de pagina's nu iets rustiger worden en wat minder overweldigend zijn als je nieuw op Bokt komt. Het overgrote deel ben je informatie op de site aan het bekijken, een permanent zichtbare 'uitgebreid zoeken' link leidt dan vooral af :j

@fenja; als het goed is ben je niet echt uitgelogd, iig niet van het forum. Als je het forum aanklikt zou ook de voorpagina weer aan moeten geven dat je ingelogd bent. Daar wordt aan gewerkt :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:48

Ik moet zeggen, het went al...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 23:58

Mooi zo :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:02

Rustiger door het weglaten van dat ene knopje??? :')

Er is zoveel bijgekomen aan "hectiek" dat ik die logica echt niet kan volgen :n

Maar goed, ben blij dat ik hem eindelijk gevonden heb.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:04

@zonnebloem18 wat betreft de server op de i pad kan ik deze niet zien ik. Ik neem aan dat deze ondeaan in de donkere balk staat waar aan de linker kant @bokt.nl staat en rechts help regels enz enz. Op de ipad klik ik die balk aan maar kan niets zien. Er komt ook niets te voorschijn.
@ bart. Dus voor het zoeken op een gebruikersnaam moet je altijd eerst het zoekenveld aantikken om dan vervolgens de link aan te kunnen tikken met uitgebreid zoeken. In mijn ogen is dat een onnodige extra handeling helemaal voor op mobiel. Ik zit nu op een i pad maar ik zou het handiger vinden als de link direct zichtbaar bleef staan. Weet niet of er meer mensen dit hebben.
Voornamelijk als ik dingen bekijk op markt zoek ik de gebruikersnaam op van die persoon. Ook voor huiskamertoppics is het nu veel lastiger om iedereen er weer bij te zoeken. Ik zou liever gewoon een link zoeken zien dan hoe het nu opgelost is.
Laatst bijgewerkt door fenja op 05-08-12 00:07, in het totaal 3 keer bewerkt

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 00:04

Haha, niet alleen dat ene knopje :) Maar de bovenkant van de pagina is nu een heel stuk rustiger/overzichtelijker (vind ik dan :D). Voorpagina kan nog wel wat verbeteringen gebruiken idd :)

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:10

Misschien is het handig om een toppic te maken met uitleg over waar wat terug te vinden is? Dit ook voor mensen die nu met vakantie zijn en straks terug komen. Kunnen ze in een keer lezen wat de veranderingen zijn. Bijv als je inlogt komt er een eenmalig uitlegscherm?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:13

Hier werkt zowat alles weer perfect,op 1 ding na.
Ik moet steeds mijn wachtwoord opnieuw intypen,mijn boktnaam komt wel automatisch bij het intikken v.d. eerste letter,maar het wachtwoord dus niet.Ik heb aangevinkt dat het mijn naam en wachtwoord autom.moet inloggen.