Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tafje

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:33

Hij oogt niet alleen kind, hij is het ook. Op die leeftijd woonde ik al 8 jaar zelfstandig. En de titel zou moeten zijn; Rath heeft tijd nodig ipv totilas.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:39

Tafje schreef:
Hij oogt niet alleen kind, hij is het ook. Op die leeftijd woonde ik al 8 jaar zelfstandig. En de titel zou moeten zijn; Rath heeft tijd nodig ipv totilas.

Dat ben ik niet met je eens. Ik blijf nog steeds niet tegen Rath en denk, dat het echt de combi is, die tijd nodig heeft.
Hij is 27 ofzo toch.... Ik woon 5 jaar op mezelf, maar zie daar op de bank niet zo´n volwassen persoon zitten, als ik mezelf nu zie....

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:53

Ik zei toch hetzelfde ?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:56

VOlgens mij zeggen jullie hetzelfde hoor:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:28

Nee, Tafje zegt dat Rath tijd nodig heeft en Tendance bedoeld dat het de combinatie (dus beide) is die tijd nodig heeft..

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:45

Ow, ik dacht dat jullie het over het deel hadden van het kind zijn :D

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:12

De titel van het filmpje is ' wonderpaard heeft tijd nodig'. Ik bedoelde; Mat heeft tijd nodig, titel klopt dus niet. Dat het paard het kan hebben 3 wereldtitels, een wereldrecord en scores boven de 90% al bewezen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:45

er wordt hier gesproken alsof het meerendeel Toot en ruiter persoonlijk kent,.. of misschien wel als stalgenootje heeft gehad. Of beter: Tootje als verzorgpaardje heeft gehad.
Ik ken ze niet persoonlijk. Oordelen over beelden van tv kan ik ook, maar er zit vast meer achter. En hoe mooi mag een 8e (? toch?) plaats zijn? Dat is toch wel 100 x verder dan ik ooit ga komen. Combinatie of niet.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 26-08-11 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:46

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:54

Die foto plaatste ik gisteren hier, die hebben ze hier vandaan gehaald, prachtig die commentaren, die foto is zo emotioneel

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:56

Hij stond eergisteren ook al op bokt. Ik had hem via de mail gekregen en in een topic gezet op de voorpagina :j
Hij komt oorspronkelijk uit de NuSport.
Echt een hele mooie foto.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:59

Cayenne schreef:
Hij stond eergisteren ook al op bokt. Ik had hem via de mail gekregen en in een topic gezet op de voorpagina :j

Hij stond bij ons in het HK topic, wie heeft die foto eigenlijk gemaakt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:00

Geen idee, er stond geen fotograaf bij en ik heb de NuSport zelf ook niet.
Ik kan het wel even vragen aan degene die hem gemaild heeft. Misschien dat het in het artikel zelf stond.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:05

Wauw wat een prachtige foto. Spreekt heel veel emotie van af. Hoe zou Edward zich gevoeld hebben? Blij om hem te zien? Hij lacht wel. Maar toch is het ook triest. Zou Toot hem herkennen?
En dan als klap op de vuurpijl het shirt van de dame met Germany erop, shirt lijkt zo nog oranje ook.
Hele ironische foto eigenlijk met dubbele bodem, je voelt er vele lagen doorheen.

Ben ook benieuwd wie de foto genomen heeft.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:16

Tendance schreef:
1 ding valt me wel op in dit filmpje, wat me eerder nog niet opgevallen was.
Ik zal Rath nooit met mezelf kunnen vergelijken. Sorry, maar hoe hij daan op die bank zit, zit hij nog heel erg onder de veren van moeder. Ik vind hem echt nog zo'n kind ogen.... En dat terwijl ik even oud ben als hij.
Misschien staat hij nog wel gewoon te weinig op eigen benen om te vlammen, misschien hoeft hij wel gewoon niet hard genoeg te werken.
Weg onder ouders veren en ik denk, dat het dan helemaal goed met hem gaat komen.

Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd hoor, maar zo vind ik het wel ogen.
En dan te bedenken, dat ik helemaal niet anti-Rath ben en helemaal niet tegen de verkoop van Toot ben/was.

Ben het met je eens. Hij oogt onzeker, en zegt ook niet veel nieuws. Uiteindelijk eindigt wat hij zegt, ook steeds op hetzelfde, ook al zou ik ook niet weten wat te zeggen. Maar de Duitse knullen hier om me heen zie ik ook wel heel 'zacht' zijn hoor.Heel nagelegen aan de familie. Het enige nieuwe is, heel gewaagd, dat het in 2012 lukken gaat.

Maar eerlijk is eerlijk, er is ook veel aan de 2 ouders gelegen. Die rusten op oude successen. Hebben paarden uitgezocht voor hem, en toe geschoven. Vraag me af, hoe dat zit, met zelf je weg zoeken?

Wat Frau Linnsenhof aangaat, heb videos op youtube bekeken, en ik ben niet begeistert van haar rijstijl. Heel correct, dat wel, maar spat er niet vanaf, net TE netjes. Maar wie ben ik.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:36

sarabande schreef:
Cayenne schreef:

Hij stond bij ons in het HK topic, wie heeft die foto eigenlijk gemaakt

Volgens mij ene Wilma Haan. Stond gistermorgen op Twitter:

@WilmaH: foto van Edward Gal, Totilas en het Duitse team op het EK in nieuwe NUsport http://t.co/Ai6xHAT
Laatst bijgewerkt door Tafje op 26-08-11 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:38

Met de I Phone gemaakt, het moment is subliem

Cera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:14

Ik heb het nusport magazine in mijn bezit, het betreft hier editie 34 met een reportage over Rath/Totilas in Rotterdam. Op bladzijde 61 staat de foto waarbij Ed Totilas een aai over zijn neus geeft. Het grappige is, in het magazine kun je heel goed zien dat Rath net op Totilas wil stappen. Ik heb aan de redactie van nusport gevraagd, wie de foto heeft gemaakt. Er staat wel een naam onder het artikel, maar ik wil het even verifiëren.

Het magazine kun je gewoon in elke boekwinkel (Bruna, Primera) kopen. Online kun je hem ook bestellen en dan kost hij deze week maar 1 Euro http://www.nusport.nl/magazine/index.html

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:23

Wat ik me afvraag is wat de groom en MAR op dat moment gedacht zouden hebben...
''Donder op, mijn paard''! of misschien een praatje met elkaar hebben gehouden...
Alhoewel ik die kans klein acht :o

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:25

Tafje schreef:
ChocoBesnier schreef:
Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat het jammer is voor het publiek.
Vind het een heel subjectief artikel. Als je vind dat het onprofessioneel is om ruzie te maken met je vader in het openbaar dan is dit artikel het op zijn minst.
En omdat iedereen het spektakel mist van Edward met Toti wordt Totilas nu vermenselijkt tot en met. Juist alsof T himself in zijn stal ligt te dromen van Edward en een spectaculaire kür.

En inderdaad er wordt nu overdreven met een roze bril gekeken naar de tijd van Edward en Totilas.
Herinnerd zich iemand de proef van Gal met Totilas waar ook zo'n heisa rond was, omdat hij de hengst te kort in de hals zou rijden?
En dat er teveel voorbeengezwaai zou zijn en geen achterhandgebruik? En ga maar door...

Ik weet ook wel dat het niet dezelfde mensen zijn die reageren, maar het gaat om het algemeen gevoel dat er rond wordt gecreëerd.
Het doet me denken aan een heel succesvolle zakenman die in de goot beland na een verkeerde investering -sfeer.
Terwijl Rath toch echt niet slecht heeft gepresteerd.

Het betreft hier geen artikel maar een column. Dat hoeft dus niet objectief te zijn omdat het o.a. een mening van de schrijver is. En de discussie gaat niet over Ed en Toot in het verleden maar over het nu; MAR & Toot. En dat hij niet slecht heeft gepresteerd daar zijn de meningen dus over verdeeld en doet nu eigenlijk ook niet meer ter zake. Vraag is wat hij gaat doen; verder trainen of (tijdelijk) het bijltje er bij neergooien en zijn andere paarden rijden (incl. bretton woods).

over de prestaties op zich is geen discussie mogelijk: best wel ok, bij de beste vijf van europa horen! Of dit aan verwachtingen! voldeed is een heel ander ding.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:54

Tafje schreef:
De titel van het filmpje is ' wonderpaard heeft tijd nodig'. Ik bedoelde; Mat heeft tijd nodig, titel klopt dus niet. Dat het paard het kan hebben 3 wereldtitels, een wereldrecord en scores boven de 90% al bewezen.

Feit! _/-\o_
En laten we hem dat aub gunnen ook.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:57

Tafje schreef:
Citaat:
Schockemöhle: „Natuurlijk ben ik teleurgesteld. Wat ik mis is dat de ruiter bepaalt wat er in de ring gebeurt. Totilas had in Rotterdam duidelijk geen zin om wat te laten zien. Matthias kon dat niet veranderen.

Wat een Bulls..t zeg. Net of ieder paard 'zin' moet hebben om iets te laten zien. Dat ligt duidelijk bij de ruiter. Had hij niets anders als excuus kunnen gebruiken??
Rath is duidelijk nog niet zover dat hij een paard van dit kaliber aan kan. Wellicht wel nooit.. aangezien we voor Toot nooit niets van hem hebben gehoord op dit niveau.
En ja, hij is nog jong, en ja ze zijn nog niet lang een combinatie, en ja je hebt dan last van druk, en ja ook hij heeft hiervoor gekozen.. (kan me niet voorstellen dat zijn moeder dit door z'n str..t heeft geschoven en hij niet op Totilas wilde rijden, hij heeft er dus ook voor gekozen). Maar dat hoort er allemaal bij en hadden ze allemaal dus van te voren kunnen weten.

HAHA idd
vond het ook een beetje de schuld op totilas afschuiven... En in zn intervieuw na de proef zei rath zelf
dat hij een paar bevele niet duidelijk genoeg aan aan toot door gaf ;)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:14

Citaat:
over de prestaties op zich is geen discussie mogelijk: best wel ok, bij de beste vijf van europa horen! Of dit aan verwachtingen! voldeed is een heel ander ding.

Neen aan de verwachtingen voldeed het niet.
Maar wat verwachten we ook niet! Dat Rath de draad oppikt waar Gal hem heeft achtergelaten. Dat is gewoon ONMOGELIJK voor een jongen van zijn leeftijd met zijn ervaring.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:17

Dat verwacht ik dus helemaal niet, dat hij verder gaat waar Gal stopte. Hoewel hij dat zelf eerst wel zei. Maar door het grote PR circus, wordt je wel op dwaal gedachtes gebracht. Als je zegt; dat is alleen om zo snel mogelijk geld teru te verdienen (PS heeft gezegt dat binnen 3 jaar te willen doen), krijg je ook weer sommigen over je heen, want dan ben je ook te negatief.

Ze grijpen iig wel iedere kans aan, om zich te verontschuldigen. Interviews, films en praat programma's. Hij/zij had(den) gewoon beter kleine wedstrijden kunnen pakken, en de PR wat minder overdone kunnen houden, en rustig aan elkaar wennen. Dan nog was er wel pers opgedoken, maar had je overtuigender overgekomen, met je mening. Nu spreekt alles elkaar tegen: grote wedstrijden rijden, nog aan elkaar moeten wennen, kijken wat T op wedstrijden doet, had ook op kleinere gekunt. Je gaat het toch niet zo groots aanpakken als je er feitelijk niet klaar voor bent?

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:29

luve_rozes schreef:
Dat verwacht ik dus helemaal niet, dat hij verder gaat waar Gal stopte. Hoewel hij dat zelf eerst wel zei. Maar door het grote PR circus, wordt je wel op dwaal gedachtes gebracht. Als je zegt; dat is alleen om zo snel mogelijk geld teru te verdienen (PS heeft gezegt dat binnen 3 jaar te willen doen), krijg je ook weer sommigen over je heen, want dan ben je ook te negatief.

Ze grijpen iig wel iedere kans aan, om zich te verontschuldigen. Interviews, films en praat programma's. Hij/zij had(den) gewoon beter kleine wedstrijden kunnen pakken, en de PR wat minder overdone kunnen houden, en rustig aan elkaar wennen. Dan nog was er wel pers opgedoken, maar had je overtuigender overgekomen, met je mening. Nu spreekt alles elkaar tegen: grote wedstrijden rijden, nog aan elkaar moeten wennen, kijken wat T op wedstrijden doet, had ook op kleinere gekunt. Je gaat het toch niet zo groots aanpakken als je er feitelijk niet klaar voor bent?

Ik geef je hierin volledig gelijk. De combi was duidelijk nog niet helemaal klaar om een EK mee te rijden.
En de PR was inderdaad erover. Teveel druk op ruiter en paard.
Door al het zwartkijken en de PR hadden ze geen keuze meer.
Want stel dat hij niet deelneemde aan het EK. Dan zou het zijn: Zelfs dat paard krijgt hij niet EK klaar.