Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:09

Ben het met je eens dat "in Duitsland waren ze ook helemaal niet te spreken" een generalisatie is en feitelijk onjuist is.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:10

Nogmaals ga ik verder niet in discussie daarover maar zou nog steeds niet weten hoe ik mensen die in duitsland wonen dan zou moeten noemen. Maar goed het zal wel de blondfactor zijn die ik over me heb.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:43

Simpelweg "in Duitsland was ook niet iedereen te spreken" is genoeg, het zijn wel Duitsers maar in jouw zin was heel Duitsland niet over Edward en Totilas te spreken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:53

horseyfries schreef:
Simpelweg "in Duitsland was ook niet iedereen te spreken" is genoeg, het zijn wel Duitsers maar in jouw zin was heel Duitsland niet over Edward en Totilas te spreken.

Ach is wel een beetje spijkers op laag water zoeken hoor.
Mag toch aan nemen dat een beetje weldenkend mens ook wel snapt wat ermee bedoeld word.

Vind het allemaal aardig kinderachtig worden zo.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:37

Je zou ook gewoon kunnen toegeven dat ze gelijk hebben dat het een generalisatie is en dat je dat gewoon zo niet bedoelt had ;) Ben je gelijk van het gezeur af!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:40

horseyfries schreef:
Je zou ook gewoon kunnen toegeven dat ze gelijk hebben dat het een generalisatie is en dat je dat gewoon zo niet bedoelt had ;) Ben je gelijk van het gezeur af!

Het zou pas generalisatie zijn als ik het zo bedoeld had!!!
Maar sommige mensen willen graag alles letterlijk zo zien en zijn niet bereid om achter de woorden op het scherm te kijken.

Maar goed zijn jullie nu klaar met dit onzinnige gedoe?
Laatst bijgewerkt door easygoing op 04-06-11 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:41

Tja, er zijn ook genoeg Duitsers die min of meer de rollkur of LDR al jaren toepassen, dus is het helemaal niet aan de Hollanders toe te schrijven. Net zo min dat alle Hollanders rollkur of LDR rijden. Trouwens, je moet altijd uitkijken met generaliseren. Zijn mond open was me trouwens nog niet opgevallen. Ik heb trouwens geen idee hoe strak of los de neusriem nu zit of vroeger zat. Maar goed, nu begeef ik me op glad ijs. Ik zou het wat dat betreft allemaal wel eens als insider willen bekijken. Kan ik misschien nog wel van leren. Duidelijlk is dat Matthias hem anders rijdt dan Edward, dus wel zullen in de tijd zien waar hem dit brengt.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:54

De gedachte "hij kan tenminste zijn mond opendoen" ging door mijn hoofd heen, maar zoals je al zegt vur moet je oppassen met dat soort gedachten. ;)

Hier wat Edward zelf zegt over het vormen van een combinatie:
In het Duits
http://interaktiv.chioaachen.de/news/ne ... 5#anker849
of Engels
http://interaktiv.chioaachen.de/news/ne ... 5#anker849

Kort samengevat moet Mathias volgens Edward veel geduld hebben voordat hij een team zal vormen met Totilas en hij zal hard moeten trainen omdat het altijd moeilijk is een Grand Prix paard van iemand anders over te nemen. Heel erg sportief hoe hij erover spreekt!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:45

horseyfries schreef:
Ben het met je eens dat "in Duitsland waren ze ook helemaal niet te spreken" een generalisatie is en feitelijk onjuist is.

Inderdaad... het zou wel een heel rare actie zijn om 15 miljoen neer te leggen voor iets waar je landgenoten niet op zitten te wachten ;)

En dat de vader vab Rath negatieve dingen zegt over het paard lijkt me ook niet gek... als het een wonderpaard zou zijn was elke fout te wijten aan zijn zoon; welke vader zou zoiets toegeven?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:18

Die negatieve dingen van vader Rath stammen meer uit de periode voor ze Totilas kochten, ook hij heeft nogal wat commentaar op de trainingsmethode van de Nederlandse ruiters gehad, en de bewegingen van Totilas... ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:51

horseyfries schreef:
Die negatieve dingen van vader Rath stammen meer uit de periode voor ze Totilas kochten, ook hij heeft nogal wat commentaar op de trainingsmethode van de Nederlandse ruiters gehad, en de bewegingen van Totilas... ;)

:j

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:55

nouja fijn voor hem dt het zo goed gegaan is!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:00

Nou, een prima debuut lijkt mij, ik vind dat ze het super gedaan hebben :j Wat me wel opvalt is dat Rath Totilas niet zo explosief laat laten in het uitstrekken van de draf, vind dat een stuk fijner om naar te kijken dan dat hij zijn benen tot aan zijn oren gooit :j

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:06

Valt je niet ook op dat Rath Totilas nérgens zo explosief laat bewegen als hij kan? Ook passage en piaffe worden op halve kracht gereden, mss om fouten te voorkomen? In trainingsfilmpjes zie je dat hij miscommunicaties krijgt als hij wel voluit probeert te gaan, dan galoppeert Totilas aan in de uitgestrekte draf, springt hij uit de piaffe naar voren en wordt hij onregelmatig in de passage.
Dus ik ben bang dat hij dit niet doet omdat hij dat "fijner" vind, maar omdat hij problemen probeert te voorkomen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:24

Ik denk het ook HF. Ik denk dat hij gewoon nog niet het gevoel heeft qua doseren van de hulpen om tot op het randje te kunnen gaan zoals Edward dat wel kon. Ook heel logisch natuurlijk, aangezien hij Totilas nog maar heel kort rijdt. Ik kan me dus voorstellen dat je dan eerst nog maar even op safe rijdt, maar ik denk dat er zeker aan gewerkt wordt. Ik ben erg benieuwd hoe de combinatie zich ontwikkeld, ik vind Rath wel een fijne ruiter om naar te kijken, sommige vinden hem grof, maar dat vind ik niet. Ik vraag me wel af of hij het paard ooit zo zal kunnen laten lopen als Edward dat kon, maar hij komt vast wel een stuk verder dan hij nu is. Ik denk alleen dat de olympische spelen voor hen wel eens wat te vroeg kan komen, ik denk dat ze meer tijd nodig hebben, maar we zullen zien. :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:17

Ben het helemaal met je eens, en ik zie dat groffe ook niet zo. Volgens mij ontploft Totilas als je er een groffe ruiter opzet en wordt die ruiter naar de maan gelanceert ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:24

Ik ben het volledig met je eens, Lante. :)

Ook ik ben erg benieuwd hoe deze jonge combinatie zich gaat ontwikkelen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:16

Ben ik met jullie eens. Ze moeten nog wel even willen ze op volle kracht gaan. Ik vind toot ook erg onrustig in de aanleuning in het piaffe en passage deel. Maar dat zal allemaal nog beter gaan. Dat kan nu ook nog niet perfect zijn.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:13

heb Toot net zien starten in Wiesbaden. Fouten in piaffe, uitgestrekte galop, pirouette en de appuyemente gingen ook niet echt lekker. Matthias keek niet echt blij en "vergat" Toot te belonen na de proef. Ik vond overall dat Totilas er nu als elk ander paard uitziet. Hoop toch echt dat het beter gaat worden

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:30

hmm wat vervelend ..
wat zonde van dat paard

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:54

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:52

horseyfries schreef:
Valt je niet ook op dat Rath Totilas nérgens zo explosief laat bewegen als hij kan? Ook passage en piaffe worden op halve kracht gereden, mss om fouten te voorkomen? In trainingsfilmpjes zie je dat hij miscommunicaties krijgt als hij wel voluit probeert te gaan, dan galoppeert Totilas aan in de uitgestrekte draf, springt hij uit de piaffe naar voren en wordt hij onregelmatig in de passage.
Dus ik ben bang dat hij dit niet doet omdat hij dat "fijner" vind, maar omdat hij problemen probeert te voorkomen.

Hij werd wat overmoedig en probeerde vandaag "voluit te gaan".... en mijn voorspelling kwam uit.... *\o/* *\o/*