normaalste zaak van de wereld. Zo hoor je een paard te trainen

Ik snap werkelijk waar niet dat je zo met je paard om wil gaan. Ben echt niet van de softe aanpak
of zo maar op het moment dat je zoiets normaal gaat vinden ben je echt ver heen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Coloured schreef:In mijn ogen is dit nog veel groffer dan dat gedoe in de dressuur.
fanci_mike schreef:Weet je, hij plukt eens wat. Ik kan zo niet zien wat hij voor bit in heeft hangen, en dus kun je niet zeggen hoe het inwerkt. Tuurlijk kan het allemaal net iets minder. Maar wil je 100% in de show bereiken, dan train je 150%, je raakt er altijd 50% kwijt. Ik zeg niet dat ik alles goedkeur wat hij doet, maar ik begrijp tenminste nog waarom hij het doet. Ik heb ook zo'n paard staan dat beter reageert op ophoudingen dan op wat anders. En in "the heat of the moment" wil je wel eens te grof doorkomen.
Waar ik me meer aan stoor, is dat 85% van de mensen die hier reageren NIET begrijpen wat deze man precies doet (wil bereiken met de correcties) en hem daarop afkraken want dit is mishandeling. En daarin ben ik het dus volledig met QuarterH eens, schoenmaker blijf bij je leest. Het oordeelt zo makkelijk als je ergens geen verstand van hebt. (En daarom geef ik geen commentaar op RITP, ik heb er geen kaas van gegeten.Hoewel ik ook daar weleens wat voorbij zie komen dat ik mishamndeling zou noemen.)
Illusion1990 schreef:fanci_mike schreef:Weet je, hij plukt eens wat. Ik kan zo niet zien wat hij voor bit in heeft hangen, en dus kun je niet zeggen hoe het inwerkt. Tuurlijk kan het allemaal net iets minder. Maar wil je 100% in de show bereiken, dan train je 150%, je raakt er altijd 50% kwijt. Ik zeg niet dat ik alles goedkeur wat hij doet, maar ik begrijp tenminste nog waarom hij het doet. Ik heb ook zo'n paard staan dat beter reageert op ophoudingen dan op wat anders. En in "the heat of the moment" wil je wel eens te grof doorkomen.
Waar ik me meer aan stoor, is dat 85% van de mensen die hier reageren NIET begrijpen wat deze man precies doet (wil bereiken met de correcties) en hem daarop afkraken want dit is mishandeling. En daarin ben ik het dus volledig met QuarterH eens, schoenmaker blijf bij je leest. Het oordeelt zo makkelijk als je ergens geen verstand van hebt. (En daarom geef ik geen commentaar op RITP, ik heb er geen kaas van gegeten.Hoewel ik ook daar weleens wat voorbij zie komen dat ik mishamndeling zou noemen.)
150% bestaat niet. En dat is nu juist waar het verkeerd gaat. Heeft niets met verstand te maken. En misschien is het wel mooi dat de "leek" eens reageert. Geen verstand van zaken geeft een andere kijk op het beeld. De "kenner" gaat toch dingen goed praten. Ik vind het in ieder geval not done wat die man met dat bekkie van dat paard uitvreet...
kleinvosje schreef:Ik ben niet partijdig hoor, maar ben wel blij dat er nu ook eens een keer zulke filmpjes van andere ruiters dan dressuurruiters opduiken. Er wordt altijd maar afgegeven op de dressuursport, zijnde grof en hardhandig, met twee bitten en te strakke stangen etc.
beaversrun schreef:Denk dat er vele zijn die het ook niet fijn vinden dat Steeple chases met dressuur vergeleken word en dat is toch ook allebei ''Engels''.
rosanne44 schreef:Ik word hier gewoon misselijk van. Dit heeft niks met paardrijden of westernrijden te maken. Die man gaat over lijken om te winnen. En zo te zien in het eerste filmpje heeft het paard nog wat aan z'n knie ook... Laten ze 'm opsluiten!