Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 00:29

NiKip

Re: Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 01:45

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 07:00

En wat als het paard na maanden behandeling en heel veel pijn het toch niet had gehaald?
En als euthanasie bij mensen niet strafbaar was, denken jullie dan niet dat er veel meer ernstig zieke mensen zouden worden "geholpen"?
Gelukkig hebben we bij dieren de keus!

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 08:19

aerdenhout1 schreef:
En wat als het paard na maanden behandeling en heel veel pijn het toch niet had gehaald?
En als euthanasie bij mensen niet strafbaar was, denken jullie dan niet dat er veel meer ernstig zieke mensen zouden worden "geholpen"?
Gelukkig hebben we bij dieren de keus!

Ik denk ook dat de verhouding mens dier hier helemaal buiten staat omdat er op mensen slechts in hele bijzondere posities euthanasie gepleegd mag worden. Zelfdoding is zelfs strafbaar (al snap ik niet hoe ze een dader gaan veroordelen). Gelukkig mogen wij dieren het leed dat wij mensen moeten lijden besparen. maak gebruik van dat voorrecht wat een dier heeft ten opzichte van ons mensen, en bespaar het dier dat leed.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:44

nouww zelfdoding is niet strafbaar gesteld in Nederland, hulp bij zelfdoding wel..

voor de rest benik het volledig met je eens!! Het is niet humaan om zo'n paard te laten leven, het is egoistisch, en hoe meer ik er over nadenk hoe kwader ik erom kan worden!! bah!! Misschien dat we daar een strafbaar feit van moeten maken....

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:19

ninajojo schreef:
Ik heb net haar facebook pagina bekeken.. Paard ziet er op en top uit ;) Enkel nog 1 wond die nu ook aan het genezen is.

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0450_n.jpg

Ziet er inderdaad super uit :oo

Ik denk dat we nu maar vooral blij moeten zijn dat het weer goed met suki gaat! We toch niks aan de beslissing van de eigenaresse veranderen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:03

Kijken jullie wel goed? BIj het hoofd, De stukken waar ze bezig zijn en de kont zijn de wonden zichtbaar.

taigaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:31

als ik naar het hoofdje van dit paard kijk zou ik denk ik ook kiezen voor inslapen.
vooral de rug was er super slecht aan toe en met al die littekens kan het paard toch ook niet meer lekker soepel lopen?
het is inderdaad best zielig ondanks de pijnstillers kan hij nog best wel veel pijn hebben gevoeld..
en of het paard na 2 jaar opknappen nou echt vrolijk word vraag ik me ook af?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:33

Ja ik kijk goed ja ;)
Vergeleken met hoe ze eruitzag vlak na de brand, zijn die kleine wondjes minimaal. Wondjes ter grootte van wat ieder paard zou kunnen oplopen in de wei. Verder heeft ze bijna overal op haar rug ook al weer haar.
Op alle foto's die ik daar bekijk vind ik het paard er niet ongezond slecht uitzien. Er staat ook een foto van het genezingsproces van 1 van haar wonden. http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1046_n.jpg

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:54

Ja, ze heeft inderdaad nog een wond.
Betekend nog niet dat ze gelijk helse pijnen doorstaat oid. Als ik een wond heb doet die ook niet gelijk zeer.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:58

Ik zie trouwens echt nog maar 1 wond?
De grijze plekken zijn geen wonden, maar gewoon huid waar weer (grijs) haar op komt.

edit: sorry 2, 1 op haar rug en 1 op haar nek.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:21

ninajojo schreef:
Ja ik kijk goed ja ;)
Vergeleken met hoe ze eruitzag vlak na de brand, zijn die kleine wondjes minimaal. Wondjes ter grootte van wat ieder paard zou kunnen oplopen in de wei. Verder heeft ze bijna overal op haar rug ook al weer haar.
Op alle foto's die ik daar bekijk vind ik het paard er niet ongezond slecht uitzien. Er staat ook een foto van het genezingsproces van 1 van haar wonden. http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1046_n.jpg

Just curious, maar wat zijn al die 'rondjes' op de foto's in de wond? :)

De keus de de eigenaresse heeft gemaakt is gemaakt, daar kunnen we nu wel over doorzagen maar daar veranderen we niks meer aan. Feit is dat het paardje nu zo goed als genezen is. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben, omdat je nooit kunt weten hoe je reageert in een verschrikkelijke situatie als deze als je het nooit hebt meegemaakt. Ik ben wel blij voor de eigenaresse dat haar paardje zo goed op is geknapt, een paard dat echt niet meer wilt had dat (denk ik) ook al lang opgegeven. :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:58

Bellarose schreef:
ninajojo schreef:
Ja ik kijk goed ja ;)

Just curious, maar wat zijn al die 'rondjes' op de foto's in de wond? :)

De keus de de eigenaresse heeft gemaakt is gemaakt, daar kunnen we nu wel over doorzagen maar daar veranderen we niks meer aan. Feit is dat het paardje nu zo goed als genezen is. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben, omdat je nooit kunt weten hoe je reageert in een verschrikkelijke situatie als deze als je het nooit hebt meegemaakt. Ik ben wel blij voor de eigenaresse dat haar paardje zo goed op is geknapt, een paard dat echt niet meer wilt had dat (denk ik) ook al lang opgegeven. :)

Volgensmij zijn dat kleine stukjes huid. Een huidtransplantatie dus ;)

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:31

Zo goed als genezen??????????? Weet je hoeveel pijn die wonden BLIJVEN doen!!!! 70% huid doet pijn. 30% doet geen pijn of wel pijn door het trekken van de aangetaste huid. Pijn en nog eens pijn. Lekkere liefde voor je paard!!!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:52

Ja en dat kan dus niemand zeker weten @PhiaBink, dat blijft gissen.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:08

esmir schreef:
renatevb schreef:
Een leven is een leven hoor, of het nu mens of dier is, in mijn ogen is dat even veel waard. Elk leven is waardevol hoor :j

Tuurlijk, maar niet elk leven is even waardevol.. Dat moest nog kunnen dat mijn vriend het leven van de hond net zo waardevol vind als dat van mij 8)7

Het gaat er niet om dat dat dier niet mag leven, maar dat het egoistisch is als je zo dier laat leven, beter gezegd pijn laat lijden.
Waarom een dier in leven houden, terwijl het zoveel pijn heeft.. Als je zoiets doet, getuigd dat van, in mijn ogen , je totaal geen respect heb voor het leven van het dier, en voor het dier zelf..

Waarom is het minder egoïstisch om een mens tegen zijn wil pijn te laten lijden en in leven te houden? Dat is geen respect hebben voor het leven van een 'superieure' mens...
Maar in elk geval, ik kan beide standpunten begrijpen en denk dat ieder in zijn geval gewoon zijn keuze maakt en dat geen van beide verkeerd zijn.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:33

Er zijn argumenten die ik lees van: je kan niet zeker weten dat ze pijn hebben geleden. Wat nu als we eens logisch nadenken. Als we onze paarden aaien vinden de meeste dat pijn, een klap van een zweep voelen ze ook goed. Bij een wond merk je ook dat het pijn doet als je eraan komt of afspuit met water. Zelfs bij een injectie merk je dat ze het voelen.
Wat denk je zelf ???70% verbrand over een lichaam zou dat dan geen pijn doen?? Een brandwond heet niet alleen brandwond omdat het verbrand is, maar ook omdat deze wonden de ergste pijnen veroorzaken namelijk het branden.
Ik vind dat dat sommige paardeneigenaren zo blind zijn in hun liefde voor hun paard dat ze voor het gemak het paard niet meer centraal zetten. Liefde is loslaten.
Ja de paarden zijn er nu voor een groot deel bovenop, dat haalt niet weg dat ze een lange en pijnvolle weg hebben gelopen.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:05

esmir schreef:
Tuurlijk, maar niet elk leven is even waardevol.. Dat moest nog kunnen dat mijn vriend het leven van de hond net zo waardevol vind als dat van mij 8)7

Het gaat er niet om dat dat dier niet mag leven, maar dat het egoistisch is als je zo dier laat leven, beter gezegd pijn laat lijden.
Waarom een dier in leven houden, terwijl het zoveel pijn heeft.. Als je zoiets doet, getuigd dat van, in mijn ogen , je totaal geen respect heb voor het leven van het dier, en voor het dier zelf..

Citaat:
Waarom is het minder egoïstisch om een mens tegen zijn wil pijn te laten lijden en in leven te houden? Dat is geen respect hebben voor het leven van een 'superieure' mens...
Maar in elk geval, ik kan beide standpunten begrijpen en denk dat ieder in zijn geval gewoon zijn keuze maakt en dat geen van beide verkeerd zijn.

Ik denk dat je dan de strekking van mn post, of de hele discussie, niet begrijpt. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die liever dood zijn dan met heel veel pijn leven..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:03

Dat weet ik wel zeker :j

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:07

Vind een kogel in haar hoofd een stuk humaner.
Allemaal eigenbelang omdat ze zogenaamd zoveel van het dier houden.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:23

skyline schreef:
Ik vind dit echt een onzinnige vergelijking ,
Een mens kan je niet zomaar de stekker er uit laten trekken , ook voor een kind dat 70% verbrand zou zijn blijf hij of zij hele leven er last van houden , en maar niet te spreken over de pijnlijke revalidatie en eventuele trauma's die het op heeft gelopen .
Een mens kan iedergeval nog kiezen . Een paard kan moeilijk zeggen maak mij maar dood want zo wil ik niet meer leven .

Volstrekt eens. En daarbij, een ernstig verbrand mens weet waarom hij of zij pijn lijdt, en dat het mogelijk is om over twee jaar vrijwel pijnvrij te zijn, en dat het een kwestie is van afzien en volhouden. Een mens heeft de mogelijkheid om te hopen, en hoop geeft energie. Dit in tegenstelling tot dieren, die in het nu leven. Een paard hoopt niet dat het beter wordt, een paard denkt niet: nog even volhouden en dan kan ik weer door het weiland rennen. Een paard beseft alleen dat het nu heel veel pijn doet, en weet niet waarom. En dan is twee jaar heel erg lang. Een twee jaar durende revalidatie die met zoveel pijn gepaard gaat mag je een dier mijns inziens niet aandoen.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:42

eowyn04 schreef:
suvan schreef:
. Ik denk dat het dier zelf wel aan kan geven of hij wil blijven leven of niet. Als je ziet dat hij niet meer vecht, moet je ook niet egoistisch zijn en het dier laten gaan.

jep, je kan dat goed aan een dier zien.
Daar geloof ik heilig in.

Ik weet niet of dit sarcastisch bedoeld was, jouw opmerking? Ik mag toch hopen dat jij je paard goed genoeg kent en kan aanvoelen wanneer hij pijn of ongemak heeft en wel of geen vechtlust laat zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:54

Sharmila schreef:
Super zeg dat het beestje zo is opgeknapt! :D
Ik heb er een dubbelgevoel over. 2 jaar is lang ja, maar ja 100% herstel is dan wel verzekerd. Hoeveel mensen stappen niet een aantal jaren met hun paard vanwege een peesblessure. Is toch ook pijnlijk? Paard staat op stal, mag niet op de wei. Wordt een aantal keren per dag van stal gehaald om te stappen op het harde. En de kans op 100% herstel is dan wel onzeker.

Sja ik snap de keuze van de vrouw om toch hiervoor te kiezen. Zeker als je de garantie krijgt dat je paard 100% de oude wordt.

Geen idee wat ik zou doen in de situatie trouwens. Lastige keus....

je kan me veel wijsmaken, maar dit paard is nooit meer 100% de oude.

Ik vind het egoïsme en zelfs verwaarlozing/een vorm van mishandeling.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:56

Ayasha ik ben het compleet met je eens.

Mensen denken het beste te doen door het paard te laten revalideren want dan is hij er nog.
Ondertussen komt het egoisme meer naar boven dan de daadwerkelijke liefde voor het paard.
Hou je van je paard dan bespaar je je paard dit leed.
Ben je egoistisch dan hoop je maar dat hij snel hersteld want dan kun je er weer op klimmen 8)7

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:01

suvan schreef:
Ik weet niet of dit sarcastisch bedoeld was, jouw opmerking? Ik mag toch hopen dat jij je paard goed genoeg kent en kan aanvoelen wanneer hij pijn of ongemak heeft en wel of geen vechtlust laat zien.

Sarcastisch?? :?
Nou nee, ik ken mijn paard door en door.
En aan de hand daarvan zou ik mijn beslissingen nemen.
Dus snap hier niet helemaal wat je bedoelt of dit sarcastisch is of niet.