Tendance schreef:@ easygoing:
Dan zijn we inderdaad niet hetzelfde...
Wij kunnen niet in de portemonnee van Visser kijken, dus daar niet helemaal over oordelen.
Als ik een paard verkoop, dan verkoop ik een paard, ze kunnen dan nog zo zeggen dat ze er een plan mee hebben, maar als de verkoop rond is, dan wil dat niet zeggen dat er dan aan het plan gehouden wordt.
Verkoop is verkoop... De handel is hard, maar zo is het nu eenmaal...
Voor 10 miljoen kun je hele leuke dingen doen of paarden kopen!!!
En Toot hoorde bij Edward??? Hij reed dit paard en ja misschien beter dan wie ook ooit zal kunnen doen, maar we moeten ook niet overdrijven. Plus dat Edward het heel erg vindt allemaal, maar ook hij gaat verder en legt zich erbij neer...
Een paard hoort bij je zolang je hem rijdt, daarna hoort hij bij iemand anders.....
En geld speelt inderdaad bij mij wel degelijk een rol al laat ik wel mijn merrie behandelen tegen hartritmestoornis, terwijl we geen zekerheid hebben of het goed komt en loopt er een shet in de wei, die enkel eet en dus geld kost, maar dit doe ik omdat ik gek op die beesten ben.. Dus ik heb zeker wel liefde voor mijn paarden.
Maar ik heb ook nog een 4 jarige,(Waar ik ongelooflijk gek op ben) wat volgens velen een goed paard gaat worden en waar ik graag hoge scores mee wil behalen, maar als ik dan een bedrag aangeboden krijg wat ik niet kan afslaan, dan zal ook hij helaas een ander plekje krijgen...
Ik zeg ook niet dat jij niet goed bent voor je paarden alleen ik zeg wel dat het gevoel voor mij belangrijker is dan het geld. En nee ik kan niet in zijn portemonnee maar ik kan wel vanuit mijn eigen gevoel en hart spreken en die zeggen dat mijn gevoel en liefde met al het geld van de wereld niet te betalen zal zijn.
Je zegt zelf dat Toot morgen dood in zijn stal kan liggen en dat hij Visser zich dan voor zijn kop zou slaan als hij hem niet verkocht zou hebben maar ook Visser kan morgen voorgoed zijn ogen sluiten en dan heeft hij ook geen moer meer aan de miljoenen op zijn bankrekening dat is het zelfde laken en pak.
Geld maakt niet ultiem gelukkig waar gevoel, geluk en liefde dat wel kunnen.
Voor mij is de som dan heel makkelijk gemaakt. Leef nu en geniet nu want morgen kan het over zijn.
Vind jouw redenering dat een paard niet meer bij je hoort als hij onder het zadel bij een ander is vind ik echt gelul. Ik heb nog steeds een heel warm gevoel in me als ik denk aan de paarden die ik gereden heb en daarmee blijven ze ook voor altijd bij mij horen.
Het knopje is niet bij iedereen zomaar om te zetten en persoonlijk heb ik ook niet het gevoel dat dat bij Edward wel het geval is.