Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:57

easygoing schreef:
Tendance jij begrijpt de context van mijn berichten niet helemaal.
Maar goed als ik Visser was had ik hem niet verkocht en zeker niet aan de grootste concurrent en dan ook nog eens met de wetenschap dat er nog helemaal geen goed plan rondom het paard was bij de eventuele koper.
Als iemand zo veel geld bied voor een paard dan kan je als verkopen best nog wel wat tegen sputteren bij een wat naar mijn idee een overhaaste deal was.

Er zijn altijd 2 balletjes nodig, de kopende en verkopende partij. Ik leg dus helemaal niets neer bij wie dan ook. Het plan was er wel, alleen de praktijk was ietsje anders. De duitsers die ik sprak in november waren helemaal niet blij met de verkoop, ze hadden Totilas het liefst gewoon onder Edward gehouden.

Kendra

Nou nou, paard is niet verkocht aan de eerste de beste amateur...Je kunt veel van Ps zeggen, maar hij is natuurlijk wel een professional. Dat het nu anders gaat dan hij waarschijnlijk had gehoopt - tja, als je alles van tevoren weet....Het lijkt wat overdreven om Visser nog een keer na te wijzen - paard is al een half jaar in Duitsland!

Ik zit me ook af te vragen wat iedereen dan wel een 'goede verkoop' had gevonden. Een Arabische sjeik (die nu blijkbaar weer op het vinkentouw zit), of een rijke Amerikaan, of .....

Tendance

easygoing schreef:
sporter schreef:
Er zijn er echt nog wel meer die voor een verrassing kunnen zorgen.

Dat is zeker zo.En dat is juist ook het leuke aan wedstrijden en zeker op zulk hoog niveau.

Dat denk ik ook.. En over een paar jaar huppelt er een combinatie rond, die de combinatie Edward/Totilas naar de achtergrond doet verschuiven...
Misschien wel Edward/.... of Adelinde of een hele andere ruiter...
Wie weet dit keer met een geweldige merrie....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:00

setteke schreef:
easygoing schreef:
Maar goed als ik Visser was had ik hem niet verkocht en zeker niet aan de grootste concurrent en dan ook nog eens met de wetenschap dat er nog helemaal geen goed plan rondom het paard was bij de eventuele koper.
Als iemand zo veel geld bied voor een paard dan kan je als verkopen best nog wel wat tegen sputteren bij een wat naar mijn idee een overhaaste deal was.

Er zijn altijd 2 balletjes nodig, de kopende en verkopende partij. Ik leg dus helemaal niets neer bij wie dan ook. Het plan was er wel, alleen de praktijk was ietsje anders. De duitsers die ik sprak in november waren helemaal niet blij met de verkoop, ze hadden Totilas het liefst gewoon onder Edward gehouden.

Ik denk dan dat je die van mij niet goed begrijpt, want ik leg juist de schuld bij niemand neer en zeg ook niet dat jij dat doet!
En dat laatste is een mening van die mensen en in Nederland zullen er ook wel mensen zijn die blij zijn dat hij wel verkocht is, want daardoor maken ze toch kans om zelf hogerop de lijst te komen....
Tenslotte de ene zijn dood is de ander zijn brood...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:02

Tendance schreef:
easygoing schreef:

Ik denk dat ik je heel goed begrijp, maar het gewoon niet met je eens ben!!!
Als ze jou zoveel geld in je handen drukken... Zeg je dan nee????
Ik niet! En dan zou het plan me niet uitmaken...
En ook al is dat de grootste concurrent??? Wat zou het???
Plus dat Duitsland een concurrent van Nederland is, maar dat zijn alle andere landen toch ook????
En we zijn niet bij de deal geweest en hebben dus ook geen idee hoeveel er tegengesputtert is...

Ja ik zou het afslaan en zeker als de toekomst van het dier niet voldoende bepaald is.
Voor mij zou het geluk en het plezier onbetaalbaar zijn en ja dan zou ik met alle liefde de gok nemen dat hij zomaar dood in de wei zou liggen. PS neemt die gok net zo goed dus waarom zou Visser dat gedaan kunnen hebben.
De aankoop van Toot door PS en consorten komt op mij heel erg over als een gehaast iets zonder dat er een goed uitvoerbaar plan was en als verkopende partij zou ik daar niet aan mee willen werken.

Andere landen zijn inderdaad ook concurrenten maar niet de jarenlange grootste concurrent die al jaren op de nederlandse ruiters,paarden,methodes en Totilas af lopen te geven.
In de positie waarin Visser verkeerde kan je makkelijk hoge eisen hebben aan de verkoop van een dergelijk dier en ja dan kan je ook het recht van gunnen hoog in het vaandel houden.
Zelfs een aantal duitse topamazones zien dat wat er gebeurd is niet klopt, dat Toot bij Edward hoorde dat zegt toch ook wel wat he.

Maar goed Wij verschillen inderdaad van mening bij mij staat geld nooit en te nimmer voorop bij jou misschien wel.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:03

Kendra schreef:
Nou nou, paard is niet verkocht aan de eerste de beste amateur...Je kunt veel van Ps zeggen, maar hij is natuurlijk wel een professional. Dat het nu anders gaat dan hij waarschijnlijk had gehoopt - tja, als je alles van tevoren weet....Het lijkt wat overdreven om Visser nog een keer na te wijzen - paard is al een half jaar in Duitsland!

Ik zit me ook af te vragen wat iedereen dan wel een 'goede verkoop' had gevonden. Een Arabische sjeik (die nu blijkbaar weer op het vinkentouw zit), of een rijke Amerikaan, of .....

Tegen wie bedoel je dit eerste stukje??? Heb niet het gevoel, dat iemand dat hier zegt...

En ik vind dit een hele slimme verkoop, dus mijn antwoord heb je...
Tenzij hij tegelijkertijd een 2 keer zo hoog bod ergens anders had liggen op hetzelfde moment, dan had je een andere mogelijkheid kunnen overwegen...
En dan is de vraag alsnog wat je doet.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:04

Haha, mijn quote mislukte :D , was eigenlijk bedoeld voor Easygoing en niet voor jou.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:06

Setteke ze heeft het tegen Kendra.

Edit:sorry ik zie het al.

Er was nog niet daadwerkelijk een goed uitvoerbaarplan want er was zelfs nog niet eens een ruiter voor Toot. PS is rond geweest bij de toppers maar die haakte af en ik durf te wedden dat PS dat nooit aan heeft zien komen.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:10

Haha, nee ervoor heeft ze het tegen mij, never mind, ga slapen :z

Edit net gezien, ga nog steeds slapen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:11

setteke schreef:
Haha, nee ervoor heeft ze het tegen mij, never mind, ga slapen :z

Zie mijn edit ;) maar goed trusten.

Edit: hihiii gaat lekker zeg. Nogmaals trusten hahahaa

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:13

@ easygoing:
Dan zijn we inderdaad niet hetzelfde...
Wij kunnen niet in de portemonnee van Visser kijken, dus daar niet helemaal over oordelen.
Als ik een paard verkoop, dan verkoop ik een paard, ze kunnen dan nog zo zeggen dat ze er een plan mee hebben, maar als de verkoop rond is, dan wil dat niet zeggen dat er dan aan het plan gehouden wordt.
Verkoop is verkoop... De handel is hard, maar zo is het nu eenmaal...

Voor 10 miljoen kun je hele leuke dingen doen of paarden kopen!!!

En Toot hoorde bij Edward??? Hij reed dit paard en ja misschien beter dan wie ook ooit zal kunnen doen, maar we moeten ook niet overdrijven. Plus dat Edward het heel erg vindt allemaal, maar ook hij gaat verder en legt zich erbij neer...
Een paard hoort bij je zolang je hem rijdt, daarna hoort hij bij iemand anders..... Ook al behaald deze persoon er misschien mindere resultaten mee.

En geld speelt inderdaad bij mij wel degelijk een rol al laat ik wel mijn merrie behandelen tegen hartritmestoornis (niet goedkoop), terwijl we geen zekerheid hebben of het goed komt en loopt er een shet in de wei, die enkel eet en dus geld kost, maar dit doe ik omdat ik gek op die beesten ben.. Dus ik heb zeker wel liefde voor mijn paarden.
Maar ik heb ook nog een 4 jarige,(Waar ik ongelooflijk gek op ben) wat volgens velen een goed paard gaat worden en waar ik graag hoge scores mee wil behalen, maar als ik dan een bedrag aangeboden krijg wat ik niet kan afslaan, dan zal ook hij helaas een ander plekje krijgen...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:22

Tendance schreef:
@ easygoing:
Dan zijn we inderdaad niet hetzelfde...
Wij kunnen niet in de portemonnee van Visser kijken, dus daar niet helemaal over oordelen.
Als ik een paard verkoop, dan verkoop ik een paard, ze kunnen dan nog zo zeggen dat ze er een plan mee hebben, maar als de verkoop rond is, dan wil dat niet zeggen dat er dan aan het plan gehouden wordt.
Verkoop is verkoop... De handel is hard, maar zo is het nu eenmaal...

Voor 10 miljoen kun je hele leuke dingen doen of paarden kopen!!!

En Toot hoorde bij Edward??? Hij reed dit paard en ja misschien beter dan wie ook ooit zal kunnen doen, maar we moeten ook niet overdrijven. Plus dat Edward het heel erg vindt allemaal, maar ook hij gaat verder en legt zich erbij neer...
Een paard hoort bij je zolang je hem rijdt, daarna hoort hij bij iemand anders.....

En geld speelt inderdaad bij mij wel degelijk een rol al laat ik wel mijn merrie behandelen tegen hartritmestoornis, terwijl we geen zekerheid hebben of het goed komt en loopt er een shet in de wei, die enkel eet en dus geld kost, maar dit doe ik omdat ik gek op die beesten ben.. Dus ik heb zeker wel liefde voor mijn paarden.
Maar ik heb ook nog een 4 jarige,(Waar ik ongelooflijk gek op ben) wat volgens velen een goed paard gaat worden en waar ik graag hoge scores mee wil behalen, maar als ik dan een bedrag aangeboden krijg wat ik niet kan afslaan, dan zal ook hij helaas een ander plekje krijgen...

Ik zeg ook niet dat jij niet goed bent voor je paarden alleen ik zeg wel dat het gevoel voor mij belangrijker is dan het geld. En nee ik kan niet in zijn portemonnee maar ik kan wel vanuit mijn eigen gevoel en hart spreken en die zeggen dat mijn gevoel en liefde met al het geld van de wereld niet te betalen zal zijn.

Je zegt zelf dat Toot morgen dood in zijn stal kan liggen en dat hij Visser zich dan voor zijn kop zou slaan als hij hem niet verkocht zou hebben maar ook Visser kan morgen voorgoed zijn ogen sluiten en dan heeft hij ook geen moer meer aan de miljoenen op zijn bankrekening dat is het zelfde laken en pak.
Geld maakt niet ultiem gelukkig waar gevoel, geluk en liefde dat wel kunnen.
Voor mij is de som dan heel makkelijk gemaakt. Leef nu en geniet nu want morgen kan het over zijn.

Vind jouw redenering dat een paard niet meer bij je hoort als hij onder het zadel bij een ander is vind ik echt gelul. Ik heb nog steeds een heel warm gevoel in me als ik denk aan de paarden die ik gereden heb en daarmee blijven ze ook voor altijd bij mij horen.
Het knopje is niet bij iedereen zomaar om te zetten en persoonlijk heb ik ook niet het gevoel dat dat bij Edward wel het geval is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:23

Ketaki schreef:
ik vind aan de ene kant wel dat ze NLD hun trots hebben afgepakt.
ze willen ermee hoge ogen maken en scoren, denken dat als ze een GP paard kopen, wat al veel gewonnen heeft, dat ook zomaar elke ruiter ( ditmaal MAR) erop zetten, en denken daarmee te gaan scoren.
terwijl als je foto's ziet van die ruiter dat dat nog niet eens GP waardig zou mogen wezen.

NDL moet niet zeuren, die hebben onlangs een Belgische trots gekocht en wij hebben m harder nodig dan NLD
Maar heb je een belg onnozel zien doen?
Neen, want zo gaat t nu eenmaal. Get over it already. Het is maar een paard, een goed paard maar hij heeft geen diamanten hoeven en hij schijt geen goud dus Nederland gaat er niet aan ten onder dat ze m kwijt zijn. ;)
MAR zei niet dat hij 'm wel effe zou rijden zoals Gal maar dat hij wilde op pikken waar ie gestopt is en als topsporter vind ik het maar logisch dat je niet voor minder gaat dan het maximum.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-05-11 01:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:27

Maar wij weten ook niet hoe het gevoel van iemand met zo'n toppaard is... Het brengt niet alleen maar blijdschap, maar ook heel veel stress en onzekerheid met zich mee.. Daar moet je maar net mee om kunnen gaan...
En als Visser hem niet had verkocht en de volgende dag dood neer was gevallen, dan had hij en het geluk niet meer gehad en zijn nabestaanden geen geld, die misschien niets met paarden hebben... En verkoop hem dan nog maar eens, want dan veranderd de situatie wel degelijk.
Dus dat Visser dood zou gaan vind ik een beetje een vreemde inbreng.

Dat laatste heb ik ook wel, maar dat wil toch niet zeggen, dat het paard (op die manier gezien) niet ook bij meerdere mensen kan horen...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:28

Ayasha schreef:
Ketaki schreef:
ze willen ermee hoge ogen maken en scoren, denken dat als ze een GP paard kopen, wat al veel gewonnen heeft, dat ook zomaar elke ruiter ( ditmaal MAR) erop zetten, en denken daarmee te gaan scoren.
terwijl als je foto's ziet van die ruiter dat dat nog niet eens GP waardig zou mogen wezen.

NDL moet niet zeuren, die hebben onlangs een Belgische trots gekocht en wij hebben m harder nodig dan NLD
Neen, want zo gaat t nu eenmaal.
MAR zei niet dat hij 'm wel effe zou rijden zoals Gal maar dat hij wilde op pikken waar ie gestopt is en als topsporter vind ik het maar logisch dat je niet voor minder gaat dan het maximum.

Bedoel je Whitney?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:28

Ayasha schreef:
Ketaki schreef:

Neen, want zo gaat t nu eenmaal.

_/-\o_

Dank u!
Laatst bijgewerkt door Tendance op 09-05-11 01:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:29

Jup :) amper te vergelijken met Totilas maar desalniettemin een goed paard naar Belgische maatstaven.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:32

Tendance schreef:
Maar wij weten ook niet hoe het gevoel van iemand met zo'n toppaard is... Het brengt niet alleen maar blijdschap, maar ook heel veel stress en onzekerheid met zich mee.. Daar moet je maar net mee om kunnen gaan...
En als Visser hem niet had verkocht en de volgende dag dood neer was gevallen, dan had hij en het geluk niet meer gehad en zijn nabestaanden geen geld, die misschien niets met paarden hebben... En verkoop hem dan nog maar eens, want dan veranderd de situatie wel degelijk.
Dus dat Visser dood zou gaan vind ik een beetje een vreemde inbreng.

Dat laatste heb ik ook wel, maar dat wil toch niet zeggen, dat het paard (op die manier gezien) niet ook bij meerdere mensen kan horen...

Duidelijk dat je het dus niet begrijpt.
Als hij Toot niet verkocht had en plotseling was overleden dan was hij wel met trots en gelukkig gegaan.
Overigens denk ik dat zijn nabestaande genoeg te erven zullen hebben maar het hun geen moer zal schelen wat er te erven zal zijn want daarmee krijgen ze hun geliefde persoon niet mee terug.
Zover ik het gezin Visser ken zijn de paarden een groot deel van hun leven.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:33

Ayasha schreef:
Jup :) amper te vergelijken met Totilas maar desalniettemin een goed paard naar Belgische maatstaven.

Zeker weten alleen is er wel een klein maar wel belangrijk verschil en dat is dat Whitney niet naar nederland verkocht is maar hier getraind en gereden word met het oog op de verkoop.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:34

easygoing schreef:
Ayasha schreef:

Zeker weten alleen is er wel een klein maar wel belangrijk verschil en dat is dat Whitney niet naar nederland verkocht is maar hier getraind en gereden word met het oog op de verkoop.

hoe dan ook plukt minderhoud de pluimen van stefan ;)
Rath is ook niet eigenaar maar slechts ruiter.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:35

Laatst bijgewerkt door easygoing op 09-05-11 01:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:36

Doet er toch allemaal niet toe? :?
De grote lijnen blijven hetzelfde.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:39

Ayasha schreef:
[

hoe dan ook plukt minderhoud de pluimen van stefan ;)
Rath is ook niet eigenaar maar slechts ruiter.

Zie minderhoud nou nog niet echt op de allergrootste concoursen met Whitney rijden en zie dan ook niet echt welke vruchten Happie zou moeten plukken. Minderhoud heeft zelf nog super getalenteerde dieren staan waarmee hij ook echt aan de top mee kan draaien daarvoor had hij Whitney niet nodig.
Rath is niet de eigenaar maar stiefmams heeft wel een aardige duit in het zakje gedaan voor Toot.
En zover ik weet heeft PS Toot niet gekocht om weer te verhandelen.

Neemt niet weg dat ik het ook heel jammer voor Belgie vind hoor, gun het jullie van harte en dat meen ik echt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:42

Ayasha schreef:
Doet er toch allemaal niet toe? :?
De grote lijnen blijven hetzelfde.

Dat zijn dan wel heeeeeeel erg grote lijnen :+ buiten dat nederland Whitney niet weggekocht heeft maar dat de eigenaar dat zo besloten heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:45

easygoing schreef:
Zie minderhoud nou nog niet echt op de allergrootste concoursen met Whitney rijden en zie dan ook niet echt welke vruchten Happie zou moeten plukken. Minderhoud heeft zelf nog super getalenteerde dieren staan waarmee hij ook echt aan de top mee kan draaien daarvoor had hij Whitney niet nodig.
Rath is niet de eigenaar maar stiefmams heeft wel een aardige duit in het zakje gedaan voor Toot.
En zover ik weet heeft PS Toot niet gekocht om weer te verhandelen.

Neemt niet weg dat ik het ook heel jammer voor Belgie vind hoor, gun het jullie van harte en dat meen ik echt.

Rath heeft ook paarden staan en stiefmammie heeft geld genoeg om nieuwe te kopen die voldoen.
volgens mij weet niemand zeker wat ps zijn werkelijke plannen met toot zijn.
Duitsland heeft m ook niet weggekocht, de eigenaar heeft hem verkocht. ;) Naar wat ik las was Visser de drukte meer dan beu en hoewel hij niet officieel te koop stond heeft hij wel gezegd dat hij een goed bod niet zou weigeren -zijnde 10.000.000 en PS heeft dat geboden.