sporter schreef:- topruiter die zijn management niet voor elkaar heeft ( entingen)
- topruiters die geen geld hebben ( al weten ze het al heul lang van te voren)
- topruiters die ruzie maken met de bondscoach
- topruiters die andere wedstrijden (waar wel geld te verdienen valt) belangrijker vinden, waardoor de geen 'kandidaat' worden voor WEG
- topruiters die wel mee willen doen ,maar niet naar zaken als bijeenkomsten willen komen ( onderdeel van teamvorming?)
Hier staan er genoeg lijkt me.
- Over de persoon die 1 enting 1 dag te laat had 5 jaar geleden, ze reed toen nog helemaal niet lang western, ze was een non pro ruiter die best wel leuk reed, hoe kon zij dat nou weten?
- De KNHS stelt een bondscoach aan waar niemand ooit van heeft gehoord en die niet zoveel weet van Reining en waar niemand het mee kan vinden omdat hij er de raarste ideeën op na houdt, dat zal nooit gaan werken nee.
- Voor springen en dressuur is er een potje met bijvoorbeeld 100.000 euro (ik noem maar iets) om een goed team samen te stellen en een deel van de kosten te dekken, terwijl dat bij de Reining een stuk minder is en de deelnemers zelf nog een hele hoop geld moeten bijleggen.
- Je zegt wel mooi 'het kan niet want ik ben net op vakantie geweest dus het geld is op', maar het gaat hier niet om 1000 euro maar heel wat meer, en heel veel mensen kunnen dat niet zomaar in hun handen toveren. Als de Jong naar mij zou komen en zou vragen of ik mee wilde naar de WEG over 6 maanden maar dat ik zelf ook wel even een paar duizend euro bij moest betalen had ik ook vriendelijk bedankt hoor. Waarom zou je een paar duizend euro uitgeven voor een wedstrijd in Amerika als er wedstrijden in Europa zijn waarbij je een paar duizend euro kunt verdienen en niet zo veel hoeft uit te geven? In de westernsport is niet veel te verdienen, die mensen moeten het hebben van het trainen van andermans paarden en zoveel mogelijk prijzengeld bij elkaar winnen, die kunnen niet zomaar even een maand weg.
- De bijeenkomsten bijwonen in NEDERLAND is voor mensen die in AMERIKA wonen en werken echt géén doen.
Zoals al meerdere mensen hebben gezegd, leuk dat je mee doet in deze discussie maar je weet totaal niet waar je het over hebt en het komt nogal gemeen over.
En natuurlijk zal een deel van de problemen door de ruiters zelf komen, maar als de KNHS dan ook eens wat duidelijker wordt en de sport eerst nog heel wat meer zou groeien, zou het al een stuk beter gaan.