Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:38

sporter schreef:
- topruiter die zijn management niet voor elkaar heeft ( entingen)
- topruiters die geen geld hebben ( al weten ze het al heul lang van te voren)
- topruiters die ruzie maken met de bondscoach
- topruiters die andere wedstrijden (waar wel geld te verdienen valt) belangrijker vinden, waardoor de geen 'kandidaat' worden voor WEG
- topruiters die wel mee willen doen ,maar niet naar zaken als bijeenkomsten willen komen ( onderdeel van teamvorming?)

Hier staan er genoeg lijkt me.

- Over de persoon die 1 enting 1 dag te laat had 5 jaar geleden, ze reed toen nog helemaal niet lang western, ze was een non pro ruiter die best wel leuk reed, hoe kon zij dat nou weten?
- De KNHS stelt een bondscoach aan waar niemand ooit van heeft gehoord en die niet zoveel weet van Reining en waar niemand het mee kan vinden omdat hij er de raarste ideeën op na houdt, dat zal nooit gaan werken nee.
- Voor springen en dressuur is er een potje met bijvoorbeeld 100.000 euro (ik noem maar iets) om een goed team samen te stellen en een deel van de kosten te dekken, terwijl dat bij de Reining een stuk minder is en de deelnemers zelf nog een hele hoop geld moeten bijleggen.
- Je zegt wel mooi 'het kan niet want ik ben net op vakantie geweest dus het geld is op', maar het gaat hier niet om 1000 euro maar heel wat meer, en heel veel mensen kunnen dat niet zomaar in hun handen toveren. Als de Jong naar mij zou komen en zou vragen of ik mee wilde naar de WEG over 6 maanden maar dat ik zelf ook wel even een paar duizend euro bij moest betalen had ik ook vriendelijk bedankt hoor. Waarom zou je een paar duizend euro uitgeven voor een wedstrijd in Amerika als er wedstrijden in Europa zijn waarbij je een paar duizend euro kunt verdienen en niet zo veel hoeft uit te geven? In de westernsport is niet veel te verdienen, die mensen moeten het hebben van het trainen van andermans paarden en zoveel mogelijk prijzengeld bij elkaar winnen, die kunnen niet zomaar even een maand weg.
- De bijeenkomsten bijwonen in NEDERLAND is voor mensen die in AMERIKA wonen en werken echt géén doen.

Zoals al meerdere mensen hebben gezegd, leuk dat je mee doet in deze discussie maar je weet totaal niet waar je het over hebt en het komt nogal gemeen over.
En natuurlijk zal een deel van de problemen door de ruiters zelf komen, maar als de KNHS dan ook eens wat duidelijker wordt en de sport eerst nog heel wat meer zou groeien, zou het al een stuk beter gaan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:45

Moniek schreef:
en ja op het gebied van dit soort wedstrijden staat de FEI met de reining nog op de kleuterspeelplaats waar nog een hoop word gevallen voordat we in de bovenbouw komen

Maar dan begrijp ik als westernleek echt niet waar de ophef over gaat. Wat is dan het probleem met een team naar de WEG sturen, met de zelfkennis dat er nog een hoop te gebeuren staat en te leren valt, gewoon ervaring opdoen met het functioneren in een team, met een bondscoach, leren van de fouten die er nu gemaakt worden en die kennis inzetten om er over tien jaar ijzersterk te staan, met mensen die EN goed rijden EN goede paarden hebben EN het management voor elkaar hebben EN de financiële kant ok EN ondertussen al aan de weg timmeren door de jongere generatie op te leiden en veel ervaring op te laten doen in junioren en YR-teams?
Soms kost het gewoon tijd, maar er is toch niks mis mee om nu Europees goed mee te draaien en mondiaal gewoon te gaan voor de ervaring in de wetenschap dat je op die manier je sport groot kunt krijgen? Laat iemand als Anky dan lekker gaan, als dat maar zorgt dat er meer centen in de sport gepompt worden is dat toch alleen maar hartstikke fijn? :o?

MoniqueT

Re: Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:50

He he, jij snapt hem ook. Als anderen niet kunnen of willen, om wat voor redenen dan ook en je kan zo toch een compleet team afvaardigen, kan dat alleen maar gunstig zijn voor de toekomst.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:54

maar waar is dan het talentenplan voor de jeugd o.i.d.?
er zijn bijna geen jeugdteams, er zijn pas 2 cri wedstrijden voor junioren en young-riders geweest, ze organiseren alles maar voor de helft (zoals jeugdclinics) en je moet overal veel geld voor betalen!
laatst is er een jeugdteam naar kreuth geweest, maar dat kostte bakken vol met geld, hoe kan zo'n sport dan groeien?
zo komen alleen mensen met veel geld aan de beurt en kan de sport nog niet groeien.
en dit zet alleen een slecht voorbeeld neer, iedereen denkt nu: wow, anky rijdt pas een jaar western (waar overigens niks van waar is want ze rijdt al veel langer western) en ze mag nu al mee naar de WEG, dat kan ik ook, dan koop ik gewoon een duur westernpaard en yihaa daar gaan we.

wil overigens niet zeggen dat ik het niet leuk vind voor anky en dat ik haar niet kei veel succes wens hoor! *\o/*
maar kom op, reining wordt nu gewoon uitgelachen...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:00

YouthReiner schreef:
er zijn bijna geen jeugdteams, er zijn pas 2 cri wedstrijden voor junioren en young-riders geweest, ze organiseren alles maar voor de helft (zoals jeugdclinics) en je moet overal veel geld voor betalen!
laatst is er een jeugdteam naar kreuth geweest, maar dat kostte bakken vol met geld, hoe kan zo'n sport dan groeien?
zo komen alleen mensen met veel geld aan de beurt en kan de sport nog niet groeien.
en dit zet alleen een slecht voorbeeld neer, iedereen denkt nu: wow, anky rijdt pas een jaar western (waar overigens niks van waar is want ze rijdt al veel langer western) en ze mag nu al mee naar de WEG, dat kan ik ook, dan koop ik gewoon een duur westernpaard en yihaa daar gaan we.

en dan blijft het talent thuis en word geld op pad gestuurd,met een paard die onder zijn kunne presteert ,,nee dat is goed!!
nogmaals had ook de groenteboer kunnen zijn

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:04

Moniek schreef:
en dan blijft het talent thuis en word geld op pad gestuurd,met een paard die onder zijn kunne presteert ,,nee dat is goed!!
nogmaals had ook de groenteboer kunnen zijn

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt (zal wel aan mij liggen hihi)... :\

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:28

YouthReiner schreef:

Maar dat geld moet ook deels uit de bedrijfswereld komen, er moeten sponsors overtuigd worden dat reining interessant is om in te investeren, dat hun naam gezien wordt als ze zich verbinden aan talentenplannen, aan westernruiters en aan evenementen. En dat geld komt toch pas op tafel als de sport in de picture komt. En of Anky nu 75 punten rijdt of een nulscore, dat doet er imo dan geen fluit toe. Anky zorgt nl. wel enorm al voor de promotie van de westernsport dus het kan voor de toekomst alleen maar interessant zijn. Anky zelf zal daar niet meer van profiteren, feitelijk investeert zij het geld wat ze via de sponsors van de dressuurwereld en via haar kledinglijn heeft ontvangen in de WEG, waardoor de media meer haar ogen op de reining richt, er bedrijven geinteresseerd raken en de jongeren van nu gaan daar straks van profiteren. Het kost gewoon tijd, maar ben blij dat er mensen zijn die wel het geld hebben om te kunnen gaan. Als er niemand gaat, blijft de sport onzichtbaar.

Ik denk ook niet dat mensen denken omdat Anky binnen een jaar (enkele jaren) naar de WEG mag, zij dat ook kunnen hoor. Anky is toch best een fenomeen, want ze heeft wel erg veel ruitergevoel, in welke tak dan ook. En iedereen begrijpt wel dat een bijzonder goed en ervaren paard, veel begeleiding van de nationale westerntop en de mogelijkheid om er veel geld in te pompen op zijn zachtst gezegd handig zijn. ;) Dat heeft gewoon niet iedereen te bieden, die combinatie.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:30

quarterH schreef:
heel erg jammer dat Jurgen niet mee gaat! Hierdoor slinken de kansen van Nederland nog meer!

Ik vind Anky super om de western/reining sport te promoten BINNEN NEDERLAND.
echt waar, super top, vooral doorgaan vooral ook omdat ze dat zien dat het echt niet zo makkelijk is (ze rijd nog geen 70 op een 74+ paard).

Maar Anky in de reiningsport op internationaal (laat staan WEG) niveau is in mijn ogen echt een lachertje!! en een blamage voor nederland op de weg.
Dat we niet het sterkts mogelijke team hebben (we missen bv Michel en Ruben al) dat wisten we. Maar hiermee wordt het nog erger. sorry maar ze kunnen beter niet gaan.

Amen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:42

YouthReiner schreef:
"Waarom zou je een paar duizend euro uitgeven voor een wedstrijd in Amerika als er wedstrijden in Europa zijn waarbij je een paar duizend euro kunt verdienen en niet zo veel hoeft uit te geven? In de westernsport is niet veel te verdienen, die mensen moeten het hebben van het trainen van andermans paarden en zoveel mogelijk prijzengeld bij elkaar winnen, die kunnen niet zomaar even een maand weg."

alleen al in deze alinea spreek je jezelf wel heel erg tegen ;)
er valt ginder ook best geld te verdienen ..moet je natuurlijk wel goed rijden
en ze zijn geen maand van huis ..reining is bvb 25 tot 30 september ..paar dagen voordien aankomen en dag na de proeven wordt er al huiswaarts gekeerd en voor heel die periode is verblijf en eten gratis
team:
Prize Money: $100,000 (23,000/14,000/10,500/9,000/8,000/7,000/6,000/5,000/4,000/3,500/3,000/2,500/2,000/1,500/1,000)
individueel
Individual Final: $100,000 (19,750/14,220/10,270/7,900/6,715/5,530/4,740/3,950/3,160/2,765/2,500/2, 500/13th through 20th $2,000 each).

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:48

besita schreef:
YouthReiner schreef:
"Waarom zou je een paar duizend euro uitgeven voor een wedstrijd in Amerika als er wedstrijden in Europa zijn waarbij je een paar duizend euro kunt verdienen en niet zo veel hoeft uit te geven? In de westernsport is niet veel te verdienen, die mensen moeten het hebben van het trainen van andermans paarden en zoveel mogelijk prijzengeld bij elkaar winnen, die kunnen niet zomaar even een maand weg."

alleen al in deze alinea spreek je jezelf wel heel erg tegen ;)
er valt ginder ook best geld te verdienen ..moet je natuurlijk wel goed rijden
en ze zijn geen maand van huis ..reining is bvb 25 tot 30 september ..paar dagen voordien aankomen en dag na de proeven wordt er al huiswaarts gekeerd en voor heel die periode is verblijf en eten gratis
team:
Prize Money: $100,000 (23,000/14,000/10,500/9,000/8,000/7,000/6,000/5,000/4,000/3,500/3,000/2,500/2,000/1,500/1,000)
individueel
Individual Final: $100,000 (19,750/14,220/10,270/7,900/6,715/5,530/4,740/3,950/3,160/2,765/2,500/2, 500/13th through 20th $2,000 each).

Ja, dan verdienen ze 23,000 DOLLAR (mochten ze winnen), daar blijft een heel stuk minder EURO'S van over.
En die euro's hebben ze ookal in verblijf en eten gestopt want dat wordt dus echt niet allemaal voor hun betaald, anders waren er heel veel andere ruiters geweest die waarschijnlijk wél mee waren gegaan.
Dus je betaalt veel geld om vervolgens MOCHT JE 1E WORDEN dat geld weer terug te verdienen, wat heb je daaraan?
En denk je nou serieus dat de reining ruiters hier in Nederland ervan uitgaan dat ze 1e worden als er 2 million dollar riders uit Amerika meedoen met de meest geweldige paarden?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:51

Amen YR! :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:52

YouthReiner schreef:

wil overigens niet zeggen dat ik het niet leuk vind voor anky en dat ik haar niet kei veel succes wens hoor! *\o/*

Het kost altijd geld. Denk je nu echt dat dat voor de dressur anders. De jeugd teams bestaan niet voor niks voor 90% uit kinderen met stinkent rijke ouders.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:55

sporter schreef:
YouthReiner schreef:

Het kost altijd geld. Denk je nu echt dat dat voor de dressur anders. De jeugd teams bestaan niet voor niks voor 90% uit kinderen met stinkent rijke ouders.

Oow nee hoor, dat denk ik niet.
Maar koop je een leuke pony om B dressuur mee te kunnen rijden dan hoeven die helemaal niet zo duur te zijn en kun je toch leuk meekomen.
Startgeld etc. is niet zoveel en er zijn genoeg wedstrijden in de buurt om even op en neer te gaan.
Wil je een beetje leuk mee kunnen rijden in de reining mag je al snel een paard van 10.000 euro onder je kont hebben, wedstrijden zijn ver weg dus je moet stalling betalen, het startgeld is meer etc..
Welke beginner wil dat nou? Even western rijden en dan zoveel geld uitgeven?
Western zou veel toegankelijker moeten zijn voor mensen van buitenaf die er ook mee willen beginnen, alleen dan kan de sport groeien.

maar dat is wat ik denk...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:58

Jeetje, sorry, ik heb niks tegen dressuur, springen etc. maar het lijkt hier echt wel of een aantal mensen die blijkbaar al een minder beeld hebben van western , deze kans aangrijpen om de boel nog meer onderuit te halen.
Meteen concluderen dat het ook een rotwereldje is etc etc. Het is nergens heilig hoor, echt niet.........

We zijn er misschien nu niet aan toe met dit team, jammer!! Maar er zijn gewoon een aantal mensen die het wel hadden verdiend en gekund. Zegt niet dat we 1e waren geworden, maar wel dat je de juiste ruiters op passend evenement laat rijden.

Ik ken de BC niet en vind het jammer dat hij zich blijkbaar aan regels moet houden van bezochtte bijeenkomsten en gereden wedstrijden wat niet altijd een realistisch beeld geeft van wie in het sterktse team hoort. dat hij daarme kwaad bloed zet, mag duidelijk zijn en de rest is voor de insiders denk ik altijd.

Er moet nog heel veel gebeuren. Maar je kan het nooit helemaal vergelijken met de engelse sport.
Groei betekend niet altijd dat het beter wordt. Een talentenplan zou wel uitmaken als men ook goed rondkijkt naar ruiters die kansen verdienen. Niet alleen naar mensen met geld inderdaad.

We moeten ook zorgen dat de goede paarden in Nederland door Nederlandse ruiters te rijden zijn. Zonder reserve presteren op dit niveau met een dier is sowieso een risico. Maar de eigenaren bepalen.

Dat hier gezegd wordt dat je maar geld moet hebben. Sorry, hoor, echt een misselijke opmerking. Het is vele malen duurder dan een keer niet op vakantie gaan. Ik heb gehoord niet 1000 euro bv, maar TIG duizend euro, dus een 0 meer..... dat heeft echt niet iedereen, hoe je het ook went of keert. Gratis eten in die paar dagen staat niet in verhouding.

De sport zal groeien en men zal vast steeds meer met goede resultaten komen en manieren om sponsoren te vinden etc. Er zijn al mensen die het zien en hun best doen en zeker na dit zal men nog eens verder gaan kijken.

Elkaar onderuit halen helpt ze daar in Kentucky niet en heb je hier ook geen r**t aan verder.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:00

Western en dan de reining is best gegroeid de laatste paar jaar alleen laten de sponsors het nog steeds afweten en dat is heel jammer!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:26

YT ..het verblijf en eten wordt dus wel betaald door het OC ..ik blijf het wel een beetje raar vinden dat men daar steeds overhhen wil blijven kijken ...ja als je decadent aan de kreeft en champagne wil dan zal je moeten bijleggen ..maar er is hotel voorzien voor ELKE deelnemer ..en ontbijt , middagmaal en avondmaal ook in het hippisch centrum ..en dit voor alle deelnemers en hun groom vanaf 2 dagen voor de veterinaire keuring van elke discipline tot de dag na de laatste wedstrijd per discipline

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:33

YouthReiner schreef:
Maar koop je een leuke pony om B dressuur mee te kunnen rijden dan hoeven die helemaal niet zo duur te zijn en kun je toch leuk meekomen.
Startgeld etc. is niet zoveel en er zijn genoeg wedstrijden in de buurt om even op en neer te gaan.
Wil je een beetje leuk mee kunnen rijden in de reining mag je al snel een paard van 10.000 euro onder je kont hebben, wedstrijden zijn ver weg dus je moet stalling betalen, het startgeld is meer etc..
Western zou veel toegankelijker moeten zijn voor mensen van buitenaf die er ook mee willen beginnen, alleen dan kan de sport groeien.

Ja dat kan. Maar ik heb het over de junioren en young riders.
En dan de kaders.

Dan ga je het niet redde met een paard van 10000E En ik weet dat het dan pas begint.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:34

@besita, dat staat niet in verhouding met de kosten a tig duizend die het echt wel kost!

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:00

sporter schreef:
YouthReiner schreef:

Ja dat kan. Maar ik heb het over de junioren en young riders.
En dan de kaders.

Dan ga je het niet redde met een paard van 10000E En ik weet dat het dan pas begint.

Maar in de dressuur zijn er nog sponsors te vinden of kunnen jongeren helpen op stallen en helpen paarden trainen, en is in elk dorp een goede instructeur/instructrice te vinden.
Probeer in de western maar eens een sponsor te vinden, of een stal waarbij ze je paarden laten rijden of een goede instructeur/instructrice.
En als je dan zo'n stal hebt gevonden mag het niet omdat je dan meteen een Pro ruiter wordt en je geen Non Pro status meer mag hebben.
Dressuur is veel groter, daar zijn meerdere wegen om naar de top te komen.
En Western is nog zo klein dat dat nu veel moeilijker is, daarom vind ik dat je de sport toegankelijker moet maken en zo dus moet uitbreiden.

maar dit is een beetje offtopic

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:11

YouthReiner schreef:
Maar in de dressuur zijn er nog sponsors te vinden of kunnen jongeren helpen op stallen en helpen paarden trainen, en is in elk dorp een goede instructeur/instructrice te vinden.
Probeer in de western maar eens een sponsor te vinden, of een stal waarbij ze je paarden laten rijden of een goede instructeur/instructrice.
En als je dan zo'n stal hebt gevonden mag het niet omdat je dan meteen een Pro ruiter wordt en je geen Non Pro status meer mag hebben.
Dressuur is veel groter, daar zijn meerdere wegen om naar de top te komen.
En Western is nog zo klein dat dat nu veel moeilijker is, daarom vind ik dat je de sport toegankelijker moet maken en zo dus moet uitbreiden.

maar dit is een beetje offtopic

Ik ben het voor een deel met je eens. Maar (en dan heb ik het nog steeds over jongeren die in de kaders zitten) daar liggen de sponsoren ook echt niet voor het oprapen en 9 van de 10 keer is dat paps of mams. En op dat niveau liggen de instructeurs ook niet voor het oprapen en komen ze voor 50E echt niet naar je toe. Daar komt bij dat je startgelden gewoon zelf moet betalen en kost internationaal rijden ook daar erg veel geld.
Dat gedoe met pro's en non pro's daar hebben wij inderdaad geen last van. En er zijn inderdaad meer wegen om aan de topt te komen maar 1 ding hebben ze allemaal gemeen en dat is dat het geld kost.

Ik ben met je eens dat jullie sport toegankelijker moet worden. Maar vind je dat '' jullie op bokt'' daar goed mee bezig? Als ik even een ander toppic aan mag halen dat al erg lang looppt. Mensen die niet het juiste ras hebben worden de grond in geboort en als ze er niet precies uit zien zoals het hoort krijgen ze ook te horen dat het voor schandaal is. En als ze topscore rijden word ze verteld dat ze beter thuis kunnen blijven.

Als dat IRL ook zo gaat denk ik dat het breder worden van de sport nog heel lang gaat duren.

johanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:23

Wat een gezeur. Als ze vragen of je op de o.s wilt rijden dan heb je er wat voor over zo ook op de wereld ruiter spelen wat eens in de 4 jaar is heel paardenwereld wil daar rijden al is het voor de eer .
Om dan allerlei excusses te zoeken om niet mee te willen en dan derde daarvan de schuld te geven is wel heel kort door de bocht, en laat als je niet wilt je dan ook niet in een kader op nemen, als je wel wilt zorg dan dat je de dingen voor elkaar hebt inplaats van al dit gemekker over de coach het geld etc.etc.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:29

sporter schreef:
Ik ben het voor een deel met je eens. Maar (en dan heb ik het nog steeds over jongeren die in de kaders zitten) daar liggen de sponsoren ook echt niet voor het oprapen en 9 van de 10 keer is dat paps of mams. En op dat niveau liggen de instructeurs ook niet voor het oprapen en komen ze voor 50E echt niet naar je toe. Daar komt bij dat je startgelden gewoon zelf moet betalen en kost internationaal rijden ook daar erg veel geld.
Dat gedoe met pro's en non pro's daar hebben wij inderdaad geen last van. En er zijn inderdaad meer wegen om aan de topt te komen maar 1 ding hebben ze allemaal gemeen en dat is dat het geld kost.

Ik ben met je eens dat jullie sport toegankelijker moet worden. Maar vind je dat '' jullie op bokt'' daar goed mee bezig? Als ik even een ander toppic aan mag halen dat al erg lang looppt. Mensen die niet het juiste ras hebben worden de grond in geboort en als ze er niet precies uit zien zoals het hoort krijgen ze ook te horen dat het voor schandaal is. En als ze topscore rijden word ze verteld dat ze beter thuis kunnen blijven.

Als dat IRL ook zo gaat denk ik dat het breder worden van de sport nog heel lang gaat duren.

Ja, die topics gaan natuurlijk nergens over.
Ik ben zelf ook met een E-pony western gaan rijden en als ik nu foto's terug kijk denk ik: 'wat zag ik er toen toch raar uit!'
Iedereen moet toch ergens beginnen?
Wat maakt het nou in hemelsnaam uit met wat voor ras je rijdt? Als je daar blij mee bent is het toch goed ;)
Er zitten hier heel wat mensen die western rijden maar die niet willen dat de sport word uitgebreid en ik snap niet goed waarom...

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:31

YouthReiner schreef:
sporter schreef:

Ja, die topics gaan natuurlijk nergens over.
Ik ben zelf ook met een E-pony western gaan rijden en als ik nu foto's terug kijk denk ik: 'wat zag ik er toen toch raar uit!'
Iedereen moet toch ergens beginnen?
Wat maakt het nou in hemelsnaam uit met wat voor ras je rijdt? Als je daar blij mee bent is het toch goed ;)
Er zitten hier heel wat mensen die western rijden maar die niet willen dat de sport word uitgebreid en ik snap niet goed waarom...

Ik ben het helemaal met je eens ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:33

wel uitgebreid hoor . maar als dit alleen in kwantiteit is en niet in kwaliteit hebben we er uiteindelijk allemaal niks aan.

want classes met 40 L5 ruiters, daar ziitten we uiteindelijk toch niet op te wachten?

je wilt mensen aantrekken om de juiste redenen met de juiste ambities en drive.
niet omdat de zadels er zo lekker gemakkelijk uitzien en ze voreger de coyboy films al altijd zo leuk vonden.......

de mensen die dat level (yihaa en klapperpistooltjes) kunnen ontstijgen prima van harte welkom!!!
de mensen die hun hele level in een L5 blijven hangen sta ik niet echt om te springen nee....

(want hoe willen we dan ooooooit een beter team kunnen gaan uizenden voor de WEG om maar weer even on topic te gaan :P )

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:42

quarterH schreef:
wel uitgebreid hoor . maar als dit alleen in kwantiteit is en niet in kwaliteit hebben we er uiteindelijk allemaal niks aan.

want classes met 40 L5 ruiters, daar ziitten we uiteindelijk toch niet op te wachten?

je wilt mensen aantrekken om de juiste redenen met de juiste ambities en drive.
niet omdat de zadels er zo lekker gemakkelijk uitzien en ze voreger de coyboy films al altijd zo leuk vonden.......

de mensen die dat level (yihaa en klapperpistooltjes) kunnen ontstijgen prima van harte welkom!!!
de mensen die hun hele level in een L5 blijven hangen sta ik niet echt om te springen nee....

(want hoe willen we dan ooooooit een beter team kunnen gaan uizenden voor de WEG om maar weer even on topic te gaan :P )

hihi, ben ik met je eens!
maar je kunt niet van mensen verwachten dat ze western willen gaan rijden en meteen maar een paard van 10.000 euro kopen.
ik heb ook een tijdje alleen maar onderlinge wedstrijdjes gereden met mn dressuurpony totdat ik de overstap maakte naar een quarter.
en als de 'L5-ers' er niet waren, waren er ook geen instructeurs/instructrices of trainers nodig zijn, want dan zou iedereen het zelf kunnen.
we zijn allemaal ooit ergens begonnen toch..?
en ik zie liever iemand die 5 jaar lang WRAN wedstrijden heeft gestart met zijn tinker en toen omhoog is geklommen en een quarter heeft gekocht, dan een meisje dat nog geen jaar western rijdt en een paard van 25.000 euro van pappie en mammie heeft gekregen...
Laatst bijgewerkt door xShellie op 02-09-10 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt