Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:36

anneliesdj schreef:
Storm76 schreef:
edit; Wat Bulck zegt :j Ik heb een aantal reacties verwijderd waar de mod-opmerking op sloeg, daarom kan je het niet meer teruglezen.

Vandaar, ik dacht dat het sloeg op de reactie van listinglistje, vandaar mijn vraag ;)

Ik vraag me eigelijk af waarom hij niet meer geschikt is voor de dekdienst?
Want als de blessure dermate ernstig is zal hij er wss continu pijn aan hebben, lijkt me dan eerder aan kandidaat voor een spuit ipv een goede oude dag...

ook mijn gedachte ja!
volgens de tekst gezien de aard van de blessure en ik vind dat ook een beetje frapant inderdaad!
want hoe ernstig is het dan?
als hij er zoveel pijn aan heeft is het ook niets voor het beestje om daar verder mee rond te strompelen

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:38

Scandicnr1 schreef:
Ik ga hier niet eens op in als je dit punt niet begrijpt! {Contradictio in terminus ;-)
Pony heeft verschrikkelijk veel voor ze gedaan, en voor de ruitertjes op zijn rug, beetje respect is wel op zijn plaats!
In goede en in slechte tijden, lijkt mij!

O op dvb heeft men respect voor ieder paard en zeker ook voor deze pony. De vraag is of iemand daardoor ook verantwoordelijk is voor de pony. De pony heeft een eigenaar en lijkt me dat de eigenaar de zorgplicht heeft.

Ema15

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:41

Als die eigenaar dat niet meer kan vindt ik dat degene die daar jaren lang van heeft genoten en veel geld mee heeft verdiend (DVB dus) deze zorg best opzich kan nemen, uit respect voor zo'n fantastische pony!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:42

SE, ik snap wat je wil zeggen, maar ik begrijp ook de reacties van menig anderen.
Uteindelijk heeft DVB wel jaren de pony onder hun bewind gehad (pony was aan hen toevertrouwd, en de pony werd ook enkel verhuurd als hij op DVB gestald en getraind werd)
Dus op zich zou het mooi zijn als zij de pony kochten. Al de amazones die door deze pony bekend zijn geworden rijden heden ten dagen nog steeds ginder.

Ach ik ben benieuwd naar morgen...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:43

het stikt in de paardenwereld van de commissionairs ..vroeger kocht de handel zelf de paarden om te verkopen ..nu is het geld wat beschikbaar is wat minder en de risico's wil men amper nog nemen ..dus men gaat op pad met video's en zoekt de klanten bij een paard of een paard bij de klanten ..
het zou te gek zijn dat alle commissionairs ooit verhandelde paarden moet een oude dag gaan bezorgen of uit hun lijden lossen ...dan zijn ze daar hun hele verdere leven mee bezig
en als de pony zoveel voor het vaderland en hippisch nederland heeft betekend ...moet de KNHS ook een geste doen :D

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:46

Scandicnr1 schreef:
Als die eigenaar dat niet meer kan vindt ik dat degene die daar jaren lang van heeft genoten en veel geld mee heeft verdiend (DVB dus) deze zorg best opzich kan nemen, uit respect voor zo'n fantastische pony!

Ten eerste, wie zegt dat de eigenaar dat niet kan?

Ten tweede, hoe kom je op het idee dat DVB zoveel geld heeft verdiend aan de pony? De rol die DVB heeft gehad is het trainen van de combinaties met de pony. Dat brengt niet heel veel geld op, maar kost vooral veel geld en heel veel tijd.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:47

Die pony staat natuurlijk wel fantastisch in je wei bij je villa :D Bloemen en planten in je tuin er een beetje op kleur bij aanpassen en het plaatje is top :D

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:49

bulck schreef:
SE, ik snap wat je wil zeggen, maar ik begrijp ook de reacties van menig anderen.
Uteindelijk heeft DVB wel jaren de pony onder hun bewind gehad (pony was aan hen toevertrouwd, en de pony werd ook enkel verhuurd als hij op DVB gestald en getraind werd)
Dus op zich zou het mooi zijn als zij de pony kochten. Al de amazones die door deze pony bekend zijn geworden rijden heden ten dagen nog steeds ginder.

Ach ik ben benieuwd naar morgen...

Ik ook!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:50

orienta schreef:
volgens de tekst gezien de aard van de blessure en ik vind dat ook een beetje frapant inderdaad!
want hoe ernstig is het dan?
als hij er zoveel pijn aan heeft is het ook niets voor het beestje om daar verder mee rond te strompelen

Dit vond ik dus ook een beetje vaag.
Als het beestje niet meer gereden kan worden (als hij veel pijn heeft, kan dat zelfs niet meer recreatief) en ook niet de dekdienst in kan vanwege de blessure, hoeveel moet het dan überhaupt nog op kunnen brengen? En heeft hij nog wel een paard-waardig bestaan op dit moment?
Waarom willen ze dat het dier toch nog geld oplevert op een openbare veiling: wie weet waar het dier dan terecht komt? Zou het niet gewoon beter zijn om hem, als hij erg veel last heeft van de blessure, uit zijn lijden te laten verlossen ofwel op een rustig plekje van zijn 'oude dag' laten genieten als hij nog pijnvrij kan zijn?
Ik hoop in ieder geval dat hij goed terechtkomt en dat er nog een nieuwsbericht over de afloop van de verkoop volgt...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:52

Moeni11 schreef:
Die pony staat natuurlijk wel fantastisch in je wei bij je villa :D Bloemen en planten in je tuin er een beetje op kleur bij aanpassen en het plaatje is top :D

Idd, en dan nog penny's aan de deur :+
Ach ik denk dat hij best nog wel wat zal opbrengen.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:56

StableEnable schreef:
Scandicnr1 schreef:

Ten tweede, hoe kom je op het idee dat DVB zoveel geld heeft verdiend aan de pony? De rol die DVB heeft gehad is het trainen van de combinaties met de pony. Dat brengt niet heel veel geld op, maar kost vooral veel geld en heel veel tijd.

Ik hoef jou neem ik aan niet te vertellen dat DVB niet voor niets traint en stalt!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:00

Scandicnr1 schreef:
Ik hoef jou neem ik aan niet te vertellen dat DVB niet voor niets traint en stalt!

En adviseert bij doorverkoop. Daar gaat het hier eigenlijk om, dat is bij zon pony vaak heel lucratief en zeker als het meerdere keren gebeurt.
Dat is verder prima, maar breng dan ook respect op als er niets meer te verdienen valt.

StableEnable

@Scandic
Nee dat klopt.
Maar ik weet ook uit eigen ervaring dat het dagelijks trainen van een combinatie en begeleiden op meerdaagse wedstrijden echt niet betaald wordt. Dat zou ook voor niemand te betalen zijn. Dus er heel veel geld aan verdienen doet de trainer niet. Je investeert juist heel veel en héél veel onbetaalde uren. En dat doe je uit liefde voor je vak en omdat je de ambitie hebt die combinatie tot succes te brengen. Hoe intensiever de training, des te minder opbrengst in financieel opzicht.

Mindfields

StableEnable schreef:

Ik denk dat je er met 100 euro per uur les net bent en misschien nog niet eens. Nou dat lijkt me toch vrij goed verdienen?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:04

Mindfields schreef:
StableEnable schreef:

Ik denk dat je er met 100 euro per uur les net bent en misschien nog niet eens. Nou dat lijkt me toch vrij goed verdienen?

Maar deze combinaties betalen wel een trainingspakket, dus geen losse lessen.
Dat zal wss nog aardig prijs zijn, maar toch al anders.

Dus idd is dat niet volledig in lijn, want dat zou dan onbetaalbaar zijn. Maar DVB komt langs de andere kant dan weer in the picture, dus dat mes snijdt langs twee kanten.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:07

StableEnable schreef:
Scandicnr1 schreef:

Hahaha dat kost idd tijd en de tijd van coby is heel duur :+

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:08

bulck schreef:
Maar deze combinaties betalen wel een trainingspakket, dus geen losse lessen.
Dat zal wss nog aardig prijs zijn, maar toch al anders.

Dus idd is dat niet volledig in lijn, want dat zou dan onbetaalbaar zijn. Maar DVB komt langs de andere kant dan weer in the picture, dus dat mes snijdt langs twee kanten.

Precies Bulck, zo werkt het. Een combinatie zo intensief trainen is niet te betalen dus is een investering van de trainer. En het succes is de winst voor beiden. Want als je het relatief bekijkt kan zo'n trainer veel meer verdienen door thuis de hele dag losse lessen te geven dan een week in het buitenland op concours zijn voor de begeleiding van die ene combinatie.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:08

Cayenne schreef:
Inmiddels hebben we via Stal Korenbloem vernomen dat zij tot en met de executieverkoop een zo groot mogelijke hoeveelheid sperma van Power and Paint zullen opvangen voor de dekdienst. Hoe Power dat doet is ons niet bekend (want springen op de bok kan hij inderdaad niet.)

:)
Ik zal het ook even in de beginpost vermelden.

Ja, dat is ook een punt.. zullen zij er dan vanuit gaan dat het toch een spuitje wordt? dat zij nou nog zoveel mogelijk sperma zullen opvangen?

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:20

Prisca schreef:
hallo die pony merkt niet dat hij per opbod verkocht wordt.

Voordat iedereen de eigenaren afkraakt dit is iets wat je niet wil maar als je failliet bent ben je alles kwijt en heb je niets meer te zeggen. De pony heeft er geen last van hij moet zo een rondje lopen en wat laten zien meer niet. Denk dat je als eigenaren meer baalt omdat je toch je paard weg ziet gaan.

Als hij de bok niet meer kan opspringen vraag ik mij af hoe lang hij nog een goed leven heeft in het weiland. Een verkeerde bok en het is afgelopen. Heel eerlijk gezegt hoop ik dat dat hem bespaart blijft en hem eerder uit zijn lijden verlossen.

Hopelijk koopt een hengstenhouder hem die met beleid met hem omgaat beweging geeft en nog wat mee kan doen ivm nafok.

heel sneu. vraag me af wanneer hij zo kreupel is geworden.
bij welke eigenaar.....
altijd bij dezelfde trainer......
wie hebben hem laten spuiten om hem toch te kunnen laten starten..
hebben de trainers niets gezien en geen advies gegeven?

ben je een wereldpony...ben je nog een "product"
Laatst bijgewerkt door humanoidR op 25-05-10 16:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:22

mensen, het is een executieverkoop! Dat houdt in dat de pony in beslag genomen is en de eigenaren er geen inspraak meer over hebben.
Even goed lezen.

En stal korenbloem zal heus wel weten waar ze mee bezig zijn, hou eens op met die aannames.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:23

Ania schreef:
mensen, het is een executieverkoop! Dat houdt in dat de pony in beslag genomen is en de eigenaren er geen inspraak meer over hebben.
Even goed lezen.

En stal korenbloem zal heus wel weten waar ze mee bezig zijn, hou eens op met die aannames.

Dat is Bokt overal aannames over maken. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 16:24

Jetske schreef:

Dat is niet "Bokt", maar dat is een menselijke eigenschap die helaas niet zo fraai is.
Ik wist niet dat Bokt uit een groep van slechts een paar mensen bestaat :+
Laten we niet iedereen over een kam scheren.

Morgen wordt een hele hoop duidelijk. Laten we het gewoon afwachten.
Hopelijk pakt alles uit in het voordeel van de pony.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:25

Cayenne schreef:
Jetske schreef:

Dat is niet "Bokt", maar dat is een menselijke eigenschap die helaas niet zo fraai is.
Ik wist niet dat Bokt uit een groep van slechts een paar mensen bestaat :+
Laten we niet iedereen over een kam scheren.

Morgen wordt een hele hoop duidelijk. Laten we het gewoon afwachten.
Hopelijk pakt alles uit in het voordeel van de pony.

Oké, misschien fout verwoord. Maar ik zie het wel heel vaak gebeuren hier op Bokt, dat er overal aannames over worden gemaakt.

Maar laten we niet verder offtopic gaan. :)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:27

Overigens lees ik dat de pony 2 jaar op stal korenbloem gestald was en dan zij er veel geld in besteed hebben aan onderhoud en dierenarts (en stal korenbloem kennende kan ik dit absoluut bevestigen) en er van de eigenaren nooit een cent hebben mogen ontvangen.
Ja dan houdt het uiteindelijk ook op lijkt me.

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:34

arme power. |(
ben benieuwt voor wat voor'n prijs hij weg gaat en wij hem heeft gekocht morgen.