Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:53

VRESELIJK! :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 11:55

Hannah_Menno schreef:
spicegirl schreef:
sommige mensen hebben geen andere keus als kiloknallers te kopen.bijstandmoeders, AOW-ers.als je een tientje hebt om eten van te kopen, ga je geen onsje scharrelbiefstuk halen van 5 euro ..

Dan koop je geen vlees, vlees heb je niet elke dag nodig. Dat je het 2 of 3x koopt omdat je niks anders kan betalen oke.. Logisch! Maar er zijn ook zoveel mensen die dat niet doen! Hier thuis ook, mijn moeder wil geen scharrelvlees kopen want dat is te duur.. Nou wat een onzin! We zijn hier echt niet arm en 2 euro per x ga je echt niet dood van..

Dat mogen mensen nog altijd zelf weten. Sommige mensen hebben juist vlees nodig om gezond te leven ivm een of andere ziekte. Ik vind het echt onnodig dat sommige mensen hier zo hun mening door drukken. Het is geen verplichting om te stoppen met vlees eten hoor. Ieder zijn eigen mening, maar respecteer dat dan ook. Ik geloof ook niet dat men hier in elkaars portemonnee kan kijken, dus een beetje inlevingsvermogen is volgens mij niet teveel gevraagd :n

Captain

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:58

Ik respecteer dat ook hoor, ik zeg toch nergens dat ik dat niet doe? Mensen mogen dat absoluut zelf weten maar hoeveel mensen hebben nou daadwerkelijk elke dag vlees nodig? Ze moeten het zelf weten maar met een paar x per week minder vlees kun je die keren dat je het zel koopt iig wat diervriendelijker vlees kopen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:59

En dat van die portemmonee; ben ik met je eens. Ik zeg toch ook dat ik het logisch vind? Ik vind het alleen belachelijk dat mensen die het wél goed hebben ook maar op de kiloknallers afstormen en niet nadenken bij wat ze kopen..

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:00

spicegirl schreef:
sommige mensen hebben geen andere keus als kiloknallers te kopen.bijstandmoeders, AOW-ers.als je een tientje hebt om eten van te kopen, ga je geen onsje scharrelbiefstuk halen van 5 euro ..

en daar leg je de vinger precies op de zere plek. maar het mooie is dat de prijs van biologisch vlees kan zakken ( weliswaar niet tot het kunstmatig laag gehouden prijsnivo van de kiloknaller) zodra meer mensen de omschakeling zullen maken. Wat men uit het oog verloren is is dat de vleesprijs ten opzichte van alle andere goederen sinds de tweede wereldoorlog nauwegenoeg niet gestegen is, de schaalvergroting heeft dit mogelijk gemaakt. Maar vlees is gewoon duur ! we hebben het hier niet over een product wat kant en klaar van de band af rolt, maar over een dier van vlees en bloed. Een dier wat zorg nodig heeft, een dak boven zijn hoofd , gezond natuurgetrouw eten en bovendien het recht heeft om een sociaal en emotioneel evenwichtig leven te mogen leiden ipv lijden. je eet geen stukje vlees maar een stukje dier, remember
bovendien zijn er prima alternatieven voor vleesvervangers op het prijsnivo van de kiloknaller. zo kun je de lage kosten ook moreel verantwoorden

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:02

Werkelijk waar walgelijk. Ik ben godzijdank vegitarier.

Maar zoals mensen hier over oordelen denken ze niet na dat dedieren voor vlees die in nederland staan er ook echt niet rooskleurig bij staan. Ze worden ook niet altijd correct geslacht. En ze krijgen bergen met hormonen binnen.

Mensen moeten hun hele leefstijl eigenlijk veranderen. Minder vlees en als er dan vlees word gegeten, geen probleem maar neem dan vlees van dieren waarvan je zeker weet dat het er goed bij heeft gelopen en correct is geslacht. Gewoon koe voor koe of kip voor kip.... niet dat de ene koe de ander geslacht ziet worden.

Verandering in denken en doen zal niet verkeerd zijn voor sommige mensen.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:08

spicegirl schreef:

ik ben absoluut niet tegen vlees eten!
Maar ook als ik op bijstand nivo zou moeten leven zou dat stukje vlees van de zelfslachtende slager mij toch écht vele malen beter smaken dan die kiloknallers. Dan maar wat minder vlees maar wel met een goed geweten eten, dan meer vlees en bij iedere hap het beeld voor je ogen van zo'n dier in te volle stallen etc., etc. Dat heeft niets met meningen doorduwen te maken maar alles met normen en waarden. Dat iemand in de bijstand het slecht heeft wil nog niet zeggen dat ze slechte zaken maar in stand moeten houden.

Iedereen heeft een keuze! Het is maar net welke keuze je wilt maken!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:08

Sprintje schreef:
spicegirl schreef:

ik ben absoluut niet tegen vlees eten!
Maar ook als ik op bijstand nivo zou moeten leven zou dat stukje vlees van de zelfslachtende slager mij toch écht vele malen beter smaken dan die kiloknallers. Dan maar wat minder vlees maar wel met een goed geweten eten, dan meer vlees en bij iedere hap het beeld voor je ogen van zo'n dier in te volle stallen etc., etc. Dat heeft niets met meningen doorduwen te maken maar alles met normen en waarden. Dat iemand in de bijstand het slecht heeft wil nog niet zeggen dat ze slechte zaken maar in stand moeten houden.

Iedereen heeft een keuze! Het is maar net welke keuze je wilt maken!

Precies!!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:37

ben t er ook mee eens. Mensen in de bijstand moeten krap leven maar je kunt dan nog wel de juiste keuzes maken kwa vlees.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:42

Ik heb alleen even de paarden bekeken die hun baasje zochten ofzo.

Arme paarden |( Er zitten echt schitterende paarden tussen.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:47

O god .. die tekst alleen al, vreselijk zeg, heb even een paar foto's gekeken. Vind dit echt niet normaal.. :n

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:04

Vreselijk!
Heb zelf niks tegen het correct slachten van paarden, maar deze wanpraktijken gaan te ver!
Hopelijk wordt er echt actie ondernomen en worden ze echt gesloten. Vreselijk voor die arme dieren.

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:09

As Gandhi once said, "The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated."
:x

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:14

Super dat er vegatariër zijn die van zichzelf overtuigd zijn, dat die geen deel nemen aan dit leed door geen vlees te eten. Maar waar denkt u dan dat het leer van afkomstig is?
En dat de (drink)soep is vrij is van vlees, waar wordt soep van getrokken? Dat het met vissen anders gaat, dat de vissen die "netjes" terug geworpen worden of vrij gelaten, niet alsnog sterven door de drukverschil of stress?
Kom op mensen laten we nu zo schijnheilig doen en gericht commentaar leveren en wat ondernemen, of gewoon toe blijven kijken en uithuilen.
Het is in Nederland en zo ook Europa ook gaande, bedenk dat eerst voor u Canada en USA doet veroordelen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:16

FaberSmid schreef:
Super dat er vegatariër zijn die van zichzelf overtuigd zijn, dat die geen deel nemen aan dit leed door geen vlees te eten. Maar waar denkt u dan dat het leer van afkomstig is?
En dat de (drink)soep is vrij is van vlees, waar wordt soep van getrokken? Dat het met vissen anders gaat, dat de vissen die "netjes" terug geworpen worden of vrij gelaten, niet alsnog sterven door de drukverschil of stress?
Kom op mensen laten we nu zo schijnheilig doen en gericht commentaar leveren en wat ondernemen, of gewoon toe blijven kijken en uithuilen.
Het is in Nederland en zo ook Europa ook gaande, bedenk dat eerst voor u Canada en USA doet veroordelen.

Ik draag geen leer, ik drink geen melk, ik eet alleen eieren van eigen kippen. Soep bijna nooit.. dus voor mij gaat het niet op. Overigens is leer iets heel anders dan melk of eieren he? Leer hou je over..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:31

spicegirl schreef:

echt flauwekul, ik heb het recent door een langdurige ziekteperiode héél krap gehad en ik heb altijd biologische producten gekocht. Ook groente, vlees álles biologisch.

Alleen dan at ik maar een paar keer per week vlees, kocht ik alleen groente en fruit van het seizoen, en de Lidl heeft veel biologische groenten waar je bij de AH nog geen gewone stronk broccoli voor koopt.

En daarnaast kan ik creatief koken en weet ik dus van weinig een lekkere maaltijd te maken. Maar daar heb je dan ook de tijd voor als je niet werkt!

Ik ken trouwens ook een bijstandsmoeder die dit kan. Die geeft haar kind biologische cashewnotenpasta op brood van 4,- per pot. Maar daar staat tegenover dat ze nooit Danootje haalt of dure Olvaritpotjes. Het is maar net waar je je prioriteiten legt.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:43

Suus schreef:
Ik ga dus echt niet naar die beelden durven kijken. Ik word al misselijk van de tekst van het bericht. Vreselijk, dat er zoveel harteloze mensen rondlopen op aarde. Ik heb er geen woorden voor.

Ik ook niet.. WAT een galbakken. ;(

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:30

Het is indd maar net waar jij je prioriteiten legt...

Het probleem is dat veel mensen de omschakeling van vlees is dier niet maken. Maar alleen denken aan vlees, aan een ding. Ach, wat er met het vlees is gebeurt is niet erg. Maar als je dan begint terwijl ze vlees eten dat dat een varkentje was uit de bioindustrie en dat hij is geelktrocuteerd kun je maken dat je weg bent....

Ik was daarom ook zo blij met dat kookprogamma dat liet zien waar jouw stukje vlees vandaan kwam.. nou, eigenlijk dat biologische stukje vlees. Helaas werd het alleen bij Ned 1, 2, 3 uitgezonden met als gevolg dat de mensen die er bewust van moeten worden (lees lagere klasse) het niet zien. ZO jammer dit!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:50

Ik heb alle filmpjes bekeken en heb er gewoon geen woorden voor!!!
1 stukje vond ik wel een goeie, dat toen ze het paard al omhoog hadden hangen (was bewusteloos)en die vent wilde gaan snijden het paard nog bleek te leven en dus die vent goed raak trapte, net goed!! Wel weer erg schant dat ze eerst gaan kijken bij die h*fter voordat ze het paard goed dood schieten :(
Ik heb echt te doen met die paardjes!!
Ben blij dat in NL die opzetstukken worden gebruikt die ze op de kop plaatsen en op die manier (bijna) nooit misschieten!
*edit* wat ik ook erg luguber vond is dat die paardjes gewoon al 1 of meerdere keren beschoten zijn en nog leven enzo en dat daar dan muziek op de achtergrond speelt die we hier vroeger hadden, daar kreeg ik wel kippevel van was maar 1 liedje dat ik niet kende, rest allemaal......

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:56

Yamcha schreef:
@ nemurin: Hoe kan het dan dat kippen in de suup 3 euro kosten?

Dat je varkensvlees kan kopen voor 4 euro per kilo?

Sorry Nemurin, maar dat kan niet als dieren op een goede manier gehouden worden. Heb je gezien hoe kippen geslacht worden? Hoe kuikens in een versnipperaar gegooid worden? Varkens geslacht worden? Is niet leuk, hoor. Bij koeien gebeurt het nog op een redelijke manier, maar hoe vleeskoeien gehouden worden is vaak schandalig.

Kippen worden hier in NL behoorlijk humaan geslacht dus ik snap niet helemaal waar je op doelt? >;) Zelfs halal ondergaat strenge controles.
Laatst bijgewerkt door Laurie op 05-04-10 15:01, in het totaal 2 keer bewerkt

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:59

Ik vind het echt zo erg, heb er echt geen woorden voor.
Zou zo al die dieren bij mij in de achtertuin doen, om ze te redden.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:01

Weet jij hoe kippen worden geslacht en dat ze vaak nog leven dan = In grote aantallen wat veel stress met zich meebrengt. er zijn niet voor niks grote machines die de kippen met 100en tegelijk afmaken zeg maar ...

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:03

echt gruwelijk!!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:04

Nou, ook niet overal hoor! Waar haal jij het eigenlijk vandaan?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:04

FaberSmid schreef:

ooit gehoort van smaakstoffen .... zijn er niet voor niks ... is gewoon de smaak van bouilion nagemaakt.

Ik drink het zelf overigens niet omdat je nooit zeker weet of het van een koe is of van smaakstoffen.