Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:15

Auw! Beterschap!

Paard naar de slacht gebracht of niet?!?;)
Dit horen ze natuurlijk alleen te doen met flankriem, anders kunnen we niet roepen dat het zielig is, nu is het eigen schuld, dikke bult :+

Beterschap met je been.

Fortuna22
Berichten: 2308
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:20

Jaja,weg d'r mee!stom paard! :+
Dit was een kwestie van kortsluiting,dus ook zielig.......? :\

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:22

Kortsluiting?

Fortuna22
Berichten: 2308
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:22

In de bovenkamer... :P

nomorebokt
Berichten: 1362
Geregistreerd: 13-03-09

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:23

van.....?

Fortuna22
Berichten: 2308
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:24

Niet van mij...

nomorebokt
Berichten: 1362
Geregistreerd: 13-03-09

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:26

Het peerd sloeg gewoon even lekker door dus......

Fortuna22
Berichten: 2308
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:27

Ja precies.Ging even blind.Was ook niet eerste keer dat ik er naast lag maar ben er nu wel klaar mee,haha

nomorebokt
Berichten: 1362
Geregistreerd: 13-03-09

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:39

"Dat beest" is je eigen dier? Dan wordt t wel lastig zeg maar....

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:40

Zonder aanleiding??

nomorebokt
Berichten: 1362
Geregistreerd: 13-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:43

Dat paard waar ik vanaf ben gerodeoot was niet mijn eigen ......
Maar was wel een klassieke rodeo....niet gewoon klappen maar met rug kompleet bol en dan goed omhoog springen met de voor- en achtervoetjes naar elkaar toewijzend....

edit: om de een of andere reden denk ik dat sommigen deze draai aan het topic niet gaan waarderen....we zullen wel niet goed naar onze paarden luisteren.....ik zeg: jammer dan
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 31-07-09 10:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:44

Jiiihaaaa! Nou dat zit niemand uit volgens mij, een bok kan ik nog wel handelen, maar als een paard zo tekeer zou gaan trek ik het ook niet hoor!

Ik val alleen maar van andermans paarden af, heb geen eigen paard! :+

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:45

Cayenne schreef:
De organisatie van de Cheyenne Frontier days Rodeo heeft inmiddels besloten foto- en videocamera's te verbieden tijdens dit evenement.


Afgezien van het hele ongeluk sprong deze zin mij in het oog....

Fortuna22
Berichten: 2308
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:45

Ik train meerdere paarden voor de baas en dit is er 1 van.Hij doet soms rare dingen,onverklaarbaar.
Erg goed paard en doordeweeks een normaal dier maar met af en toe een kronkel...

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:48

Ja vreemd he, vonden wij ook.
Als alles zo perfect in orde is, zou er ook geen reden zijn om camera's te weren.

T zal me ook niet verbazen dat de organisatoren stellen dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de behandeling van paarden, alleen of het regelement nageleefd word, en daarin zal niet staan dat je je paard niet mag afranselen om het wat beter te laten bokken in de ring, mocht dit voorkomen natuurlijk.

Dat zou imo standaard moeten zijn, als iemand op zulke praktijken betrapt word, meteen verbod opleggen om paard uit te brengen.

nomorebokt
Berichten: 1362
Geregistreerd: 13-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:56

Foto- en filmcamera's weren zal de oplossing niet zijn voor ze...op elke mobiel zit een camera tegenwoordig....ook zo op youtube gezet.

Waarom zouden de organisatoren verantwoordelijk moeten zijn voor de dieren...zijn allemaal particulier eigendom. En ik denk dat er wel degelijk een en ander over de behandeling van de dieren in de regelementen zal staan....anders krijgen ze echt de hele wereld over zich heen.

Ik heb t eerder over pesten (even wat porren) gehad .....(voor zover dat voorkomt) voordat ze de ring ingaan, en niet over afranselen ..(voor zover dat voorkomt)

storrum

Berichten: 2161
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:09

Ik heb heel veel respect voor die mannen die elke keer weer op zo'n paard of stier kruipen om hun geld te verdienen. Petje af!

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:13

pfffff daar kiezen ze toch zelf voor, t is niet dat er een pistool op hun kop gezet word.

ik heb ook veel respect voor mijn vent die elke dag zich uit de naad staat te werken op de bouw.....

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:15

Mindim schreef:
Adil18 schreef:
Ik ben bij de rodeoshow in Cheyenne, Wyoming geweest...Die dieren krijgen daar een eerste klas behandeling, daar kunnen veel topsportpaarden alleen maar van dromen...Elke sport eist slachtoffers, wie zijn julie om een eeuwenoude traditie zo te veroordelen, dito met stierenvechten...

Als je er niet bent geweest, kun je het niet objectief beoordelen. Ik ben er geweest en ik weet dat het niet zo dramatisch is als de SHARK-organisatie doet voorkomen...


Jij bent wel bij 1 rodeo geweest en weet nu hoe het er daar in het algemeen aan toe gaat? Knap hoor. Ik vind niet dat je na 1 show wel objectief kunt oordelen.
Tradities, hoe eeuwenoud dan ook, kun je niet om die reden goedpraten. Vrouwen stenigen ze in sommige landen als ze verkracht zijn, is ook traditie en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Dierenkwelling uit traditie veroordeel ik wel zeker en niet zo'n beetje ook.


Mindim, ik ben bij de show geweest waar dit hele topic om draait, ik denk dat ik dus beter kan oordelen dan jij, want ik heb het bewuste evenement live meegemaakt ;)

nomorebokt
Berichten: 1362
Geregistreerd: 13-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:15

@ Storrum: Dat is wat ik eerder ook al zei. Er wordt hier geproken over het vermaak van de toeschouwers, maar het is een kei keihard beroep. Voor sommigen misschien wel de enige kans die ze hebben om zich staande te houden in de maatschappij en hebben ze dus geen keuze..... En in het midwesten (zo'n beetje het armste gedeelte van de USofA (Dit zuig ik niet uit de duim, heb amerikaanse geschiedenis gestudeerd en mag mezelf amerika-deskundig noemen...doe ik niet want doe er te weinig meer mee.).....

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:19

OKHannes schreef:
Foto- en filmcamera's weren zal de oplossing niet zijn voor ze...op elke mobiel zit een camera tegenwoordig....ook zo op youtube gezet.

Waarom zouden de organisatoren verantwoordelijk moeten zijn voor de dieren...zijn allemaal particulier eigendom. En ik denk dat er wel degelijk een en ander over de behandeling van de dieren in de regelementen zal staan....anders krijgen ze echt de hele wereld over zich heen.

Ik heb t eerder over pesten (even wat porren) gehad .....(voor zover dat voorkomt) voordat ze de ring ingaan, en niet over afranselen ..(voor zover dat voorkomt)


Ja pesten is idd beter op zijn plaats, alhoewel er ook echt wel mishandeld zal worden.
Wat ik bedoelde te zeggen is, dat als een organisatie dat niet hardop zou zeggen, dat ze dus niet verantwoordelijk daarvoor zijn, dat ze dan meteen claims aan hun broek hebben hangen bij het eerste, beste geval van pesterij/mishandeling.
De regels zullen er uiteraard zijn over de behandeling, maar dan alleen in de ring lijkt mij, de rest is, zoals jij al zei, zaak van de eigenaar.
Maar wat ik me dan dus niet kan voorstellen, is dat zo'n organisatie als Cheyenne's het toestaat om je paard zo te behandelen als op dat filmpje, paard slaan, aan de oren trekken, met een touw tegen een hek beuken, zodat het wat heter word.
Vanuit dat oogpunt bedoel ik dat ze daarin stellen niet verantwoordelijk te zijn voor de behandeling.
En da's jammer, want als ze die verantwoording wel zouden nemen, dan kwamen die malloten niet meer omdat ze niet welkom zijn.

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:24

Yeyo schreef:
pfffff daar kiezen ze toch zelf voor, t is niet dat er een pistool op hun kop gezet word.

ik heb ook veel respect voor mijn vent die elke dag zich uit de naad staat te werken op de bouw.....


Voor sommige mensen zonder opleiding is de rodeo wel de pistool aan hun kop...Op de stier of geen geld.

Edit: Kunnen we trouwens on-topic blijven? Zou jammer zijn dat dit topic dicht gaat omdat sommige mensen gezellig willen kletsen ;)

nomorebokt
Berichten: 1362
Geregistreerd: 13-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:33

@Adil18, je verwoord in 1 zin wat ik hierboven al zei.....

edit: Als er drie mensen in het topic online zijn en die gaan gedrieen kort off topic , zie ik het probleem niet heel eerlijk gezegd. Topic is nu weer hartstikke ontopic. En anders hadden de mods wel gereageerd....
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 31-07-09 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Fortuna22
Berichten: 2308
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:36

Precies Hannes... ;)

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:41

Wat voelde je dan Adil toen je dat ongeval zag?